Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Silnik



jarciu
29-12-04, 18:34
Witam! ponownie!
Moje pytanie dotyczy silnika D15B2 auto z 1991 roku motor 1.5 16V, a mianowicie zauważyłem ostatnio, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, a ja zaczynam go kręcić na wysokie obroty, to tak przy 5 tyś i wyżje idzie dym z rury wydechowej taki, że nic za mną nie widać.
Czy to może świadczyć, że ten silnik nadaję się już do remontu?
kolejne pytanie czy aby wymienić panewki w tym ilniku wystarczy odkręcić miskę olejową i wyciągnąć panewki? czy może trzeba rozbierać głowicę? Ile może wynieść taki remoncik silnika?
Z góry dziękuję :lol:

mighty
29-12-04, 20:16
zimno jest wiec sie nie dziw ze idzie dym,no chyba ze dym jest czarny...

jarciu
29-12-04, 20:21
raczej biały

siemaR
29-12-04, 20:32
to zależy od rodzaju tego dymu - czarny to raczej z diesla leci :D Jak go kręcisz wyżej niż 5k na zimnym silniku to :wpale: tak czy inaczej nie pownien tak kopcić że nic za Toba nie widać. To może świadczyć o tym że niedlugo, albo już musisz go robić - ile Ci bierze oleju?? Wymienić panewki da się bez rozbierania "góry", ale jak tak kopci i kotłuje olej to zrób od razu pierścionki, uszczelniacze i głowice-warto za jednym podejściem. Koszt zależy - pytasz o części i robisz sam - czy wszystko? Za mało info żeby coś konkretnie powiedzieć.

LIO
29-12-04, 21:43
bialy dym, to albo poprostu ze wzgledu na temperature otoczenia, albo masz walnieta uszczelke pod glowica. Musialbys dokladniej opisac.

A tego zupelnie nie rozumiem:


a mianowicie zauważyłem ostatnio, że gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, a ja zaczynam go kręcić na wysokie obroty, to tak przy 5 tyś i wyżje idzie dym z rury wydechowej taki, że nic za mną nie widać.

... a wiec co sie dzieje na wolnych obrotach ????

jarciu
30-12-04, 10:43
Jeśli chodzi o wolne obroty to są normalne czyli około 800-850/min.
Wtedy też nie kopci.
Oleju bierze około 1 na na 6000 km, to raczej dużo
A jeśli chodzi o koszt remontu to interesuje mnie wszystko tzn. razem z robociną oczywiście tak na oko ile by to kosztowało?
Cały ten silnik chodził cichutko jak go kupiłem jedynym mankamentem jaki wyszedł później to ubytek wody w zbiorniku wyrównawczym.
Potem oddałem go do warsztatu i gość wymienił mi uszczelkę pod głowicą bo brał około 0.02 wody na 300 km poszła też chłodnica ją też już wymieniłem i wszystko grało ale teraz zauważyłem, że znowu ubyło tego płynu, gdziesz tyle samo ile przedtem ale na 2000 km (o tym pisałem już w innym temacie).
Niestety potej wymianie uszczelki zrobiłem jakieś 5000 km i teraz zaczeło coś klepać na zimnym silniku. jak się zagrzeje to jest cicho.
Jakiekolwiek reklamacje nie pomogły.

jarciu
30-12-04, 10:50
Zapomniałem dodać, że ten mechanik wymienił mi też uszczelniacze na zaworach (przynajmniej mi tak powiedział).

Nevada
30-12-04, 15:09
szukaj nowego silnika D15B7, albo jakiegoś D16

nie warto robić kapitalki
kolega sprzedaje na Allegro D16A6 za dobre pieniądze