Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Pytanie o vtec 115km



chcepiwo1
19-03-09, 21:30
Witam. Posiadam Honde 5d z 97 vtec z silnikiem d15z8 i wydaje mi się że jest słaba jak na 115km. Kumpel ma 1,4 90km i zbiera się szybciej. Czy ktoś z was odczuwa to samo? Czy porostu vtec taki jest? Bo niby jest to silnik mniej dynamiczny ale oszczędniejszy ale w porównaniu z 1,4 pali z 1l mniej a zbiera się dużo gorzej choć ma 25km więcej.

teg
19-03-09, 21:39
Zacznij nim jeździć między 4 a 6k obrotów :)

havok
19-03-09, 21:41
Poczytaj o skrzyniach i silnikach VTEC-E.

qba1983
19-03-09, 21:43
poczytaj troche o tych silnikach i roznicach..
podstawowa roznica to skrzynia biegow... zaloz taka jak ma 1,4 i kolega moze zapomniec ze cie kiedykolwiek dogoni, tyle ze ty mozesz zapomniec o spalaniu mniejszym o 1l;d

mirasek
19-03-09, 22:43
Mimo wszystko coś mi tu nie gra, seryjne 1.5 powinno jechać nieco lepiej jak seryjne 1.4... mam starsze d15z3 (90KM) i w porównaniu do nowszego d14z4 przyspiesza podobnie, a napewno nie gorzej, dlatego myśle że takie d15z8 powinno zbierać sie lepiej. Chyba że siłujecie sie na 5 biegu od 80km/h to wtedy 1.4 bez problemu odstawi mocniejsze 1.5 z powodu krótszej skrzyni.

posmak
20-03-09, 09:39
ja tez mam D15Z8 no i rzeczywiście troche muli dopuki wskazowka obrotomierza nie przekroczy 3tys a pozniej to juz poezja wtedy o ile dobrze rozumiem( a moge sie mylic) zaczyna dzialac zmienna faza rozrzadu i samochod dostaje kopa najlepiej mozna to odczuc jadac ponad 100km/h na wyższym biegu przy okolo 3 tys obrotow czuc ta zmiane

hariusz
20-03-09, 11:28
Vtec się załącza chyba troche później niż 3 k rpm, ale rzeczywiście można zapomnieć o dynamicznej jeździe do 3000 rpm.
Mirasek jeśli chcesz dynamiki to zaprzyjaźnij się z biegiem 2 i 3 (oraz stacjami benzynowymi). Pamiętaj, że naszymi samochodami można strasznie przeciągać biegi. Ja nie narzekam bo po mieście sobie jeżdze emerycko inaczej zresztą się nie da, a na trasie jak mam ochote wyprzedzić albo poszaleć to trzymam obroty między 3000 - 5000 i mam moc pod ręką - ale rzadko tak robie :)

mirasek
20-03-09, 15:26
Dobrze wiem jak wykorzystać możliwości które daje ten silnik z tą skrzynią ;) dałem tylko przykład że porównywanie elastyczności na jednakowym biegu mija sie z celem i teoretycznie mocniejszy samochód może zostać z tyłu. Skoro d15z8 jest szybsze od d15z3 to i od 1.4 w tej samej budzie też musi być - mam na myśli seryjne, sprawne samochody :)

qba1983
20-03-09, 16:11
Vtec się załącza chyba troche później niż 3 k rpm, ale rzeczywiście można zapomnieć o dynamicznej jeździe do 3000 rpm.
jesli masz na mysli silnik d15z8 to gwarantuje Ci ze zawor VTECa najpiozniej zalacza sie przy 3tys obr(a przy w pelni otwartej przepustnicy juz przy 2600obr/min)

tytus
22-03-09, 00:44
sam mam D15Z8 i masz dwie opcje :
1- jazda przy spalaniu 6,5-7,0l - w mieście; 5,5-6,0 - trasa do 3000tyś/obr
2-powyżej 3000tyś obr miasto - 8,0-10,0 l/100km; trasa 7,0-8,0 l/100/0km
auto zdecydowanie słabe gdy nie idzie w górne partie obrotomierza, ale ekonomia na najwyższym stopniu.
Jeżeli szukać różnic między 1,4 a 1,5 VTEC-E , to chyba spalanie...
mój V-max bez kitu jadąc sam z niewielką ilością paliwa to 196 km/H:( na 4-tym biegu, na 5-tce 192km/h
Może dlatego że niedługo rozrząd do wymiany i filtr paliwa :(
Nie jest to rewelacja, ale tankuje fure dwa razy na miesiąc na ful i wystarcza
Polecam ten silnik, ale nie do wyścigów

Cairo
22-03-09, 10:57
Coś mi nie pasuje, żeby 1.4 mimo krotszej skrzyni lepiej przyspieszalo od 1.5. Jeździłem 5d z tymi silnikami i 1.5 zrobilo na mnie napewno lepsze wrażenie.

qba1983: do d15z8 mozna zalozyc skrzynie "kompromis" np z d16y3 i wtedy spalanie praktycznie się nie zmienia, a dynamika wyraznie zyskuje.

qba1983
22-03-09, 17:52
co do porownania to wiem ze moje 1,5 5D z 1,4 3D (oba na dolocie ze stozkiem) szly raczej rowno, z lekka przewaga 1,5 -ale to w granicach bledu kierowcy)
Michal, szczerze mysle ze moja skrzynak jest nawiekszym kompromisem...(5 jest naj dluzsza z mozliwych) i pali o litr wiecej. wiec ta skrzynka z y3 spowoduje ze spali wiecej o 0,5l i przyspieszenie i elastycznosci zmieni sie proporcjonalnie do roznicy w spalaniu...

tomalacivic
24-03-09, 17:39
czesc!!wszystkim jestem tu nowy bo kupilem nie dawno hanie i czytalem wasze tematy ja mam honde 1.5 v-tec 115 koni i ktorys tam napisal ze ona zbiera sie dopiero po przekroczeniu 3 tys obrotow i ma racie ona dopiero zyje jak dostanie takie obroty sam sie przekonalem na wlasnej skorze i jestem pod wielkim zdziwieniem nawet moj koledzy sa w szoku bo oni maja 90 koni i 100 to mowia ze moja hania *******ziela jak szalona:)mam pytanko czy ktorys z was ma lampy przednie soczewki do hondy.