PDA

Zobacz pełną wersję : EGR w D15Z8 - kilka pytań.



teg
16-03-09, 20:12
Korzystając z manuala, udało mi się zlokalizować EGR w D15Z8. Potrzebuję go wyczyścić/zaślepić, ale śruby nie dość że chyba nigdy nie były odkręcane, to jeszcze dojście jest lipne:/ Ktoś to odkręcał i ma na to jakiś patent?

Druga sprawa, to interesuje mnie, jak to w tym silniku działa. Zwykle chyba jest tak, że EGR jest połączony z kolektorem i przez to połączenie odprowadza "spaliny" spowrotem, a dochodzą do niego dwa wężyki: jeden "sterujący" otwarciem - wężyk podciśnienia, drugi doprowadzający do niego "spaliny". Tutaj jest jakoś dziwnie. Z dolotu za przepustnicą wychodzi wężyk, który idzie do jakiegoś elektrozaworu umocowanego pod szybą, na grodzi. Do zaworu tego idzie wiązka przewodów. Od zaworu wężyk idzie dalej właśnie do zaworu EGR, który to EGR też jest podłączony wiązką przewodów. Zastanawiam się, po co są tam jakby dwa zawory połączone w szereg, powietrze o podciśnieniu przepływa przez nie po kolei? Którędy do EGR doprowadzane są "spaliny"? Jakoś nie rozumiem jak to działa... Może ktoś bardziej obeznany mi to wytłumaczy :)

mirasek
16-03-09, 23:03
Obeznany nie jestem ale w dolocie za przepustnicą masz podciśnienie które czerpie te czarne pudełko na grodzi owym wężykiem. Drugim wężykiem pudełko steruje otwarciem EGR regulując podciśnienie na podstawie sygnałów z wiązki. Wiązka przewodów przy EGR nie wiem do czego służy. Tak czy inaczej rozpięcie którejkolwiek wiązki spowoduje wywalenie błędu. Można zdjąć wężyk z EGR i go zaślepić, ECU tego nie zobaczy. Spaliny przepływają chyba gdzieś "w środku", nie przyglądałem sie temu specjalnie ale nie widać jakiegoś zewnętrznego połączenia kolektorów, a może słabo patrzyłem?

teg
17-03-09, 16:09
Można zdjąć wężyk z EGR i go zaślepić, ECU tego nie zobaczy.
No właśnie problem będzie, jeśli sam zawór jest uszkodzony tak, że się nie domyka :)


Spaliny przepływają chyba gdzieś "w środku"

No właśnie też mi się tak wydaje, no ale niedo ońca to rozumiem :)

Djadi
17-03-09, 22:41
Tak czy inaczej rozpięcie którejkolwiek wiązki spowoduje wywalenie błędu. Można zdjąć wężyk z EGR i go zaślepić, ECU tego nie zobaczy. Spaliny przepływają chyba gdzieś "w środku"

nie wywali błędu temat już przerabiałem gdyż na wiosnę chcę założyć ssący od D16Y8 a tam niema EGR a na odłączonym egierze jeżdze już ponad rok i nic sie nie dzieje aha po odłączeniu zresetuj kompa :)

teg
18-03-09, 20:14
A dlaczego odłączyłeś? :) I którą wtyczkę - tę od samego zaworu, tę od elektrozaworu na grodzi pod szybą czy obie? I po co resetować kompa, dopiero po tym widać jakieś efekty?

mirasek
19-03-09, 11:20
Troche dziwne że ECU nie widzi odłączonego w ten sposób EGR... jak odłączysz lambde czy krokowca to też nie pokazuje błędów? :rolleyes: Pewnie i tak da rade, ja zdjąłem wężyk, tak jest chyba najprościej. Różnice są kosmetyczne, w zakresie średnich obrotów silnik lepiej reaguje na lekkie wciskanie gazu, nie muli. Poza tym bez zmian.

Po co resetowac kompa skoro na bieżąco wprowadza korekty map? Reset to jedynie powrót do wartości wyjściowych i skasowanie błędów w pamięci. Przynajmniej z tego co wiem :)

teg
19-03-09, 16:01
Chyba sam sprawdzę, czy po odłączeniu będą błędy :)