Zobacz pełną wersję : Czujnik temperatury powietrza dolotowego
Mam problem ze spalaniem około 10L/100KM więc zrobiłem sobie samodiagnostyke ale żadnych błędów nie znalazłem no to pojechałem do gościa na komputer (KTS BOSCH 540) on mi znalazł dwie dziwne sprawy:
1. sonda lambda ta druga co jest przy katalizatorze - jest zawieszona
2. czujnik temperatury powietrza dolotowego pokazuje temperaturę 170°C(na zewnątrz było około zera a silnik zimny) a gdy go odepnę to 255°C(i wywala błąd)
czy to normalne z tym czujnikiem temperatury !?
HONDA CIVIC EJ9 D14Z1 75koni
skolopendra
19-03-09, 15:25
komputer (KTS BOSCH 540)
niech to sobie w buty wsadzi skoro masz takie dane
czujnik temperatury powietrza dolotowego pokazuje temperaturę 170°C(na zewnątrz było około zera a silnik zimny) a gdy go odepnę to 255°C(
Ale co, 10l/100 w strasie czy w mieście? Krótkie odcinki robisz, często odpalasz i gasisz? Mnie D15Z8 w zakorkowanej Bydgoszczy zżera 9, robię 2 razy dziennie odcinki po 5-6km, po południu po 10-15km...
może to stopnie Farenhaita:D
Ale co, 10l/100 w strasie czy w mieście? Krótkie odcinki robisz, często odpalasz i gasisz? Mnie D15Z8 w zakorkowanej Bydgoszczy zżera 9, robię 2 razy dziennie odcinki po 5-6km, po południu po 10-15km...
Robię krótkie odcinki po 7km wiec spora część trasy jadę na ssaniu, ale czasem robię wypad na miasto (nie stoję w korkach) i wydaje mi się że wskazówka za szybko leci w dół.
Czyli mam rozumieć, że taka temperatura nie jest czymś normalnym :D
Wiecie może jak odpiąć drugą sondę lambda? gdzie jest wtyczka bo samo sonda jest w katalizatorze a kable wchodzą w podwozie
Na moje jedyne 100% prawidłowe sprawdzenie czujnika temp. to znać jego rezystancje przy różnych temeraturach, ogrzewać go, mierzyć termometrem i ohmomierzem... Zna ktoś może takowe albo ma ochotę dla potomnych zbadać swój czujnik ? :)
Zalej do pełna, zrób ze 100km tylko w trasie (np. wyczieczkę z dziewczyną w weekend), zalej znów i oblicz :) Ja tak planuję zrobić niedługo.
mam coś takiego:
http://img19.imageshack.us/img19/1771/czujniktemperaturypowie.jpg
:| To jest z manuala? Dla jakiego silnika?
Dla każdego. To jest czujnik typu NTC. Kiedy samochód jestnagrzany do normalnej temp na zaciskach powinno być mniej wiecej 250 -400 Ohmów a kiedy jest zimnu np. z rana(w obecnych temp) 1-5 kilo Ohmów
a kto wie gdzie jest ten czujnik temperatury powietrza dolotowego w d13?
edit: dobra juz wiem gdzie
nowy czujnik powietrza w asco wielicar 250zł
sonda lambda druga (znajdująca się w katalizatorze) 891zł :eek:
dziś sprawdzam czujnik miernikiem zobaczymy :o
na mój gust czujnik jest w porządku więc pytanie brzmi dlaczego pokazywał temperaturę 170°C ??????
jakie wyszly ci wyniki? ja jutro sprawdzam ten czujnik tez mam error numer 10 i pali mi niecale 10L przy emeryckiej jezdzie
jakie wyszly ci wyniki? ja jutro sprawdzam ten czujnik tez mam error numer 10 i pali mi niecale 10L przy emeryckiej jezdzie
Pierwszy pomiar robiłem w temperaturze 15°C i pokazało mi 3kΩ za drugim razem trzymałem czujnik w wrzątku i pokazało mi 0,3kΩ czyli gdzieś 80 / 90°C. Więc na mój gust czujnik jest OK, ale ja nie miałem błędu nr 10 w moim przypadku komputer diagnostyczny pokazywał dziwna temperaturę na tym czujniku 170°C
skolopendra
21-03-09, 10:58
ale ja nie miałem błędu nr 10 w moim przypadku komputer diagnostyczny pokazywał dziwna temperaturę na tym czujniku 170°C
pisałem Ci o tym komputerze ................
co zaś się tyczy spalania w granicach 10l ,to w wielu przypadkach możne to być normą .
i zależy od kilu czynników
szczegóły na forum
pisałem Ci o tym komputerze ................
tak wiem, ale chciałem to sprawdzić ;]
co zaś się tyczy spalania w granicach 10l ,to w wielu przypadkach możne to być normą .
i zależy od kilu czynników
szczegóły na forum
wiem że przyczyną tego spalania może być jazda na krótkich odcinkach i w dodatku na ssaniu ale za podpięcie na komputer zapłaciłem 30zł wiec warto było spróbować.... pokombinuje jeszcze coś z ta drugą sondą która jest zawieszona a jak to nie pomoże to już niewiem:(
skolopendra
21-03-09, 11:50
oś z ta drugą sondą która jest zawieszona
sonda raczej nie może być zawieszona
bo co to by miało znaczyć? i tu jak i zresztą w przypadku pierwszej nic nie pokombinujesz .możne symulator,ale niby po co
mechanik radził przejechać jakiś większy odcinek na dużych obrotach, dużych to znaczy 5 - 6 tysięcy może sonda się "przeczyści" . Tym autem wcześniej jeździł jakiś dziadek więc przyda mu się dobre przegwizdanie (a na pewno nie zaszkodzi) sonda jest w katalizatorze więc kto wie co za syf tam jest
skolopendra
21-03-09, 12:50
więc kto wie co za syf tam jest
pewnie jest.lecz to nie wpłynie na spalanie zwłaszcza że biega o drugą
afaik 2 sonda jest tylko diagnostyczna, wskazuje czy kat dziala czy nie.
no to jeszcze jest taka opcja że pierwsza sonda nie jest orginalna - będę szukał jak mi się uda rozwiązać problem todam znać ale jak macie jakieś pomysły to piszcie
skolopendra, wiem od czego moze zalezec spalanie i wiem ze od groma postow na ten temat, ale u mnie wszystko zostalo wyregulowane badz wymienione i zosstal tylko czujnik oraz spalanie 10l
skolopendra
21-03-09, 14:30
i zosstal tylko czujnik
ten czujni, to nic innego jak opornik półprzewodnikowy, którego rezystancja (opór) zależy od temperatury powietrza znajdującego się w chwili obecnej w układzie dolotowym
można go z powodzeniem zastąpić rezystorem stałym(opornikiem) kupionym w sklepie za 15 groszy
a wartość oporu dobrać eksperymentalnie mierząc czujnik IAT powiedzmy w temp + 25°C .gdzie to skład mieszanki będzie lekko zubożony
teoretycznie więc komputer poda mniejszą dawkę paliwa.co może ale nie musi przełożyć się na mniejsze spalanie
:cool:
[b]skolopendra[/b, ja kiedyś takie eksperymenty robiłem i albo cuda się działy,albo palił jak smok :(
Jak pomierzycie te czujniki i będą ok to na pewno nie ich wina.
skończyła się zima temperatury się zwiększyły i spalanie wróciło do normy 7,5/100 :D
mam takie pytanie, otóż przy jakim oporze ( temperaturze) na wykresie z pierwszej strony tematu jest podawana najmniejsza (najubozsza ) dawka paliwa?? i jesli chcialbym zastapic termitor rezystorem o stalym oporze (oszukac troche kompa) to jaka trzeba moc tego opornika wybrac?? prosze o szybka w miare mozliwosci pomoc
skolopendra
07-02-11, 15:46
to jaka trzeba moc tego opornika wybrac??
wstaw potencjometr i wyreguluj sobie
tak wlasnie zamierzam zrobic, tylko tak pytam wlasnie, bo moze z doswiadczenia ktos wie, lub zna sie na tym to moglby mi poradzic.. wiec teoretycznie, jaki bylby "najubozszy opor" ???
albo mozesz mi polecic jakis potencjometr co by dal rade?? bo nie wiem jaka ta moc jego ma byc, a Ty to chyba ogarniasz:)
potwierdzam dzialanie teorii o oporniku;) ja u siebie wsadzilem 470 omowy na 2waty i check zniknal :) praca silnika rowniejsza, mniej spalin i nie smierdza tak benzyna:)
mam takie pytanie, otóż przy jakim oporze ( temperaturze) na wykresie z pierwszej strony tematu jest podawana najmniejsza (najubozsza ) dawka paliwa??
w zakresie od 60 do 80 st C
Dla mnie to bardzo słaby pomysł żeby była cały czas taka sama rezystancja na czujniku IAT bez względu na temperaturę (nie odpowiednie dawki paliwa dla zmiennych warunków, nie korzystne zmiany zapłonów, toksyczność spalin wzrasta, przyspieszone zużycie katalizatora, tak samo i sonda dostaje szybciej po dupce, bo sie gorzej oczyszcza, po osadzie z węgla na świecach i komorze kończąc. nie lepiej jest wymienić IAT ?
skolopendra
11-02-11, 09:40
toksyczność spalin wzrasta,
to największy ból :D
wiec teoretycznie, jaki bylby
liniowy 1-10KΩ
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.