PDA

Zobacz pełną wersję : Dolot Civic VII EP2 sport 1.6



bystry69
05-03-09, 13:51
Panowie jaki trzeba kupić dolot do tego autka?? Stożek będzie k&n a rura jakaś noname..tylko teraz pytanie jaka będzie pasowała? Chodzi mi o kształt.

Taki:

http://pk-tuning.home.pl/fotki%20tuning/civic%202001.jpg

czy taki?

http://akamaipix.crutchfield.com/products/2003/513/h513691008S-f_dmtp.jpg

dodam ze różnica miedzy tymi dwiema rurkami wynosi 700zl:(

Alchemiq
05-03-09, 14:08
Kształt i długość też ma znaczenie ... dla zawirowań powietrza ...

bystry69
05-03-09, 14:16
no tak..wiem o tym...ale nadal nie wiem który będzie pasował do tego silnika;> nie wiem a może ktoś ma jakieś namiary na kupno itp;>?

cvc d15
05-03-09, 14:34
obie będą pasować. To pierwsze to Aoma, podobne graty robi PRO SPORT , trochę lepsza jakościowo jest Simota. Oczywiście pod względem przyrostów najlepszy byłby ten K&N Typhoon albo AEM tylko ta cena...

bystry69
05-03-09, 15:39
kolego a co myślisz o tym??


http://www.allegro.pl/item571282199_sportowy_dolot_z_filtr_stozkowy_hond a_civic_01r.html

Leeo
05-03-09, 16:10
ten wyglada jak do coupe 1.7.. zreszta napisane jest, ze wersja dx, a w USA byly tylko 1.7. AEM nie jest taki drogi na www.aempower.pl Mozesz tez podjechac do chlopakow z eltecu, mozesz tez napisac do 4honda, czy ma cos dla Ciebie w dobrej cenie, ja u niego kupowalem swoj AEM. A jak chcesz w miare tanio i w miare dobrze, to kup sobie simote.

bystry69
05-03-09, 16:45
nom ale ten z aukcji jest tak samo wygięty jak ten k&n a ten k&n jest właśnie do d16v1 ; o

Leeo
05-03-09, 17:07
no co Ty gadasz, przeciez ten z aukcji to CAI a ten K&N, ktory pokazales to SRI

cvc d15
05-03-09, 17:18
właśnie, przydałoby się żebyś określił co wybierasz, CAI czy SRI

bystry69
05-03-09, 19:58
cholerka....możecie śmiać się ze mnie ale czym się różnią?:(

KreniO
05-03-09, 20:08
Ja sam nie wiem, ostatnio chciałem poczytać o różnicach, bo wiem, że na starym forum to było, ale zapisane linki już mi nie działają:) Jedne stożki są chyba wyprowadzone w inne miejsca, tzn z dala od komory silnika, lub inaczej, do jednego rodzaju musi być doprowadzane z przodu lub dołu zimne powietrze przez jakąś aluminiową rurę z tym, że wiąze się to z dłuższą drogą. Też bym z chęcią przeczytał jakąś ciekawą lekturę, jeżeli ktoś ma dobre źródło to prosze:) a teraz sam zaczynam szukać.

CAI = Cold Air Intake - stożek w nadkolu, za zderzakiem. SRI = Short Ram Intake - stożek w komorze, odgrodzony od ciepła. Tyle wiem:/

cvc d15
05-03-09, 20:31
odnośnie CAI to jeszcze warto poszukać sobie frazy "hydro lock" :rolleyes:
zaczyna być ot, ja polecam jednak sri, do codziennej jazdy uważam za najrozsądniejszy.
z tanich polecam wyłącznie http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=100&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=1

Leeo
05-03-09, 21:11
Dyskusji o tym bylo juz od groma, generalnie, wiekszosc osob poleca CAI, ale jak CAI, to i potrzebny hydroshield, bo istnieje ryzyko zamoczenia stozka(nikle, chybaze jezdzimy po rzece, ale jednak jest ;) CAI ma udowodnione przyrosty, SRI nie bardzo. Ja wybralem SRI, czemu? Odpowiedz w moim watku o autku :) Na stronach K&N sa wyniki z hamowni ukazujace niewielka roznice miedzy SRI a CAI, jednakze to do wielu nie przemawia. Odgraniczenie stozka na krotkim ramieniu to ciezka sprawa, ale jak sie uda, to mamy calkowicie bezpieczny dolocik za mniejsza kaske.

Co do kupna, to mozna kupic jakas rure noname i wstawic firmowy filtr, bo najwazniejsze jest to by do silnika nie nalecialo syfu. CVC dobrze prawi, simota to cena/jakosc, ale do mnie nie przemowila i wybralem AEM. Co do takich banalnych roznic, to SRI ma bardziej rasowy dzwiek, a z tego co mowil pati_crx CAI dawal przyrosty dopiero od wysokich obrotow.

Karol
05-03-09, 23:28
Ja u siebie mam zamontowanego tego K&N-a sri. Powiem tak na taka pogodę jaka panuję teraz jest świetny ale gdy przychodzą ciepłe dni to trochę ciężko się zaczynać wkręcać. Ogólnie auto na tym dolocie stało się bardziej elastyczne i poprawiła się reakcja na naciśnięcie gazu. Gdybym teraz miał kupować dolot to kupiłbym też K&N-a ale cai. K&N tak go zrobił że można mieć albo sri albo cai do wyboru do koloru w zależności od pogody. Osobiście przymierzałem się do Fujity cai ale sklep garazteam miał tylko ponoć do EP i mnie w końcu olali.

Leeo
06-03-09, 01:37
Taaa, CAI typhoon'a to super sprawa, sam bym sie skusil na taki, ale koszt ponad 1000zł, w takim wypadku lepiej chyba zainwestowac w AEM V2.

Karol
06-03-09, 10:27
Taaa, CAI typhoon'a to super sprawa, sam bym sie skusil na taki, ale koszt ponad 1000zł, w takim wypadku lepiej chyba zainwestowac w AEM V2.

Jeżeli bym miał silnik d17 to oczywiście że wolałbym AEM V2 ale do d16 nie ma dedykowanych V2. Wiadomo że V2 wykorzystuje zjawiska falowe dzięki czemu wtłacza minimalnie więcej powietrza ale na chłopski rozum inna konstrukcja powinna być dla d16 w sensie innej średnicy rur. W końcu V2 jest zbudowany tak jakby rura w rurze.

KreniO
06-03-09, 10:40
A ktoś wie ile może kosztuje K&N TYPHOON CAI do d16? Chodzi mi o cennik hurt i detal. Wiem, że INTER-CARS ma produkty K&N ale nie wiem jak sprawdzić ceny bez instalacji jakiś programów bo akurat nie mogę. Jak ktoś moze to niech podrzuci ceny.Z góry dzięki.

bystry69
06-03-09, 10:43
cholerka...1000zl za dolot?; o heh...az takich korzyści nie daje żeby az tyle kasy wybulić...wiec ja jestem zdania ze można kupić rurę a stożek fujity albo k&n....rura to rura a liczy sie stożek..

cvc d15
06-03-09, 11:06
eżeli bym miał silnik d17 to oczywiście że wolałbym AEM V2 ale do d16 nie ma dedykowanych V2. Wiadomo że V2 wykorzystuje zjawiska falowe dzięki czemu wtłacza minimalnie więcej powietrza ale na chłopski rozum inna konstrukcja powinna być dla d16 w sensie innej średnicy rur
V2 może i tak ale k&n oferuje zarówno do d17a2 jak i d16v1 ten sam zestaw.

A ktoś wie ile może kosztuje K&N TYPHOON CAI do d16?
dexx auto na aukcjach oferował po około 800

KreniO
06-03-09, 11:22
Oferuje po 839 ale SRI a nie CAI. Więc na pewno trzeba liczyć więcej:/

http://www.allegro.pl/item553026748_filtr_powietrza_dolot_honda_civic_01 _06_k_n.html

Brad
06-03-09, 12:28
Ja u siebie mam zamontowanego tego K&N-a sri. Powiem tak na taka pogodę jaka panuję teraz jest świetny ale gdy przychodzą ciepłe dni to trochę ciężko się zaczynać wkręcać.

A masz odizolowany od silnika? czy z odizolowaniem tez sie ciezko wkreca przy upalach? a jak jest z CAI w zimie? nie za duzo tego zimnego powietrza dostaje silnik?
A co do sprawy SRI to kumpel w nowym fiacie bravo 1.4 zalozyl SRI ale zastrzelcie mnie nie wiem jakiej firmy w kazdym razie ma odizolowany i seryjnie ten fiacik ma 90KM on serie mial 97KM po zalozeniu SRI doszlo mu rowne 10KM i 11Nm teraz ma 107KM, moment seryjnie mial zanizony 10Nm.(hamowane 3 razy) osobiscie widzialem wykres, coprawda mocy doszlo ale do mojego sporta 110KM nie ma startu ale dzwiek miodzio:)

bystry69
06-03-09, 13:43
a co myślicie o tym? wydaje mi sie ze będzie pasował do D16V1

http://img1.aukcjoner.pl/gallery/000507680/1_f.jpg

Leeo
06-03-09, 17:17
co do CAI typhoona, to kiedys pisalem do dexxa to chcial za niego 1200zł. Co do markowych produktow z intercarsu, to piszcie do 4honda, moze cos zalatwi w lepszej cenie.

Brad, a gdzie byl hamowany ten fiacik? W jakiejs renomowanej hamowni?

Bystry69, rura tez sie liczy, a mianowicie jej ksztalt, bo wprawia powietrze w zawirowania. Ten zestaw, ktory pokazales sprzedawal chyba autostyle na allegro, ale to jest zwykla rura - pewnie prosport i dolozony stozek K&N. Lepiej juz pomysl o simocie, albo sam kup prosporta i wymien stozek na jaki chcesz, od fujity lepiej filtruje K&N. Widzialem tez kiedys na allegro apexi za 300zł, ale ktos podkupil.

Brad
06-03-09, 17:47
w tej firmie http://at2000.pl/ jedna z najlepszych firm na podkarpaciu:) 1300zl wysypal za ten SRI(wraz z montazem i hamownia) musze sie zapytac jakiej firmy tez stozek i reszta

cvc d15
06-03-09, 18:49
a co myślicie o tym? wydaje mi sie ze będzie pasował do D16V1

Szczerze mówiąc ta rura wygląda jak do cr-v '01, nie ma uchwytu montażowego typowego w takich sri (wogóle żadnego nie ma). To nie jest ani do d16v1 ani d17a2. Jedynie stożek może być warty zainteresowania.

ps taka rura jest do wzięcia za ok 120 zł także 260 zł za sam stożek... wolałbym kupić simote sprzedać stożek z zestawu, dokupić stożek k&n albo fujita i i tak wyjdzie taniej jak za to coś. I masz pewność że będzie pasowało

Leeo
06-03-09, 19:24
CVC dobrze mowi, tez bym tak zrobil jak chcesz troche taniej niz AEM, czy K&N.
http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=100&category_id=6&keyword=civic&option=com_virtuemart&Itemid=1
ten zestawik powinien przypasowac. Sprzedajesz stozek za 30-40zł i kupujesz za 120zł stożek KNN i działasz :)

bystry69
07-03-09, 10:30
super chłopaki:) chyba zrobię tak jak piszecie z ta simota)

na stronie simoty sa jeszcze takie dwa doloty do Civica ale to są chyba CAI nie?


http://filtry.simota.home.pl/filtry/images/stories/opis/AN1CA_18_01.jpg

http://filtry.simota.home.pl/filtry/images/stories/opis/AN1CA_48_01.jpg

Leeo
07-03-09, 10:52
te ktore teraz wkleiles sa do civica 1.7, jeden do wersji ex(d17a2), a drugi do lx(d17a1) i to sa CAI. Ciekawe czy bedzie wszystko pasowalo... Jezeli chodzi o ten SRI ktory wkleilem powyzej, to powinno pasowac z tego wzgledu, ze skoro K&N robi jeden zestaw, ktory pasuje i do 1.7, i do 1.6, tzn ze mocowanie jest w tym samym miejscu, jednak przy mocowaniu drugiej rury w zestawie CAI moga byc problemy, musialbyc najpierw z kims to obadac i porownac. Jeszcze jedno - porownywalem simote z moim SRI i sa pewne roznice, mianowicie simota ma tylko jedno ramie, moje ma jeszcze dodatkowy kawalek - zdjecie (http://img522.imageshack.us/my.php?image=resizeofdsc02388mk9.jpg) Tylko do zdjecia ten drugi kawalek wlozylem odwrotnie. Smiesznie, ze simota ma miejsce na czujnik w gumowym elemencie laczacym rure z przepustnica :)

masz tu ziomka, ktory zalozyl sobie CAI simoty - http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=26331

Karol
08-03-09, 22:14
A masz odizolowany od silnika? czy z odizolowaniem tez sie ciezko wkreca przy upalach? a jak jest z CAI w zimie? nie za duzo tego zimnego powietrza dostaje silnik?


Nie mam odizolowanego od silnika bo tam jest tak dużo miejsca że dramat, stożek jest dosłownie zaraz za akumulatorem...Ja nie mam CAI tylko SRI więc się nie wypowiadam w tym temacie...
Najgorsze osiągi są jak się stoi w mega warszawskim korku a potem rusza to w upały 30 stopniowe to chyba trzeba jechać bez maski ;)

Leeo
09-03-09, 11:05
jak sa takie upaly, to asfalt nagrzewa sie piekielnie i watpie, ze CAI w takim przypadku zaciagnie duzo zimniejsze powietrze od SRI :)

Brad
09-03-09, 11:48
panowie nie straszcie w lecie najwiecej kozakow chce sie scigac a ja mam mula lapac? poczekam z tym dolotem niech sie wiecej opini w lecie ukaze:)

cvc d15
09-03-09, 13:00
Bez paniki, w czym problem żeby sri chwytał zimne powietrze? Osobiście kończę zbierać części na dolot takiego typu, powinno wyglądać mniej więcej tak: http://www.cardomain.com/ride/541804 ale trochę lepiej jeździć ;)
przeglądajcie projekty w stanach, oferty producentów, przecież na aem czy k&n świat się nie kończy...


Smiesznie, ze simota ma miejsce na czujnik w gumowym elemencie laczacym rure z przepustnica nie tylko Simota
http://www.injen.com/galleries/products/31420071309SP1567_directions.pdf
a ta firma juz nie jest śmieszna ;) doloty to temat rzeka....

bystry69
09-03-09, 16:45
cholerka ale zamoty jest z dolotem;D heheh no nic muszę szukać coś ciekawego może coś się znajdzie;)

DiTeR
09-03-09, 20:08
Bez paniki, w czym problem żeby sri chwytał zimne powietrze? Osobiście kończę zbierać części na dolot takiego typu, powinno wyglądać mniej więcej tak: http://www.cardomain.com/ride/541804 ale trochę lepiej jeździć ;)
przeglądajcie projekty w stanach, oferty producentów, przecież na aem czy k&n świat się nie kończy...


masz moze jakieś namiary (pn, jakis link) gdzie mozna dostac ten Simota Aero Form intake Kit.
czy bedzie on pasowal do EP2 czy potrzebne sa jakies przerobki???
wydaje mi sie jednak ze d16w7 a d16v1 maja znikome roznice w zabudowie silnika.

Leeo
09-03-09, 22:06
CVC masz racje, dolotow jest cala masa, w niemczech duzo osob montuje dolot tts i wlasnie wyglada tak jak ten, ktory wkleiles..

Diter, napisz do ziomkow na www.simota.com.pl pewnie Ci sprowadza.

cvc d15
10-03-09, 08:57
w niemczech duzo osob montuje dolot tts zgadza się wygląda tak samo z tym że obudowa stożka Simoty BYĆ MOŻE jest wykonana z carbonu, natomiast TSS to abs "carbon look" - wiem bo mam taka obudowę :rolleyes:

masz moze jakieś namiary (pn, jakis link) gdzie mozna dostac ten Simota Aero Form intake Kit.
najszybciej ebay ( tak jak pisze Leeo, TSS w Niemczech popularny, nowy ok 160euro) w Polsce nie ma tego w ofercie sklepów, jak ich poprosisz o sprowadzenie to spodziewaj się ceny z dupy.

czy bedzie on pasowal do EP2 czy potrzebne sa jakies przerobki???
nie potrzeba żadnych przeróbek, pasuje do EP1,2 EU7,8 EM2.
katalogowo
tss : DKFT011
simota : PTS-103

bystry69
10-03-09, 14:41
panowie a możecie wytłumaczyć mi jaki sens ma podpinanie odmy? wywala błędy w kompie? jak nie to po cholerę zbierać spaliny i jeszcze raz je wpychać przez dolot?; o

bystry69
14-03-09, 13:00
Sorki ze post pod postem..ale nic nie piszecie wiec nie wiecie po jaka cholerę odmę się podpina?:D hehehehe

stajo
31-05-10, 13:27
Witam, tak jak w temacie, chciałbym zakupić dolot do Hondy Civic VII D16V1 w wersji Sport, wersja poliftingowa :) I dlatego chciałbym Was, bardziej doświadczonych forumowiczów spytać się co polecacie? Znalazłem na allegro tylko te 2 aukcje:

http://moto.allegro.pl/item1048947781_k_n_dolot_honda_civic_vii_2001_skle p_wawa.html

http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=100&category_id=6&keyword=honda+civic&option=com_virtuemart&Itemid=1

Z góry dzięki za wszelkie porady i odp :)

Znalazłem podobny wątek

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=39813

ale nadal nie ma tam określonej odp ;) Chciałbym się konkretnie dowiedzieć co polecacie, do codziennej zwykłej jazdy, na lato, zime ... cena do ok. 500zł

Robertos23
31-05-10, 16:26
Witam. Ja też szukam coś do swojego D16v1i brałem pod uwagę jeszcze ten dolot:

http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=230&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=1

W zasadzie jest to dolot dwa w jednym SRI (krótki na zimę) i CAI (długi na lato) + jakąś osłonką pasuję skombinować do tego, żeby czasem nie chlapało po stożku. Niech się jeszcze wypowiedzą koledzy, ale myślę, że Simota to najlepsza jakość za tą cenę.

janekldz
31-05-10, 17:06
Ja juz na dolocie Simoty zrobilem ok 15 tys. km i jestem zadowolony:D tylko za ja na takim filterku smigam http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=388&category_id=72&option=com_virtuemart&Itemid=1

Robertos23
31-05-10, 19:56
Ja juz na dolocie Simoty zrobilem ok 15 tys. km i jestem zadowolony:D tylko za ja na takim filterku smigam http://filtry.simota.home.pl/filtry/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=388&category_id=72&option=com_virtuemart&Itemid=1

Poprawiło się wchodzenie silnika na obroty w całym zakresie czy tylko na górze

janekldz
31-05-10, 22:24
Moment mi spierdzielil troche wyzej co mi wcale nie przeszkadza :D i ten dziwek :rolleyes: jest *****isty:D

Leeo
31-05-10, 23:29
wiele osób wypowiadało się na temat SRI i CAI i można podsumować pewne zależności:
CAI - gorszy dół niż SRI, ale lepiej na wysokich obrotach
CAI - więcej użytkowników odczuwa przyrost
CAI - łatwiej załatwić sobie silnik przez zjawisko hydrolock( nie pomaga nawet hydroshield ) - przypadki na forum
CAI - droższy średnio o 1/3 od SRI

SRI - lepszy dźwięk
SRI - praktycznie zerowe przyrosty mocy
SRI - lepsze wkręcanie na obroty z dołu
SRI - całkowicie bezpieczny przy zmiennych warunkach pogodowych & rzadsze czyszczenie filterka

Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie dla EM2 i EP to zakup SRI i zamknięcie stożka w boxie, np takim jaki oferuje jero11, następnie doprowadzenie zimnego powietrza do boxa.

Sam w tym momencie rozważam sprzedaż mojego kitu AEM i zrobienie jakiegoś ciekawego zestawu. Na korzyść jak i na niekorzyść kitu AEM wpływa stożek. To nowa technologia - dryflow, czyli filtr nie musi być naoliwiany i rzadziej trzeba go czyścić niż filtr typu K&N. Natomiast na niekorzyść fakt, że nie zmieści się do boxa, bo jest za duży :)

Robertos23
01-06-10, 09:05
Ja się zastanawiam jeszcze nad wkładką K&N droższą lub simota tanszą i dolot zimnego powietrza do puchy oryginalnej

Leeo
01-06-10, 15:48
wkładka nie da Ci tego co dolot - dźwięku! Sam jeździłem na wkładce przez 2 miesiące - moim zdaniem głupio wydane pieniądze :)

Jeszcze ciekawie info o filtrach:
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/ -AEM to dryflow tak jak apexi i fujita. Moim zdaniem najlepiej wybrać filtr z tych firm. W Polskich realiach najlepszy będzie fujita, bo tańszy od apexi i lepiej dostępny niż aem :) Poza tym moim zdaniem sporo daje wlot powietrza również na środku - można tam podstawić rurkę z nawiewem.

Co do simoty, to pisałem już o tym w inny temacie, że wiele podobnych przedmiotów można znaleźć w katalogu jacky, co potwierdzają chłopaki z klubu crx:
http://www.honda-crx.info/forum/printview.php?t=8750&start=0&sid=90f9559bad8a34c7894b0668234b1c1e

wheeltrade
01-06-10, 20:58
jakby ktos potrzebowal cos z fujity zapraszam na pw badz niedlugo tutaj

www.fujita-intakes.com

ogolnie wiekszosc rzeczy od reki

nikon
12-08-10, 22:13
Witam :)

Założyłem do swojego d16v1 simote. Niestety set jest bardzo blisko serducha. Przez to autko ładnie lata (z rana i wieczorem) gdy na dworze jest w miarę zimno. W trakcie dnia dolot tak się nagrzewa, że nie da się go dotknąć palcami(parzy). Spalanie wzrasta średnio o 1L/100 i oczywiście osiągi znacznie spadają przez pompowane ciepłe powietrze. Wieczorem wraca zabawa jak z d16z6 :) Zastanawiałem się jak doprowadzić do stożka zimne powietrze, jak w EP2 nie ma miejsca na nic, a wszystkie wloty są pozasłaniane. Ktoś rozwiązał ten problem? (Sugerowano mi wywalenie aku do bagażnika, ale chce trzymać się jak najbliżej serii)

Dla zainteresowanych boxem simoty - pod maską wygląda to mniej więcej tak:
http://img62.imageshack.us/img62/6564/20100809880.jpg (http://img62.imageshack.us/i/20100809880.jpg/)

bystry69
12-08-10, 22:35
ja juz uradzilem jak doprowadzic;d jutro bede dzialal..wrzuce wieczorem foty:)

nikon
14-08-10, 20:16
Z niecierpliwością czekam na foty. Sam zastanawiam się nad wsadzeniem czegoś na wzór Aeroform pod osłonę silnika, kolankiem i spiro puścić do góry przy lampie i jakiś ruch powietrza będzie. Na razie jest piekarnik, więc nie ma zbytnio różnicy w miejscu montażu stożka.

janekldz
15-08-10, 22:11
Ja mam taki sam dolocik ale wywalilem ten filtr i zakupilem filterek w obudowie z karbonu i juz silniczek nie lapie cieplego powietrza. TU masz foto: http://img196.imageshack.us/i/dolotn.jpg/

Leeo
15-08-10, 22:25
Janek, Ty się kurde nie chwal dolotem, tylko wyślij wreszcie zdjęcia i opis, bo już połowa miesiąca, a Twoja honda dalej nie dodana do HONDA MIESIĄCA na stronie głównej!!! :)

Co do dolotu, to ja w tym momencie mam stożek w połowie boxa z nadmuchem powietrza ze zderzaka gdzie siedzi airduct - nadmuch od spodu stożka, a od góry box jest otwarty i łapie powietrze z góry. Dopiero teraz jest naprawdę dobrze :) DO tego rura AEMa jest wygięta w taki sposób by przebiegać dalej od silnika, więc montując taką jak simota koniecznie obklejcie ją jakąś izolacją.

janekldz
16-08-10, 18:32
no kurna wyslalem juz dawno zdjecia nie wiem czemu jeszcze nie ma?? myslelem ze profil bedzie od wrzesnia?? A dolocik spelnia swoje zadanie w 100%:D

bystry69
17-08-10, 19:42
Sorki ze dopiero teraz...no wiec...dolot mega zamulał mi Hanie bo wiadomo... grzał się jak cholera..czasami rury nie dało się dotknąć tak zasysał..rozkminialem,rozkminialem..i doszedłem do wniosku ze wali mnie jak to będzie wygladac ale musze pozbyc sie laga..kupilem rure spiro..ja kupilem 80..okazalo sie ze na zewnatrz ma 9cm..;/ a to duzo..wiec radze kupic 70 a najlepiej 60. trochę sie namęczyłem żeby tego grubasa tam wpakować..a potem gdzie umiescic wlot..no i dalem pod zderzak..efekt? zero laga, rura zimna,stozek zimny na dworze 35stopni..jedyny minus ze rure obtarłem 2 razy jak wyjeżdżałem z garażu..potem juz bylo ok:)

foty:

http://img811.imageshack.us/i/img7771.jpg/
http://img820.imageshack.us/i/img7770.jpg/
http://img64.imageshack.us/i/img7773m.jpg/

Leeo
20-08-10, 16:41
skąd zbiera Ci spiro? Gdzie pod zderzakiem, że obcierasz? :) U mnie jest rura simoty, też coś na zasadzie tej spiro i zbiera obok chłodnicy.
http://img5.imageshack.us/img5/5508/29293596.th.jpg (http://img5.imageshack.us/i/29293596.jpg/) http://img196.imageshack.us/img196/4395/59132648.th.jpg (http://img196.imageshack.us/i/59132648.jpg/) - aktualnie box jest otwarty, bo lepiej oddycha i tak już pewnie zostanie.

bystry69
20-08-10, 23:27
mozesz zrobic fote gdzie CI lapie powietrze? ja dalem 3 fotki na jednej widac jak rura jest pod zderzakiem

Leeo
21-08-10, 02:44
ja dalem 3 fotki na jednej widac jak rura jest pod zderzakiem

o fak, jak ja mogłem to przegapić :)
http://img64.imageshack.us/img64/2428/img7773m.jpg (http://img64.imageshack.us/i/img7773m.jpg/)

Stary zmieniaj to bo syfu Ci będzie masakrycznie dużo na stożek narzucało(piasek, brud spod kół), nie wspominając o możliwości zawilgocenia, bo na pewno kropelki wody też będą taką drogą wlatywały. Po weekendzie zrobię foto jak to siedzi u mnie, ale ciężko będzie uchwycić. Żeby tam to usadowić trzeba było wyjąć u mnie akumulator i odkręcić jego podstawę. U mnie siedzi też airduct z V gen na końcu niebieskiej rury. Ta niebieska ma średnicę koło 70-80mm.

rafal
18-10-11, 10:45
To może i ja dodam coś od siebie odnośnie dolotów.

Przerabiałem już kilka opcji:
1. Wkładka Simota do seryjnego dolotu

lepszy dźwięk silnika (lekkie buczenie na wyższych obrotach)
nieco lepiej zaczął się zbierać z niższych obrotów
niska cena: ~80-90 zł



2. Wkładka K&N do seryjnego dolotu

dźwięk nieco bardziej metaliczny w porównaniu do basowego Simoty
jeszcze lepsza reakcja na gaz na całym zakresie obrotów
umożliwia swobodniejszy przepływ powietrza niż wkładka simoty
dość drogi ~200-250 zł



3. Potocznie "kibelrura" + filtr simota
http://img585.imageshack.us/img585/9746/20110603110231.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/585/20110603110231.jpg/)


zmuliło silnik na niższych obrotach, lecz na wyższych wyraźnie wkręcał się lepiej, zależy to pewnie od ciśnienia powietrza w rurze.
zwiększone nieco spalanie
cena ~30 zł



4. Jazda całkowicie bez rezonatora z samą puszką z filtrem simoty

dźwięk podobny jak z filtrem stożkowym
znaczny wzrost mocy
negatywny wpływ na żywotność silnika
wszystko za darmo



5. Stożkowy dolot powietrza K&N Typhoon
http://img854.imageshack.us/img854/9062/20110604133244.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/854/20110604133244.jpg/)http://img707.imageshack.us/img707/323/20110604162823.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/20110604162823.jpg/)
(później dolot był całkowicie zabudowany tekturą i było to najlepsze rozwiązanie)


żywo reaguje na gaz, najlepsze osiągi
po dłuższej jeździe jak rura się nagrzeje to może mulić silnik
nagminnie nagrzewający się czujnik temperatury
znacznie zwiększone spalanie (tak z 7,5l normalnie do ponad 9l na stożku)
po odgrodzeniu stożka kartonem, silnik nie mulił już tak bardzo
dość wysoka cena, w Polsce taki stożek kosztuje około 1100-1300 zł, już taniej simota...




Podsumowanie:
Najlepsze osiągi dał mi filtr stożkowy, wyraźnie wciskało w fotel przy przyspieszaniu. Ważne jest tylko aby go prawidłowo odgrodzić aby nie łapał ciepłego powietrza od silnika (dość ciężko go zabudować żeby wyglądało profesjonalnie). Gdy czujnik temperatury na rurze się nagrzeje to będzie mulić auto i zwiększy się spalanie.

Aktualnie jeżdżę na seryjnym dolocie i wkładce K&N. Jest to moim zdaniem optymalna opcja, ponieważ do silnika nie dochodzi ciepłe powietrze a jego przepływ i tak jest dość swobodny.

Planuje zmianę układu wydechowego z EP3 oraz zwiększenie średnicy kolektorów wydechowych na 2,25' (standardowo jest 1,5'), owinąć je bandażem termicznym i dopiero gdy obniżę temp. pod maską to założę filtr stożkowy K&N. Dodatkowo owinę również rurę bandażem termicznym, tak aby czujnik temperatury nie łapał tak szybko temperatury.

P.S. Zestaw praktycznie nowego stożka K&N kupiłem za 250 zł i jako gratis dostałem całkiem czystą wkładkę K&N.

logcoy
04-11-11, 19:21
Ja sobie sam zrobiłem układ dolotowy :) Kupiłem 2 rurki aluminiowe, jedna o kącie 135 stopni a druga 90 stopni. Teraz założyłem inny filtr, w aluminiowej obudowie bo do tego na zdjęciu to całe ciepło szło od silnika...
http://img716.imageshack.us/img716/9599/img0351fi.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/img0351fi.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

maciex
04-11-11, 20:11
Kolego gdzie kupiłeś rurki ? Swoją droga ile cie to wyszło wszystko ? Bo inaczej ja ide w kibelrure

logcoy
04-11-11, 20:30
Ja mieszkam w Anglii... Wszystko zamawiałem na ebay-u. Filtr już wcześniej miałem (kosztował ok 20 funtów)... natomiast za te 2 rurki aluminiowe + 2 łączniki oraz opaski zaciskowe zapłaciłem ok 50 funtów czyli ok 250 zł. Razem z filtrem to jakies 350zł.. Wydaje mi się, że cena ok... jedyna rzecz, która jest do poprawki to tam gdzie niebieski wężyk wchodzi do tej aluminiowej rurki... wkręciłem tam taki łącznik- z jednej strony gwint a z drugiej gładka rurka... nie trzyma się to dobrze... jest wkręcone tak na sztukę... wpuszczę tam trochę silikonu i może będzie to trochę stabilniejsze ale mam zamiar kupić elektrody do lutowania aluminium i wlutuję tam krótką rurkę aluminiową i wtedy ten niebieski wężyk się założy..

maciex
04-11-11, 21:14
A 350zł to jak tu za gotowy CAI kit pod EP więc szału ni ma ale kibel-rura jest tańsza i tez super działa wiadomo komuś może nie podobać sie wygląd ale to ma działać a nie leżeć i pachnieć:)

rafal
04-11-11, 21:54
Zamierzasz robić kibel-rurę coś na wzór tego co ja testowałem? Postaraj się zaprojektować to tak aby było jak najmniej zwężek i aby rura dochodziła jak najbliżej błotnika (będzie łapać chłodniejsze powietrze). Dodatkowo jak standardowa pucha z filtrem ma zostać to pomyśl o zmianie wkładki na simota lub K&N, lecz ten drugi jest 2,5 raza droższy ale lepszy.

maciex
04-11-11, 22:17
albo kupie CAI kit albo kibel rure na wzor do wywalenia idzie rezonator i filtr oem

logcoy
04-11-11, 22:57
maciex, zgadza się tylko ja miałem problem żeby znaleźć taki układ... CAI nie znalazłem, AEM też nie... jedyne co znalazłem to K&N... a ten był zdecydowanie za drogi... kosztował 160 funtów czy jakoś tak, nie pamiętam... więc postanowiłem zrobić w miarę tanio... K&N nie kupiłem bo szkoda mi kasy... mam zamiar kupić Honde Civic Type-R... jeszcze nie teraz ale kiedyś w przyszłości mam nadzieję nie dalekiej :P Wtedy prawdopodobnie zainwestuję w gotowy układ dolotowy :) Możesz podesłać jakąś fotę tej układu "kibel rura"??? Ciekaw jestem jak to wygląda :P

Robertos23
05-11-11, 11:05
Wklejcie foty tych dolotów jak ktoś robił na kibel rurce. Ja rozważam jeszcze zakup wkładki pipercross, wychodzi coś koło 100zł

maciex
05-11-11, 15:38
To lepiej na kibel rurę :P

logcoy na allegro są gotowe kity CAI no name za 250zł :), kibel dolot to to samo co takie kity tylko, że zamiast alu masz rurki PCV z castoramy :)
http://img585.imageshack.us/img585/9746/20110603110231.jpg przykład

logcoy
05-11-11, 16:18
maciex, ja bym na Twoim miejscu kupil CAI... 250zł to tragedii nie ma a rurki aluminiowe znacznie lepiej sie prezentuja od tych PCV :P

zbych123
12-11-11, 11:26
ale pcv sie nie nagrzewa tak jak aluminium

yomen
18-12-11, 23:04
czy taki http://www.knfilters.co.uk/search/product.aspx?Prod=57-0582 dolot bedzie pasowal do ep2 polifta 1.6 2004??

Leeo
19-12-11, 19:41
czy taki http://www.knfilters.co.uk/search/product.aspx?Prod=57-0582 dolot bedzie pasowal do ep2 polifta 1.6 2004??

a co to za głupie pytanie, jak masz tutaj napisane, że będzie..? http://www.knfilters.co.uk/search/applications.aspx?Prod=57-0582

yomen
19-12-11, 21:45
dzięki za odpowiedż na głupie pytanie,nie wszyscy są tak wspaniałomyślni jak ty i wolą sie upewnić zanim coś kupią

Leeo
19-12-11, 22:08
No wiesz, niby nie ma głupich pytań ;) ale kurcze, jak jest rozpiska, to raczej my od niej mądrzejsi nie będziemy :) A tak na marginesie, nie kupuj tego, bo to lipa :) Taniej można zrobić lepszy dolot.

yomen
19-12-11, 23:53
tak myślę czy aby nie kupić simoty i wymienić stożek na k&n

Leeo
20-12-11, 00:23
no i to moim zdaniem dużo lepsza opcja :)

yomen
20-12-11, 20:20
do tego owinąć http://allegro.pl/tasma-na-wydech-biala-owijka-termiczna-i2010342213.htmltaka taśmą rure alu,nada się taka,czy musi być jakaś pro ??

piter7766
21-12-11, 10:54
Do wydechu tak,ale na dolot to bez sensu.Jest masa innych izolacji które bardziej się nadają,i są tańsze:)

yomen
21-12-11, 17:53
jakiś link??czym bym to mógł owinąć

Mikołaj przybył
http://www.occur.pl/images/0245c46c/9938d814/d4793ad60a.jpg (http://www.occur.pl)
na dzisiaj założe filtr simoty,wystukałem się z pieniążków wiec póki co musi wystarczyć,natomiast pytanko,może znów głópie,ale wole sie upewnic bo nie ma tam żadnej instrukcji,ale postepować jakl z instrukcją z k&n ?? ta długa rurka do przyciecia jest i do połaczenia odmy?? i czujnik z boku się wykręca czy po prostu wyciąga ,bo nie chciałbym nic urwac??

stajo
16-06-12, 14:33
Dzieje się coś w temacie doprowadzenia zimnego powietrza?
Musiałbym też się tym zająć ...
http://i49.tinypic.com/111tllg.jpg

maciex
16-06-12, 19:32
Długa rurka do odmy a czujnik do gumowego kolanka wkladasz

Leeo
16-06-12, 21:03
zobacz wcześniejsze posty w tym temacie - ja miałem tak: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?39813-Dolot-Civic-VII-EP2-sport-1-6&p=1090205&viewfull=1#post1090205

stajo
16-06-12, 22:52
Długa rurka do odmy a czujnik do gumowego kolanka wkladasz

Długa rurka do odmy jest, czujnik także jest ... nie o to chodzi ;)


zobacz wcześniejsze posty w tym temacie - ja miałem tak: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?39813-Dolot-Civic-VII-EP2-sport-1-6&p=1090205&viewfull=1#post1090205

Dokładnie prześledziłem te posty i Twój temat,
problem tylko w tym, że nie wiem gdzie dostać takiego airboxa' i air duct'a do 7gen'a ...

qoosha
10-05-13, 17:34
Panowie,

minęło trochę czasu od ostatniego postu. Teraz ja zaczynam się bawić w SRI vs CAI itp i chciałbym się dowiedzieć, czy coś nowego się pojawiło na polu walki od czerwca ubiegłego roku?

Lukasz

stajo
10-05-13, 18:15
Jeżdżę cały czas na SRI ale planuję zrobić z niego CAI'a dokupując wyprofilowanego kwasiaka, którego połączę jakąś gumową uszczelką tak aby silnik łapał bardziej zimne powietrze :)

qoosha
10-05-13, 18:24
juz pewnie kilka km przejechałeś na SRI, jak zachowuje się silnik na niskich a wysokich obrotach? zauważyłeś ewentualny wzrost spalania?

maciex
10-05-13, 18:38
a jak myslisz ? kazdy mod to wzrost spalania...... wiadomo dolu brakuje gora zyskuje dodatkowo w gorace dni pewnie lekko muli ;)

qoosha
10-05-13, 18:42
no właśnie zastanawiam się, bo dolot teoretycznie odciąża silnik w sensie, że ułatwią pobór tlenu, co nie powinno mieć negatywnego wpływu na spalanie...tak samo mod wydechu, który zmniejsza opór spalin i powinien nawet zmniejszyć spalanie, czy nie? Wiadomo, jest mod, to sie ciśnie, to więcej pali, ale przy takim samym trybie użytkowania nie powinno byc chyba mniejsze?

i jeszcze nawiązując, to tego co piszesz,ze na dole muli, to czy z CAI/SIR bardziej muli dół niż z na seryjnym ewentualnie seryjnym z wkładką sportową?

maciex
11-05-13, 01:32
kazdy cai czy tam sri to bedzie mulil dol i tyle. wkladka to wkladka takie se szalu ni ma prawie nic. Poza tym jak chcesz dolot porzadny ktory cos da relanie po tem wydech to trzeba po prostu obliczyc go

qoosha
11-05-13, 08:08
obliczyc go

że w jakim sensie obliczyć?

maciex
11-05-13, 09:23
uzyj google

t6p
08-09-14, 19:36
Witam,

Przyszedł taki moment, że seryjny dolot w ep2 przestał mnie również zadawalać. Temat nie jest w sumie zbyt aktualny, dlatego chciałbym go odświeżyć. Z tego co tutaj przeczytałem, lepszy będzie CAI. Szukam czegoś do 400zł. Zainteresował mnie dolot simoty: http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-dolotowy/uklady-dolotowe/cold-air/simota/cold-air-intake-honda-civic-2001-06-dx-lx-mt.html

Czy coś takiego będzie odpowiednie do ep2? Jest warty swojej ceny, czy może lepiej dopłacić i kupić coś innego? Jakie plusy i minusy niesie zamontowanie takiego dolotu w ep2? Generalnie przyznaje, że nie jestem zbyt obeznany w tym temacie, dlatego będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc ;)

EDIT:

Znalazłem jeszcze coś takiego:

http://www.modified.pl/uk/cai/simota-cai-cold-air-intake-honda-civic-em2-ep1-ep2.html

maciex
09-09-14, 16:07
poluj na takie uzywki albo sam cos zrob

t6p
09-09-14, 18:25
"takie" używki, to znaczy jakie?

gucio009
06-10-14, 14:07
Siemanko.
Temat troche ucichł, ale chciałbym się podczepić z jednym pytankiem. Kolega wcześniej pytał czym można owinąć rure żeby ją troche odizolować. Macie jakieś patenty? Takie coś da rade: http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-internetowy-tuning-sklep/uklad-wydechowy/tasmy-termiczne/tasma-termiczna-50mm-x-1mm-10m-white.html ? Pisze w sklepie że nie ma homologacji, powinienem się tym przejmować? Z góry wielkie dzięki!