PDA

Zobacz pełną wersję : roznice prosze o pomoc



rufi
29-12-04, 09:35
witam

potrzebuje sie dowiedziec jakie sa roznice dokladne w silnikach d15b2 a d15b 130ps

d15b2 ma 90ps a
d15b ma 130ps http://asia.vtec.net/article/d15b/

czym dokladnie roznia sie te silniki ???glowica walkami tłokami czym moga sie roznic bo nie mam pojecia mam zamiar sciagac ten silnik ze stanow tylko przesylka jest droga i pomyslalem zeby sciagnac glowice i inne *******y i wsadzic do d15b2 tylko co tam moze pasowac

bardzo prosze o odpowiedz


pozdrawiam

elmer
29-12-04, 09:53
D15b 130KM ma VTEC, silnik o glowicy zblizonej do D16Z6. Nie widze sensu sciagania takiego silnika na czesci, bo jesli chcesz budowac hybryde, to poszukaj sobie glowicy wlasnie od D16Z6, pasuje bez problemu na blok D15B2, efekt bedzie bardzo podobny. Mozesz sobie potem zalozyc tloki od D16A8/9 oraz uszczelke pod glowice od D16Y8, aby konkretnie zwiekszyc kompreche. Do tego kolektor dolototowy od D16A8/9, a zasilanie i komputer od D16Z6, i jeszcze najlepiej do tego skrzynia od D16Z2/A6 albo od Z6, jesli to 5gen. Civic (a juz w ogole najlepiej do ktorejs z tych skrzyn wrzucic 3 i 4 bieg od D16A9). W efekcie masz *****iscie szybkie 1.5 N/A, wszystko na seryjnych czesciach :lol: Potem mozna zalozyc np. ostrzejszy walek, lepsze sprezynki, jakiegos piggybacka i robic ET <15s.

To tyle, co mozna najlepszego zlozyc na stockowych czesciach z D-serii :)
Jesli chcesz koniecznie D15b VTEC, to od razu sciagaj caly silnik. A jak hybryde, to buduj z D15B2 i D16Z6.

LIO
29-12-04, 15:59
taki silnik na ebay'u znalazlem jakis czas temu
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33615&item=7940327400&rd=1

Chyba lepiej jak juz wspomniano ,glowice z kolektorem dolotowym, wtryskami i wszystkimi tymi ustrojstwami, które tam dochodza oraz kompem od D16Z6 zalozyc. Duzo taniej wyjdzie.

rufi
30-12-04, 00:32
juz wam pisze wiec tak chce autko na cwiartke i po takich przebiegach ile myslicie ze bede mial ???
ile mnie wyjdzie sciagniecie gratow czyli gory tego silnika???
to ma isc do crxa 2gen 700kg ;)
ile walki do tego moze macie taniej niz ja
a i powiedzcie bobo wrucil juz z ukrainy bo musze go dorwac

dzieki wielkie bardzo mi pomagacie:)

a graty z d16z5 beda dobre?? bo sprzedalem goly motor i zostal mi osprzet??

rufi
03-01-05, 23:57
elmer beda pasily te graty?? moga byc czy lepiej juz z a9?

bzyq2001
05-01-05, 21:52
wotson to ty, czy nie ty?
no to tak: blok z d15b2 z glowica o d15b2 - sprezanie 9,2:1; wkaldasz glowice od d16z6 kompresja rosnie do 9,8:1; tlokow z d16z6 nie wkladaj bo komprecha spadnie 8,1:1, z d16y8 spadnie do 8,2:1, mozesz poprobowac z tlokami z zc (kompresja teoretycznie wzrosnie do 10,7:1) ale wtedy moga tloki"wybic" dziure w glowicy bo tloki z zc sa plaskie ale wyskokie

rufi
06-01-05, 01:02
bzyk tio ja wotson tylko pisze z konta brata potrzebuje dokladnych zetelnych precycyjnych danych jak co skladac

bzyq2001
06-01-05, 10:57
o tloczkach napisalem, w jdm d15b nie mam pojecia co i jak ale slyszalem o tych silniczkach, raczej nie kombinuj z tym sciaganiem tego silnika bo nie zdazysz !!!; co do kolektorow dolotowych to co za roznica czy z a9 czy z5; silniki prawie te same; powiem, ze z dohc glowica na bank nie pasuje bo kiedys chcialem wlozyc do bloku d16a6 glowice z z5 i nie pasila

emg
07-01-05, 22:54
Jest delikatna różnica między kolektroem dolotowym z5 i a9 - różnią się ilością małych dysz wychodzących z tyłu i z boku kolektora - w a9 jest mniej.

A czy do d16y7 pasuje głowica od d16z6 - bo chcę wymienić głowicę i komputer (na P28)

LIO
07-01-05, 22:59
PASUJE :!:

rufi
08-01-05, 04:34
mam opcje kupienia d15b5 bez glowicy kupowac???

LIO
08-01-05, 16:14
mam opcje kupienia d15b5 bez glowicy kupowac???
a na co ci blok od 1.5 ? do pózniejszego wsadzenia glowicy od D16Z6 ?
jak w dobrej cenie, w dobrym stanie i z innymi *******ami to tak.

rufi
08-01-05, 21:43
wiec tak kumpel ma osprzet do silnika d16z2 i taki silnik rozwalony glowica oki podejdzie taki sprzet do d15b2 czy lepiej tak jak pisaliscie kupowac glowice i all z tamtych silnikow??

ma jeszcze skrzynie podejdzie ta skrzynia do d15b2?? oznaczenia skrzyni
L3-2172811 bo mowil ze taka sama jest jak w 1.5

bzyq2001
09-01-05, 18:37
Jest delikatna różnica między kolektroem dolotowym z5 i a9 - różnią się ilością małych dysz wychodzących z tyłu i z boku kolektora - w a9 jest mniej.

A czy do d16y7 pasuje głowica od d16z6 - bo chcę wymienić głowicę i komputer (na P28)
moze pomylilo ci sie z kolektorem od zc1, bo z tego co pamietam to w z5 sa 2 czy 3 wezyki od podcisnien, ale moglo mi sie cos popi...

rufi
15-01-05, 02:44
nio juz mam skrzynie komp i przegoby teraz czekam na silnik tylko z ta glowica sa problemy nie moge znalesc jej 1 jest ale za 1k :(

emg
15-01-05, 21:44
Jest delikatna różnica między kolektroem dolotowym z5 i a9 - różnią się ilością małych dysz wychodzących z tyłu i z boku kolektora - w a9 jest mniej.

A czy do d16y7 pasuje głowica od d16z6 - bo chcę wymienić głowicę i komputer (na P28)
moze pomylilo ci sie z kolektorem od zc1, bo z tego co pamietam to w z5 sa 2 czy 3 wezyki od podcisnien, ale moglo mi sie cos popi...

Może, ale miałem oba silniki i oba kolektory. W z5 było więcej najprawdopodobniej z racji pochłaniacza par paliwa. Zresztą jak jest więcej to je można zatkać wężykiem i śrubką jak niepotrzebne :) . Gorzej jak brakuje...

rufi
16-01-05, 03:25
a co sie stanie jak zamiast glowicy z6 zapodam glowice z d16a6?? ile strace??

rufi
16-01-05, 15:44
i odrazu wzuce tez walki i reszte od a6 zamiast z6???

bzyq2001
16-01-05, 20:45
popytaj Nevady on robil u siebie na gratach z a6 ale glowice zostawil od d15b2

elmer
16-01-05, 20:52
Troche tracisz, bo glowica od Z6:

1. da wieksza kompresje
2. ma vtec
3. ma ostrzejszy walek

Jesli chcesz zalozyc glowice od Z6, a nie chcesz sie je&#c z przerabianiem wiazki na OBD1, to mozesz zapodac komputer od A6/Z2 i uzyc tylko jakiegos prostego ukladu do zalaczania VTEC-a (vide: http://crx.honda-perf.org/articles/z6swap/z6swap.html
- tutaj przerabiaja od razu A6 na Z6, ale to nie ma znaczenia).

Od A6 nie ma sensu zmieniac samej glowicy, bo jest taka sama jak w D15B2, rozni sie jedynie walkiem oraz sprezynkami zaworowymi, wystraczy te przelozyc.

W kazdym razie, majac te 110-120 HP (zaleznie od uzytej glowicy) w 700 kg CRX bedziesz spokojnie robil niskie 15s na 400m.

Jesli bys sie zdecydowal jednak na glowice od Z6, to najlepiej by bylo poddac ja jakies podstawowej obrobce. A juz kompleksowo podchodzac do sprawy to jeszcze kolektor dolotowy zalozyc od A9, zalatwic tez regulowane kolko rozrzadu, ostrzejszy walek (sa na ebay do dostania bez problemu), tloki od A9, nizsza uszelke pod glowice od D16Y8, 2" wydech a wszystko spiac piggy back'iem, no i wygrywasz klase Mini :)

rufi
16-01-05, 22:55
heh elmar i o to chodzi :) znajdz mi z6 ale nie za 1k tak jak znalazlem:)

rufi
21-01-05, 18:17
powiedzcie bo znalazlem graty od z6 glowice i reszte gratow od tego motorka powiedzcie mi co mam kupowac czy wystarczy sama glowca??? czy glowica z kolektyoorami???

mam tak skrzynie polosie i komp juz mam
komp od z5
posiadam caly osprzet wsumie do d16z5 moge tez miec od a6

teraz powiedzcie co musze dokladnie dokupic od z6 i wogle zeby skladac co jest potrzebnie ale dokladniutko:) musze poskladac najpierw czesci a potem bedzie skladniae

jestem wdzieczny zza wszelkie odpowiedzi chyba ze ktos lepiej jest w temacie to jestem na gg 1800611


pozdro

ZAKi
21-01-05, 18:41
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33615&item=7947990046&rd=1

Ten jest bez skrzyni ale jak na taką kasę wygląda bardzo apetycznie :D

rufi
22-01-05, 02:29
no tak z tym dalem sobie spokuj ale czekam dalej na konkrety

elmer
22-01-05, 10:17
Aparat zaplonowy D16Z2/A6
Kompletna glowica D16Z6
Pokrywa zaworow D16Z6
Komputer D16Z2/A6 - wydaje mi sie, ze od Z5 nie podejdzie
Kolektor dolotowy (ze wszystkim) od D16Z5/A8/A9
Uszczelka pod glowice D16Z6 lub lepiej D16Y8
Uszczelka pod pokrywe zaworow Z6
Regulator cisnienia paliwa Z6
Rezystor (chyba dowolny od D-serii, ale dla pewnosci niech bedzie od D16)
Uszczelki pod kolektory
Pasek rozrzadu Z6
Kilka metrow przewodow
Kilka wtyczek z wiazki A6 i byc moze od Z6 - pewnie jakies od vtec solenoid
Uklad el. dajacy sygnal +12V przy zadanych obrotach
Linka gazu od D16A6/Z2/Z6
Swiece zaplonowe do D16Y5

rufi
23-01-05, 12:32
jeszcze raz dzieki ElmeR i reszta ja sobie teraz pomalu to skompletuje i sobie bede skladal :) jak macie jeszcze jakies uwagi to chetnie o nich poczytam

elmer
23-01-05, 13:54
Tutaj masz linki, w ktorych znajdziesz info jak to poskladac :)

http://crx.honda-perf.org/articles/z6swap/z6swap.html
http://www.iapecc.com/mini_me.htm

oraz watek http://forum.civicklub.pl/viewtopic.php?t=1277 (masz tam opis podlaczenia wstryskiwaczy).

wotson_crx
01-04-05, 21:25
wiec tak crka sie sklada w poniedzialek maluje pracy pelno :)

silnik D15B2juz kupilem rozlozony i umyty stan spoko do wymiany mam pierscionki tylko glowica D16Z6 bedzie w srode-piatek wraz z kompem i aparatem i sie zacznie skladanie:)

z tego co wiem ma sie krecic do 10k :)
ma miec 4 przepustnice kazda osobno
mam miec sterowanie v-teciem od jakich obrotow bede chcial :)

i teraz mam SPRAWE DO WAS

szukam:
uszczelke pod glowica D16Y8
pierscionki D15B2
i uszczelke pod pokrywe oleju D15B2

poprostu szukam tego jak najtaniej bo mi sie kaska skaczyla moze macie jakies znajome sklepy gdzie by bylo taniej niz tu w kraku prosze o sprawdzenie i podanie cen to by ktos mi wyslal to do krakowa


pozdro:)

TAK CRKA WYGLADALA TYDZIEN TEMU
http://www.mkh.strefa.pl/forum/viewtopic.php?t=227

SKLADAM JA SAM:)

wotson_crx
04-04-05, 23:30
glowica jutr ozostanie wyslana do mnie

I JAK NIE MA TANSZYCH CZESCI U WAS????

elmer
04-04-05, 23:50
Dlaczego chcesz krecic tak wysoko? Jaki bedzie walek?

Jak zakrecisz dolem D15B2 powyzej 7500 moze sie to skonczyc tragicznie.
Rozwaz zainstalowanie korbowodow od D15Z1 i filtra oleju od Hondy Logo (chyba od Logo, w kazdym razie tego, co zwieksza cisnienie oleju), a w glowicy chociaz jakis aftermarketowych, mocnych sprezynek zaworowych. Tak przygotowany silnik bedziesz mogl mysle spokojniej krecic do tych 8000 rpm (wiecej i tak nie bedziesz potrzebowal).

Jaki olejem chcesz to zalac?
I jaka bedziesz mial skrzynie?

Co to za czesc "uszczelka pod pokrywe oleju"? Chodzi o uszcz. pod miske?

havok
05-04-05, 11:46
Postuluję dodać temat do FAQ!!

bzyq2001
05-04-05, 13:55
Dlaczego chcesz krecic tak wysoko? Jaki bedzie walek?

Jak zakrecisz dolem D15B2 powyzej 7500 moze sie to skonczyc tragicznie.
Rozwaz zainstalowanie korbowodow od D15Z1 i filtra oleju od Hondy Logo (chyba od Logo, w kazdym razie tego, co zwieksza cisnienie oleju), a w glowicy chociaz jakis aftermarketowych, mocnych sprezynek zaworowych. Tak przygotowany silnik bedziesz mogl mysle spokojniej krecic do tych 8000 rpm (wiecej i tak nie bedziesz potrzebowal).

Jaki olejem chcesz to zalac?
I jaka bedziesz mial skrzynie?

Co to za czesc "uszczelka pod pokrywe oleju"? Chodzi o uszcz. pod miske?
korbowody w d15z1 maja dlugosc 137mm (tylo co w d16), a w d15b maja 134mm, wiec co to da??, sprezynki przy niezmienionym wzonosie krzywki walka wytrzymuja w d16 8500, niektorzy nawet twierdza ze 9000, ale bym nie ryzykowal, a co do tych 10000 to przesadziles i elmer ma racje ze wiecej niz 8000-8500 nie bedzie potrzebne

maciek
05-04-05, 14:45
Postuluję dodać temat do FAQ!!

Mistrzu, temat juz byl w faq :)

elmer
05-04-05, 18:30
Korbowody D15Z1 dadza lepszy R/S (rod to stroke) = 1.62, no i oczywiscie zwieksza kompresje bez koniecznosci zmiany tlokow. Oczywiscie to tylko jesli chcemy naprawde porzadnie zbudowac ten motor i mamy akurat latwodostepne te korby, bo stockowe D15B2 ma R/S chyba 1.58 wiec niewiele gorszy (tez pojezdzi). Co nie zmienia faktu, ze na korbach od D15Z1 silnik bedzie sie lepiej krecil i lepiej znosil wysokie obroty.

EDIT: Wlasnie taki dol ma JDM D15b VTEC (130 HP).

bzyq2001
05-04-05, 19:19
tyle ze japonska wersje ma inny wal, a korbowody ma takie same jak w d16; 137/90=1,52 dla d16, 134/84,5=1,59 dla euro d15b; 137/84,5=1.62 dla d15z1 i d15b jdm

elmer
05-04-05, 19:48
Faktycznie, korbowody D15Z1 i D16 sa takie same, tego nie zauwazylem. Tak wiec korbowody moga byc od dowolnego D16.

Walem wersja japonska sie nie rozni, bo pojemnosc skokowa jest taka sama. Tzn. nie upieram sie wal jest dokladnie takie sam, ale na pewno daje ten sam skok. Mowie tutaj o JDM D15b i pozostalych silnikach D15B2, 7, 8.

Pozdrawiam

bzyq2001
05-04-05, 20:49
wal sie rozni, zalozmy ze masz wal od d15 eur i przy org. korbach tlok schodzi do odpowiedniego poziomu a w max wychyleniu jest na wprost z tuleja, akladajac dluzsz korby tlok nie zejdzie tak nisko, a przy max wychyleniu wyjdzie 3mm ponad tuleje i pokrzywi glowice (jak nie gorzej), lub kompresja wzrosnie za bardzo,czego silnik nie wytzryma, bo to nie jest planowanie o 0,7mm, czy nawet 1mm :wink: , ale nie o tym topic

elmer
05-04-05, 21:37
Ok, nie bede sie sprzeczal, nie skladalem nigdy czegos takiego.
W wolnej chwili wejde sobie na
http://www.knology.net/~jediklc/dcalc.htm
i poeksperymentuje.

elmer
06-04-05, 00:03
Ok, sprawdzilem i rzeczywiscie tlokow D15B2 z korbami D16 nie da sie zlozyc w bloku D15 (tlok wyjedzie z bloku :P). Trzeba zalozyc nizsze tloki (D15Z1).

wotson_crx
12-04-05, 11:05
moze i przesadzilem z tymi 10tys ale tak mi powiedzieli zobaczymy co bedzie czy wybuchnie czy nie duł wczoraj zlozylem i glowice dzis koncze silnik i wzuce do crki jak czas pozwoli jak narazie wszystko pasuje jak ulał

hmmm ciezkim tematem jest to ze ten silnik sam skladam a to muj 1 silnik mam nadzieje ze nie wybuchnie ale wsumie przypatruja sie ludzie co sie znaja :) badzmy dobrej mysli jak cos bedzie puszcze foto :)

uszczelke kupilem 112pln
pierscienie 196pln


AHA JAKI PASEK DO TEGO PODCHODZI ZWYKLY OD B2??