Zobacz pełną wersję : docieranie na "ostro"
http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=
co wy na to?
w grupie vw sporo osob tak robilo i sa bardzo zadowoleni z efektow
już ktoś to wrzucał na forum;)
myślę że same pierścienie można spróbować tak dotrzeć, ale jeśli jest zrobiony szlif cylindrów + nowe tłoki to trochę strach docierać w ten sposób:)
Kiedyś w taki sposób docierałem silnik kosiarki w którym były zmienione same pierścienie, efekt był taki że po 2.5godz. pracy pierścienie były już zużyte:D ale możliwe że to wina pierścieni:)
A ja tak docierałem moje ex 205GTi :D Czytałem ten artykuł i opinie o tym i zaryzykowałem... Były wymieniane pierścienie i tuleje, więc prawie jak nowy silnik :rolleyes: No i zalałem Lotosa minerała, zrobiłem bez oszczędzania ~150km, zlałem lotoso-smoooołę, zalałem Mobila półsyntetyka i było wszystko okej :D
Empirycznie wytestowane na 2 różnych pojazdach w rodzinie, zaraz po zakupie - Suzuki GSX600R i Subaru Forester XT. W obu przypadkach efekt bdb, a zwłaszcza w Subaru...
Jak rozwinął sie temat o docieraniu w temacie ppma to chcialem o tym napisac.
Tak mniej wiecej docierana byla integra Vassa w Promotorze, potem bylem przy docieraniu integry hcc w taki sam sposób...
Tematów o docieraniu jest na sr bez liku. Generalnie najczęściej sprawdza się sposób Puma racing albo TRD. Obojętnie jakiego by nie używać najważniejsze jest niepozwolenie silnikowi na prace na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu. No i pamiętajcie, że to tuleje ( hon na nich ) docierany jest przez pierścienie, a nie same pierścienie.
Jak to mówią: „Docieraj powoli to zawsze będzie wolny, docieraj szybko to będzie szybki” :cool:
Troszkę teraz mi szkoda mojego silniczka i "powolnej" krzywdy jaka mu zrobiłem po odbiorze od mechaniora ... "nie przekraczaj 2500rpm zmien olej po 700km .....". Nawet mi takiego "siłowego" rozwiązania nie zaproponował ... a oczywiście skorzystał bym :)
Coraz bardziej jestem za taka metodą docierania i nawet nie wiem czy nie kupie nowego/starego bloku i nie zrobię sobie jeszcze raz tego. Chyba jeszcze pierścienie trzeba by nowe ... i tyle ??
Troszkę teraz mi szkoda mojego silniczka i "powolnej" krzywdy jaka mu zrobiłem po odbiorze od mechaniora ... "nie przekraczaj 2500rpm zmien olej po 700km .....". Nawet mi takiego "siłowego" rozwiązania nie zaproponował ... a oczywiście skorzystał bym
raz przeczytałes odmienne zdanie i kilka pozytywnych opinii i od razu wszystko inne jest be? Docieraniem, jakie zafundowałeś swojemu silnikowi na pewno nie zrobiłeś mu krzywdy. Olej powinno się wymienić chwile po pierwszym odpaleniu, ale jak tego nie zrobiłeś to też nie ma tragedii. Trochę własnego rozsądku, a nie wiara w każdy wklejony artykuł poparty 5cioma pozytywami.
A w Twoim temacie Amorr: nie jest Ci potrzebny nowy blok, tylko nadwymiarowe tłoki.
o docieraniu na ostro czytalem juz paare lat temu na hondatechu eng i nie obczilem jakis zlych skutków po postach userow. A moj silnik byl dotarty w bardzo specyficznych warunkach:
- silnik d16z6 zakuty
- wtryski 390cc
- komp od d15b7
- zamienione stopki od korbowodów przez co na słabym akumulatorze nie było siły na zakręcenie silnikiem
- głowica nie za bardzo dokręcona - odkręciłem ręcznie przy TAAAAKICH oczach kumpli ....
Tak więc silnik męczył się nieprzeciętnie i do tego grzał (musiałem zmienić pierścienie z przegrzania), był totalnie zalany i jeszcze mieszała się benzynka z olejem :) bo tjuuunerowi nie wyszlo złożenie pierścienie na tłoku i zamki były prawie wszędzie w rzędzie. Dlatego teraz wszystko robie sam ...
Tłoki mam oki
wtryski 390 na seryjnym kompie równają się z przelaniem. Fuckup'ów już w ogóle nie będę komentował. Tłoków nie masz ok, bo 1. jak sam wspomniałeś były przegrzane, a po 2. ( ważniejsze ) pasowania seryjnego wymiaru tłoków w uzywany blok nawet wróżka nie przewidzi.
Ale kończę OT, bo kładzie Ci to do głowy już kilka osób, a nadal nie potrafisz przyjąć tego do siebie.
Amorr, jak masz stopki z innych korbowodow, to gratulacje pomyslu - wal musi miec na bank dosyc, stad moga sie brac tak niskie wyniki po strojeniu ;)
ojj źle przeczytałeś .... powiedz skąd bym to wiedział, że są źle ?? Mechanior/tjjjuner mi powiedział .... eee chyba nie. Troszkę po odbiorze autka musiałem rozebrać silnik i wszystko poprawiłem. Stopki poprawiłem (no takich wielkich nr na nich nie zauważyć to trzeba być na mega zejściu) panewki były oki, wał raczej tez (chociaż nie pamiętam), pierścienie zmieniłem, cylindry były oki, tłoków większych nie trzeba bo (całe szczęście) ta fleja mechaniczna co mi składała silnik oddała blok do pasowania tłoków do spec (..??) firmy. Tam spasowali na 8setek więc powiedzmy, że oki.
Aaaaa, że tak spytam co ma wał do wyników strojenia ??
Chyba nawet nie bardzo wolno jeździłem po wymianie pierścieni więc powiedzmy, że jednak miałem malutkie ostre docieranie :)
oddal do pasowania tloki w nominale do bloku w nominale? to niezly fachura..
sadzisz, ze zamieniajac stopki po tym jak silnik juz pracowal na pozamienianych, cokolwiek mu pomogles?
na moje oko to ten motor wymaga wymiany walu, panewek i tlokow, a ty tam sobie zamieniaj miejscami co ci pasuje i wymieniaj pierscienie na nowe :)
oddal do pasowania tloki w nominale do bloku w nominale? to niezly fachura..
jak było za luźno to naspawał ciut na tuleje, przeleciał diaxem i ch*j :D
chyba napawal, a nie naspawal :D
Ja bym napawał, ale znając speca to on pewnie naspawał ;) :D
Teraz troszke inaczej bym to zrobił i to sam lecz oddając ponad 2 lata temu autko do "speca" jakich mało w Lublinie (fak-tycznie takich speców to mało jest ogólnie na świecie) wierzyłem, że zrobi jak trzeba. Najlepsze było jak zadzwonił do mnie z pretensją, że złe korby kupiłem bo o blok zachaczają :eek::confused: i ja musiałem mu pokazać na forach o co chodzi z wycięciem kawałka bloku ... oj załamka.
Myślę, że jednak coś pomogłem silniczkowi zmieniając stopki na właściwe - od tamtej pory żadnych usterek z tą częścią silnika nie stwierdziłem. Tłoki tak do samego końca nie były w nominale bo 75.05 :) blok był w oki stanie więc powiedzmy, że w ta bajeczkę wierze o ~dobrym spasowaniu.
Jak Bozia da i kurs $ znowu do 2 zł spadnie to i tak zmieniam silnik na B18 albo K20 i już sobie sunie sam dopieszczę :)
Jak Bozia da i kurs $ znowu do 2 zł spadnie
no to predko niezmienisz..tylko pamietaj ze b18 tez do uturbienia ;)
Tłoki tak do samego końca nie były w nominale bo 75.05fajne tloki. czym to zmierzyles?
no to predko niezmienisz..tylko pamietaj ze b18 tez do uturbienia
baa...siuuuurrr :) dlatego $ tani potrzebny
fajne tloki. czym to zmierzyles?
w sumie to niczym nie mierzyłem bo Arias takie właśnie robi ......
pokaż mi to palcem... Nominał to 75.00, a pierwszy nadwymiar 75.50.
honda robi co 0,25. tak samo JE/SRP
a wystarczyło kupić nadwymiar i zrobić szlif i by wszystko grało
naprawde wg mnie jest oki ...a o gustach sie nie rozmawia :) gdy gustującemu pasi :) ... zresztą kupiłem takie jak powiedział tjjjjuuner a wybrał je z katalogu
Stock Bore: 2.953, 75mm
Dish Top dla Turbo/Nitrous
2.955 / 75.05
2.973 / 75.50
str 21 >> http://www.ariaspistons.com/ARIAS_2009_CAT.pdf
dzialajacy silnik nie jest kwestia gustu. on dziala albo nie dziala. nie oceniasz estetyki.
chyba ze estetyke puszczania olejowych bąków ;)
Panowie odjechakiście trochę od tematu. Ciekawe tak naprawdę jak to jest z tym docieraniem "na ostro"... Ja słyszałem kiedyś od byłego kierowcy rajdowego, że on też tak docierał silniki i faktycznie wzrost mocy po dotarciu był odczuwalny w stosunku do silnika docieranego tradycyjnie. Niemniej jednak jego zdaniem żywotność silnika docieranego "na ostro" jest znacznie krótsza. Ile w tym prawdy??? Nie wiem... W każdym razie na swoim samochodzie nie zdecydowałbym sie sprawdzić tej metody:)
adriangrabowski
20-03-09, 18:46
ja powiem tak z punktu teoretycznego to wykres zuzycia silnika przedstawia sie tak że szybszy proces docierania zmniejsza przebieg samochodu do kolejnej naprawy głównej.
z racji, ze zmianilem blok i 1 pierscienie na 1 tloku szykuje mi sie docieranie - chce wlasnie zrobic to na ostro :) tylko qrcze nie mam jak zrobic tego bez turbo.... chyba nie ma przeciwwskazan w doladowanych silnikach ?? .... zjade na min czyli 0,8 bara i .. bruumm bruumm
jesli byly wymieniane tylko pierscienie to co chcesz docierac????tym badziej ze zmieniales piersicenie tylko na 1 tloku!! dociera sie silnik gdy jest robiony szlif lub tulejowanie.
kolega mowi dobrze, bo dotarcie pierscieni tak na prawdę tylko ułożenie termiczne. Jeśli blok nie był honowany to nie ma za bardzo co docierać
Odgrzebię trochę temat.
Jeśli blok nie był honowany to nie ma za bardzo co docierać
Co oznacza honowanie bloku silnika ?
JulekCIVIC
17-01-10, 18:21
to jest szlif tuleji tlokowych, zeby je wyrownac jesli sa zużyte, tak jak glowice sie szlifuje przed ponownym zalozeniem :)
Misiekemeryt160
17-01-10, 19:19
sensowne:
http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Cylinder.htm
Arturvf500
20-01-10, 18:17
to jest szlif tuleji tlokowych, zeby je wyrownac jesli sa zużyte, tak jak glowice sie szlifuje przed ponownym zalozeniem :)
nie; to nalozenie faktury siatki
daniel_2007
20-01-10, 20:44
są dwa rodzaje honowania
1 zrobienie struktury drobnych rysek wtedy film olejowy dłużej zostaje na cylindrze
2 na połysk wtedy są mniejsze opory i lepsza szczelność
1 opcja lepiej się sprawdza w autach druga w motorach jak się mylę to proszę o poprawkę
Arturvf500
21-01-10, 09:44
są dwa rodzaje honowania
1 zrobienie struktury drobnych rysek wtedy film olejowy dłużej zostaje na cylindrze
2 na połysk wtedy są mniejsze opory i lepsza szczelność
1 opcja lepiej się sprawdza w autach druga w motorach jak się mylę to proszę o poprawkę
nie, nie; absolutnie nie 2;) honowanie zapewnia utrzymanie filmu olejowego i ulatwia dotarcie silnika; jak wypolerujesz cylinder mozesz go najzwyczajniej w swiecie zatrzec;)
pozdrawiam
Artur
nie, nie; absolutnie nie 2 honowanie zapewnia utrzymanie filmu olejowego i ulatwia dotarcie silnika; jak wypolerujesz cylinder mozesz go najzwyczajniej w swiecie zatrzec
przyznam, że również żyłem w takim przekonaniu do czasu aż nie zobaczyłem rozwierconego pod nadwymiar cylindra z jakiegoś starego rosyjskiego motoru mojego kumpla. Dziwiłem się dlaczego nie ma naniesionej siatki, było praktycznie lustro. Nasz profesorek ( BTW spec od współpracy pierścieni z tuleją ) powiedział, że to nic nowego. Motocykle robią o wiele mniejsze przebiegi niż auta osobowe więc i remonty przechodzą znacznie częściej.
Arturvf500
21-01-10, 10:43
przyznam, że również żyłem w takim przekonaniu do czasu aż nie zobaczyłem rozwierconego pod nadwymiar cylindra z jakiegoś starego rosyjskiego motoru mojego kumpla. Dziwiłem się dlaczego nie ma naniesionej siatki, było praktycznie lustro. Nasz profesorek ( BTW spec od współpracy pierścieni z tuleją ) powiedział, że to nic nowego. Motocykle robią o wiele mniejsze przebiegi niż auta osobowe więc i remonty przechodzą znacznie częściej.
no, z IZ'a - taki dwusow;) i mniejsze przebiegi to chyba na torze;)
a dobry jakis ten profesorek? dawaj go na forum;D bo ostatnio przegladalem niby super hiper ksiazke "Tłokowe silniki spalinowe średnio- i szybkoobrotowe" Wajandow i rece mi opadly; kolesie zarzymali sie w latach 70... ale co tu duzo myslec; w tej materii od dawna jestesmy 100lat za murzynami;)
no, z IZ'a - taki dwusow
nie nie, to nie Iż. Ale whatever.
Mniejsze przebiegi niekoniecznie na torze. Przecież motocykle takiej daty wymagają remontu co 20-30k km normalnego użytkowania. Jakieś 20 razy krócej niż samochód :)
Profesorek dobry i jak najbardziej na czasie - Antoni Iskra. Można znaleźć jego publikacje w tematyce dynamiki układu korbowo-tłokowego i właśnie współpracy pary pierścień-cylinder.
Arturvf500
21-01-10, 11:42
nie nie, to nie Iż. Ale whatever.
Mniejsze przebiegi niekoniecznie na torze. Przecież motocykle takiej daty wymagają remontu co 20-30k km normalnego użytkowania. Jakieś 20 razy krócej niż samochód :)
Profesorek dobry i jak najbardziej na czasie - Antoni Iskra. Można znaleźć jego publikacje w tematyce dynamiki układu korbowo-tłokowego i właśnie współpracy pary pierścień-cylinder.
moze da sie go namowic na jakis krotki text w naszej tematyce? zagadaj jak mozesz;)
moze da sie go namowic na jakis krotki text w naszej tematyce? zagadaj jak mozesz
no jasne, poprosze 60cio letniego człowieka aby wszedł na ckpl i pisał małolatom artykuły... ;)
kuba_guzik110
23-01-10, 11:11
A więc jak honujemy na strukture czy gładko ?? chyba bede musiał zajechać do swego fachury od szlifów i z nim na ten temat pogadac :)
Arturvf500
25-01-10, 23:37
A więc jak honujemy na strukture czy gładko ?? chyba bede musiał zajechać do swego fachury od szlifów i z nim na ten temat pogadac :)
honujemy tak jak kaza japonce w manualu; oni sa glupi, nie znaja sie na honowaniu, pasowaniu tlokow ale jakos ich auta jezdza dosyc dobrze;)
z historii Honda Racing F1 możemy się dowiedzieć że mieli problem z zawieszeniem, oponami, grzaniem się silnika ale nie wyczytałem żeby mieli problemy z tłokami czy tulejami tymbardziej ze Soichiro sam studiował w tym kierunku więc może nie głupi :>
Tak jak było w STOCK tak też dobrze jest honować myślę z tego co czytałem.
zapomniales dodac: Poprawcie mnie jesli sie myle.
rotfl :d
Odgrzewam kotleta. Przeleciałem parę stron z guglów na ten temat. Opinii tyle co klawiatur. Ktoś stosował metode "docierania na ostro"???? W silniku będą wymieniane pierścienie na nowe, Nie widzi mi się zbytnio męczyć przez 1k+km z docieraniem, z racji tego że na dniach kobieta będzie chciała jeździć autem a w sobotę rozbieram silnik.
@Edit
W sumie to już dziś mamy sobote ;D
to juz chyba było gdzie napisane...jesli zmieniasz same pierscienie, a w hon zostaje stary, to wystarczy zrobić jakieś 50km na spokojnie i tyle. W takim przypadku nie masz do czynienia stricte z docieraniem, tylko z 'układaniem' temperaturowym. Ja tak zrobiłem i silnik czuł sie przez nastepne 2 czy 3 sezony jak najbardziej si, dopoki ktos mu nie zgiął zaworu..
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.