PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z błedami



Snejku
28-12-04, 00:55
Witam
Dzisiaj zrobiłem samodiagnostyke, wyszły 3 błedy :
1. błąd 6 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego
2. błąd 10 - Czujnik temperatury powietrza
3. błąd 14 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego
I mam kilka pytań:
1. Czujnik temp. płynu czyli to jest ten ktory pokazuje temp. w licznikach?? Skoro zepsuty to czemu pokazuje ze temp. jest w porzadku??
2. Czujnik temp. powietrza -> gdzie to jest i z czym to sie je :lol: :P
3. bład 14 czyli zepsuty silniczek krokowy ??
Prosze o pomoc :sad:

elmer
28-12-04, 10:00
1. To, co masz na desce to osobny czujnik.
2. Strzelam, ze w kolektorze dolotowym..
3. Na to wyglada, ale sprawdz najpierw wtyczke w nim, moze jest luzna, ale styki jakies zasniedziale. Mozesz tez sprobowac wyczyscic silnik krokowy w beznzynce ekstrakcyjnej.

Schumacher
28-12-04, 12:13
hmm, ja bym proponowal wyczyscic silniczek krokowy naftą, jest bardzioej tlusta i tak szybko go zaden brud ani nic nie zabrudzi, benzyna ekstrakcyjna jest sucha i moze sie zaweiszac po niej...przerabialem kiedys to bo u ojca w palio sie tak dzialo
pozdro

Snejku
28-12-04, 13:44
No to 3 błąd juz wiem co i jak. Teraz zostały jeszcze dwa o ktorych nie mam wogole pojecia :? POMOCY :P

Pati
28-12-04, 14:40
poszukaj w manualu czegoś takiego jak IAT - intake air temperature. czujka przy kolektorze ssącym.

LIO
28-12-04, 15:13
1. to nie czujnik od wskaznika na desce, tylko dajacy sygnal do kompa informujacy, kidy ma sie wiatrak zalaczyc. Jest tuz pod tym idacym do deski rozdzielczej (po lewej stronie, pod deklem glowicy obok gumowego weza od chlodnicy) w formie okraglej kostki. Ten drugi, czyli ten od wskaznika, to taki jednopunktowy z jednym kablem.
2. gdzies juz kiedys bylo, ale nie umiem sobie przypomniec.
3. Wyczysc silnik krokowy (czytaj stronke wombata
http://www.altech.com.pl/wbt/index.html )

Furious
28-12-04, 16:25
Ja tylko sie tak lekko wtrące... jak po wlaczeniu samodiagnostyki "check engine" pali sie na stałe to rozumiem ze nie ma błędów tak? dzieki

Snejku
28-12-04, 16:57
1. to nie czujnik od wskaznika na desce, tylko dajacy sygnal do kompa informujacy, kidy ma sie wiatrak zalaczyc. Jest tuz pod tym idacym do deski rozdzielczej (po lewej stronie, pod deklem glowicy obok gumowego weza od chlodnicy) w formie okraglej kostki. Ten drugi, czyli ten od wskaznika, to taki jednopunktowy z jednym kablem.

Ten czujnik znajduje pod aparatem ?? Wchodzi w głowice??

Ma ktos moze jakies zdjecie na ktorym bedzie widać ten czujnik z błedu nr. 2????
:razz:

Pati
28-12-04, 20:38
Furious - jak przekręcisz kluczyk (bez rozruchu silnika) i pali się check to ok. jak odpalisz i zaraz gaśnie to ok.
jak zewrzesz wtyczkę od złącza diagnostycznego, przekręcisz kluczyk (bez rozruchu) i mignie raz, to nie ma błędów. jak zewrzesz i przekręcisz (bez rozruchu) i mruga, to liczysz numer błędu.

Furious
28-12-04, 23:11
no to mam chyba problem... bo ja zwieram wtyczke od samodiagnostyki i check pali sie na stałe przy przekreceniu kluczyka (bez rozruchu) :/

LIO
28-12-04, 23:21
no to mam chyba problem... bo ja zwieram wtyczke od samodiagnostyki i check pali sie na stałe przy przekreceniu kluczyka (bez rozruchu) :/
zle spiales zlacze, popróbuj jeszcze, czasem sie tak dzieje.


Czujnik jest tu !!!
http://img90.exs.cx/img90/6764/normal10000711ep.jpg

Snejku
29-12-04, 01:31
A gdzie znajduje sie czujnik temperatury powietrza ???
:?