Zobacz pełną wersję : rozpórka czy stablizator/asr - tył w ek3
Czy ktoś mogłby w paru słowach wytłumaczyć laikowi różnice między stablizatorem a rozpórką w odniesieniu do tyłu auta. Jakie elementy łączy ?
Rozumiem że obu czesci (rozporka/stabek) nie da się założyc jednoczesnie ?
Obecnie mam komplet rozpórek (górne, tył dół i z przodu h-brace) Jak polepszyć tył ? Czy zamiast rozpórki lepszy będzie stabek ?
Kolejne pytanie to czym jest ASR przy stabilizatorze?
Stabilizator przekazuje siły docisku kół na zakrętach (łączy wahacze dolne poprzeczne). Jak jedno koło się bardziej unosi to drugie jest bardziej dociskane do podłoża. W sumie rozpórka tylna dolna to jest bardziej dla lansu niż do czegokolwiek. ASR pełni rolę rozpórki a poza tym ma wytrzymalsze mocowania dla stabilizatora przez co można stosować grubsze stabilizatory bez obawy o wyrwanie śrub. A i da się zamontować stabilizator tył i rozpórkę dolną tył. Ja tak mam u siebie.
Tompro - dzięki za odpowiedz! A przy okazji sam sobie wygooglałem komiksowe przedstawienie tematu: http://www.georgebelton.com/6g.civic.tech/asr.itr/index.php
Jak jedno koło się bardziej unosi to drugie jest bardziej dociskane do podłożanie zastanowiles sie ani chwili kiedy to pisales, prawda..?
Może źle to opisałem. W zakręcie jedno koło jest bardziej dociążone i z pomocą stabilizatora część tej siły jest przekazywana na drugie koło powodując jego dociążenie.
Co warto dodać to stabilizatory poprawiają jazdę w szybkich zakrętach, natomiast w ciasnych (slalomy, KJSy) lepiej się jeździ bez.
czyli rozumiem, że tylną dolną rozp. można zastąpić ASRem ? czy lepiej sprawdza sie on w komplecie ze stabkiem?
zasadniczo rzecz ujmujac: jesli nie masz grubego stabilizatora, to asr jest zbedny. jesli masz, lub masz go w planach - kup asr. w innym wypadku sama rozporka zalatwi sprawe.
zasadniczo rzecz ujmujac: jesli nie masz grubego stabilizatora, to asr jest zbedny. jesli masz, lub masz go w planach - kup asr. w innym wypadku sama rozporka zalatwi sprawe.
planuje zakup stabilizatora BLOX - http://tinyurl.com/cuhyf7, czy coś o nim wiadomo ? czy bardziej opłaca się polować na używke z EK4 ?
za nowy komplet OEM na tył w ASO wołają 1100 zł
jest na tyle gruby ze bez asr wysrwiesz mocowania wahaczy.
po co sie rozdrabniac osobno na asr i stabilizator, skoro na kingu mozna kupic komplet oem itr z lacznikami i asr'em w dobrej cenie?
Podepne sie pod temat bo nie chce zakladac nowego :) jestem na etapie modyfikacji zawieszenie w moim ej9 narazie biore sie za wymiane stabilzatora przedniego i dodanie tylnego i tu mam wlasnie problem bo nie wiem czy do ej9 podejdzie stabilizator na tyl z eg6 lub z dc2 prosił bym o pomoc bo chciał bym juz sie za to zabrac a brak mi informacji. Obejmy i tyleiki juz mam brakuje tylko drążka na tył i moze jakies sugestie od jakiego modelu były by dobre nie licząc ek4 bo problem jest z ich dostaniem..
Taki piekny temat powstal na innym forum: http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?p=109956
Senkiu :D przyznaje że tam nie poszukałem :P
No dobra a w przypadku gdy :
Mam do wymiany tylne wahacze poprzeczne w sensie gumy w nich sa juz powykruszane. Sprawdzałem w EPC hondy i do 6gena wymienna według aso jest tylko tuleja środkowa a wewnętrza/zewnetrzna jest nie wymienialna. Czy w takim przypadku :
1. Wahacze od EG będą pasowało bo usłyszało mi się że tak
2. Czy jeżeli założe wahacze od EG z mocowaniami na stabilizator tylni np od EG6 to mocowania do karoseri podejda bezproblemowo ?
1. źle słyszałeś.
2. patrz wyżej.
Odgrzeje kotlecika bo nie chce zakładac nowego tematu a wiec... czy jest możliwosc zamontowania stabilizatora na tył w coupe 6gen 97r. z d16y7 ? tzn wie ktos czy wogle one maja miejsce na takie cos? z przodu moje ej6 posiada stabilizator [ jezeli to cos komus pomoze]
-jezli da sie zamontowac i mam miejsce na to to z jakiej hondzi najlepiej kupic?im grubszy tym lepszy tak?
szczypior88
22-09-10, 07:21
Masz ten problem co ja bo staba z tyłu do ej6 mozna podpasowac tylko podobniez z ek4 ktore cholernie ciezko dostac;]
Jesli ma byc p&p i bez dodatkowych modow czy drutow to tylko EK4
Alternatywa jest ASR ze stabem 21mm z ITR czy EK9, albo z 24mm z kompletu.
junior20066
05-10-10, 04:06
podepne sie pod tema chcem wymienic stabilizatory na grubsze posiadam eg5 a wiec moje pytanko od czego podejda bez wiekszych kompilacji ?? szukac z itr czy z angola ?? jesli z itr to trzeba całosc komplecie z łącznikami oraz gumami i obejmami tak ?? i podejdzie wtedy bez przeróbek ??
podepne sie pod tema chcem wymienic stabilizatory na grubsze posiadam eg5 a wiec moje pytanko od czego podejda bez wiekszych kompilacji ?? szukac z itr czy z angola ?? jesli z itr to trzeba całosc komplecie z łącznikami oraz gumami i obejmami tak ?? i podejdzie wtedy bez przeróbek ??
Przód z angola, tył z ITR. Wszystko bierz kompletne z łącznikami i obejmami do budy, bo podejdą. Do staba z ITR potrzebujesz jakieś wzmocnienie np. ASR.
junior20066
05-10-10, 16:51
kumam bez tego asr stab od itra nie podejdzie?? a moze od czegos innego podejdzie moze byc ciut cieńszy ale nie bedzie potrzeba kupowac tego ASR bo to drogie gówno ;/
Można dać serie z EG6 można dać też tył z MB6.
Do ITRa czy aftermarketa potrzeba Subframe Brace'a.
kumam bez tego asr stab od itra nie podejdzie?? a moze od czegos innego podejdzie moze byc ciut cieńszy ale nie bedzie potrzeba kupowac tego ASR bo to drogie gówno ;/
Od ITR'a podejdzie bez ASR, ale po pewnym czasie możesz mieć kuku w postaci wyrwanych mocowań z budy, są nawet ładne fotki na necie jak ludziom powyrywało.
Od ITR'a podejdzie bez ASR, ale po pewnym czasie możesz mieć kuku w postaci wyrwanych mocowań z budy, są nawet ładne fotki na necie jak ludziom powyrywało.
Dokładnie o to mi chodziło pisząc, że potrzeba Subframe brace'a
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.