Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap 1.3 na...



pkon
15-02-06, 13:51
I. Wstęp
Przeczytałem już na forum chyba wszystko. Znalazłem interesujące mnie tematy tylko w tytułach postów, dalej to już OT albo żarty. Także proszę o poważne odpowiedzi na temat. Przyda się to nie tylko mnie, ale też innym.
II. O co chodzi.
Mam silnik d13b2. Silnik nienajgorszy w mieście, na trasie już gorzej... a to spalanie, jak na 1.3 duże. Chcę coś z tym zrobić (o zmianach myślę na wiosnę, ale chcę się zorientować jakie fundusze muszę zebrać). Nawiążę do możliwości o których dowiedziałem się z forum:
1. Sprzedaż auta i kupno czegoś z lepszym silnikiem.
Przy obecnych cenach nie bardzo się to opłaca, a poza tym lubię moją budę.
2. Wymiana na d15b2.
Wymiana jako podstawa do kolejnych zmian. Jak tu się ma elektryka do tego. Wiem że u mnie jest obd1 tak samo jak w d15b2 i d15b7. Trzeba zmieniać całą wiązkę, a może wystarczy coś dorobić. Co z bakiem pompą paliwa. Jest to proste?
3. Podobno bloki w 1.3 i 1.5 są takie same. Ktoś niby zostawił blok i wymienił bebechy z 1.5 pozostawiając gaźnik. Ciekawe jakie miał spalanie.
Gdyby tak zostawić blok i wrzucić bebechy z d15b7 środek, wtryski, aparat zapłonowy itd. Jak tutaj jest z elektryką bo przy zmianie z b2 na b7 trzeba już wymieniać prawie całą wiązkę. W dziale sprzedam jest oferta sprzedaży d15b7 z uszkodzonym blokiem i połączeniem ze skrzynią a propos tego pomysłu
4. Wymiana na d15b7 co mnie najbardziej interesuje. Tylko, że ciężko jest trafi taki silnik w dobrym stanie. Potrzebny cały silnik z osprzętem wiązka?, komputer. Pewnie bak i pompa paliwa? Przy takim zwiększeniu mocy (26 km + może jeszcze jakieś dodatkowe 8) trzeba wymienia półosie, hamulce. Pytanie dla niektórych może śmieszne ale tu chodzi o bezpieczeństwo.
5. Bardzo mnie nurtuje zagadnienie – wymiana na pełny wtrysk coś podobnego do pkt. 3.
Wszystko zostaje z 1.3 tylko zamiast gaźnika albo wtryski z d15b7 z kompem albo dwupunktowe wtryski i komp od jakiegoś nowszego d14. Czyli zamiana b2 na b7 tylko że dla d13. Abstrahując od ceny takiej zmiany jestem bardzo ciekawy co taka zmiana mogłaby dąć: mniejsze spalenie, większą elastyczność, moc, moment.

Jestem ciekawy waszych opinii, czekam na poważne rady, propozycje za które z góry dziękuję. Jeżeli ktoś robił któryś z podpunktów proszę o info na priv

wieshaq
15-02-06, 19:01
wtryski, komp, wiazka, kolektor dolotowy, tryski, sonda, dolot, o ile czegos nie pominalem to wszystko czego bys potzrebowal do minime z d15b7. bo d15b2 sobie odpusc. aha i zbiornik paliwa bo zdaje sie ze samej pompy nie wymienisz. wiec trzeba caly zbiornik razem z pompa paliwowa..

za ta kase lepiej pomysl o silniku d15b7, d16z6 albo d16a9. w komplecie kupisz na pewno nie wiele drozej niz te graty do minime. oczywiscie jesli8 masz checi do szukania bo kupic silnik za 2000-2500 nie jest sztuka a da sie kupic za polowe z tego o ile bedzie szukal cierpliwie.
a jest juz podtswa do dalszych sensownych modow bo skrzynia ci zapasuje. no moze byc lekko przeciazona przy d16.

wetryski nei dadza ci wiecej niz mysle 5 koni. o ile wogole cos to da. a kasa duuuza. lepiej doloz troche i skocz na next level

pkon
01-01-07, 15:38
Witam ponownie w tym temacie. Mam chyba psychoze. Od stanu pełnej euforii i chęci zmiany mojej słabej jednostki i mozliwości tego wykonania do stanu pełnego zwątpienia szczególnie po czytaniu tego forum i waszych wypowiedzi na temat stosowności i sensu takiego przedsięwziecia.
A teraz do rzeczy. W najbliższym czasie wybieram się na oglad silnika d16z6- moge go sobie odpalic i zobaczyc jak chodzi (jest cos na co moge w szczegolny sposob zwrocic uwagę?) i w zależności od jego stanu i ceny bede sie głeboko zastanawial nad jego zakupem: cała jednostka, cała wiazka od silnika do kabiny, bak paliwa nie wiem czy od razu brac polosie? bez skrzyni biegów.
Przed ostateczną decyzja jest jeszcze moje pytanie:
Jest ktos w stanie mi powiedzie ile taka zamiana moze trwac (kanał i mechanik) - auto jest mi potrzebne - jak wiadomo jest przy tym troche pracy. Zmieniał juz ktos 1.3 bo na forum nie widze takich osób. Od "normalnego" swapa rózni sie to "tylko" koniecznoscią wymiany elektryki i baku prawda? Jest to az tak trudne?

Ewentualnie prosze moderatora o przerzucenie tematu do działu turbo....

rooty
01-01-07, 17:23
Po pierwsze to nie jest miejsce na ta dyskusje. Od tego masz kategorie "Turbo, N/A i swap" Po drugie pytania jakie masz napewno znajdziesz na forum przy odrobinie wysilku. Na przyklad watki o swapie by RDK:

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=297044#297044

pkon
01-01-07, 17:41
Z człym szacunkiem, ale dziękuje za takie odpowiedzi i prosze o ich niepowielanie.
Przy odrobisie wysilku i przeczytaniu mojego posta dowiedziałbys sie o mojej prosbie o przeniesienie go do odpowiedniego działu. Jest to jego kontunuacja sprzed kilku miesiecy(nie chciałem zakładac nowego) a byl on tu umieszczony pod innym tytulem. To po pierwsze a po drugie zaznajomiłem się juz wczesniej z powyzszym tematem i wieloma innymi i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, wiec nie patrz na tytuł postu a na jego zawartosc, chybaże znajdziesz w nich opdowiedz na moje pytania to pochyle głowe i przerosze za grubianstwo i nieiwedze.
Nie którzy poprostu lubuja sie w opieprzaniu innych i pokazywaniu wiekszej wiedzy w znajomości forum.
Marzy mi sie zamiana mojego silnika i szeroka prezentacja jej przebiegu (foty, opis), ale bez pomocy inny do niej pewnie nie dojdzie.
Przepraszam za OT ale troszke sie pobudziłem :)

rooty
01-01-07, 18:19
Po krotce. Bloki sa identyczne inny tylko skok tloka. Blok z D13 jest bardziej wytrzymaly wiec jesli swap na B7/Z6 to tylko ogarnij potrzebne graty. Jak mister Wieshaq napisal oplaca sie kupic caly silnik i nie babrac sie przerobki bo to zwieksza zakres problemow ktore mozesz napotkac (wiaze sie to z czasem, ktorego jak napisales nie masz wiele).