PDA

Zobacz pełną wersję : zamulanie civica 1.4 wiekszymi kołami



prz3mo
15-02-06, 16:57
Felgi już założone ? Bo chciałem sie dowiedzieć czy bardzo zamuliły samochód ? Ja jeżdże sobie na 13-kach i wystarcza, ale myślałem żeby może jakoś na lato kupić 15, tylko własnie martwie się że się zamuli samochód...

Co Ci chlopie zamuli??? Zamulic to Ci mogą jakies przesadnie szersze opony, a nie wieksza felga z niskoprofilową oponą.... Do 1.4 mozesz smialo brac 15" z oponkami np. 195/50.

Fawor
15-02-06, 17:39
Co Ci chlopie zamuli???

Nie, nie, oczywiscie, wcale nie zamuli...jeszcze mocy bedzie mial wiecej...Weź pomyśl chłopie zanim coś napiszesz, bo się nóz w kieszeni otwiera :roll:

Rogal
15-02-06, 18:04
No nie chce zaczynać zbędnej dyskusji, ale to wynkia z kilku prostych praw fizyki że czy to większa felga czy szersza opona to spowalnia auto, chciałem tylko spytać własnie czy właściciel mocno to odczuł ? Albo może nawet jakieś pomiary ?

RDK
15-02-06, 18:24
ale ja kupisz wieksze felgi a zmniejszysz profil opony i do tego kupisz lzejsze felgi niz staalowe to nie wyjdzie na jedno?
tak tylko pytam :roll:

Fawor
15-02-06, 18:32
No jesli bys kupił baardzo lekkie obręcze i nie zwiększył drastycznie szerokości to byłoby to mozliwe. Ale zwykłe 16stki + opony 205 zmulą 90konnego civca dość znacznie. Oczywscie wszystko tez zależy od tego, jak kierowcy zalezy na osiągach. Ja odczuwam na dupohamownii każdego konika wiec przejscie z zimowych 175R13 na 195R15 jest bolesne. Rekompensuje to jedynie lepsze prowadzenie na zakretach :) Zwykłe prawa fizyki Panowie i nikt tego nie przeskoczy.

RDK
15-02-06, 18:36
oprócz fizycznych właściwości jest jeszcze jedna właściwość, najbliżej jej chemicznej:
LANS :D

prz3mo
15-02-06, 18:40
Co Ci chlopie zamuli???

Nie, nie, oczywiscie, wcale nie zamuli...jeszcze mocy bedzie mial wiecej...Weź pomyśl chłopie zanim coś napiszesz, bo się nóz w kieszeni otwiera :roll:

daruj sobie jakies głodne kawałki... :evil:

Srednica koła w przypadku 13stek z np. profilem 70 nie jest wcale duzo mniejsza niz w 15 z np. profilem 50... Poza tym koło jest tez troche lżejsze...
Napisalem, ze max do tego silnika to 195/50 na 15".
To oczywiste, ze przesada jest zakladanie do 1.4 np. 16 i opon 205...

A tak w ogole to sie tak fajnie sklada, ze teraz w zimie mam wlasnie stalowe felgi 13", a na wiosne letnie opony (195/50) wlasnie na 15" i jakos zadnego zmulenia nie odczuwam. Sporo osob ma w EJ9 wlasnie takie kola z takim rozmiarem opon...
Ale pewnie Ty wiesz lepiej.... :evil:

carlose
15-02-06, 18:51
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki - chociaż podobno to nie możliwe, ale u mnie 1,4 tak było ! :)

prz3mo
15-02-06, 18:53
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki - chociaż podobno to nie możliwe, ale u mnie 1,4 tak było ! :)

Jakie były różnice w sekundach?
Ja G-techem nei mierzylem, opisuje jedynie na podstawie moich odczuć i nie tylko moich...

Rogal
15-02-06, 18:54
Ehhh... widze że łatwiej będzie chyba znaleźć taką Honde i się z nią sprawdzić...

prz3mo to ze Ty tego zamulenia nie odczuwasz nie znaczy ze go nie ma... Bo niestety większe felgi w słabych autach są mocno odczuwalne i nie wiem czemu jeszcze do tej pory o tym nie słyszałeś.

Tylko nie pamiętam właśnie czy to się da jakoś mniej więcej wyliczyć, czy to w każdym aucie zupełnie inaczej, bo wiem że można stracić nawet i 0,5 sek do 100 a i więcej...

prz3mo
15-02-06, 19:01
Ehhh... widze że łatwiej będzie chyba znaleźć taką Honde i się z nią sprawdzić...

prz3mo to ze Ty tego zamulenia nie odczuwasz nie znaczy ze go nie ma... Bo niestety większe felgi w słabych autach są mocno odczuwalne i nie wiem czemu jeszcze do tej pory o tym nie słyszałeś.

Po pierwsze to oczywiste, ze przesadnie duze felgi z szerokimi oponami powodują gorsze osiągi przy slabym silniku... Tego nie podważam bo to prawda.
Ale rozmawiamyu konkretnie o EJ9 z D14. Dlatego napisalem ze zakldania np. 16 z 205 czy 215 to juz przegiecie...
Ale przy 15 z 195/50 wcale nie jest odczuwalne zmulenie auta... Takie moje zdanie....

RDK
15-02-06, 19:01
o ****a jaki problem :?
prz3mo napewno o tym slyszał, i ni etylko o tym
w silnku 1.4 bawicie sie w pomiary jakbyscie startowali conajmniej w jakis wyscigach, załóżcie 11 cali i smigajcie do woli

prz3mo
15-02-06, 19:08
Ponawiam pytanie do carlose - jakie byly roznice w czasie na GTech'u na stalowych 13 z 175/65(70) i na alu 15 z 195/50 ???

Fawor
15-02-06, 20:39
Srednica koła w przypadku 13stek z np. profilem 70 nie jest wcale duzo mniejsza niz w 15 z np. profilem 50
Ale tu wcale o średnice nie chodzi :lol:



powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki
:wink: a jednak chyba mam racje..

prz3mo to ze Ty tego zamulenia nie odczuwasz nie znaczy ze go nie ma
A to jest najlepsze podsumowanie tego OT. Skonczcie, bo sie mod zdenerwuje :wink:

prz3mo
15-02-06, 20:54
Ale tu wcale o średnice nie chodzi

Napisalem wszystkie roznice - także wlasnie srednice koła...
Czyli pozostaje szerokosc opony...Rzeczywiscie nie ma co bic piany kolego teoretyku, przy 195 mi zamula, wrecz stoi auto w miejscu, zamula tez 90% ludzi jezdzacych EJ9,D14 na 15" bo przewaznie na taką felge zakładają wlasnie 195/50... End OT

sielka82
15-02-06, 21:03
ale *******nik mi robicie w temacie
nie zalozylem ich jeszcze. Wczesniej jezdzile na 15 z opona 205/50 terazz na 16 mam zamiar zalozyc 195/45 wiec pewnie róznicy nie odczuje. Spytajcie ppm702 on ma 16 w EJ9 czy zamula.

Koser
16-02-06, 15:52
15 (195)w stosunku do 13(175) faktycznie zamulają 1.4. U mnie było zawsze na korzyść 13 jakieś 0,4 sekundy do 96 km/h

MartinS
16-02-06, 19:07
felgi z szerokimi oponami powodują gorsze osiągi przy slabym silniku

zgadza sie....

Srednica koła w przypadku 13stek z np. profilem 70 nie jest wcale duzo mniejsza niz w 15 z

i tu przytakne...

mam 195/50/15 i zamulania jakos nie odczówam...



mnie było zawsze na korzyść 13 jakieś 0,4 sekundy


ale umówmy sie że w jaeździe po mieście nie ma to dużego znaczenia....

ppm702
16-02-06, 23:21
16" + 205/45/16 wpływa korzystnie na poziom lansu i skrócenie drogi hamowania, ale wtedy auto się tylko do POM'u nadaje :P Ewentualnei do szaleństw po zakrętach ;)

A na poważnie - takie koła trochę spowolnią auto, ale nie dajmy się zwariować - jeszcze się tymi przednimi łapkami daje radę odpychać z miejsca relatywnie żwawo :)

prz3mo
18-02-06, 09:38
15 (195)w stosunku do 13(175) faktycznie zamulają 1.4. U mnie było zawsze na korzyść 13 jakieś 0,4 sekundy do 96 km/h

No wlasnie, i o ile w sprintach na 1/4 ma to znaczenie, w codziennym uzytkowaniu raczej minimalna różnica...

Rikoo
18-02-06, 09:52
16" + 205/45/16 wpływa korzystnie na poziom lansu i skrócenie drogi hamowania

A mnie tylko o to chodzi :grin:


terazz na 16 mam zamiar zalozyc 195/45

zaloz 205 bo bynajmniej moim zdaniem 195 wyglada troche jak balon

ppm702
18-02-06, 18:43
zależy jaka fela. Jak będzie to 6,5 albo 7x16" to 195 podejdzie, ale z uwagi na osłonę felgi przed rysami polecam 205 :)

Dominic
22-02-06, 20:48
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki - chociaż podobno to nie możliwe, ale u mnie 1,4 tak było !
Bardzo ładnie prosimy o konkrety.....bo to ciekawe jest... :lol: jaki róznice w czasach ??

Wombat
25-02-06, 04:41
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki - chociaż podobno to nie możliwe, ale u mnie 1,4 tak było !

Nie możliwe?

Własnie bez spełnienia pewnych specjalnych warunków co do masy felg nie powinno być inaczej.