PDA

Zobacz pełną wersję : Większa robota - uszczelniacz silnika i skrzyni



klubowicz
21-03-09, 20:35
No więc przyszedł czas, że trzeba juz to zrobic, bo dolewam, srednio 0,7L na 1000km, a spód cały obrzygany.
Diagnoza jest jednoznacza zimering czy jak to tam się zwie - uszczelka silnika i skrzyni.
Pytań kilka:

1. Mniej więcej w jakich kwotach się to moze zamknąć - naprawa oczywiscie poza ASO.
2. Sprzęgło jest od nowosci, pracuje idealnie, nie slizga się, bierze równomiernie - przebieg 220kkm, więc pewnie jak rozlożą to zasugerują wymianę. Wymieniać czy nie, skoro zamierzam jezdzic jeszcze gora 8miesiecy tym autem?
3. Czy przy takiej operacji wymiany tejże uszczelki mogą mi cos spieprzyć? Mam tu namysli nieodpowiednie poskładanie czegoś. Warsztat cieszący się duzym uznaniem w okolicy, z sieci Q-service.
4. Zanim to zrobię muszę dla czystego sumienia zapytac jeszcze: Samochod od nowosci jezdzi na pełnym syntetyku mobil 1 5w/50. Teraz ma 220kkm. Czy jesli zaleję mu teraz 10w/40 to cos się moze poprawic w sensie, że mniej będzie ciekło? Generalnie nie wierzę w to ale moze ktos to przerabiał i tak patent pomógł...

suchy2004
21-03-09, 20:45
To cieknie Ci z silnika czy skrzyni? Do czego dolewasz olej?Do skrzyni czy silnika?

klubowicz
21-03-09, 20:54
do silnika

pawlik84
21-03-09, 21:10
jezeli cieknie tuż pod paskami klinowymi to znaczy ze poszła uszczelka albo pompa oleju a jezeli z drugiej strony miski to własnie tam jest chyba simering i trzeba jak najszybciej wymienic bo to jest tam przy kole zamachowym. a co do oleju po wymianie tych uszczelek mozna wymienic na semi

suchy2004
21-03-09, 21:14
Teraz zrozumiałem;p
Jeżeli chodzi o zimering przy zamachowym, to fakt może być.
Można spróbować dać zagęszczacza do skrzyni biegów(taki na cichszą jej prace, wymieszanego z olejem i wlać do silnika). Koledze Honda brała olej i po tej operacji zaczela mniej brac, ale gwarancji nie daje.

klubowicz
21-03-09, 21:21
Jak mówisz że spód obrzygany to uszczelnić miske i zmienić olej na gęstszy.
Chyba że chodzi Ci o uszczelnienia przy półosiach? Jeśli stamtąd by ciekło to nie miałbyś oleju w skrzyni a nie w silniku.



półosie suche. To napewno nie osłony.
Uszczelka miski wymieniona miesiac temu, bo z poczatku myslalem, ze to jest winowajca. No chyba, ze zle to zrobili, bo zakładali na silikon.

suchy2004
21-03-09, 21:27
Umyj silnik od spodu i wtedy patrz skąd cieknie jeśli nie masz pewności.
No to dobrze zrobili że na silikon.
Fakt że przy tym przebiegu, pasowałoby olej zmienić na półsyntetyk, ale jeśli cieknie na zewnątrz to raczej nie chodzi o jego gęstość, a zużycie jakiegoś elementu.

misiek1
21-03-09, 21:48
Od dawna tak cieknie? Nie było coś grzebane w silniku przed tymi wyciekami?

klubowicz
21-03-09, 22:03
Od dawna tak cieknie? Nie było coś grzebane w silniku przed tymi wyciekami?

generalnie spód był zapocony od jakichś 8miesięcy, natomiast "kapki" zaczęły wisieć gdzieś tak koło grudnia, przełom stycznia. Wtedy juz dolewałem około 0,5L na 3500-4000km ale to nie bylo duzo.
Ostatnio wlałem mu 0,5L przy 219.959km, na dzien dzisiejszy ma 220.800km i jest taki sam jak sprzed ostaniej dolewki. Póki co mam jeszcze 2 L w zapasie od wymiany ostatniej, ale na dluzsza metę to nie da rady, by dolewac takie ilosci. Poza tym sprawa jest powazana, za powazna by z tym jezdzic zwlaszcza, ze miesiecznie robię około 2kkm.

Rafal2.0
21-03-09, 23:52
4. Zanim to zrobię muszę dla czystego sumienia zapytac jeszcze: Samochod od nowosci jezdzi na pełnym syntetyku mobil 1 5w/50. Teraz ma 220kkm. Czy jesli zaleję mu teraz 10w/40 to cos się moze poprawic w sensie, że mniej będzie ciekło? Generalnie nie wierzę w to ale moze ktos to przerabiał i tak patent pomógł...

jest to mało prawdopodobne, wręcz niemożliwe żeby na 10W-40 wyciekało mniej oleju, no chyba że na postoju (zimny silnik)