PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana głowicy z d15z6 do d15z3



lunatyk
04-03-09, 13:27
Witam.

W związku z tym że moje d15z3 troszkę się nudzi a jest możliwość [ tak mi się wydaje - w razie czego poprawić :D ] kupienia głowicy od d15z6 za 200 zł i poprawienie mocy o 20 koni w górę to myślę że warto skorzystać... Natomiast pytań jest kilka:

- cena. Czy to jest atrakcyjna cena ?
-czy w grę wchodzi tylko przekładka? bez żadnej rzeźby typu nie pasujące mocowanie itd itp
-czy po takiej przekładce otrzymam silnik d15z6 ?
-chyba nie otrzymam bo jest różnica pewnie w skrzyni i przełożeniach. W związku z tym jak taka hybryda się zachowuje ?
- auto mam sprawne i nie chciałbym "zamieszać" że potem po takiej robocie dojdzie branie oleju jakieś wycieki i inne nie porządane rzeczy...
- w razie w/w pkt po zmianie na starą dobrą głowicę wszystko powinno wrócić do normy ?

krótko mówiąc chce się dowiedzieć czy gra jest warta świeczki ....

ps. głowica jest z civicka 5d rocznik 99 a moj jest 5d z rocznika 96 d15z3 Vtec-E

drex87
04-03-09, 13:39
kolego piesz ze jest to głowica z d15z6 i pochodzi z auta 5d z99r ale w budach 5d nie było silnika d15z6 tylko d15z8 sam kiedys myslałem na taka zmiana ale jesli chcesz uzyckac te 20 KM jak piszesz to moim zdaniem do tego ze wymienisz głowice pasuje tez zmienic ECU i kolektor sacy i wtedy bys miał d15z8 moge sie mylic ale tak mi sie wydaje

dowiec sie dokładnie jaki to jest silnik

lunatyk
04-03-09, 13:44
1.5 VTEC ma on ja mam jeszcze E na końcu ...


trochę lipa bo dosłownie 5 dni temu robiłem rozrząd i wszystko było rozbierane... i teraz znowu robota 250 zl za rozłożenie tego ... ehh...

drex87
04-03-09, 13:46
1.5 VTEC ma on ja mam jeszcze E na końcu ...


trochę lipa bo dosłownie 5 dni temu robiłem rozrząd i wszystko było rozbierane... i teraz znowu robota 250 zl za rozłożenie tego ... ehh...

kolego to nie ma znaczenia czy jest to d15z3 czy d15z6 cz d15z8 bo te ilniki to sa własnie Vtec-e czyli ekonomiczne

a jezeli piszesz ze jest to z civica 5d z 99r to na 100% jest to silnik d15z8

qba1983
04-03-09, 14:46
po za tym jesli wymnienisz glowice, ECU, kolektor ssacy to nalezalo by tez wymienic kolektor wydechowy.. lub chociaz sama sonde lambda... bo w d15z8 jest inna niz z3... co w sumie oznacza ze chyba lepiej juz zrobic swapa.. a jak juz robic swapa, to moze na cos mocniejszego:rolleyes: nie mowie tu o B serii ale jakies mocne d16 nie musi kosztowac wiele wiecej niz d15z8(czy z6).

H_grzesiek_H
06-06-10, 11:17
Odświeżam kotleta, chcąc zapytać się co wyszło z tej całej operacji (jeśli doszła do skutku)?
Tyle że mi chodzi o te z8. Sam zacząłem sie zastanawiać nad taką zmianą, inne swapy raczej nie wchodzą w grę bo spalanie wzrasta, a jednak moim econo mieszczę sie poniżej 6 na setke w średnim. A jeśli jest możliwość dodania 25 koników i odcinki nieco dalej i zachowania właściwości econo, to jestem tym szczerze zainteresowany :D
Podejrzewam, że niejeden posiadacz z3 też ;)

michal168
19-02-11, 20:37
też się do tego dołączam. chciałby wzmocnic moje d15z3 o koniki, więc jestem ciekawy, czy da rade jakoś dodac te 25 KM, zmieniając głowice z D15Z8. a nie zachowując właściwości econo da rade zmienic głowice na inna zeby mocy dodac??;]

vtec
20-02-11, 22:57
A to nie jest kwestia bardziej samego wałka i ssaka? Głowice chyba są takie same.

oklahoma
21-02-11, 08:04
Ja mam D15Z8 a mój brat ma D15Z3 i szczerze powiem, że nie ma jakiejś szalonej różnicy w przyspieszaniu aczkolwiek nie stawaliśmy nigdy na kresce :D A na pewno jest różnica w spalaniu bo jemu schodzi poniżej 6 l a nawet do ok. 5 w trasie a u mnie, gdy jeszcze jeździłem na benzynie (obecnie sekwencja KME), nie pamiętam żeby schodził poniżej 6 litrów aczkolwiek chyba tylko z miesiąc po zakupie jeździłem na benzynie.
IMHO nie warto zmieniać D15Z3 na D15Z8

vtec
21-02-11, 14:22
Eee, Z8 jest bardziej ekonomiczne, na pewno. Przy spokojnej jeździe naszym Aerodeckiem udawało się schodzić w trasie bez problemów do 5l. Tylko trzeba jeździć umiejętnie(co wcale nie jest równoznaczne z zamulaniem).

mirasek
22-02-11, 10:47
To ciekawe dlaczego Honda podaje mniejsze spalanie dla Z3, którym w trasie daje się schodzić nawet poniżej 5 litrów /100km? :)

Przekładka Z3 na Z8/Z6 wiąże się ze zmianą OBD1 na OBD2, chyba żeby zostawić stary osprzęt.