PDA

Zobacz pełną wersję : Dobry płyn hamulcowy



Shrek
15-03-09, 12:47
Jaki płyn hamulcowy polecilibyście do EK3? Myślałem nad EBC DOT4 Bf307? Ile płynu wchodzi w cały układ?

Chodzi mi o taki, który nie gotuje się po dwóch hamowaniach jak to ma miejsce teraz? Wymieniłem klocki na EBC Green Staff i tarcze na nacinane i nawiercane mikody, ale niewiele to dało. Wydaje mi się, że to wina płynu, że po dwóch do hamowaniach ze 140 do 0 hamulce prawie nie działają - pozostaje może ze 30% skuteczności. Chwile odpuszczam tzn. jakieś 2-3 min i znów działają.

Pozdrawiam
Shrek

!markos
15-03-09, 13:08
to chyba normalne przy tak oszalamiajacym rozmiarze hamulcow jakie masz w samochodzie?
plyn - jakikolwiek, byle nowy. moze byc ferodo, moze byc ebc, cokolwiek. jak kupisz litr to wystarczy na przeplukanie calego ukladu i wymiane.

Shrek
15-03-09, 13:14
Nie wiem, czy takie normalne, bo jak się wczoraj poganiałem z kilkoma IV i V genami, to one jakoś dawały rade, a ja 2 kille i chwila przerwy... Hamulce nie są wcale takie małe: przód 262, tył bębny (jeszcze).
A jak o ferodo chodzi to jaki konkretnie?
A taki płyn motula pasi?
http://allegro.pl/item577443086_motul_rbf_660_plyn_hamulcowy_race_f_ vat_super_s.html

Furious
15-03-09, 14:24
RBF660 to juz plyn "wyczynowy", jak bedziesz go zmienial co roku, to zalewaj, jest b.dobry

Shrek
15-03-09, 15:12
A czy to właśnie wina płynu, że po kilku mocniejszych dohamowaniach w krótkim czasie hamulce tak drastycznie straciły skuteczność? Klocki niby wytrzymują 700 stopni nawet. Pedał wcale nie był jakiś bardzo miękki czy coś. Po prostu wciskam hamulec, a mam wrażenie, że klocki zamiast wżynać się w tarcze - ślizgają się po nich. Specjalnie dlatego wymieniłem i tarcze i klocki, a poprawy nie widać... Tzn jest jak nie są mocno rozgrzane, ale jak dostaną temperatury...

!markos
15-03-09, 23:33
rbf nie jest ci potrzebny, nie zauwazysz roznicy. to troche jakby lal wyczynowy olej 0w20 do dupowozu. tez nie zauwazysz roznicy, ale zmieniac bedziesz musial co chwile.

kup zwykly plyn ferodo racing, ma dobre parametry i smiesznie niska cene, do tego jest bardzo latwo dostepny i nie wymaga szczegolnie czestych wymian.

spychu
16-03-09, 01:48
kup zwykly plyn ferodo racing, ma dobre parametry i smiesznie niska cene, do tego jest bardzo latwo dostepny i nie wymaga szczegolnie czestych wymian.
Ja u siebie mam wlany Ferodo DOT4 i jestem zadowolony.

!markos
16-03-09, 19:05
tez go uzywam, nie widze, zeby czegos mu brakowalo

Shrek
17-03-09, 07:39
Ja jutro zalewam w końcu płynem Valvolaina DOT 5.1. Zobaczymy, czy to zaradzi moim problemom, czy dalej trzeba będzie szukać...

Malak
17-03-09, 21:53
mysle ze takie cos w ogole nie ma sensu... po co przeplacac zwykla Organika DOT 5.1 daje rade, temp wrzenia ponad 265stopni, a cena kilkanascie PLN a nie kilka dyszek :)

TENCIO
18-03-09, 00:09
moge zaproponowac ci motula dot 5.1. w razie czego zapraszam na pw :)

kenny
18-03-09, 13:09
Do hondy nie jest zalecany pełen syntetyk 5.1. Nawet na pokrywce zbiorniczka na płyn jest napisane.

qba1983
18-03-09, 19:57
kenny, ale dot 4 to tez syntetyk.
dot 5 jest nie zalecany bo jest na bazie sylikonow, dot 5.1, dot 4, dot 3 sa na bazie glikoli polietylenowych lub estrów etylenowych kwasu borowego. i te plyny sa wzajemnie mieszalne.
nie sa one mieszalne z dot 5, i to wlasnie dot 5 jest nie zalecany do hondy, bo rozpuszcza uszczelki.

HONDACIFIC
18-03-09, 23:14
ja kupiłem boscha 5.1 jest dobry polecam kosztuje 35 zł 1 litr

kenny
19-03-09, 00:20
qba1983, dzięki za info, jednak człowiek się uczy całe życie :)

TENCIO
19-03-09, 11:49
dokladnie jest tak, nalezy wystrzegac sie u nas plynow na bazie silikonu. dot 5.1 i rbf600/660 , to non silicon base. nawet moj jazz 1984rok smiga na dot 5.1