Zobacz pełną wersję : Redukcja biegów.
Ostatnio ciężko zaczęły mi wchodzić 1 i 2 przy redukcji. Np. jak dojeżdżam do świateł, wskoczy zielone, to żeby wrzucić gładko 1 muszę praktycznie wyhamować do 0, przy dwójce jest podobnie. W zakrętach tak samo. Można wrzucić na chama, ale ciężko i czuć mocne zgrzyty. Na postoju biegi wchodzą idealnie, jak w masło :) Przy ruszeniu z miejsca nie ma problemu we wrzuceniu 1, potem 2,3,4,5, wszystko chodzi super.
Co to może być, MTF, synchronizatory ?
Sprzęgło łapie wysoko, bez problemów.
skolopendra
02-03-09, 17:32
Co to może być, MTF,
nie wykluczone ż jest tam jakiś stary olej przekładniowy
może to być wina zurzytych poduszek silnika
może to być wina zurzytych poduszek silnika
Poduszek ? Ciekawa sprawa, bo tydzień temu mechanik mi powiedział, że mam lewa poduszke pod silnikiem do wymiany, bo już wyżarta jest. Może mieć związek z tym ? Wymienie w tym tygodniu i zobaczymy czy coś to da.
Poduszek ? Ciekawa sprawa, bo tydzień temu mechanik mi powiedział, że mam lewa poduszke pod silnikiem do wymiany, bo już wyżarta jest. Może mieć związek z tym ? Wymienie w tym tygodniu i zobaczymy czy coś to da.
Według mnie może mieć, jeśli któraś poduszka jest "nadgyziona", silnik podczas pracy nie "układa" się tak jak powinien względem wodzika skrzyni biegów, a co się z tym wiąże, biegi mogą "haczyć".
Poduszek ? Ciekawa sprawa, bo tydzień temu mechanik mi powiedział, że mam lewa poduszke pod silnikiem do wymiany, bo już wyżarta jest. Może mieć związek z tym ? Wymienie w tym tygodniu i zobaczymy czy coś to da.
daj znać czy to było to bo u mnie zaczyna sie robić podobnie co któreś wrzucenie 1 czy 2 przy dojeżdżaniu wchodzi bardzo ciężko a mam świeżutki olej w skrzyni ;/
mialem ten problem w itr, po wlozeniu wkladek Es w lapy silnika problem zniknal. u mnie dzialo sie tak z redukcjqa z 4 na 3.
ja mam podobnie ale z dwójką jak kręcę na obrotach jedynkę tak do 6500 i następnie chcę wrzucić 2 to mi ciężko wchodzi tak jakby o coś haczyło poduszki raczej sprawne :)
Panowie. Opisywany przez was problem z właczeniem biegu 1 ( lub 2) podczas dojeżdżania np. do skrzyżowania spowodowany jest zużytym synchronizatorem biegu 1 (lub 2). Jeżeli mimo tego chcecie zredukować z biegu 2 na 1 to przełaczcie lewarek z 2 na luz, dodajcie troche gazu (nie wciskajac sprzęgła) i właczcie bieg 1- nie bedzie zgżytu lub będzie mniejszy. To dowód na to, że zużyty jest synchronizator biegu 1.
Oj nie wiem co wy macie za szkołe.Pierwszy bieg jest do ruszania i włacza sie prawidłow tylko na postoju.Zmieniajcie dalej w ruchu z 2 na 1 to wtedy padnie wam synchronizator.Gratuluje pomysłów :D I życzę miłego kupownia nowego synchronizatora :D
chubik popieram. Tez mam problem ze przy duzych obrotach ciezko wchodzi mi 2gi bieg, ale moich trzech kumpli tez ma taki problem wiec sam juz nie wiem
no tak, sle skoro 1 nie wrzuca sie podczas jazdy, to powiedzcie mi madrale;) po co w ogole jest synchronizator na tym pierwszym biegu?
przeciez bez synchrnizarota na posoju da sie wlozyc kazdy bieg, synchro jest po to by podczas jazdy mozna bylo zmieniac biegi.
chubik, ty masz dosc mozcne autko z normalna skrzynia, wiec nie masz potrzeby redukowac do 1 biegu, ale powiedz co ma zrobic kierowca np. d15z8 lub z3 z dluga skrzynia biegow i niskim momentem obrotowym, jadacy na 2 begu przy 1,5 tys obr? przeciez jak ja wcisne pedal gazu przy tej predkosci obrotowej to moge lata swietlne czekac az przyspiesze. redukujac na 1 przyspieszam od razu.
a szkola o ktorej ty mowisz pochodzi z przed 20lat... to sa pozostalosci, teorii z aut gdzie nie bylo synchro na 1 biegu, i w tych wlasnie autach jedynki zeczywiscie byly tylko do ruszania
szkola sprzed 20 lat ale auta tez roczniki 92-95 panie, i jedynka jest do ruszania a syncho sa chyba 3 dla 1i2 dla 3i4 i dla 5 i ten pierwszy jest tylko po to zeby 2jke wbic bez zgrzytu a zeby wbic 1 to trzeba albo bardzo zwolnic albo wrecz sie zatrzymac. Ktos mnie poprze czy tez obali moja teorje? :)
dobrze ze napisales chyba;)
nie kolego...synchro sa do kazdego biegu osobno(a przynajmniej w hondach) ... rozbierales kiedys skrzynke? ogladales, wiedsz w ogole na jakiej zasadzie dziala synchro?
jedynka powinna normalnioe wskakiwac, ja ja bez stresu wrzucam przuy predkosci okolo 20-30 km/h
No nie, że przy 30km/h normalnie wrzucasz 1 to nie wierzę :|
a skoro mowa o synchronizatorach... wrzucaliście kiedyś 5 od razu z 2, przy wysokich obrotach? Bo mi coś ostatnio przy takiej próbie zazgrzytało. A jeśli chodzi o redukcje z 2 na 1 przy dojeżdżaniu, to też mi czasem coś haczy. Też sprawdzę poduszki, bo nawet przy rozruchu zimnego silnika, czasem aż się delikatnie buda zatrzęsie;)
teg ok, postaram sie nakrecic filmik...:p
Gregu na starej skrzynce bardzo czesto zdarzalo mi sie wrzucac 5 zaraz za 2, teraz tez mi sie to zdarza ale rzadziej. raczej nie powinno byc z tym problemow.
Gregu[/B] na starej skrzynce bardzo czesto zdarzalo mi sie wrzucac 5 zaraz za 2, teraz tez mi sie to zdarza ale rzadziej. raczej nie powinno byc z tym problemow.
gdy wrzucam 5 po 2 powoli(obroty zdążą spaść), to też nie ma problemu. Zgrzyt jest gdy chcę tak zrobić szybko i obroty są jeszcze wysokie - ok 7tys. Spróbójcie tak u siebie i napiszcie, bo nie wiem czy mam sięmartwić, czy to normalne:confused:
wiesz co.. nie wiem czy tak mam czy nie, wiem na tomiast ze nie powinno sie tak robic... najlepiej dla skrzyni byloby gdybys przy zmianach biegow(w gore czy w dol) robi miedzy gaz, ustawiajac obroty na takie jakie beda po wuszczeniu sprzrgla, wiec jesli jedziesz te 90km/h na 2 biegu, to po zmianie na 5 powinienes miec gdzies kolo 2,5-3 tys obr, a jesli nawet poscisz sprzeglo przy 7 to nie wiem czego chcesz sie spodziewac... w pewnym momecie sprzeglo pusci i je najnormalniej spalisz...
p.s. ja po zmianie na 5 z tej dwujki rtaczej odczekuje az obroty spadna, dopiero puszczam sprzeglo...
zgadzam się z Tobą Kuba, tylko ciekawy po prostu jestem, czy inni też mają ten zgrzyt przy takiej szybkiej zmianie z 2 na 5 przy wys. obr. No ale nic, jak zmieniam normalnie to jest OK, więc się nie będę martwił.
a czemu zmieniacie z 2 na 5? ja czasem wrzucam z 3 na 5 i jest bez problemu
teg ok, postaram sie nakrecic filmik...
Ja bym to chętnie zobaczył :) Kogo bym nie pytał, skrzynia S40 - 1 można wrzucić bez problemu przy małej prędkości. W sumie to mi się wydaje że tak powinno być, żeby ktoś przypadkiem 1 nie wrzucił redukując z 5, zamiast 3 i skrzyni nie rozwalił... U mnie nie zgrzyta nigdy, po prostu da się wrzucić tylko do pewnej prędkości, jak wchodzi to zawsze lekko, a mam teraz używaną i konkretnie zajeżdżoną skrzynię jeszcze przez kilka dni.
teg ok, postaram sie nakrecic filmik...
Ja bym to chętnie zobaczył :) Kogo bym nie pytał, skrzynia S40 - 1 można wrzucić bez problemu przy małej prędkości.
wiec tak jak obiecalem zrobilem i dokladnie przetestowlalem sprawe, otoz powyzej 25 wchodzi z malym oporem przy 20 i nizej wchodzi jak w maslo...
a tu filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=ulz379b7B7k
U mnie 20km/h to maks i to już z dużym oporem... Ciekawe, czy to rzeczywiscie kwestia synchronizatora. Masz seryjną skrzynię, ile ma najechane, jakiś remont miała?
nie jest to seryjna skrzynka, nie wiem tez ile ma przejechane.z 3 skrzyn srobilem jedna, wiec wybieralem najmniej zurzyte czesci i efekt jest taki jak widac.
na racingforum.pl byl temat o redukcji przy biegach niezsynchronizowanych(nasza 1)
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=34889&st=0
generalnie "podwojne wysprzeglenie", warto przeczytac
na racingforum.pl byl temat o redukcji przy biegach niezsynchronizowanych(nasza 1)
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=34889&st=0
generalnie "podwojne wysprzeglenie", warto przeczytac
hehe :) wreszcie ktoś dobrze napisał, nie wiem czy to prawidłowo ale ja mogę zbić na 1 nawet przy 50km/h jade sobie np 2 chce 1 wciskam sprzęgło depcze w gaz prawie opór [ jezeli mowimy o 50 km/h ] pchając lewarek w kierunku 1 biegu ... gdy obroty podwyższa się do wymaganych do tej predkości i tego biegu 1 wskoczy sprzęgło puszczam i odlatuje :) skrzynie z silnika d15z3 vel długa.
lunatyk, tak to nie magia ;) Skoro qba1983 ma dłubaną skrzynię to odpuszczam temat, skoro u chyba wszystkich pozostałych jest jak u mnie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.