Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : OBD2 -> OBD1 czy to takie proste ?? /przejsciowka/



ARTX
31-12-04, 02:27
Witam,

Planuje zrobic swapa na b16a2 w moim Civic'u, mam instalacje z OBD2 lecz silnik ktory mam z cala instalacja to OBD1 wiec musze przerabiac cala instalacje w moim aucie pod OBD1 z ktora jest troche roboty :!:
Kolega znalazł mi nastepujaca przejsciowke:
http://img105.exs.cx/img105/196/obd014gy.jpg

http://img82.exs.cx/img82/791/obd020tw.jpg

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33596&item=7944276060&rd=1

http://motors.search.ebay.com/Conversion-Harness_W0QQfromZR8QQsas_partneridZ2QQsamotorscate gorymapZ6000

I tu pytanie do was -> czy rzeczywiscie jest to takie proste za pomoca takiej przejsciowki, ze tylko podpinam kompa, hop-siup i wszystko bangla :roll:

kivik
31-12-04, 13:02
Przejsciowka umozliwi Ci tylko podlaczenie kompa OBD1 do instalacji OBD2. Pozostaje problem, ze twoja instalacja jest do innego silnika (skoro robisz swapa) wiec i tak ja musisz troche przerobic.
Dodatkowo, w wersjach z USA i EU zdarzaja sie drobne roznice w czujnikach i wiazkach. Da sie to bez problemu rozwiazac, ale czlowiek ktory robi ta przejsciowke musi o tym wiedziec

ARTX
31-12-04, 13:30
dzieki za info 8)

ok czyli pozostaje jeszcze podłaczenie kabelka do vteca i czujnika spalania stukowego :roll: czy cos wiecej.. :?:
bo w moim d16y7 czegos takiego napewno nie ma.. :?

kivik
31-12-04, 18:55
dzieki za info 8)

ok czyli pozostaje jeszcze podłaczenie kabelka do vteca i czujnika spalania stukowego :roll: czy cos wiecej.. :?:
bo w moim d16y7 czegos takiego napewno nie ma.. :?

Chyba w OBD1 nie ma czujnika spalania stukowego. Tak na prawde to nie wiem co musisz przerobic/ dodac przekladajac silnik z d16y7.
Ja u siebie mam kompa OBD1. W serii mialem B16A z OBD2.
Zastosowalem taka przejsciowke i jest OK. Ale robiac mi gosc zadal mi pare pytan z serii czy mam (cos tam).
Po zmianie i tak musialem dokonac paru zmian pod maska bo byly problemy z zapalaniem - tzn zalewal sie. Zwiazane to bylo z roznym momentem oczyszczania tego zbiornika z weglem z par. Ale teraz jest OK.

Adam R.
01-01-05, 20:28
dzieki za info 8)

ok czyli pozostaje jeszcze podłaczenie kabelka do vteca i czujnika spalania stukowego :roll: czy cos wiecej.. :?:
bo w moim d16y7 czegos takiego napewno nie ma.. :?

Chyba w OBD1 nie ma czujnika spalania stukowego. Tak na prawde to nie wiem co musisz przerobic/ dodac przekladajac silnik z d16y7.
Ja u siebie mam kompa OBD1. W serii mialem B16A z OBD2.
Zastosowalem taka przejsciowke i jest OK. Ale robiac mi gosc zadal mi pare pytan z serii czy mam (cos tam).
Po zmianie i tak musialem dokonac paru zmian pod maska bo byly problemy z zapalaniem - tzn zalewal sie. Zwiazane to bylo z roznym momentem oczyszczania tego zbiornika z weglem z par. Ale teraz jest OK.
Co to jest ten zbiorniczek z weglem, za co on jest odpowiedzialny, tez czeka mnie OBD2-OBD1. I odnosnie tego zbiorniczka sa podzielone zdania.

kivik
03-01-05, 13:42
Zbiornik z weglem jest chyba tylko w celach ekologicznych.
Lapie on opary z baku, z silnika itp i pakuje je kolektora ssacego ponownie zeby sie spalily.
Rozne roczniki maja to roznie rozwiazane ale idea jest podobna.
Wg mnie mozna go odlaczyc. troche wtedy smierdzi ale cos za cos.
Jedyny problem to to co zrobic z odpowietrzeniem baku. Zatkac go nie wolno. pozostawic otwarty to jest jeden z pomyslow. Podobno jest tam zawor zwrotny przez ktory wylatuja opary benzyny jak jest za duze nadcisnienie w baku wiec na podstawie tego nie powinno sie nic zassac do baku.
Mozna ewentualnie przedluzyc to odpowietrzenie zeby opary wydostawaly sie nie do komory silnika a gdzies np pod samochod.