PDA

Zobacz pełną wersję : D13B2 slinik gaśnie podczas jazdy - Potrzebna pomoc



LechuLK
28-02-09, 18:08
Witam

Potrzebuje pomoc w znalezieniu usterki. Kolega ma Hondę Civic EG3 D13b2. problem polega na tym, że podczas jazdy silnik potrafi zgasnąć. Zauważyliśmy, że dzieje się to zazwyczaj przy ostrym skręcaniu w obojętnie którą stronę i przy wciśniętym sprzęgle lub na luzie. Po zgaśnięciu nieraz odpala a nieraz przez jakieś 5min nie chce odpalić, potem odpala na chwilę obojętnie czy się go gazuje czy nie znowu gaśnie. Po jakimś czasie odpala i działa normalnie potem sytuacja się powtarza. Zrobiliśmy samodiagnostykę i wyskoczył błąd nr 10 - Czujnik temperatury powietrza dolotowego lub jego obwód czyli ta wtyczka pod patelnią. Kiedyś była wypinana i błąd nie został zlikwidowany. Zrestartowaliśmy komputer błędów już nie pokazuję. Po pierwszej próbie wszystko było ok pod koniec znowu przy skręcie trochę się przydusił ale nie zgasł. Na drugiej próbie przy jeździe po uliczkach parkingu pod marketem i mocniejszym skręcaniu znowu gasł i sytuacja się powtarza. Co to może być:confused:

Dodam, że świece nie są stare kable napięcia też, paliwa 3/4, filtr powietrza wymieniony, filtr paliwa też niedawno wymieniany, na jałowym pracuje stabilnie jak nie gaśnie trzyma 800obr więc krokowy chyba też w pożądku.

Z góry dziękuje za pomoc

dimo
28-02-09, 18:26
Podejrzewam gaznik

Skoti
28-02-09, 18:39
Ja też stawiam na gażnik

LechuLK
28-02-09, 18:58
Dzięki za odpowiedzi a wiecie co dokładniej może być z tym gaźnikiem? Czyszczenie i regulacja mogła by rozwiązać problem?

maciek070188
28-02-09, 19:21
moga ale nie musza:) jedz do kogos kto sie zna na gaznikach

vati89
01-03-09, 09:29
a ja stawiam na coś z wspomaganiem. Albo stary i gęsty płyn albo któraś przekładnia nie jest nasmarowana dokładnie. Mam bardzo podobny objaw. Przy ostrym skręcaniu i ostrym hamowaniu potrafi zadusić silnik. Tak samo przy kręceniu kolami w miejscu na biegu jałowym obrotomierz spada do prawie 200obr/min. Nie stawiał bym na gaźnik. Można ewentualnie podnieść wolne obroty do ok 900/1k obr/min. Dołączając się do tematu, jak był odpięty czujnik od temp. powietrza silnik działał poprawnie? Czy potrafił podczas normalnej jazdy zacząć szarpać? Pozdrawiam.

LechuLK
01-03-09, 16:35
Kolega nie ma wspomagania. A ten czujnik od powietrza był odpięty tylko na chwilę jak silnik nie był odpalny.

kurtis79
01-03-09, 17:17
z a w o r y !!!!! wyreguluj , zresetuj i sprawdz czy pomoglo. u mnie cuda sie takie dzialy ze gdybym sluchal mechaniorow to z torbami bym poszedl. zanim cos wymienisz zacznij od regulacji.

LechuLK
01-03-09, 17:39
kurtis79 miałeś podobne objawy i pomogła regulacja zaworów?

kurtis79
01-03-09, 17:59
honda ksiazkowo wymaga regulacji zaworow co 40 tys na gazie zalecja regulacje co 10 tys. jak robilem ja u siebie to zawory wydechowe byly na zero a ssace byly tak popiepszone ze az mnie dziw bral ze ten silnik jeszcze pracowal. zrobilem sobie regulacje i pomoglo od razu. wazne zeby mu reseta strzelic bo lambda bedzie glupoty do kompa slala i efekt moze sie nie udac do konca. pozdrawiam

Piotrek_krak
03-03-09, 19:19
ja mam takie problemy na gazie i stozku ale to normalka..

LechuLK
03-03-09, 20:14
normalka? Ja mam identycznego civica D13b2 i nie mam takich problemów. Jedziesz przez rondo i Ci silnik gaśnie. Auto nie jest zagazowane. Ale ma stożek, wcześniej miał i mówił, że był już bardzo zatkany. Teraz ma nowy stożek. Może powinien zmienić na standardowe z filtrem w "patelni"? Tylko, że wcześniej miał stożek i nie miał żadnych problemów.

Manies
03-03-09, 21:22
Może powinien zmienić na standardowe z filtrem w "patelni"? Tylko, że wcześniej miał stożek i nie miał żadnych problemów.
Ja bym go wywalił bo on i tak w sumie nic nie daje poza dźwiekiem a syfy zasysa.

LechuLK
18-03-09, 22:26
Okazało się, że te problemy z gaśnięciem powodował imobilaizer :rolleyes: