teg
16-03-09, 20:12
Korzystając z manuala, udało mi się zlokalizować EGR w D15Z8. Potrzebuję go wyczyścić/zaślepić, ale śruby nie dość że chyba nigdy nie były odkręcane, to jeszcze dojście jest lipne:/ Ktoś to odkręcał i ma na to jakiś patent?
Druga sprawa, to interesuje mnie, jak to w tym silniku działa. Zwykle chyba jest tak, że EGR jest połączony z kolektorem i przez to połączenie odprowadza "spaliny" spowrotem, a dochodzą do niego dwa wężyki: jeden "sterujący" otwarciem - wężyk podciśnienia, drugi doprowadzający do niego "spaliny". Tutaj jest jakoś dziwnie. Z dolotu za przepustnicą wychodzi wężyk, który idzie do jakiegoś elektrozaworu umocowanego pod szybą, na grodzi. Do zaworu tego idzie wiązka przewodów. Od zaworu wężyk idzie dalej właśnie do zaworu EGR, który to EGR też jest podłączony wiązką przewodów. Zastanawiam się, po co są tam jakby dwa zawory połączone w szereg, powietrze o podciśnieniu przepływa przez nie po kolei? Którędy do EGR doprowadzane są "spaliny"? Jakoś nie rozumiem jak to działa... Może ktoś bardziej obeznany mi to wytłumaczy :)
Druga sprawa, to interesuje mnie, jak to w tym silniku działa. Zwykle chyba jest tak, że EGR jest połączony z kolektorem i przez to połączenie odprowadza "spaliny" spowrotem, a dochodzą do niego dwa wężyki: jeden "sterujący" otwarciem - wężyk podciśnienia, drugi doprowadzający do niego "spaliny". Tutaj jest jakoś dziwnie. Z dolotu za przepustnicą wychodzi wężyk, który idzie do jakiegoś elektrozaworu umocowanego pod szybą, na grodzi. Do zaworu tego idzie wiązka przewodów. Od zaworu wężyk idzie dalej właśnie do zaworu EGR, który to EGR też jest podłączony wiązką przewodów. Zastanawiam się, po co są tam jakby dwa zawory połączone w szereg, powietrze o podciśnieniu przepływa przez nie po kolei? Którędy do EGR doprowadzane są "spaliny"? Jakoś nie rozumiem jak to działa... Może ktoś bardziej obeznany mi to wytłumaczy :)