PDA

Zobacz pełną wersję : OLEJ !!!!!!!! tylko jaki ???????



p4nicz
07-02-06, 13:53
Witam !!!
Silniczek widac jaki mam... przebiegu ok 180000
Leje do niego od ok roku olej 10W40 Mobila polsyntetyk
Problem w tym ze moj rumak strasznie lubi ten olej wpierdalać :(
To ze auto bierze olej to nic... nurtuje mnie to ze jak kupilem to auto od niemca
to nie pytalem jaki byl tam olej... (gdy go wymienialem to widzialem ze i tka jest zolciutki... chociaz pewnie mial sporo przejechane na nim) a ja jak zalewam nowy olej (oczywiscie filtr tez zawsze wymieniam) to po jakims czasie robi sie czarny (za szybko)..
Zastanawiam sie czy by nie zalac troszke gestszy olej i sprawdzic roznice.
Pytanie brzmi jaki olej wybrac ? chodzi o oznaczenie i czy dalej bedzie to polsyntetyk ??

Gr00bY
07-02-06, 14:08
Olejem nie uszczelnisz silnika.... Mozesz ewentualnie sprobować przejść na olej typu Maxlife Valvoline dla silnikow o duzym przebiegu. Tez polsyntetyk oczywiscie.

p4nicz
07-02-06, 18:14
uszczelnic nie chce, chce zobaczyc czy mniej wezmie i czy olej bedize taki czarny...
Tylko jaki DOKLADNIE olej zalac? potrzebne mi parametry...

Gr00bY
07-02-06, 18:38
10W40 Valvoline Maxlife

reXio
08-02-06, 18:52
nie chce byc zlym prorokiem ale niemiec mial mineralny. Jesli na nim duzo jezdzil a ty przeszedles na polsyntetyk to mogl sie silnik rozszczelnic.

Mineral ma to do siebie ze jest dlugo zolciutki jak nowy full syntetyk! U mnie w firmowych autach lejemy syntetyki - takie jest zalecenie - wyciagasz bagnet a olej zolciutki po dlugim przebiegu - 15.000km.

Moim zdaniem najbezpieczniejsze wyjscie to zalanie mineralnym - np. SHELLa. Ale nie bierz mojej opinii jako wyroczni :)

Gr00bY
09-02-06, 11:07
Nie lej Shella bo ma najwiecej dodatków myjacych z mineralow :idea:

loczek
09-02-06, 20:40
Ja dzis do swojego kupiłem 10 w 40 mobila ma duzo wieksza lepkość i podobno ma już tyle mi nie brac zapłaciłem 127 zeta z filtrem i jet duzo lepszy niż mineralny na mrozy i wogóle :)

p4nicz
10-02-06, 21:30
...i podobno ma już tyle mi nie brac...

yhy, powodzenia... tez lalem wlasnie tego mobila(co napisalem wyzej) i nie twierdze ze to zly olej... ale za bardzo sie nie napalaj ze mniej Ci "wezmie" ... jak ma wziasc to wezmie i juz... ehh no coz\ pozdr

Tomac
12-02-06, 20:50
No to ja też mam pytanie: Moja Honda ma 113000km przebiegu.. kupiłem ją miesiąc temu i jeszcze oleju nie wymieniłem. W związku z tym pytam: jaki olej zalać??? jaka ma być jego gęstość?? Na jakim oleju Civiki opuszczały fabrykę?? Będę wdzięczny za odpowiedż.

havok
12-02-06, 20:58
jaki olej zalać??? jaka ma być jego gęstość?? Na jakim oleju Civiki opuszczały fabrykę??

Zalej taki (albo lepszy bez ingerencji w gęstość), jaki lał poprzedni właściciel.
Nie sugeruj się tym, co było zalewane w fabryce, bo po takim przebiegu stanu z fabryki to już nie masz.

BTW, tematów o tym, jakie są polecane oleje do naszych Hond to już było trochę.
Jeśli nie wiesz, co było lane wcześniej to lej półsyntetyk 10W40.

Tomac
12-02-06, 21:02
Kurcze.. myślałem że civika z roku 99' będę zalewał pełnym syntetykiem.. jeśli tak zrobię to będzie żle??

havok
12-02-06, 21:05
Jeszcze raz: Jeśli wiesz, na czym jeździł poprzedni właściciel i był to syntetyk to się nie masz czego bać.

Tomac
12-02-06, 21:09
Ból polega na tym, że nie wiem na czym jeżdził. 8)

havok
12-02-06, 21:11
Dzwoń do gościa albo mu list napisz (adres jakiś i dane na umowie powinieneś mieć) że są ci dane oleju potrzebne. Ja gościa po Hiszpanii ścigałem przez komórkę, jak miałem olej zmienić, bo też zapomniałem o to spytać...

Tomac
12-02-06, 21:13
Hyhy.. no były właściciel mojej Hondy to niemiec.. kurde... poszukam pod maską, może jakaś karteczka olejowa będzie... albo w książce serwisowej..

Gr00bY
18-02-06, 13:17
Powinna być bo to w koncu niemce.

Zalej mineral 15W40 na jakies 500km i wlej Engine Flush po tym. Potem wymiana olej+filtr i pelen syntetyk. Powinno dac rade. Jak bedzie bral za duzo zawsze mozna przejsc przy nastepnej wymianie na 10W40 albo 10W60 lepiej...

Rozwiazaniem tez moze byc polsyntetyk 5W50 Valvo bądź 10W60.

Qukie
18-02-06, 18:01
A ja leję półsyntetyk Midlanda 10W40 i od wymiany do wymiany, co jakieś 4-5 tysięcy kilometrów, nie dolewałem ani kropelki... ale olej jest strasznie syfny już po bardzo krótkim czasie...

lightstone
18-02-06, 19:39
to ze olej robi sie czarny to raczej nie jest problem w samochodach juz nie najnowszych. silnik sie oczyszcza po prostu i takie sa skutki ... wazne zeby regularnie zmieniac. pozatym wydaje mi sie ze wazna jest klasa oleju a nie firma z jakiej pochodzi, wiadomo ze jedne maja lepsza opinie inne gorsza ale prawda jest taka ze oleje firm castrol/mobile/shell i pewnie wiele innych maja podobne wlasciwosci, reszta to kwestia marketingowa ....

reXio
19-02-06, 12:40
Rozwiazaniem tez moze byc polsyntetyk 5W50 Valvo bądź 10W60.

z tego co wiem 5W-... to FULL SYNTETYKI... :? :570:

Cino
20-02-06, 23:26
Kurcze ja mam civica EJ9 przebieg 150 tys, kupilem go 3 miesiace temu , zmienilem olej na polsyntetyc 10W40(wczesniejszy olej wlasciciel mowil ze tez polsyntetyc) i wpieprza mi olej na potege :( Sprawdzam regularnie bagnecik i ciagle dolewam po przejechaniu 8 tys km lacznie dolalem okolo 4 litry... moze nawet 5 .. Co robic?? co myslicie o tych uszczelniaczach??
http://allegro.pl/item85659454_stp_uszczelniacz_silnika_super_na_wyc ieki.html


Problem w tym,ze u mnie nie ma sladu plam pod silnikiem czyli go spala... Co najlepiej zrobic??

tomekk
20-02-06, 23:42
Co robic?? co myslicie o tych uszczelniaczach??


No jak sama nazwa wskazuje, to preparat ograniczający wycieki z silnika. Twój problem, jak sam piszesz, nie dotyczy wycieku oleju tylko jego nadmiernego zużycia. Moim skromnym zdaniem przy tej konsumpcji, którą podałeś, można się zastanowić nad jakimś remontem.
Oczywiście są tacy, którzy powiedzą, że to jeszcze w normie - jak dla mnie jednak to już za dużo. A na preparat raczej szkoda kasy - gwarantuję, że nie zlikwiduje Twojego problemu.

Do tego oczywiście dochodzi pytanie o styl jeżdżenia. Bo jeśli zamiast prawej nogi masz cegłę, to po remoncie też będzie spalać olej 8)

Gr00bY
21-02-06, 00:01
Rozwiazaniem tez moze byc polsyntetyk 5W50 Valvo bądź 10W60.

z tego co wiem 5W-... to FULL SYNTETYKI... :? :570:

Jest do wyboru. Albo syntetyk albo półsyntetyk. Źle wiesz :D

@Siwy
21-02-06, 09:20
Miałem dokładnei taki sam problem. Po zmianie oleju na 10w40 Mobil moje cacko zaczęło połykać olej i to całkiem sporo. Koledzy z forum doradzili mi albym zmienił uszczelniacze zaworów. Tak tez zrobiłem. Koszt 70 za uszczelniacze i 100 za wymianę. Wynik przestała ssać. Dolewam olej ale rzadko i już się tak nie martwię :) . Koleś który wymienał mi owe gumki stwierdził że Hania ma juz sporo przejechane i żebym zmienił olej na mineralny.

Gr00bY
21-02-06, 18:05
Nie rób tego :!: :idea:

havok
23-02-06, 19:42
Nie chcę śmiecić nowym tematem, więc się tu podepnę z zapytaniem:
Który z poniższych olejów jest lepszy (lepiej znosi ostrą jazdę lub jazdę po mieście itp.)? Objaśnienie co robią różnice w poszczególnych wskaźnikach mile widziane ale niekonieczne ;). Oczywiście ma być to do mojego auta, więc nie żadne turbo czy milion koni.
Takie są specyfikacje:
1.

API SJ/CF ACEA A3/B3
VW 500.00/505.00 (11/92) ROVER BMW PORSCHE MERCEDES Benz 229.1
Klasa lepkości SAE J 300 10W40
Gęstość w temp.15°C ASTM D 1298 0,871
Lepkość w temp.100°C ASTM D 445 14,3 mm2/s
Lepkość w temp.40°C ASTM D 445 96,7 mm2/s
Lepkość w temp.-15°C ASTM D 5293 3150 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 153
Temperatura krzepnięcia ASTN D 97 <-33°C
Temperatura zapłonu ASTM D 92 222°C
Odparowanie NFT 60 161 11,7% wagowo
Liczna zasadowa TBN ASTM D 2896 8,9 mg KOH/g

2.

Homologacja API SJ/CF ACEA A3/B3
Dopuszczenia VW(*) 500.00/505.00 i 501.01/505.00 (11/92), ROVER.
Klasa lepkości SAE J 300 10W40
Gęstość w temp.15°C ASTM D 1298 0,881
Lepkość w temp.100°C ASTM D 445 17,5 mm2/s
Lepkość w temp.40°C ASTM D 445 136 mm2/s
Lepkość w temp.-15°C ASTM D 5293 3350 mPa.s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 143
Temperatura krzepnięcia ASTN D 97 <-36°C
Temperatura zapłonu ASTM D 92 225°C
Odparowanie NFT 60 161 5,8% wagowo
Liczna zasadowa TBN ASTM D 2896 8,8 mg KOH/g


Nazwy w następnym poście ;).

Gr00bY
24-02-06, 18:27
Ten drugi IMO bo jest bardziej lepki czy powinien lepiej smarowac. Mam racje?

havok
24-02-06, 23:00
Mam racje?

Nie wiem, po to się pytam :).

W każdym razie ten pierwszy to Motul 6100 Synergie 10W40 półsyntetyk.
Drugi to Motul 4100 Turbolight, też 10W40 półsyntetyk.

Poprze ktoś lub zaprzeczy zdanie Rafała? Bo już się szykuję na tego Motula: http://www.allegro.pl/item87377612_motul_4100_turbolight_10w_40_technosy nthese.html

kamil_szewczyk
09-04-06, 12:25
jaki olej zalać??? jaka ma być jego gęstość?? Na jakim oleju Civiki opuszczały fabrykę??

Zalej taki (albo lepszy bez ingerencji w gęstość), jaki lał poprzedni właściciel.
Nie sugeruj się tym, co było zalewane w fabryce, bo po takim przebiegu stanu z fabryki to już nie masz.

BTW, tematów o tym, jakie są polecane oleje do naszych Hond to już było trochę.
Jeśli nie wiesz, co było lane wcześniej to lej półsyntetyk 10W40.

jezdze na shell helix full syntetic 5W40 od początku nowe auto mam 224500km i nie dolewam oleje od zmiany do zmiany wymiana po ok15000km powinna być.

reso33
19-06-06, 22:43
Witam bo od tego czytanie do mnie już bańka boli...kupiłem auto z niemiec ma miesiąc wymieniłem narazie pasek i napinacze i uszczelke pod głowicą teraz przyszła kolej na olej i filtry.....moje pytanko brzmi: nie wiem jaki jest teraz olej wlany,a i tak się nie dowiem bo nie mam jak i skąd w aucie nie ma żadnej kartki, wiec jaki wlać najlepiej....auto 95, 140 tyś. przjechane....narazie jest olej bardzo ciemny , prawie czarny...proszę o jakieś mądre rady... :572:

Gr00bY
19-06-06, 22:58
10W40.

LIO
20-06-06, 09:20
mądra rada jest taka, że wszędzie już jest napisane o tym jaki wlać olej jak się nie wie jaki
na szczęście GrOObY już CI napisał