Zobacz pełną wersję : delikatnie strzelający tłumik jak rozgrzane auto ( film )
Panowie mam taki mały irytujący mnie problem, jak sie silnik ogrzeje i obroty spadną do zwykłych to zaczyna się irytujące pierdzenie tłumika takie małe prykani :p lub strzelanie jak kto woli, kiedy to sie dzieje auto delikatnie drży i wskazówka obrotomierza minimalnie spada i od razu wstaje i tak na okrągło, starałem się to pokazać na filmie ale kiepska jakość.. Na gazie auto to robi ale w mniejszym stopniu niż na benzynie
Na filmie pierwsze ok15s jest na gazie potem po przegazowaniu na benzynie
link do filmu: http://www.youtube.com/watch?v=KbZDvylrgEQ
dajcie rady jak się tego pozbyć bo masakrycznie mnie to drażni :mad:
a skad wiesz ze to wina tlumika ? poczytaj o falowaniu obrotow.. moze wystarczy silniczek krokowy wyczyscic
Mnie to wygląda na typowy objaw wypadających zapłonów. Kiedy zmieniałeś świece i przewody WN?
a skad wiesz ze to wina tlumika ?
ja nie powiedziałem że to wina tłumika, po prostu przez tłumik jest to najbardziej widoczne
Jak dla mnie problem leży po stronie zapłonu. Obstawiał bym brudny palec rodzielacza / kopułkę, lub przebicie na którymś kablu WN (tak było u mnie). Pozdrawiam.
są jakieś sposoby sprawdzania wymienionych części czy musze wszystko po kolei wymieniać i czekać na efekty?
są sposoby, kable możesz zbadać miernikiem, ustawiasz na 20kOhm, i badasz opór na każdym poszczególnym kablu, maksymalny opór to ok 25kOhm (jeżeli mnie pamięć nie myli). Kopułkę również łatwo sprawdzić- odkręcasz kopułkę (4śrubki) delikatnie zdejmujesz i patrzysz na wnętrze, masz tam 4ry styki. Przypatrz się czy nie są przybrudzone, i czy nie ma śladów od przebić, ew. przeczyść delikatnie papierem ściernym, tak samo koniec palca i skręć ponownie kopułkę. Kabli przy ściąganiu kopułki lepiej nie odpinaj żebyś ich nie pomylił;) Kiedy wymieniałeś świece?
Edit:
Nie wiem czy ściągałeś kiedykolwiek kable WN, ale łap za główki nie za kable... Moje stare kable były tak zużyte że jak dotknąłem główkę kabla to odpadł od niej kabel, więc uważaj ;)
auta nie mam nawet miesiąc więc o kablach itp sie wypowiadać nie moge, jak go kupowałem to pyrkał tak z tego tłumaka raz po raz teraz zaczyna mocniej wydaje mi się że to od czasu regulacji ssania
U mnie tak było jak miałem przebicie na najdłuższym kablu WN. I w sumie ja to olałem, ale zaczął mi w pewnym momencie palić 13litrów... Zaniepokojony pojechałem do gaźnikowca, posłuchał postukał, wziął taki specjalny miernik do sprawdzania kabli i okazało się że najdłuższy ledwo działa. To co Ci napisałem z sprawdzeniem robisz oczywiście na wyłączonym zapłonie.
u mnie w D16Y2 i D13B2 mam to samo, może nie tak głośno ale są takie jakby przerwy w pracy silnika.
wcześniej miałem d15B7 i nie było takich objawów.
muszę to obadać:)
ale są takie jakby przerwy w pracy silnika
też mi sie tak to skojarzyło :p
przekładałem przewody z D15B7 do D13B2 i była trochę poprawa, ale nadal trochę pierdzi:/
w Y2 nie sprawdziłem bo przewody nie pasują niestety.
Zuwazylem podobne zachowanie, ale ma ono o wiele mniejsza czestrotliwosc. [H] mam ponad rok i mechanik mowil ze nie trzeba zmieniac kabli, ale chyba się pokuszę. Jutro zmierze opornosc. Jakie polecacie kable? NGK? Oem?
dziś zmieniłem w D16Y2 kopułkę i palec, dobrze nie sprawdziłem ale chyba poprawiło się trochę:)
ale Panowie, po co zmieniać, najpierw sprawdźcie co Wam nawala, najważniejsze dbać o stan świec.Bardzo łatwo sprawdzić palec i kopułkę a wyczyszczenie daje duże efekty (oczywiście jeżeli była brudna ;P ). Nie ma co od razu wymieniać kopułki, palca, aparatu, kabli. Lepiej zgadać się z jakimś ziomkiem co ma taką samą hondę i obczaić, poprzekładać i wtedy wiadomo co i jak.
Ja miałem podobnie jak mi palił na trzech cylindrach. Silnik D13B2 nieraz poruszałem kablami świece wyczyściłem i było ok ale po jakimś czasie znowu to samo. U mnie po zmianie kabli wysokiego napięcia problem już nie występuje a zmieniłem na jakieś zwykłe a wcześniej miałem kable Seiwa.
ale Panowie, po co zmieniać, najpierw sprawdźcie co Wam nawala, najważniejsze dbać o stan świec.Bardzo łatwo sprawdzić palec i kopułkę a wyczyszczenie daje duże efekty (oczywiście jeżeli była brudna ;P ). Nie ma co od razu wymieniać kopułki, palca, aparatu, kabli. Lepiej zgadać się z jakimś ziomkiem co ma taką samą hondę i obczaić, poprzekładać i wtedy wiadomo co i jak.
jeśli chodzi o mój silnik to kopułka i palec były już czyszczone i wtedy zauważyłem że są już dość mocno wypalone, świece mam nowe.
Pozostało jeszcze sprawdzić przewody, ale wydaje mi się że te strzały już zniknęły:)
Panowie a jaki koszt ( tak ok ) kabli i świec?
Kolego, po kupnie auta najpierw od razu zmienia się kable, świece, olej i rozrząd, chyba że masz 100% pewność że był wymieniany - to wtedy możesz wymienić w ciągu kilku miesięcy, ale i tak wymień.... Bo nie wiadomo, czy ktoś np. nie wymienił samego paska albo innej kaszany nie odwalił. Do tego regulacja luzów zaworowych, wymiana filtrów.
Dopiero po tym jak coś złego się dzieje, to można się pytać i przejmować. Trzeba od podstaw zacząć, no chyba że nie chcesz dbać o to auto tylko go zjaeździć do końca wymieniając tylko to, co jest aktualnie w najgorszym stanie, byleby jakoś tam jechał.
strzelanie w wydech = lichy układ zapłonowo-iskrowy :)
jeszcze takie pytanie do tych co mieli lub mają ten sam problem co ja: czy w waszych autach strzela też gdy auto chodzi na ssaniu bo u mnie nie..
ja ja miałem taki problem to na ssaniu chyba nie strzelał bo były wyższe obroty. Potem jak już spadły to strzelał i silnik się trząsł.
ja ja miałem taki problem to na ssaniu chyba nie strzelał bo były wyższe obroty. Potem jak już spadły to strzelał i silnik się trząsł.
to miałeś identycznie jak ja.. i co te podstawy (czyli świece i kable) pomogły?
Mi też czasami tak strzela i mnie to jara, chciałbym żeby cały czas tak było :D
edit: po oględzinach filmu stwierdzam, że brzmi to zupełnie inaczej niż u mnie :cool:
to miałeś identycznie jak ja.. i co te podstawy (czyli świece i kable) pomogły?
Nie wiem czy miałem identycznie u mnie silnik wtedy chodził na trzech cylindrach. Nie wiem czy tak można ale kolega mechanik sprawdził to jak trochę wyjął kabel wysokiego napięcia od strony świecy tak żeby rozłączyć podczas rozruchu silnika i na jednym nie było w ogóle reakcji ( silnik tak samo chodził jak z włożonym kablem). Tak u mnie po zmianie kabli nie mam już tego problemu a zmieniłem na jakieś zwykłe.
Teraz jak oglądałem filmik to wydaje mi się u mnie było identyczne. Jeszcze dodam, że jak miałem takie objawy to udało mi się to na chwilę naprawić bo rozłączałem kable i na świece patrzyłem a później jak podłączyłem to działał dobrze i nawet nie wiedziałem jak to naprawiłem. Widocznie kabel gdzieś nie stykał i akurat jakoś go inaczej ułożyłem i na trochę działał. Jakbyś zmieniał kable to napisz tu na forum czy pomogło.
U mnie na ssaniu nie ma takich przerw i strzałów, dopiero pojawiają się po rozgrzaniu silnika.
Świece mam prawie nowe a po zmianie palca i kopułki trochę jednak się poprawiło, pozostało sprawdzić przewody zapłonowe.
Ja wczoraj sprawdziłem przewody od najdluzszego, 11k,10k,8.5k,7k. Czyli norma? Zostaje kopułka i palec. swiece maja 15 tys NGK
A może po stronie winy leży cewka zapłonowa? Gdzieś na forum obiło mi się o uszy że gdy jest uszkodzona to po rozgrzaniu zaczyna szwankować? (To oczywiście alternatywa gdyby kopułka/palec/kable/świece) były ok ;)
Mi też "pyrka" z wydechu na jałowym. Stare zeszłoroczne kable NGK mają od 4,6 KOhm do 6KOhm (najdłuższy) - na nich "pyrkało". Teraz założyłem w związku z wiosennymi porządkami Seiwy i dalej "pyrka". Świece mają może 1000 km, palec dwa miesiące a kopułka z pół roku. Pewnie zostanie w tym tygodniu zmieniona profilaktycznie na nową. W sumie to tylko cewki jeszcze nie sprawdzałem...
Dzisiaj byłem na wymianie oleju i poprosiłem mechanika żeby luknął do tej kopułki i kabli i stwierdził że kopułkę przeczyścił, mówił ze palec był jakoś kombinowanie przykręcony więc to poprawił.. Mówił ze kable przewodzą prąd, świece wyciągnął i przeczyścił i pyrka trochę mniej ale nie ustało..
Niby mówił że kable ok a świece źle nie wyglądają ale ja bym się chyba jeszcze skusił na nowe świece, widziałem że 1szt NGK jest po 9zł na allegro więc bez tragedii..
Co o tym myślicie?
Mam jeszcze jeden problem, szukam jakie mam kupić te świece, na wszystkich stronach są silniki D15B2 a mojego D15B3 nie mogę nigdzie znaleźć, podobnie dzisiaj mechanik nie mógł znaleźć filtra powietrza i kazał zgłosić się po niego jutro a mówił że filtr paliwa to całkiem kosmos... To aż tak nietypowy silnik? Jakie mam kupić te świece, kiedy podałem VIN sprzedawcy z allegro, podał mi te: http://moto.allegro.pl/item608014783_swiece_zaplonowe_iskrowe_ngk_v_line_ 14_bkr6e11.html
skolopendra
04-05-09, 17:23
z allegro, podał mi te
są dobre
a mówił że filtr paliwa to całkiem kosmos..
chyba lekko przesadził
http://www.allegro.pl/item603573495_filtr_paliwa_honda_civic_1_5_16v_1_6 _16v_1991.html
a powietrza to nie bedzie czasem ten sam co do d13b2 ?
a ten filtr paliwa wydaje sie byc dobry co podal kolega, patrzac na info podane w aukcji ale najlepiej sprawdz czy masz filtr paliwa tak jak inne na wtrysku w komorze silnika bo jesli go tam nie ma to byc moze tez jest tak samo jak w d13b2 i jest w baku
problem rozwiązany, w moim przypadku wyczyszczenie kopułki, przykręcenie palucha bo nie było tam żadnej śrubki i nowe świece NGK i autko pyka równiutko jak zegarek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.