Zobacz pełną wersję : usczelka pod przepustnice typ silnika d14a7
Witam
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem hondy.Natknolem sie o mozliwosci podniesienia osiagow silnika sekret tkwi w uszczelce pod przepustnica mam jedna problem z zakupem jej, nigdzie nie moge dostac owej uszczelki w aso hondy powiedziano mi ze uszczelka kosztuje 170 zl :|(ze zlota ona jest czy co) pytalem sie w wiekrzosci sklepow z czesciami japonskimi i powiedziano mi ze nie ma zamiennikow tylko orginal.Moglby by ktos byc na tyle uprzejmy podac link z aukcja na allegro, albo gdzies u mnie w okolicy gdzie dostane btw mieszkam na śląsku.Za udzielona pomoc dziekuje :)
kolego a szukajki to nie łaska urzyc http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=12593&highlight=odmulenie+d14a7
a czytalem tylko mi chodzi o miejsce gdzie moge kupic ta uszczelke
W ASO tylko w Twoim przypadku musisz kupić uszczelkę do D14A8, powinna kosztować ze 30 PLN (to kawałek tektury ;))
ta od D14A7 jest metalowa i może kosztować 170, ale Tobie nie jest potrzebna bo masz, a masz mieć od D14A8
powodzenia
W ASO tylko w Twoim przypadku musisz kupić uszczelkę do D14A8, powinna kosztować ze 30 PLN (to kawałek tektury ;))
ta od D14A7 jest metalowa i może kosztować 170, ale Tobie nie jest potrzebna bo masz, a masz mieć od D14A8
powodzenia
Niestety od d14a8 kosztuje okolo 70 zl w ASO, i też jest metalowa, tyle że grubsza.
I wlasnie taka jest koledze potrzebna. Jesli nie chce Ci sie szukac, to kup od tego goscia z allegro.
Tu masz link:
http://www.allegro.pl/item589441712_honda_civic_1_4i_anglik_odblokuj_moc _do_90_km.html
dzieki panowie wlasnie dorwalem goscia na allegro ktory ma takie uszczelki :D:D:D zamowione teraz czekamy asz dojda i wio do garazu
A co do tej uszczelki, leży u mnie w garażu i nie wiem czy ją zakladac.
Mam Honde z tym silnikiem d14a7 75 koni i spokojnie idzie 180 km/h z gpsem 175km/h.
Z tego co slyszalem to tyle pozwala osiagnac silnik d14a8?
Wiec czy jest sens zmieniac?Co dzięki temu osiągne?
też jest metalowa a jesteś pewny że to metal ??
Jestem, waży z kilogram, mam na swoim profilu zresztą zdjęcie. Do tych d14a3 jest tekturowa i kosztuje tyle co mówisz, wiem bo sam na początku takową kupilem. Ta jest metalowa i z jednej stronie ma jakby silikonową uszczelkę taką, dlatego ma zielony kolor z jednej strony.
mam jeszcze jedno pytanie bo wyczytalem na forum ze od 98 roku komputer byl jakos inaczej programowany a moja jest z konca produkcji czyli 2000 listopad wystarczy tylko zresetowac czyli wyciagnac bezpiecznik czy cos jeszcze ??
Powiedzcie mi co daje ten reset kompa?Przecież mapy paliwowe są wgrane do niego na stale wiec po resecie teoretycznie nic nie powinno się zmienić...tak samo wygląda ta "nauka komputera"
A wystarczy poszukać i poczytać
jeszcze inaczej
Zdolności adaptacyjne kompa (uczenie sie) po resecie dotyczy TYLKO WOLNYCH OBROTÓW. Zdolności te są po to że silniki sie z czasem zużywają a rózne elementy z czasem generują rózne obciażenia (jednemu sie lekko zacina łożysko . innemu nie.. itd) a silniki powinny pracowac identycznie - zwłaszcza na wolnych.
I po to komputer KORYGUJE DLA WOLNYCH OBROTÓW (przepustnica zamknieta)ustawienia silnika.
W silniku w superstanie programowanie może być (ale nie musi) zbędne - w znaczeniu że użykownik nie odczuje róznic pomiedzy jazda od razu po resecie a jazda po "doszkalaniu" ECU (zwłaszcza w lato) . Ale nie każdy tak ma i po to jest adaptacja.
Poza tym po poprawnym resecie i "samouczeniu" ECU można poprawnośc tego procesu potem sprawdzic. W moim przypadku jest to odpalenie silnik o obserwacja obrotów. bez żadnego obciażenia powinny oscylowac w granicy 700 obr (+/- 50obr).
Następnie nalezy włączyc długie i po 1 minucie pracy silnik powinien oscylowac w okolicy 770obr (+/-50 obr).
Następnie z klimą, włączonym wentylem chłodnicy i na długich po jednej minucie tez powinien mieć 770 obr.
Jezli tak sie dzieje to silnik jest w dobrej kondycji a procedura resetu i adaptacji całego IDLE CONTROl SYSTEM jest prawidłowa.
I nie odkrywam tu ameryki bo to wszystko jest w instrukcji. Tylko trzeba chciec do niej pozaglądać.
Uczenie sie podczas jazdy (przepustnica otwarta) z róznym obciażeniem to zupełnie inny proces i nie ma ŻADNEGO wpływu na nauke WOLNYCH OBROTÓW (przepustnica zamknieta) po resecie. I o ile nauke wolnych obrotów możemy sobie spieprzyć o tyle na adaptacje komputera podczas jazdy w zasadzie nie mamy żadnego wpływu.
Trzecia sprawa która nieustannie mnie zadziwia. Wszyscy tu na forum przy odrobinie wysiłku macie dostep do serwisowej instrukcji obsługi i napraw od swojego samochodu.
Po co gdybać, dociekać, powtarzać zasłyszane w ASO opinie i zdanie wujka ze strony ciotki matki co sie podobno zna - jak można zajrzec w instrukcje i wiedziec
JAK RESETOWAC ECU (nie zawsze jest to BACKUP/RADIO FUSE, czasem jest to bezpiecznik alternatora)
JAK POTEM PRAWIDŁOWO URUCHOMIĆ CAŁOŚĆ.
łatwo, prosto przyjemnie i pod nosem.
A wystarczy poszukać i poczytać
Hehe...mam silnik w idealnym stanie;);p
witam! jestem nowy na forum i szczęśliwym posiadaczem pięknej MB2 D14A7 moja hania też jeszcze nie wie co to odetchnąć pełną piersią mam pytanie czy te uszczelki na allegro do motorka A7 to na pewno te same co oryginał i będzie wszystko ładnie śmiigało ???
witam! jestem nowy na forum i szczęśliwym posiadaczem pięknej MB2 D14A7 moja hania też jeszcze nie wie co to odetchnąć pełną piersią mam pytanie czy te uszczelki na allegro do motorka A7 to na pewno te same co oryginał i będzie wszystko ładnie śmiigało ???
Tak to oryginal, też kupilem od tego goscia, bo w aso nie mieli na stanie a on od ręki mial.
Pozdrawiam
dzięki za szybką odp. kupię sobie taką jak już się uporam z zamianą wszystko opisze na forum pozdr.
Pochwal się lepiej swoim nabytkiem w tym dziale :D
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?f=59
Pozdro
muszę porobić parę fotek jak będzie trochę słońca bo przy tej pogodzie każdy łabędź wygląda jak brzydkie kaczątko:)
panowie, zeby nie było niedomówien objasnie to bo sam przerabiałem temat odmulania d14A7.
Oryginalna uszczelka w D41A7 jest wykonana z czarnej blaszki grubosci około 0,5mm i otworze przelorowym 25mm,zamieniamy ja uszczelką od sillnika D14a8 NR CZĘSCI HONDA GENUINE PARTS: 16176-P1J-G22 która jest wykonana z metalu o gr 6mm i otworze 51 mm czyli tyle ile ma cała srednica przepustnicy jest tam jeszcze mały otworek dla czujnika map uszczelka od d14A8 wyglada tak jak w tym linku(przweinąc w dół) http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=11872&highlight=d14a7, co do teorii na temat zmiany komputera bo ponoc był inaczej programowany to chyba troche naciągana teoria poniewaz EPC hondy podaje dla obu tych silników identyczny numer cześci pod którym jest jednostka sterująca silnika czyli komputer czyli jest to ta sama część dla obu tych silników, gdyby parametry komputerów były inne oznaczone by były jako dwie rózne częsci,po wymianie uszczelki kompa nalezy zresetowac wyciągając bezpiecznik 7,5A i odczekac okoł 5 min az zresetuje sie zegarek na desce potem procedura z forum, dodam od siebie ze jak kuz rozrecac przepustnice to warto ja odrazu wymyc łacznie z silnikiem krokowym który jest w silniku d14a7/d14a8 trudno dostępny bo schowany z tyłu pod przepustnicą...wszystko co napisałem przetestowałem osobiscie na swoim aucie i jak narazie rok po zabiegach chodzi jak zegarek....powodzenia w odmulaniach i czyszczeniach
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.