Zobacz pełną wersję : zamulanie civica 1.4 wiekszymi kołami
Felgi już założone ? Bo chciałem sie dowiedzieć czy bardzo zamuliły samochód ? Ja jeżdże sobie na 13-kach i wystarcza, ale myślałem żeby może jakoś na lato kupić 15, tylko własnie martwie się że się zamuli samochód...
Co Ci chlopie zamuli??? Zamulic to Ci mogą jakies przesadnie szersze opony, a nie wieksza felga z niskoprofilową oponą.... Do 1.4 mozesz smialo brac 15" z oponkami np. 195/50.
Co Ci chlopie zamuli???
Nie, nie, oczywiscie, wcale nie zamuli...jeszcze mocy bedzie mial wiecej...Weź pomyśl chłopie zanim coś napiszesz, bo się nóz w kieszeni otwiera :roll:
No nie chce zaczynać zbędnej dyskusji, ale to wynkia z kilku prostych praw fizyki że czy to większa felga czy szersza opona to spowalnia auto, chciałem tylko spytać własnie czy właściciel mocno to odczuł ? Albo może nawet jakieś pomiary ?
ale ja kupisz wieksze felgi a zmniejszysz profil opony i do tego kupisz lzejsze felgi niz staalowe to nie wyjdzie na jedno?
tak tylko pytam :roll:
No jesli bys kupił baardzo lekkie obręcze i nie zwiększył drastycznie szerokości to byłoby to mozliwe. Ale zwykłe 16stki + opony 205 zmulą 90konnego civca dość znacznie. Oczywscie wszystko tez zależy od tego, jak kierowcy zalezy na osiągach. Ja odczuwam na dupohamownii każdego konika wiec przejscie z zimowych 175R13 na 195R15 jest bolesne. Rekompensuje to jedynie lepsze prowadzenie na zakretach :) Zwykłe prawa fizyki Panowie i nikt tego nie przeskoczy.
oprócz fizycznych właściwości jest jeszcze jedna właściwość, najbliżej jej chemicznej:
LANS :D
Co Ci chlopie zamuli???
Nie, nie, oczywiscie, wcale nie zamuli...jeszcze mocy bedzie mial wiecej...Weź pomyśl chłopie zanim coś napiszesz, bo się nóz w kieszeni otwiera :roll:
daruj sobie jakies głodne kawałki... :evil:
Srednica koła w przypadku 13stek z np. profilem 70 nie jest wcale duzo mniejsza niz w 15 z np. profilem 50... Poza tym koło jest tez troche lżejsze...
Napisalem, ze max do tego silnika to 195/50 na 15".
To oczywiste, ze przesada jest zakladanie do 1.4 np. 16 i opon 205...
A tak w ogole to sie tak fajnie sklada, ze teraz w zimie mam wlasnie stalowe felgi 13", a na wiosne letnie opony (195/50) wlasnie na 15" i jakos zadnego zmulenia nie odczuwam. Sporo osob ma w EJ9 wlasnie takie kola z takim rozmiarem opon...
Ale pewnie Ty wiesz lepiej.... :evil:
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki - chociaż podobno to nie możliwe, ale u mnie 1,4 tak było ! :)
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki - chociaż podobno to nie możliwe, ale u mnie 1,4 tak było ! :)
Jakie były różnice w sekundach?
Ja G-techem nei mierzylem, opisuje jedynie na podstawie moich odczuć i nie tylko moich...
Ehhh... widze że łatwiej będzie chyba znaleźć taką Honde i się z nią sprawdzić...
prz3mo to ze Ty tego zamulenia nie odczuwasz nie znaczy ze go nie ma... Bo niestety większe felgi w słabych autach są mocno odczuwalne i nie wiem czemu jeszcze do tej pory o tym nie słyszałeś.
Tylko nie pamiętam właśnie czy to się da jakoś mniej więcej wyliczyć, czy to w każdym aucie zupełnie inaczej, bo wiem że można stracić nawet i 0,5 sek do 100 a i więcej...
Ehhh... widze że łatwiej będzie chyba znaleźć taką Honde i się z nią sprawdzić...
prz3mo to ze Ty tego zamulenia nie odczuwasz nie znaczy ze go nie ma... Bo niestety większe felgi w słabych autach są mocno odczuwalne i nie wiem czemu jeszcze do tej pory o tym nie słyszałeś.
Po pierwsze to oczywiste, ze przesadnie duze felgi z szerokimi oponami powodują gorsze osiągi przy slabym silniku... Tego nie podważam bo to prawda.
Ale rozmawiamyu konkretnie o EJ9 z D14. Dlatego napisalem ze zakldania np. 16 z 205 czy 215 to juz przegiecie...
Ale przy 15 z 195/50 wcale nie jest odczuwalne zmulenie auta... Takie moje zdanie....
o ****a jaki problem :?
prz3mo napewno o tym slyszał, i ni etylko o tym
w silnku 1.4 bawicie sie w pomiary jakbyscie startowali conajmniej w jakis wyscigach, załóżcie 11 cali i smigajcie do woli
Ponawiam pytanie do carlose - jakie byly roznice w czasie na GTech'u na stalowych 13 z 175/65(70) i na alu 15 z 195/50 ???
Srednica koła w przypadku 13stek z np. profilem 70 nie jest wcale duzo mniejsza niz w 15 z np. profilem 50
Ale tu wcale o średnice nie chodzi :lol:
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki
:wink: a jednak chyba mam racje..
prz3mo to ze Ty tego zamulenia nie odczuwasz nie znaczy ze go nie ma
A to jest najlepsze podsumowanie tego OT. Skonczcie, bo sie mod zdenerwuje :wink:
Ale tu wcale o średnice nie chodzi
Napisalem wszystkie roznice - także wlasnie srednice koła...
Czyli pozostaje szerokosc opony...Rzeczywiscie nie ma co bic piany kolego teoretyku, przy 195 mi zamula, wrecz stoi auto w miejscu, zamula tez 90% ludzi jezdzacych EJ9,D14 na 15" bo przewaznie na taką felge zakładają wlasnie 195/50... End OT
ale *******nik mi robicie w temacie
nie zalozylem ich jeszcze. Wczesniej jezdzile na 15 z opona 205/50 terazz na 16 mam zamiar zalozyc 195/45 wiec pewnie róznicy nie odczuje. Spytajcie ppm702 on ma 16 w EJ9 czy zamula.
15 (195)w stosunku do 13(175) faktycznie zamulają 1.4. U mnie było zawsze na korzyść 13 jakieś 0,4 sekundy do 96 km/h
felgi z szerokimi oponami powodują gorsze osiągi przy slabym silniku
zgadza sie....
Srednica koła w przypadku 13stek z np. profilem 70 nie jest wcale duzo mniejsza niz w 15 z
i tu przytakne...
mam 195/50/15 i zamulania jakos nie odczówam...
mnie było zawsze na korzyść 13 jakieś 0,4 sekundy
ale umówmy sie że w jaeździe po mieście nie ma to dużego znaczenia....
16" + 205/45/16 wpływa korzystnie na poziom lansu i skrócenie drogi hamowania, ale wtedy auto się tylko do POM'u nadaje :P Ewentualnei do szaleństw po zakrętach ;)
A na poważnie - takie koła trochę spowolnią auto, ale nie dajmy się zwariować - jeszcze się tymi przednimi łapkami daje radę odpychać z miejsca relatywnie żwawo :)
15 (195)w stosunku do 13(175) faktycznie zamulają 1.4. U mnie było zawsze na korzyść 13 jakieś 0,4 sekundy do 96 km/h
No wlasnie, i o ile w sprintach na 1/4 ma to znaczenie, w codziennym uzytkowaniu raczej minimalna różnica...
16" + 205/45/16 wpływa korzystnie na poziom lansu i skrócenie drogi hamowania
A mnie tylko o to chodzi :grin:
terazz na 16 mam zamiar zalozyc 195/45
zaloz 205 bo bynajmniej moim zdaniem 195 wyglada troche jak balon
zależy jaka fela. Jak będzie to 6,5 albo 7x16" to 195 podejdzie, ale z uwagi na osłonę felgi przed rysami polecam 205 :)
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki - chociaż podobno to nie możliwe, ale u mnie 1,4 tak było !
Bardzo ładnie prosimy o konkrety.....bo to ciekawe jest... :lol: jaki róznice w czasach ??
powiem tak, z 13/165 na 15/195 w 1,4 zamula.., mierzonem gtechem, na 13 dużo lepsze wyniki - chociaż podobno to nie możliwe, ale u mnie 1,4 tak było !
Nie możliwe?
Własnie bez spełnienia pewnych specjalnych warunków co do masy felg nie powinno być inaczej.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.