Zobacz pełną wersję : spężyny obniżajace civic VII gen EM2
witam gdzie moge dostac sprezyny obnizajace do hondy civic VII gen coupe? czy beda pasowaly od VII generacji HB???
tak jak napisalem w prv, od HB nie beda pasowaly, rozni sie tyl, przod jest taki sam. Jak zalozysz od HB, to tyl opadnie Ci duzo nizej niz przy zestawie dedykowanym do naszej hondy. Jak bedziesz chcial eibach pro kit, to wiesz gdzie szukac :)
ogolnie to auto mam lekko zglebowane ale chcialbym zeby przod usiadł jeszcze bardziej.
hmmm z przodem to chyba bedzie ciezko, bo z tego co widzialem przynajmniej w ofercie eibacha, to wszystkie obnizenia roznily sie tylem, a przod to chyba sa te same sprezyny zarowno w pro kit jak i sportline.
czyli zostaje jakies gwintowane zawieszenie ale czy jest dostepne do tego modelu??
ale czemu? To wedlug Ciebie coupeta Can'a na eibach pro kit zle siedzi?? Do naszego modelu wszystko jest, gwint koni mial u siebie GENO.
chodzi mi oto ze w kazdej jest różnica miedzy tyłem a przodem :/ tył jest niżej.
Cycu, przeciez tu tyl siedzi idealnie :)
http://img90.imageshack.us/img90/2484/zdjeciahonda505od2.jpg (http://img90.imageshack.us/my.php?image=zdjeciahonda505od2.jpg)
http://img90.imageshack.us/img90/zdjeciahonda505od2.jpg/1/w1035.png (http://g.imageshack.us/img90/zdjeciahonda505od2.jpg/1/)
http://img523.imageshack.us/img523/4844/10sgp8.jpg (http://img523.imageshack.us/my.php?image=10sgp8.jpg)
http://img523.imageshack.us/img523/10sgp8.jpg/1/w1000.png (http://g.imageshack.us/img523/10sgp8.jpg/1/)
mariusz999
21-04-09, 17:41
Postanowiłem obniżyć swoje em2, jestem już prawie zdecydowany na eibachy pro kit, ale zastanawiam się nad eibach sportline ponieważ autko siada na nich niżej wg. tej stronki (http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.exe/081400.6.4429473860800018358):D Mam pytanie, czy na sportline nie będzie za nisko i za sztywno na polskie drogi? Moje seryjne amortyzatory mają 47 tys. km przebiegu, także założyłbym springi na serie:mad: ,ale moje drugie pytanie: jakie amortyzatory polecacie do takich sprężyn?
Dzięki za odpowiedzi!
Pozdr.
sportline? uuu stary, będziesz odważny :) Tyl nie siądzie dużo niżej, bo z tego co czytałem na stronce prince.pl tył jest taki sam, ale przód -45. Ja tam bym nie ryzykował, ale kto co woli :) Pamiętaj tylko, ze już przy pro kicie trzeba wstawić camber kit na tył, a przy sportline pewnie i z przodu będzie trzeba, wiec koszta Ci mocno wzrosną. Ze swojej strony mogę się powtórzyć, ze na pro kicie jest *****iście, nie zahaczam - a to dal mnie było najważniejsze :) Co do amorków, to do tej pory najlepsze rozwiązanie jakość/cena to tokico niebieskie 400$ komplet. Maja już zredukowany skok, wiec za to cenę, to wypas. Bilstein niestety wychodzi mega drogo.. około 580zł/szt na przód i 400zl/sztuka tył a to tylko b6, o cenach b8 aż strach mówić :)
aaa, co do seryjnych amorów, to moje maja teraz przebieg 62tys km i póki co dają rade, tylko auto przy dużych prędkościach sprężynuje czego nie było wcześniej na serii. Aha, straszyli, ze na 17stach będzie twardo, a nie jest.
Grzesieklodz
21-04-09, 22:15
ja myslalem tez otych sprezynkach i o amorach kayaby gazowych
drodzy parafianie Wasze amortyzatory dokonaja zywota w okolicach 70-75 tysiecy. sprawdzone na sobie, moje serie wlasnie wtedy padly, gosc w serwisie mowil tez ze to jest wlasnie ten moment kiedy nalezy tego wygladac (co zdaje sie potwierdzac Leeo mowiac ze zaczyna odczuwac dyskomfort). wymienilem na razie z przodu, ale tyl juz tez czuje. a ten proces jest tylko przyspieszony przez obnizanie i niski profil. Coś za coś:/
grzesiek ja mam kayaby na pilsudskiego w VTEC Ci zaloza i jeszcze znajda jakies w sensownej cenie, jestem b zadowolony jak do tej pory.
drodzy parafianie Wasze amortyzatory dokonaja zywota w okolicach 70-75 tysiecy.
hm ja tu odkładam kase na już na sprężyny a tu takie info, choć w ASO mi mówili ze za długo na seryjnych amorach nie pociągne to myślałem że jak to w ASO oczywiście nie oryginalnych rozwiązań nie polecają. mniejsza o to. są dostępne na rynku jakieś całe kity ? np Koni ? w skład takiego kitu wchodzą4 amortyzatory i 4 sprężyny? czy coś jeszcze :D aha i jak będę miał taki kit to musze jeszcze się bawić z camber kit ?
chłopaki, to ja tam nie widzę innego rozwiązania jak zakup grupowy amorków :D Mam człowieka, który by to ogarną w dobrej cenie :) Może nawet porwiemy się na bistein b6? :D
Jacor, kit koni kosztuje koło 2300 i to ten podstawowy bez regulacji. GENO mial taki i pisal, ze jest bardzo twardo. Camber kit bedziesz musiał zakupic.
no to chyba kupując osobno sprezyny osobno amorki i tak koszt wyjdzie ponad 2000, a camber kit w jakiej cenie jest ?
około 150$, oczywiście ten na tył tylko.
Co do sprężyn i amorków, to fakt(chociaż pamiętasz po ile my sprężyny mieliśmy :D ), ale można to jakoś w czasie rozłożyć ;) a przede wszystkim o to, że każdy zestaw obniży autko o -35 do -40 a mi właśnie chodziło o coś takiego jak pro kit od -25 do -30 :) Jeżeli założycby bilsteina na eibachy, to myślę, że były to naprawdę świetny zestaw. Ewentualnie tokico, o których pisałem wcześniej..
btw panowie siedzac w UK przegladam rozne opcje zawieszenia, i znalazlem fajna oferte spaxa RSX gwint za 524 funty + vat:) ciekawe za ile by sie to dalo ogarnac grupowo...
leeo a pogadalbys z tym swoim ziomem o camber kicie? bo chyba byloby paru chetnych.
najpierw to trzeba by było zrobić jakaś listę, kto z nas chce, bo może wcale nie być dużo chętnych. Tak samo można zrobić listę na amorki, może właśnie na bilsteina b6 albo jakieś inne :) Nie wiem jak Ty, ale ja z eibacha na pewno nie zrezygnuje, bo mi się na nim super jeździ :) Potrzebne mi tylko amory w niedługim czasie, skoro mówisz, ze już przy 75tysiach mogą się skończyć seryjne :/ Generalnie myślę, że fajnie by było planować zakupy grupowo w przyszłości, wyszłoby dużo taniej. Ja w tej chwili zbieram kaskę na amorki, rozpórki, światła diodowe na tył red clear(bo nie mogę dostac seryjnych europejskich po FL) i może ten camber kit. Jakby ktoś miał podobne potrzeby, to zawsze w grupie raźniej ;) Zaznaczam, że nie mam teraz kasy na wszystkie te upgrade'y, tylko zgłaszam chęć rozważenia zakupu grupowego w przyszłości :D
jak cos to ja bym sie pisał napewno na amorki na przod. A co do gwintu to wszystko zalezy od tego jaka bedzie cena :)
Koledzy coś z innej beczki - mianowicie coś takiego http://www.rpmotorsport.pl/auta/honda_civic_seria-d_kolektor_wydechowy_4-1_trust_sus_greddy-p-10625.html podeszło by to do EM2 ? takie bym chciał :D :D nie ukrywam + do tego jakiś fajny wydech Greddy
do naszych silników mimo tego ze jest to d seria nie podejdzie ten kolektor.Podobno jest różnica w wysokosci bloku :/ do naszych silników sa kolektory 4-1
jeżeli ten jest do d-serii po 2001roku, to może podejdzie. Do naszych silników powszechnie ładują 4-1, ale widziałem, ze DC ma w ofercie 4-2-1 do em2 tylko, że koszt to 300$.
kurcze liczycie tą kasę... wiem, że to ważne, ale gdyby zastosować metodę cena/jakość, to nie ukrywam, że jestem *****iś*ie zadowolony ze sprężyn Weitec na seryjnych sprężynach.
Auto jest twarde, niskie (przód -30, tył -35 -> czyli równomiernie), a do tego zapłaciłem tylko za sprężynki ok. 500 zł.
Oczywiście marzy mi się pełna regulacja, ale 500 zł, a 2000zł robi różnicę :)
Hehe, jeszcze nie wiesz ile ja zaplacilem za eibacha ;) co do rownomiernego stania autka, to juz pisalem, ze u mnie jest idealnie prosto. Tylnie kolo jest blizej nadkola niz przednie, bo na seryjnych sprezynach tez tak bylo. A u Ciebie po zmianie sprezyn z tylu tez jest prosto, bo moim zdaniem skoro podniosles tyl, to auto powinno byc lekko pochylone do przodu :) Ile juz zrobiles km na tych nowych amorkach, bo moze warto sie na nie skusic :)
mariusz999
26-04-09, 16:48
Po małej lekturze nt. zawieszenia zdecydowałem się na eibach pro-kit + seria amor, a później amortyzatory tokico illumina (z regulacją twardości +100$ więcej około) i jak będzie za wysoko to springi eibach sportline - chyba podejdą pod ten amortyzator? no i oczywiście camber kit na tył.
Co do gwintu, to chyba nie ma sensu wydawać tyle kasy, a i opinie nt. tych zawieszeń są różne.
Podsumowując, Leeo wspomniał o zakupie grupowym - ja byłbym chętny na amorki i camber kit, oczywiście nie na już, ale w niedalekiej przyszłości:)
Pzdr.
ja camber kit kupie juz; kto jeszcze? Leeo jestes w stanie jakos tam zagadac?
1. megan racing http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MEGAN-RACING-HONDA-CIVIC-REAR-CAMBER-KIT-01-02-03-04-05_W0QQitemZ280336781017QQcmdZViewItemQQptZMotors_ Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item280336781017&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1205|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 100USD
2. skunk2 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Skunk2-Rear-Camber-Kit-Honda-Civic-02-05-2-4D-ALL-Si-01_W0QQitemZ220391753955QQcmdZViewItemQQptZMotors_ Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item220391753955&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1205|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 170USD
3. ingalls http://cgi.ebay.com/ebaymotors/INGALLS-SMART-ARM-REAR-CAMBER-KIT-2001-2004-CIVIC_W0QQitemZ350192574169QQcmdZViewItemQQptZMoto rs_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item3501925741 69&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1205|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 120USD
4. SPC http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SPC-Honda-Civic-01-05-Acura-RSX-02-06-Rear-Camber-Kit_W0QQitemZ320356200518QQcmdZViewItemQQptZMotors _Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item320356200518&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1205|65%3A12|39%3A1|240%3A1318 90USD
5. Ksport: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KSPORT-REAR-CAMBER-KIT---RSX-DC5-02+-CIVIC-ES1-EM2-01+_W0QQitemZ270374567574QQcmdZViewItemQQimsxZ2009 0415?IMSfp=TL0904151510004r20217, 110USD
ktory z tych? nie musze miec Skunk, ale chetnie bralbym ingalls bo to dobra firma... co Wy na to? z gory zaznaczam ze ktokolwiek obniza fure bedzie musial sie zaopatrzyc w powyzsze chyba ze stac go na cosezonowa wymiane obuwia dla hanny; a to niestety kosztuje:/// dlatego moj plan jest taki zeby wydac na camber kit, nastepnie kupic wreszcie dobre opony i cieszyc sie jazda przez kolejne co najmniej 2-3 lata:) moje tylne opony po jednym sezonie (fabrycznie nowe opony) są do śmieci, nie mowie juz o komforcie jazdy ktory daje wyzabkowana opona. to co- zakupy?
http://www.potn.co.uk/p1350616.htm znalazlem jeszze takie cos:) jak dobrze jest byc w UK...
Grzesieklodz
26-04-09, 23:32
wytlumaczcie mi czym ten co can podal roznia sie od tego
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=597353459
ten co ja podalem nie ma regulacji to wiem ale co z tego jak one maja dzialac bo ku... nie wie
dzieki za odpowiedz a jak by zakupic rozporke dolan na tyl to by dala rade zeby opon nie zapkowalo??
no to właśnie w tej regulacji cały pic polega.. Chodzi o to, ze po zamontowaniu sprężyn koła stoją w taki sposób / \ bo wahacz nie ma regulacji i jest nachylenie rzędu 2.2stopnia, a to już poza normą. Dzięki temu, ze można regulować kąt wahaczem z regulacja opony znowu mogą stać tak | | a co za tym idzie nie zostaną zjechane tylko na krawędzi. Rozporka nic nie da w sprawie ząbkowania.
Kto jeszcze chce te regulowane? Myślę, że łatwiej będzie załatwić eibacha niż te z USA.
to moze lista na eibachy...
1. can
Grzesieklodz
27-04-09, 00:09
rozumiem a ile one i na kiedy je chcecie brac
rozumiem a ile one i na kiedy je chcecie brac
hehe, czytaj wyżej :) Najpierw to trzeba wiedzieć ile osób chce, zobaczymy jaka cena przy większej ilości i potem będzie można brać. Póki co spieszy się Can'owi, bo już wie czym to grozi, a ja żyję jeszcze w błogiej nieświadomości i w przeświadczeniu, że i tak z założeniem camber'ów poczekam do czasu wymiany amorków, żeby znowu nie płacić za ta samą robotę. Oponki jedne będę musiał poświęcić.
Ja się wstępnie wpiszę, bo przynajmniej będzie można mniej więcej zorientować jaka będzie zniżka przy większym zamówieniu.
1. can
2. Leeo
Witam, a ja mam takie pytanie, moze głupie, ale mnie to zainteresowało (sam mysle o obnizeniu w niedalekiej przyszłości) czy czasem po założeniu tego camber kit (rozumiem, ze regulujemy i autko stoi na oponkach prosto) to czy w tym momencie oponki bedą się mieściły w nadkolu?? Czy nie bedzie trzec opona??
pzdr
Grzesieklodz
27-04-09, 06:18
1. can
2. Leeo
3. Grzes Leeo ale i chodziło tak pirazy oko ile te eibachy beda kosztowac bo ich ceny nie bylo podanej :]
Grzesieklodz
29-04-09, 23:49
cos sie dzieje dalej w tym temacie?
czekam na info od sprzedawcy.. Ma sprawdzić, czy:
- wahacze będą takie same w przedliftowym i po
- będą różnice w wersji USA a Euro
to to ja Ci odpowiem:
1. nie ma
2. nie ma
:)
na bank? Bo np amory w USA polifotwe i przed się różnią..
amor to amor, a cale zawieszenie to cale zawieszenie:) na stronie eibacha jest ten sam model camber kitu do przed i po liftu, pamietam tez ze na civicforums pisali ze bez zbytniego wysilku mozna przelozyc caly zawias z Si/TypeR do EM2, podobnie jak zawias z RSX, a jak latwo sprawdzic w necie w ogole sporo czesci do zawieszenia EM2 pasuje tez do RSX.
btw zastanawiam sie co mechanicznie rozni sie w wersji po i przed liftem. bo wizualnie i ze inna tapicerka to jasne...
ale rozumiem Cie, czasem zaluje ze nie mam jajka gdzie kazdy wie co do czego pasuje i w ktora dziurke wlozyc :) :)
no i co... temat umarł? ://
Grzesieklodz
04-05-09, 22:32
a ja?? tez sie chyba pisalem co nie to tez PW poprosze :D
ja bym sie pisał na amorki tez bedziemy to ogarniac jakos grupowo??
generalnie co mogę na tę chwilę powiedzieć, to że na ceny katalogowe może być zniżka 30 a nawet i więcej %.. Amorki itp, wszystko wchodzi w grę. Cobra, dostępne są bilsteina, kyb i inne, trzeba by było pytać. Ja ciągle nie mogę znaleźć informacji, czy do mnie podejdą europejskie amorki.. Musiałbym wiedzieć chłopaki jakie są u Was wymiary, bo sytuacja na honda tech przedstawia się tak:
Q: I noticed, when ordering, that there is a difference between 2001-2003 and 2004-2005 Model (not production year) Civic coilovers. Why is that?
- A: During the production* of the '04-'05 models, Honda changed the bolts mounting the McPherson Struts in the front, to the hubs themselves, from 14mm to 16mm. In most cases, a sleeve or some drilling will allow you to fit one model on the other, but some setups cannot do that, due to built-in camber adjustment.
Q: I would like to do change on my struts and shocks. What would I need to look for?
- A: For the 2001-2002 production* years, the strut/shock diameter is 50mm, where as in the 2003-2005 production* years it is 55mm.
Jeżeli wymieniał ktoś z Was amorki i ma gdzieś stare, to prosiłbym o przymiarkę :) Może być tak, że w wersji po 2004 roku wszystko wygląda już jak w europejczyku, ale muszę się upewnić.
Co do camber kitu eibacha, to jest pewien zonk, bo ciężko go znaleźć w jakimkolwiek katalogu.. Sprawdzałem na eibach.de, gdzie powinno być już naprawdę wszystko i nie ma :/ Can, zlokalizuj mi to, to będziemy znali mniej więcej cenę.
mariusz999
07-05-09, 18:05
Jak znajdę ogarniętego mechanika to będę zakładał springi eibacha i wtedy zrobie pomiary:), a co do camber kitu to chodzi Ci o nr katalogowy? bo jeśli tak to:5.67230K taki jest podany na eibach.com
nie nie, numer znamy, tylko jakąś cenę katalogową tego ustrojstwa..
Mariusz, sprawdzałeś jak tam się mają Twoje amorki? :) bo ja swoje sprawdzałem to na stacji diagnostycznej oczywiście wszystko ok, 76%, ale jak teraz jeżdżę, to mam niedosyt i myślę, że mogłem jednak poczekać i zamontować od razu z amorkami :)
mariusz999
07-05-09, 18:26
no z ceną to będzie problem:mad:, amorków nie miałem okazji sprawdzić, ale po naszych dziurach mają zrobione dopiero jakieś 12 tys., wydają się być ok.:D
no moje niestety cały praktycznie przebieg poza 7tyś mil w USA zrobione w PL :/ No, ale nie mówię, że już padły, tylko chodzi o to, że to jeszcze nie jest to czego będziesz oczekiwał po założeniu sprężyn :) Tak to chyba najlepiej ująłem :P Ja myślę albo nad sprowadzeniem tokico z USA, albo poczekaniem na bilstein b8. Ceny:
VE3-B532 792zł
BE5-B424 468zł
od tego jeszcze do zbicia z 10-20%.
Ceny b8 i b6 w ogóle się nie różnią..
mariusz999
07-05-09, 18:57
znalazłem przykładową cenę camber kitu eibacha: 205 euro, troche duzo:/
http://www.tss-tuning.de/onlineshop/index.html?http://www.tss-tuning.de/onlineshop/fahrwerkequerlenker.htm
co do amortyzatorów, to chyba poczekam do następnego sezonu - w domu krzyczą na mnie, ze tele kasy ładuje w samochód:(
witam cały czas mam problem z wyborem sprężyn zastanawiam się nad H&R lub eibach chyba ze macie inne propozycje
http://rally-performance.pl/p/135/4424/eibach-pro-kit-honda-civic-coupe-em--eibach-pro-kit-sprezyny-zawieszenie.html
http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-hr-honda-civic-vii-i4071644404.html
Grzesieklodz
23-03-14, 19:53
Weź H&R, eibach są za miękkie ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.