Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : tył samochodu pływa przy większych prędkościach



peter89evo
12-03-09, 21:58
witam, niedawno zakupiłem niedawno nowego civica, jest to coupe EJ1 z 1996 roku

mam następujący problem, samochód przy prędkości od w najgorszych przypadkach nawet 90-100km/h zaczyna bujać, tył jest taki bardzo nie pewny że zwyczajnie się boję jechać z taką prędkością.

ustalone fakty: łyse opony z tyłu: zimowe BARUM, poprzedni właściciel mówił że cukierek do wymiany

prosiłbym o pomoc w ustaleniu przyczyny takiego zachowania auta, czy to zależne od cukierka tylko i opon, czy może amorki albo coś jeszcze. Prosiłbym rónież o poinstruowanie jak wymienić cukierek w tylnym zawieszeniu

goner
12-03-09, 23:16
witam, niedawno zakupiłem niedawno nowego civica, jest to coupe EJ1 z 1996 roku

mam następujący problem, samochód przy prędkości od w najgorszych przypadkach nawet 90-100km/h zaczyna bujać, tył jest taki bardzo nie pewny że zwyczajnie się boję jechać z taką prędkością.

ustalone fakty: łyse opony z tyłu: zimowe BARUM, poprzedni właściciel mówił że cukierek do wymiany

prosiłbym o pomoc w ustaleniu przyczyny takiego zachowania auta, czy to zależne od cukierka tylko i opon, czy może amorki albo coś jeszcze. Prosiłbym rónież o poinstruowanie jak wymienić cukierek w tylnym zawieszeniu

Zdecydowanie cukierki do wymiany, mialem taka sytuacje. wymiana pomogla. Powodzenia

peter89evo
13-03-09, 00:57
no będę próbował, a czy mógłbyś mi podać jakąś krótką instrukcję jak wymienić cukierek? bo nawet mam takowy tylko nie wiem jak go właściwie wymienić, a z tego co wiem to się samemu chyba zmienia

plakon83
13-03-09, 11:55
Z taką wiedzą i doświadczeniem to lepiej jedź do dobrego warsztatu, ja(co prawda z braku sprzętu:)) oddałem autko do polecanego warsztatu we Wro i wymiana 2xduży cukierek+1xmały cukierek+zbieżność(wydruk) 50+50+40+80.

molekss
13-03-09, 15:42
miałem podobny problem, przy większych prędkościach w deszczu lub śniegu tył mi latał. na okresowym przeglądzie Hondy okazało się, że trzeba ustawić zbieżność tyłu. pomogło

u ciebie to chyba jednak cukierki ale warto sprawdzić zbieżność tyłu

skolopendra
13-03-09, 16:41
pasuje jeszcze amory sprawdzić

peter89evo
14-03-09, 02:24
pasuje jeszcze amory sprawdzić

to fakt, pewnie sobie zmienię amroki, chciałbym sobie wstawić jakieś sportowe, które poprawią właściwości jezdne, póki co jest seria, prosiłbym o polecenie jakichś fajnych amrków w jakiejś możliwej cenie, które by utwardziły samochód, z tym że wolałbym nie obniżać wozu, albo minimalnie

fachowiec83
14-03-09, 13:41
tak sobie czytam i czytam i nasuwa mi sie "lamerskie" pytanie:

co to są "cukierki" ? :o

tomcyk
14-03-09, 13:57
tuleja wachacza podluznego, taka duza

peter89evo
15-03-09, 14:48
jak tam będzie z doradzeniem jakie amorki są potrzebne?

gruszkin
16-03-09, 01:23
amorki najlepiej przeznaczone do tego modelu;].kup takie na jakie cie stać.

w kolejności co do jakosci:
Tein-zestaw
Koni-zestaw
Kyb agx
tokico,bilstein,kyb,sachs

takie ja polecam

donelvis
16-03-09, 20:02
witam, niedawno zakupiłem niedawno nowego civica, jest to coupe EJ1 z 1996 roku

mam następujący problem, samochód przy prędkości od w najgorszych przypadkach nawet 90-100km/h zaczyna bujać, tył jest taki bardzo nie pewny że zwyczajnie się boję jechać z taką prędkością.

ustalone fakty: łyse opony z tyłu: zimowe BARUM, poprzedni właściciel mówił że cukierek do wymiany

prosiłbym o pomoc w ustaleniu przyczyny takiego zachowania auta, czy to zależne od cukierka tylko i opon, czy może amorki albo coś jeszcze. Prosiłbym rónież o poinstruowanie jak wymienić cukierek w tylnym zawieszeniu

jeździsz na łysych oponach z takimi prędkościami? wogole nie powinieneś na takich jeździć

peter89evo
17-03-09, 01:55
no łyse, koło 3mm mają, więc są jeszcze nadające do jazdy, ale to już nie to co nowe dobre, trochę zależy od tego zachowanie samochodu ale chyba nie aż w takim stopniu

sublove
17-03-09, 11:58
Sprawdź czy masz dokręcone koła... może śmieszne ale czasem i tak się zdarza. Wystarczy o pół obrotu śruby za mało i koło może dostać wibracji przy większej prędkości

peter89evo
17-03-09, 14:11
amorki najlepiej przeznaczone do tego modelu;].kup takie na jakie cie stać.

w kolejności co do jakosci:
Tein-zestaw
Koni-zestaw
Kyb agx
tokico,bilstein,kyb,sachs

takie ja polecam

a tak się zapytam, ta kolejność, to od góry najlepsze, a u dołu najgorsze, czy jak to jest?

sublove
17-03-09, 14:18
Od góry najlepsze, chyba takie było żałożenie autora :)
Jeżeli miałbym klasyfikować to trochę inaczej bym to poukładał...

Pierwsze 3 pozycje to zestawy (amor+sprężyna) z możliwością regulacji/obniżenia (prócz Koni 1110), poniżej nich masz dobre amortyzatory o stockowych paramaterach.

gruszkin
17-03-09, 17:35
dokladnie, z tym że kyb agx to amorki do spręzyn sportowych tzn usportowionych tzn obnizonych, a dalej to dobre stocki ale tutaj juz bez klasyfikacji dlatego są po przecinku:)

peter89evo
17-03-09, 18:25
no ja osobiście to chciałbym mieć teraz po prostu lepsze jakieś, bardziej sportowe, ale raczej nie chcę obniżać, jeśli już to minimalnie, 20-30mm, więc chyba te regulowane by się nadały?

tomcyk
22-03-09, 17:08
hmm, tein jest gruby, ale przypadkowo ostatnio slyszalem kilak zlych opini pod rzad o nim (tzn ze amory padaly jak muchy)

natomiast NIGDY nie slyszalem nic zlego o KONI..a powiem wiecej jedzilem dluzsza chwile na koni i jest masakra !!!
najprawdopodobniej zagosci tez u mnie...