Zobacz pełną wersję : POMOCY zgagło i koniec
palermo444
28-02-09, 17:12
Witam
Auto stalo w garazu gdzies z ponad miesica nie odpalane teraz wyjechalem nim normalnie (odpalilem od kopa)
do stacji mialem 5 km mialem bardzo malo paliwa na stacji zalalem i po przejechaniu 3 km auto sie wylaczylo i koniec .... nie pali
z tym ze pompe slychac i normalnie kreci
co mam teraz zrobic bardzo prosze o pomoc :(:(:(:(:(:(:(
sprobuj tego http://dagg3r.republika.pl/samodiagnostyka.htm
Zobacz czy napewno masz paliwo podawane i sprawdz iskre. To sa dwa najczestsze przypadki po ktorych auto nie chce z nami wspolpracowac.
palermo444
28-02-09, 17:23
a jak sprawdzic to czy paliwo jest podawane bo nie za barzdo wiem ??
najlatwiej poluzuj wyjscie fitra paliwa i zobacz jak ktos przekreci stacyjke. Powinno sie lekko saczyc. Ale sugerowałbym Ci skupienie sie na tym czy jest iskra.
palermo444
28-02-09, 17:35
to moze jeszcze mi powiesz jak bys mogl jak te iskre sprawdzic ??
Najprosciej zdjąc fajke ze swiecy i włozyc inna (100% sprawna) i gwintem przyłozyc do neipomalowanej czesci pokrywy zaworów. W tym czasie niech ktos kreci rozrusznikiem a Ty patrz na swiece czy jest iskra. Najlepiej zrobic to wieczorem albo w ciemnym garazu.
palermo444
01-03-09, 11:06
W takim razie dziala dzis bo auto potrzebne oby to byla ta iskra ..... jeszcze te samodiagnostyke zrobie
palermo444
02-03-09, 13:08
okazal sie na wstepie ze nie mam iskry .... wiec wystarczy jak wymnie palec i kopulke czy caly aparat ??
jak nie ma iskry to trzeba sprawdzić dlaczego, prawdopodobnie z winy cewki, można pomierzyć zęby sprawdzić ewentualnie. Ściągnij książkę sam naprawiam i tam będzie napisane co i jak
palermo444
02-03-09, 13:17
cewka w alternatorze rozumiem ?
aha juz wiem cewka w aparacie zaplonowym ...... wiec musze to rozkrecic ale jak stwierdzic czy jest dobra czy zla
a) ściągnij książkę
b) pomierz miernikiem na przewodach żeby stwierdzić usterkę, co i jak opisane w książce ;)
u mnie cewka miala widoczne przepalenie...
moze to byc tez chyba modul zaplonowy, poszukaj na forum te hasla to moze znajdziesz wiecej info
Sytuacja w jakiej to wystapiło (jak opisales) wskazuje na moduł zapłonu, bylo sporo na ten temat na forum pisane. Ale na 100% nie mozna stwierdzic niestety. Palec i kopułka czasem powoduja brak iskry ale nigdy nie bedzie to gwałtowny zanik. Cewka ma jak pamietam kilkanascie omhow na uzwojeniach, jezeli ma przerwe sprawa prosta. Modułu w domu raczej sm nie sprawdzisz (potrzebny oscyloskop i trzeba wiedziec czego szukamy). Jak masz znajomego podmien moduł i zobacz.
palermo444
03-03-09, 22:40
a jakie ewentualnie bezpieczniki moge sprawdzic i gdzies czytalem o jakims przelaczniku kolo schowka o co z tym chodzi ? cewke mi sprtawdzil elektryk i dobra
palermo444
06-03-09, 22:42
nowa kopulka nowy modul nowa cewka ... auto zapalilo na 5 sek po czym zgaslo ... jesrt juz iskra ale teraz jakosc tak dziwnie kreci dziwny dzwiek bardziej halas ... ale nie pali dalej tylko na te jedna chwile zapalio pomocy co mam teraz robic czy to dalej wina zaplonu trzeba go ustawic ?? bo juz nie wiem co robic czy rozrusznik ?? okropny dzwiek podczas krecenia go
Legionista84
30-08-09, 13:04
mam podobny problem z tym ze - odpalilem normalnie auto( stalo ok 24 h nieodpalane), przejechalem ok km, zgasilem poszedlem do sklepu. nastepnie normalnie atuo odpalilo, przejechalem ok 2 km (nawet mniej). zgasilem silnik, poszedlem do sklepu. wrocilem chcialem zapalic i juz nie moglem. silnik kreci normalnie...nie pali sie natomiast kontrolka akumulatora, ktora zaswiecala sie zawsze po wlaczeniu zaplonu, razem z kontrolka oleju....Czego to moze byc wina?? auto nie chcialo rowniez odpalic za pomoca kabli od innego auta....w nocy i w dzien padalo, byc moze wjechalem w jakas kaluze.....licze na pomoc....
Witam
Auto stalo w garazu gdzies z ponad miesica nie odpalane teraz wyjechalem nim normalnie (odpalilem od kopa)
do stacji mialem 5 km mialem bardzo malo paliwa na stacji zalalem i po przejechaniu 3 km auto sie wylaczylo i koniec .... nie pali
z tym ze pompe slychac i normalnie kreci
co mam teraz zrobic bardzo prosze o pomoc :(:(:(:(:(:(:(
nieużywane sie psuje :]
Legionista84
11-09-09, 20:16
wymienilem pompe, iskra na kablach wysokiego napiecia jest i dalej nie moge odpalic. jutro wymienie swiece. co nastepnie sprawdzic.....pomocy!!!!
pomoze ktos?
Diagnoza postawiona - przepala sie bezpiecznik alternatora......Po wlozeniu nowego bezpiecznika auto odpala i normalnie pracuje, natomiast po zgaszeniu drugi raz juz nie odpali bo bezpiecznik sie pali.... Jutro mam zamiar kupic alternator i go wymienic, chyba ze macie jakies inne sugestie to bede wdzieczny.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.