pkon
15-02-06, 13:51
I. Wstęp
Przeczytałem już na forum chyba wszystko. Znalazłem interesujące mnie tematy tylko w tytułach postów, dalej to już OT albo żarty. Także proszę o poważne odpowiedzi na temat. Przyda się to nie tylko mnie, ale też innym.
II. O co chodzi.
Mam silnik d13b2. Silnik nienajgorszy w mieście, na trasie już gorzej... a to spalanie, jak na 1.3 duże. Chcę coś z tym zrobić (o zmianach myślę na wiosnę, ale chcę się zorientować jakie fundusze muszę zebrać). Nawiążę do możliwości o których dowiedziałem się z forum:
1. Sprzedaż auta i kupno czegoś z lepszym silnikiem.
Przy obecnych cenach nie bardzo się to opłaca, a poza tym lubię moją budę.
2. Wymiana na d15b2.
Wymiana jako podstawa do kolejnych zmian. Jak tu się ma elektryka do tego. Wiem że u mnie jest obd1 tak samo jak w d15b2 i d15b7. Trzeba zmieniać całą wiązkę, a może wystarczy coś dorobić. Co z bakiem pompą paliwa. Jest to proste?
3. Podobno bloki w 1.3 i 1.5 są takie same. Ktoś niby zostawił blok i wymienił bebechy z 1.5 pozostawiając gaźnik. Ciekawe jakie miał spalanie.
Gdyby tak zostawić blok i wrzucić bebechy z d15b7 środek, wtryski, aparat zapłonowy itd. Jak tutaj jest z elektryką bo przy zmianie z b2 na b7 trzeba już wymieniać prawie całą wiązkę. W dziale sprzedam jest oferta sprzedaży d15b7 z uszkodzonym blokiem i połączeniem ze skrzynią a propos tego pomysłu
4. Wymiana na d15b7 co mnie najbardziej interesuje. Tylko, że ciężko jest trafi taki silnik w dobrym stanie. Potrzebny cały silnik z osprzętem wiązka?, komputer. Pewnie bak i pompa paliwa? Przy takim zwiększeniu mocy (26 km + może jeszcze jakieś dodatkowe 8) trzeba wymienia półosie, hamulce. Pytanie dla niektórych może śmieszne ale tu chodzi o bezpieczeństwo.
5. Bardzo mnie nurtuje zagadnienie – wymiana na pełny wtrysk coś podobnego do pkt. 3.
Wszystko zostaje z 1.3 tylko zamiast gaźnika albo wtryski z d15b7 z kompem albo dwupunktowe wtryski i komp od jakiegoś nowszego d14. Czyli zamiana b2 na b7 tylko że dla d13. Abstrahując od ceny takiej zmiany jestem bardzo ciekawy co taka zmiana mogłaby dąć: mniejsze spalenie, większą elastyczność, moc, moment.
Jestem ciekawy waszych opinii, czekam na poważne rady, propozycje za które z góry dziękuję. Jeżeli ktoś robił któryś z podpunktów proszę o info na priv
Przeczytałem już na forum chyba wszystko. Znalazłem interesujące mnie tematy tylko w tytułach postów, dalej to już OT albo żarty. Także proszę o poważne odpowiedzi na temat. Przyda się to nie tylko mnie, ale też innym.
II. O co chodzi.
Mam silnik d13b2. Silnik nienajgorszy w mieście, na trasie już gorzej... a to spalanie, jak na 1.3 duże. Chcę coś z tym zrobić (o zmianach myślę na wiosnę, ale chcę się zorientować jakie fundusze muszę zebrać). Nawiążę do możliwości o których dowiedziałem się z forum:
1. Sprzedaż auta i kupno czegoś z lepszym silnikiem.
Przy obecnych cenach nie bardzo się to opłaca, a poza tym lubię moją budę.
2. Wymiana na d15b2.
Wymiana jako podstawa do kolejnych zmian. Jak tu się ma elektryka do tego. Wiem że u mnie jest obd1 tak samo jak w d15b2 i d15b7. Trzeba zmieniać całą wiązkę, a może wystarczy coś dorobić. Co z bakiem pompą paliwa. Jest to proste?
3. Podobno bloki w 1.3 i 1.5 są takie same. Ktoś niby zostawił blok i wymienił bebechy z 1.5 pozostawiając gaźnik. Ciekawe jakie miał spalanie.
Gdyby tak zostawić blok i wrzucić bebechy z d15b7 środek, wtryski, aparat zapłonowy itd. Jak tutaj jest z elektryką bo przy zmianie z b2 na b7 trzeba już wymieniać prawie całą wiązkę. W dziale sprzedam jest oferta sprzedaży d15b7 z uszkodzonym blokiem i połączeniem ze skrzynią a propos tego pomysłu
4. Wymiana na d15b7 co mnie najbardziej interesuje. Tylko, że ciężko jest trafi taki silnik w dobrym stanie. Potrzebny cały silnik z osprzętem wiązka?, komputer. Pewnie bak i pompa paliwa? Przy takim zwiększeniu mocy (26 km + może jeszcze jakieś dodatkowe 8) trzeba wymienia półosie, hamulce. Pytanie dla niektórych może śmieszne ale tu chodzi o bezpieczeństwo.
5. Bardzo mnie nurtuje zagadnienie – wymiana na pełny wtrysk coś podobnego do pkt. 3.
Wszystko zostaje z 1.3 tylko zamiast gaźnika albo wtryski z d15b7 z kompem albo dwupunktowe wtryski i komp od jakiegoś nowszego d14. Czyli zamiana b2 na b7 tylko że dla d13. Abstrahując od ceny takiej zmiany jestem bardzo ciekawy co taka zmiana mogłaby dąć: mniejsze spalenie, większą elastyczność, moc, moment.
Jestem ciekawy waszych opinii, czekam na poważne rady, propozycje za które z góry dziękuję. Jeżeli ktoś robił któryś z podpunktów proszę o info na priv