PDA

Zobacz pełną wersję : kilka pytań technicznych 1.5vtec-e 6gen



chemmist
28-12-04, 22:36
Cześć!
Mam civica 5d 1.5vtec-e od miesiąca, martwi mnie to ze jeszcze nigdy nie właczyła się dmuchawa na chłodnicy, a jeżdze sporo po mieście, dziś odpaliłem samochód i czekałem aż się zagoruje i nic... wskaźnik doszedł prawie do połowy czyli jak zwykle i dmuchawa nie włączyła się, samochód pracował z 15 min, czy da się jakoś sprawdzić czy wentylator nie jest zepsuty?
Sprawa druga... zauwazyłem że delikatnie falują obroty na jałowym, poza tym, jakby to powiedzieć samochód jest czuły na włączanie odbiorników prądu, np świateł, ogrzewania tylnej szyby, obroty dość mocno spadają, co prawda po chwili jest ok, ale czy to normalne?
Sprawa trzecia... słyszałem że można wykasować błędy w kompie wyciągając bezpiecznik back up, wystarczy go normalnie wyjąć? ile czekać?
Pozdrawiam!

boomer
28-12-04, 22:41
1. 15 min przy obecnych temperaturach to niedgluo, hondy jak inne japonczyki maja dobre chlodzenie i wiatraki nie wlaczaja sie jak wariaty np. w niemieckich samochodach, sprobuj nim poszalec i wtedy sprawdz, a wskaznik temp. masz w tej samej pozycji na rozgrzanym silniku czy idzie w gore
2. jezeli obroty delikatnie faluja mozna wg mnie pokusic sie o regulacje wolnych obrotow, jezeli wlaczasz odbiorniki to wg mnie normalne ze obroty na chwilke moga spac - wiekszy pobor pradu
3. Gdybys poczytaj reuglamin to wiedzialbys ze jest opcja szukaj a jak bys jej uzyl to bys znalazl dokladna instrukcje resetu komputera. Wyciagnij bezpiecznik na 30s-1min - tak dla pewnosci :) Ale to nie znaczy ze bledy sie skasuja i nie pojawia sie z powrotem

chemmist
28-12-04, 22:45
1. 15 min przy obecnych temperaturach to niedgluo, hondy jak inne japonczyki maja dobre chlodzenie i wiatraki nie wlaczaja sie jak wariaty np. w niemieckich samochodach, sprobuj nim poszalec i wtedy sprawdz, a wskaznik temp. masz w tej samej pozycji na rozgrzanym silniku czy idzie w gore
właśnie mam wrażenie że wskaźnik dochodzi do mniej więcej połowy, troszkę mniej i zawsze tak jest, i masz rację, trochę porównuję z moim poprzednim samochodem w którym w korku dmuchawa włączała się co minutę.
Na falowanie obrotów na jałowym może pomoże przeczyszczenie silniczka krokowego?
Co do resetu przepraszam, poszukam w archiwum.
Dzięki!

boomer
28-12-04, 22:47
Wg mnie boisz sie na wyrost, obstawiam ze z chlodzeniem jest ok, ale mowie przygazuj go troche, pociagnij na wysokich obrotach i sprawdz potem
Czyszczenie moze pomoc, moze pomoc regulacja wolnych obrotow - sprawdz na www.wombat.prv.pl - tam znajdziesz instr. czyszczenia silniczka krokowego
Co do resetu to nie przepraszaj :)

hosi
28-12-04, 22:48
właśnie mam wrażenie że wskaźnik dochodzi do mniej więcej połowy, troszkę mniej i zawsze tak jest,
To normalne. U mnie po staniu godzine w korku na autostradzie doszedl wskaznik raptem do polowy.

boomer
28-12-04, 22:50
U mnie po staniu godzine w korku na autostradzie doszedl wskaznik raptem do polowy.
ale od zimnego silnika czy jak? bo jesli tak dlugo sie nagrzewa to to tez nie jest normalne

Furious
28-12-04, 23:10
A jesli chodzi o sprawdzenie wentylatora to studiujac manula napotkalem sie na cos takiego... z tego co pamietam kazali wyciagnac wtyczke od wiatraka i cos do akumulatora podlaczyc czy jakos tak :P Zapraszam do poczytania manuala - 1300 stron :P

LIO
28-12-04, 23:44
A jesli chodzi o sprawdzenie wentylatora to studiujac manula napotkalem sie na cos takiego... z tego co pamietam kazali wyciagnac wtyczke od wiatraka i cos do akumulatora podlaczyc czy jakos tak :P Zapraszam do poczytania manuala - 1300 stron :P
no jesli chcesz sprawdzic czy sam silniczek wiatraka jest sprawny, to wystarczy wypiac ta wtyczke od niego i polaczyc jakimis przewodami od "+" akumulatora do jednego bieguna wiatraka, a "-" do drugiego. Kombinacja dowolna, w zaleznosci od tego czy podepniemy poprawnie, czy nie bedzie sie krecil w jedna, albo w druga strone (o ile jest sprawny). Ale to nie rozwiazuje ewentualnego problemu, kiedy czujnik/wlacznik wentylatora jest zwalony, wtedy poprostu nie pójdzie impuls do kompa, a potem do wiatraka, zeby sie zzalaczyc i dupa.
W zime to normalne ze nie zalaczy ci sie wiatrak. Sprawny uklad chlodzenia, przy tej temperaturze otoczenia mysle ze jest na tyle wystarczajacy, ze wiatrak sie nie przyda. Ja przynajmniej nie spostrzeglem w tym okresie, nawet po ostrych katach, zeby sie uruchomil. Wskazówka powinna zatrzymac sie po rozgrzaniu silnika ciut przed polowa i tam juz pozostac. Jesli nie idzie wyzej, to nie ma sie co martwic, wiec mozesz spac spokojnie.
Co do falowania obrotów, przy poborze pradu z róznych odbiorników, typu swiatla itd, to normalne, ale przy zanieczyszczonym silniczku krokowym, sa bardziej zauwazalne, gdyz ma problemy z podciaganiem wolnych obrotów. Po wyczyszczeniu (opis dostales) mozesz jeszcze pobawic sie regulacja wolnych obrotów.
O resecie kompa tez sobie poczytaj ( i nie tylko na www.hondapl.org)
Bledy z komputera wykasuje, ale jesli nie zostaly naprawione przyczyny ich powstania, to znów zostana wyswietlone (ale jak poczytasz caly artykól o samodiagnostyce, to zrozumiesz)
....

chemmist
29-12-04, 17:02
chciałbym jednak przeczyścić silniczek krokowy, jednak dostęp do niego jest kiepski, przeowdy znajdują się od dołu, więc pytanie, czy można go najpierw wykręcić a potem poodłączać przewody? czytałem że w dwóch znajduje się płyn, nie zacznie wyciekać?

Pati
29-12-04, 18:24
zdejmij przepustnice i wyczysc wszystko - tak jest najlepiej.