Zobacz pełną wersję : Silnik
Witam! ponownie!
Moje pytanie dotyczy silnika D15B2 auto z 1991 roku motor 1.5 16V, a mianowicie zauważyłem ostatnio, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, a ja zaczynam go kręcić na wysokie obroty, to tak przy 5 tyś i wyżje idzie dym z rury wydechowej taki, że nic za mną nie widać.
Czy to może świadczyć, że ten silnik nadaję się już do remontu?
kolejne pytanie czy aby wymienić panewki w tym ilniku wystarczy odkręcić miskę olejową i wyciągnąć panewki? czy może trzeba rozbierać głowicę? Ile może wynieść taki remoncik silnika?
Z góry dziękuję :lol:
zimno jest wiec sie nie dziw ze idzie dym,no chyba ze dym jest czarny...
to zależy od rodzaju tego dymu - czarny to raczej z diesla leci :D Jak go kręcisz wyżej niż 5k na zimnym silniku to :wpale: tak czy inaczej nie pownien tak kopcić że nic za Toba nie widać. To może świadczyć o tym że niedlugo, albo już musisz go robić - ile Ci bierze oleju?? Wymienić panewki da się bez rozbierania "góry", ale jak tak kopci i kotłuje olej to zrób od razu pierścionki, uszczelniacze i głowice-warto za jednym podejściem. Koszt zależy - pytasz o części i robisz sam - czy wszystko? Za mało info żeby coś konkretnie powiedzieć.
bialy dym, to albo poprostu ze wzgledu na temperature otoczenia, albo masz walnieta uszczelke pod glowica. Musialbys dokladniej opisac.
A tego zupelnie nie rozumiem:
a mianowicie zauważyłem ostatnio, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, a ja zaczynam go kręcić na wysokie obroty, to tak przy 5 tyś i wyżje idzie dym z rury wydechowej taki, że nic za mną nie widać.
... a wiec co sie dzieje na wolnych obrotach ????
Jeśli chodzi o wolne obroty to są normalne czyli około 800-850/min.
Wtedy też nie kopci.
Oleju bierze około 1 na na 6000 km, to raczej dużo
A jeśli chodzi o koszt remontu to interesuje mnie wszystko tzn. razem z robociną oczywiście tak na oko ile by to kosztowało?
Cały ten silnik chodził cichutko jak go kupiłem jedynym mankamentem jaki wyszedł później to ubytek wody w zbiorniku wyrównawczym.
Potem oddałem go do warsztatu i gość wymienił mi uszczelkę pod głowicą bo brał około 0.02 wody na 300 km poszła też chłodnica ją też już wymieniłem i wszystko grało ale teraz zauważyłem, że znowu ubyło tego płynu, gdziesz tyle samo ile przedtem ale na 2000 km (o tym pisałem już w innym temacie).
Niestety potej wymianie uszczelki zrobiłem jakieś 5000 km i teraz zaczeło coś klepać na zimnym silniku. jak się zagrzeje to jest cicho.
Jakiekolwiek reklamacje nie pomogły.
Zapomniałem dodać, że ten mechanik wymienił mi też uszczelniacze na zaworach (przynajmniej mi tak powiedział).
szukaj nowego silnika D15B7, albo jakiegoś D16
nie warto robić kapitalki
kolega sprzedaje na Allegro D16A6 za dobre pieniądze
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.