PDA

Zobacz pełną wersję : Silnik D15B8



Dominik_bb
29-12-04, 23:52
Witam czy jest mozliwosc przełozenia głowicy w silniku D15B8 (1.5 8v) .Na głowice 16v jakie elemety silnika lub osprzet wymagają wymiany na taką adaptacje czy wystarczy sama głowica z szesnastki czy cos jeszcze

Nevada
29-12-04, 23:55
da rade spokojowo, potrzebujesz głowice 16V i już bedzie działać
ale by to działało dobrze potrzebujesz jeszcze kolektor dolotowy z przepustnicą i dolotem (większa średnica) i ECU

(mam taki zestaw od D15B2, 90 koni- taniuśko na sprzedaż, szczegóły na priv) ;)

LIO
30-12-04, 20:58
poszukaj w archiwum, bylo to dokladnie gdzies opisane. Moze nie byc wcale tak kolorowo. Chyba Gul cos pisal o podfrezowaniu tloków na 8 zaworów, a tu bedzie potrzeba na 16

Nevada
02-01-05, 00:52
z tego co wiem to nie potzrzeba się tak bawić
tłoki sa takie same, głowica zasadniczo też ta sama, tylko zamiast 8 zaworów są zaślepki :shock:

mój kumpel Jasiu, zapodał bez problemów głowice z D15B2 do B8 własnie

Dominik_bb
02-01-05, 00:57
Dzieki za pomoc a wiesz moze czy sama głowica wystarczy czy trzeba cos jeszcze zmieniać odpisz na PW

Nevada
02-01-05, 12:25
zmieniając sama głowice nie zmienisz wiele, bo silnik bedzie dalej pobierał powietrze przez mikroskopijną przepustnice i kolektor, tak jak pisałem, kompletny kolektor i ECU- najlepiej od D15B7, dostaniesz koło 20-25koni w prezencie.

Przy braniu części od D15B2 możesz liczyć na ok 15 koni.

(Głowice D15B2 i D15B7 są identyczne, inna jest reszta)

rem36
02-01-05, 12:38
Dodam jeszcze ze kolektor wylotowy tez jest inny, zeby miec 101 kucy ( bo na 90 sie nie oplaca zmieniac) trzeba tez wydech zmienic, ale z dostaniem firmowego układu nie powinno byc problemow.

Dominik_bb
02-01-05, 12:45
A własnie jeszcze małe ALE jak juz sobie zamontuje głowice np z tego D15B7 wraz z kolektorem to czy niema tam jakis dodatkowych czujników itp, czy moja instalacja niebedzie kolidowac ( brak jakis kostek do podłaczenia ) ,i oczywiscie kwestia ECU wtyczki są jednakowe dla D15B8 lub D15B7 lub D15B2