PDA

Zobacz pełną wersję : Wysoka temperatura, temperatura - D15B2 93 rok



fachowiec83
08-03-09, 17:21
Witam!

Posiadam Civica 93 rok, D15B2

Mam problem... podczas normalnej jazdy bardzo szybko wskazówka od wskaźnika temperatury jest na czerwonym polu :(

Clodnica goraca nie jest, podobnie plyn chlodniczy w zbiorniczku wyrownawczym ale rura idaca od bloku silnika do chlodnicy jest BARDZO goraca :(

Chwilami jest tak, ze po chwili wskazowka spada do polowy skali czyli do normalnego polozenia po czym po chwili znowu wraca na czerwone pole!

Czy to moze byc termostat ?

Nie zauwazylem by sie wiatrak wlaczal ale chlodnica nie jest goraca... dodam tylko ze jakies 10 tys km temu wymienialem chlodnice + plyn.

plakon83
09-03-09, 10:47
Pewnie masz zablokowany (zamknięty) termostat, może czujnik temp. Użyj opcji szukaj, a na pewno znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.

RobertSz1981
09-03-09, 10:53
a odpowietrzales caly uklad?

piotrstrojek
09-03-09, 19:50
Uklad się odpowietrza sam tylko trzeba pilnować żeby w wyrównawczym był płyn. Po wymianie najlepiej jest otworzyć uklad nagrzewania (przesunąć suwak na czerwone pole) i pilnować poziomu płynu. Po pół godzinie powinno być już ok.

U Ciebie stawiał bym na zamknięty termostat - wymień bo przegrzejesz silnik i będzie problem. Koszt termostatu około 40zł, do tego dochodzi koszt płynu...

fachowiec83
09-03-09, 20:29
Dzis bylem u mechanika... podejrzenie pada na:

- termostat
- pompe wody (ale grzanie w kabinie jest OK)
- uszczelke pod glowica (ale nie ma masla pod korkiem, nie bierze oleju, no moze spaliny sa siwe..)

wczoraj mialem w zbiorniczku plynu na max a dzis susza! Mechanior wlal 2 litry plynu!!!! i niby jest ok. Teraz sam nie wiem... termostat juz kupilem w srode bede wymienial (50zl) ...

doszedl dzis nowy problem - po zgaszeniu nagrzanego silnika (temperatura optymalna) i ponownym uruchomieniu bardzo nierowno pracuje... zrobie kilka metrow i juz jest ok...

mam tylko nadzieje ze to termostat + nieszczelnosc ukladu!

pozdrawiam

bonku
09-03-09, 21:17
wymień termostat a potem zaczniesz sie martwić:(
mogłeś wyjąć termostat z auta i włożyć go do wrządku , byś miał pewnośćze to on:)
po dolaniu płynu nadal ci on ubywa?

fachowiec83
09-03-09, 21:19
po dolaniu płynu nadal ci on ubywa?


zrobilem dopiero kilka kilometrow ale chyba nie... i jak dolalem plynu to juz temperatura jest optymalna...


czytam czytam sobie forum i... chyba to bedzie uszczelka :( az starch pomyslec ile to bedzie kosztowalo...

bonku
09-03-09, 21:38
słuchaj nie ma tragedii:)
-uszczelka pod głowice (aso)-160zł
-uszczelka pod ssący -50zł
-planowanie głowicy (różnie zalezy gdzie )- od 50 do 150zł
-uszczelka pod pokrywe zaworów -40zł
to masz jakieś 350zł :)
ale jak głowice ściągniętą bedziesz miał to moze warto rozrzą ogarnąć?
chyba ze wymieniałeś niedawno?

piotrstrojek
10-03-09, 17:57
I nie łap stresa z uszczelką - skoro jest ok to jeździj i obserwuj poziom płynu w wyrównawczym, jeżeli będzie ubywało no to uszczelka, ale jeśli nie to jest git. Jak kupiłem moją pierwszą to była bardzo podobna sytuacja i już ciułałem kasę na uszczelkę bo co dolałem płynu to wypiło. Aż za którymś razem przestało ubywać i nie zajrzałem do tego ani razu więcej :) Także na razie uszy do góry i OBSERWUJ :)

troopp
11-03-09, 00:03
Wczoraj pytałem tu o termostat, bo nowy leżał całą zimę w garażu :)
Mnie się zablokował na "otwarty", więc tektura na chłodnicy nawet w ciepłe dni.
Dostałem pomoc http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=wym_term
własnie wróciłem, z montażu(2h)
Auto nagrzewa się po 500m, a nie jak do tej pory po 10km :) Rewelacja.

Dostęp do śrub jest tragiczny, ale da się zrobić.
Aha, nie trzeba odkręcać tej krótkiej, od której kable odchodzą.
Wcale nie ma takiego certolenia z odpowietrzaniem.
50zł, lepiej wydać na paliwo, lub piwo.

Piotr

fachowiec83
11-03-09, 20:53
no i mam kolejne wiesci...

Termostat wymieniony, plyn uzupelniony, uklad odpowietrzony... dzis grupa mechanikow radzila co sie dzieje z moim autem i doszli do wniosku, ze trzeba wymienic uszczelke pod glowica... nie ma masla pod korkiem wlewu oleju, nie ma rosolu w zbiorniczku wyrownawczym ale... sa babelki w chlodnicy :(

kazali obserwowac i oczywiscie zalecaja wymiane...

kilka pytan:

jaka uszczelke? gdzies czytalem ze najtrwalsza jest metalowa! prawda czy fałsz? wiem, ze cala rzesza forumowiczow zaleca uszczelke OEM - troszke jest drogawa jak na moja kieszen... na allegro królują uszczelki firmy TAKOMA link:

http://www.moto.allegro.pl/item579951954_honda_civic_crx_d15b2_grafitowa_uszc zelka_glowicy.html

co sadzicie... ?

generalnie jest mi zle... buu

bo po zimie planowalem polatac rude dziury w aucie a tu trzeba uszczeleczke wymienic... ehhh

fachowiec83
19-03-09, 08:43
no i auto śmiga...

uszczeleczka wymieniona, brak dymu z rury, brak babelkow w chlodnicy... jednym slowem wszytsko GIT ;]