Zobacz pełną wersję : Civic 1.4 grudzień 2001
Witam,
zakupiłem Honde Civica 1.4 z grudnia 2001 r. 90 konny, kilka dni temu podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka z oznaczeniem silnika koloru żółtego.
Co teraz robić, czy jechac do serwisu, czytałem że to może sonda, jak mozna sprawdzić co dokładnie to może być, czy można zresetowac komputer wyjmując kleme na kilka min.
Ogromna prośba o pomoc, nie mam obecnie kaski na serwis.
Hrabia Von Lesser
10-03-09, 13:29
Jeżeli lampka zapaliła się przy szybkiej jeździe (lub po prostu na bardzo wysokich obrotach przez dłuższą chwilkę) to nie ma się o co marwić. To "jakiś tam" test powietrza nie poszedł pomyślnie lub czujnik obrotów szwankuje. Najważniejsze czy jedynym objawem było zapalenie się lampki... Bo jeżeli np silnik zaczął mulić to na pewno coś poważniejszego.
Jeżeli tylko pierwsza lub druga opisana przeze mnie prognoza to lampka sama zgaśnie...
Witam,
zakupiłem Honde Civica 1.4 z grudnia 2001 r. 90 konny, kilka dni temu podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka z oznaczeniem silnika koloru żółtego.
Co teraz robić, czy jechac do serwisu, czytałem że to może sonda, jak mozna sprawdzić co dokładnie to może być, czy można zresetowac komputer wyjmując kleme na kilka min.
Ogromna prośba o pomoc, nie mam obecnie kaski na serwis.
Moze to byc takze spowodowane niepoprawnym dokreceniem korka od wlewu paliwa. Mialem wlasnie taki problem..bodajze dwa dni po zatankowaniu wyskoczyla mi ta kontrolka...okazalo sie ze nie dokrecilem do konca korka. Dokrec korek i poczekaj ze dwa dni jesli to ten problem to kontrolka zniknie..albo zrob to co ja...dokrec korek i zresetuj kompa...i wtedy jesli kontrolka sie znow nie pojawi to ok jesli jednak sie pojawi to wystapil jakis inny problem.
Jakbyś napisał skąd jesteś, to byśmy coś doradzili gdzie jechać, np. w Warszawie. Natomiast w przypadku błędów to chyba pozostaje serwis autoryzowany. Jaki masz przebieg auta (w teorii), bo w praktyce sprawdzisz w ASO w którym auto było serwisowane. Zwykle powiedzą co było robione, co trzeba zrobić i ile to kosztować ma. A czy zrobisz to co powiedzą w ASO, czy poza to już inna bajka.
wojtek5300
10-03-09, 17:30
Dwa dni temu miałem podobny sygnał jak u Ciebie . Zapaliła sie kontrolka ta żółta od silnika . Z diagnozą pomogło tylko ASO Cena za usługe 120 zł. . Werdykt awaria grzałki sondy lambda tej przed katalizatorem. Samochód jeżdzi normalnie żadnych objawów awarii. Zakupiłem sonde z rozbitka anglika . Szybka wymiana i reset komputera przez zdjęcie klemy z aku. Pomogło . Kontrolka zgasła i na razie spokój
w tych autach notorycznie zapalają się te kontroliki ,z byle powodu, ja po 3 wizycie w serwisie przestałam zwracać na to uwagę, odłączałam klemy na 10 min i po kłopocie:)
moja zapalała się z powodu cięzkiej nogi:)
w tych autach notorycznie zapalają się te kontroliki ,z byle powodu, ja po 3 wizycie w serwisie przestałam zwracać na to uwagę, odłączałam klemy na 10 min i po kłopocie:)
moja zapalała się z powodu cięzkiej nogi:)
No właśnie też tak wczoraj zrobiłem, odłączyłem klemę na pare min i lampka zgasła, ale jeszcze nie jeździłem, więc zobaczymy czy i kiedy się zapali.
Dzięki za info,
pozdrawiam
wojtek5300
12-03-09, 07:34
[quote=crx.vti;624874]w tych autach notorycznie zapalają się te kontroliki ,z byle powodu, ja po 3 wizycie w serwisie przestałam zwracać na to uwagę, odłączałam klemy na 10 min i po kłopocie
moja zapalała się z powodu cięzkiej nogi
__________________Nie zgodził bym sie z ta opinia ,że jest to notoryczna usterka . Trzy lata exploatacji i pierwsza taka awaria . Musi być jakas przyczyna zapalenia sie kontrolki silnika.Co na to serwis . jaka była diagnoza ?
ja znam 3 przypadki w 3 różnych VIIgen gdzie tak własnie było, kontrolka sie swieciła jak tylko mocniej sie depneło.
To znasz czwartu przy dluzszej jezdzie 190 km/h zapala check ... Auto musi wystygnąć odpalamy posmigamy (delikatnie) i gasnie po okolo 20-30 km.
w tych autach notorycznie zapalają się te kontroliki ,z byle powodu, ja po 3 wizycie w serwisie przestałam zwracać na to uwagę, odłączałam klemy na 10 min i po kłopocie
moja zapalała się z powodu cięzkiej nogi
hmm ciekawa teoria, że się zapala check kiedy chce albo po wkręceniu na obroty...
sam nie oszczedzam silnika bo i to nie jest wskazane, ale nigdy jeszcze nie zapalił mi się check...
To znasz czwartu przy dluzszej jezdzie 190 km/h zapala check ...
to dobry jesteś, bo max. prędkość podawana przez producenta to chyba ok. 175 km/h...fakt jechałem raz 200 ale na mniejszych oponach i weź pod uwagę iż im większa prędkość tym większe przekłamania...zatem jak jechałeś na feldze i oponach zalecanej przez producenta to ciekaw jestem gdzie tyle grzałeś...
pozdro :cool:
mi zawsze sie zapalało po starcie ze swiateł:):):)
u mnie palila sie jak mialem niedocisnieta wtyczke od czujnika vss. mechanik po wymianie skrzyni i tego czujnika nie docisnal wtyczki. wystarczylo docisnac zresetowac komputer (wystarczy jeden bezpiecznik wyciagnac na chwile w puszce pod maska, nie trzeba awic sie w sciaganie klem). I rzeczywiscie potrafi sie zapalic jak sie go przycisnie dluzej, ale wtedy po odpaleniu po chwilowym postoju gasnie sama
I właśnie ta kontrolak mnei wkurza przeciez to Honda .. A nie Fiat .... Małe zwinne rączki coś spierniczyły...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.