PDA

Zobacz pełną wersję : Zacisk



ARA
25-03-09, 12:53
Mam problem z hamulcem ręcznym, więc zacząłem "męczyć" temat. Wyszło na to, że kłopot jest z zaciskami.
Po sprawdzeniu:
- hamulec nożny OK
- ręczny brak
- tłoczek zacisku "chodzi" przy nożnym, przy ręcznym nie
- linka sprawdzona - działa swobodnie
- po zluzowaniu linki i przy ciągnięciu uchwytu linki (sprężyna naciąga się) na zacisku tłoczek nie chodzi

I zasadnicze pytanie: czy uszkodzeniu mógł ulec "ślimak" i wobec tego kupowanie kita (uszczelki plus tłoczek) niewiele da nawet z czyszczeniem?
Czy jest dostępny sam ślimak czy też raczej od razu zakupić regenerowany cały zacisk np.:
http://www.allegro.pl/item575390006_...1989_2001.html (wiem że to przód, ale to tylko dla przykładu)

Dodam, że na zaciskach znalazłem opis: LUKAS 673212216, średnica tłoczka 30.

Pod wskazanym adresem emailowym, powiedzieli, że nie mają zacisków do mojego modeklu (MB27 D14A8).
Czy ktoś może ma namiary na sprawdzone części po regeneracji?

ARA
21-04-09, 21:05
Niestety temat u mnie ciągle aktualny. Szukałem używanych zacisków do mojego modelu i nic z tego. Można zdemontować i wysłać do regeneracji (znalazłem dwie firmy w Gdańsku i Słupsku) ale to oznacza dłuższe unieruchomienie auta.

Czy ktoś podmieniał zaciski na inne - znalazłem kilka ofert ale od innych modeli (1.5 i 1.6). Czy zaciski z większym tłoczkiem i z innych modeli będą OK? U samych sprzedawców uzyskałem sporne informacje, jedni twierdzili, ze to bez różnicy inni, że muszą być od tego modelu.

maxx
25-04-09, 19:16
Miałem podobnie, ręcznego nie było albo był bardzo słaby. Moim zdaniem problem tkwi w mechanizmie ręcznego w zacisku. Ręcznego nie było bo po zaciąganiu krzywka ze sprężyną dochodziła do maksymalnego ogranicznika a było to za mało aby zblokować koło. Być może podczas skręcania tłoka okazuje sie że swożeń ręcznego wypychający tłok okazuje się za krótki i nie blokuje koła. Miałem się zabrać za rozebranie zacisków tylnych, poluzowałem linkę w tunelu środkowym i ... ręczny się znalazł!!! Jeżdżę tak do tej pory i pali gumę na asfalcie jak się dobrze zaciągnie, na stacji diagnostycznej równo i skutecznie. Pozostaje to dla mnie tajemnicą, ale zamierzam wymieniać płyn i uszczelki w zaciskach tylnych i wtedy postaram się poznać ta zagadkę.

ARA
28-04-09, 21:37
No to rzeczywiście ciekawie. Ja nie wiem właśnie czy rozbierać zacisk czy też nie. Nie wiem czy to coś pomoże. Widziałem w sieci manual do Accorda, gdzie gość tez miał problem, rozebrał i okazało się, że swożeń "wyrobił" już wycięcie stąd problemy. Nadspawał więc nieco, podszlifował i poskładał. No i działa.

Może więc należy tak zrobić, zwłaszcza, że nie mogę znaleźć używki, zamiennik nie jest tani nie mówiąc już o ASO. REgeneracja to koszt 250PLN za sztukę. SAme gumki to koszt około 25PLN do tego tłoczek no i trochę pracy. Oby tylko udało sie złożyć :-).

Mati_1979
28-04-09, 22:02
Oby tylko udało sie złożyć

Zacisk nie jest zbyt skomplikowany. Sam rozkładałem na czynniki pierwsze i złożyłem bez problemu.
Czy czasem z tyłu zaciski nie są takie same jak w EG5?? Mam je luzem więc mogę zwymiarować.