Zobacz pe³n± wersjê : zanieczyszczony p³yn ch³odniczy
kzysiek_23-85
07-03-09, 22:48
Witam wszyskich mam maly problem a konkretnie dzis rano zauwarzylem ze plyn chlodniczy w zbiorniczku wyruwnawczym jest troche metny a na jego dnie jest jakis osad.Wedlug mnie to chyba olej przedostaje sie do plynu.I tu moje pytanie co moze byc przyczyna tego zjawiska i czy moge ztym jezdzic?? Bylem ujednego kolesia w warsztacie i niekazal sie tym przejmowac lecz jednak mnie to gryzie. PROSZE O FACHOWE OPINIE
siemens_15
08-03-09, 00:55
Przyczyn± zapewne jest walniêta uszczelka pod g³owic±. Zmieniaj tylko na uszczelkê OEM, bo wpadniesz w koszty. Zamienników nie polecamy :) Kopci na bia³o przy gazowaniu?? Przez krótki czas mo¿esz je¼dziæ, ale szkoda silnika.
Tak jak kolega pisze, Czeka ciê wymiana uszczelki pod g³owic±. Olej siê przedostaje do uk³adu ch³odz±cego i powstaje ma¶æ. Bia³y dym z rury w cale nie musi byæ. Czym szybciej to zrobisz tym lepiej. Uszczelke najlepiej z ASO-koszt wiêkszy ale op³acalny. Po wymianie bêdziesz jeszcze musia³ jako¶ przep³ukaæ ch³odnice poniewa¿ ma¶æ jest w ca³ym uk³adzie
kzysiek_23-85
08-03-09, 10:28
Dzieki panowie za wypowiedzi ''simens_15''powiedzial ze przez krutki czas moge jezdzic tylko szkoda silnika. Co moze mu sie stac?bo jakos teraz niemam kaski na jakie kolwiek remonty, a dymic to dymi ale zeby plynu ubywalo niewiadomo ile to nieubywa.Panowie to moge natym jezdic chwilowo???
aha jaki jest koszt uszczelki i robocizny w przyblizeniu?
szukaj±c znajdziesz wszystkie informacje jakie Ciê interesuj±. Jak naprawdê musisz gdzie¶ jechaæ to najlepiej niedaleko, nie przekraczaj 3k rpm, kontroluj wska¼nik temperatury, a wcze¶niej sprawd¼ poziom oleju i p³ynu ch³odniczego.
skolopendra
08-03-09, 12:29
dnie jest jakis osad.
olej nie przekszta³ca siê w osad ,je¶li nie bêdzie ubytków,mazi,itp to niema siê czym przejmowaæ
noo, nie straszcie kolegi, pooki pod korkiem na pokrywie zaworow nie ma masla to nie jest tak zle zeby nie przekraczac 3k rpm... pamietajcie ze ta auta maja swoje lata!
Dok³adnie, nie musi to byc odrazu walnieta uszczelka, wymyj dok³adnie zbiorniczek,wyp³ucz ch³odnice i blok, zmieñ p³yn, i obserwuj, pod korkiem od wlewu oleju po je¼dzie d³u¿szej trasie, jak ostygnie nie powinno byc mas³a ¿adnego, na krótkich odcinkach moze byc,
kzysiek_23-85
08-03-09, 18:09
Dzieki za liczne wypowiedzi jak zaobserwowalem umnie niema zadnej mazi pod korkiem wlewu oleju zreszta pod korkiem chlodnicy taz niema niewiem co jest grane ale mam nadzieje ze nic powaznego to niejest.:D
siemens_15
09-03-09, 00:15
Koledzy wy¿ej maj± racjê. Je¿eli pod korkiem nie ma mas³a i nie przybywa oleju na bagnecie to nie jest tak ¼le :)
Heh rzeczywi¶cie zapomnia³em, olej p³ywa po powierzchni wody:)
Pewnie masz po prostu zasyfiony uk³ad ch³odzenia/od dawna niewymieniany p³yn.
Uszczelka tylko z ASO, ju¿ jeden zamiennik mi wydmucha³o :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.