Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : zawory



C-7
27-02-09, 21:05
B16A2

Przy okolo 2.5tys obrotow jak przyspieszam na wyzszym biegu 3-4 slysze jakby klekot zaworow , co moze byc tego przyczyna ? Czy zaplon jest zle ustwiony - slyszalem taka teorie ?

maciek070188
27-02-09, 21:27
jedz na ustawienie zaworków niby wskazane co 20-30 tys ale ja bede co 40 jezdzil;p

Sławek
27-02-09, 22:20
B16A2, około 2,5tyś obr. i 3, 4-ty bieg i przyspieszasz:D:D
Za niskie obroty na wysokich biegach i może klekotać.
A zaworki profilaktycznie bym sprawdził.

Momek
01-03-09, 09:49
C-7 napisz czy po regulacji zaworów jest poprawa, czy ruszałeś tez zapłon? U mnie D14A8 to samo po rozgrzaniu na 2,3 biegu tak od 2,5 k rpm coś klepie jak jade ze stałą predkością. Jak przyspieszam dynamicznie to jest lepiej. Na zimnym silniku tego nie ma. Zawory niby regulowane w listopadzie, ale juz nie wiem czy mnie mech w ch... nie robi. Jak mu auto odstawiłem to miał ful roboty i mógł nie wyregulowac( chociaz na rachunku jest:( ). W sumie nie miałem jak tego sprawdzić.Na wolnych obrotach auto pracuje równo i cicho. Jak mu daje gazu na luzie i trzymam na obrotach to jest ok, terkocze tylko na biegu.Osłone kata i wszystkie uchwyty wydechu sprawdzałem. Jak schodzi z obrotów to tez ok(czyli chyba nie panewki?)Pozostaje albo zapłon albo zawory...albo przeniesienie napędu (półoś? skrzynia?). Jak ktoś by miał jakies sugestie to prosze o podpowiedź.
Pozdro

vrod
01-03-09, 15:32
koledzy uważajcie czy to nie panewki, panewki odzywaja sie tylko pod obciążeniem, a na wolnych nie słychac ich, lepiej szybko ściągnijcie mise i sprawdzie stan panewek

C-7
03-03-09, 18:29
zawory byly okolo 2tys temu regulowane.
dokladnie jak przyspieszam powoli to jest klekot jak plynnie to nic nie slychac.
panewki o ile sie nie myle slychac rowniez na jalowym ?
silnik ma niecale 10tys od zlozenia od nowa wiec panewki raczej wykluczam.

GAWRON
03-03-09, 20:08
B16A2

Przy okolo 2.5tys obrotow jak przyspieszam na wyzszym biegu 3-4 slysze jakby klekot zaworow
objawy zupełnie jak przy wykończonych panewkach. Dźwięk narasta a po przekroczeniu 4000 ustaje.
Na luzie panewki też słychać. Wjedź autem na kanał odpal go i niech ktoś dodaje gazu delikatnie zeby obroty wzrastały powoli do tych 4000 a ty stój na dole przy misce olejowej przyłóż do niej listewkę a drógi koniec do ucha (głowy) i jeżeli będziesz słyszał stukanie lub charakterystyczne warczenie to niestety panewki.

Lcfr
03-03-09, 20:35
zawory byly okolo 2tys temu regulowane.
dokladnie jak przyspieszam powoli to jest klekot jak plynnie to nic nie slychac.
panewki o ile sie nie myle slychac rowniez na jalowym ?
silnik ma niecale 10tys od zlozenia od nowa wiec panewki raczej wykluczam.

A dobre luzy były ustawione?

ps. panewki to troche inny stukot
i raczej naiem padaja na raz wszystkie - wiec jak juz to raczej panewka....
aczkolwiek z panewkami (jak ma sie olej) to tak szybko sie nie psuje...

C-7
03-03-09, 23:00
dzwiek jest w przedziale okolo 2-2.5tys napewno nie do 4tys obr.
Moze ktos powiem jak powinno sie wyregulowac zawory przy tym silniku ?

dzwiek jest w przedziale okolo 2-2.5tys napewno nie do 4tys obr.
Moze ktos powiem jak powinno sie wyregulowac zawory przy tym silniku ?

siemens_15
04-03-09, 01:55
dzwiek jest w przedziale okolo 2-2.5tys napewno nie do 4tys obr.
Moze ktos powiem jak powinno sie wyregulowac zawory przy tym silniku ?

strona 71-73 w 'Sam naprawiam'

C-7
04-03-09, 20:00
W moim sam naprawiam nie ma tej strony moglbys siemens_15 napisac co tam w Twojej ksiazce jest napisane, chodzi o to na ile ustawic ?

siemens_15
05-03-09, 00:58
Silniki DOHC od 1991 roku:
zawory dolotowe 0,15 ÷ 0,19 mm
zawory wylotowe 0,17 ÷ 0,21 mm

:)

cyp
05-03-09, 18:39
Witam.
Jam w moim B16A2 mam podobną sytuację. Klekot zaworów zaczyna się tuż przed 3000rpm i przy 3500rpm ustaje. Na wyższych obrotach i dobrze dogrzanym silniku jest lepiej, klekot staje się prawie niesłyszalny. Kombinowałem z regulacją zaworów, zapłonu i niewiele to dało. Silnik ma przejechane 126tys. km. Granie zaworów pojawiło się jakiś czas po wymianie rozrządu z seryjnego na zamiennik (dobrej jakości) i świec. Spróbuję jeszcze zmienić świece z 7 na cieplejsze 6 NGK które zaleca producent i z którymi kupiłem auto. Poza tym w kilku innych B16 i H22 słyszałem to samo zjawisko. Najwidoczniej te typy tak mają :D Nic tylko lać olej i zapier............

C-7
07-03-09, 15:41
Dzieki wszystkim za info i czekam na dalsza pomoc co robic.

molekss
11-03-09, 16:54
jak by co to regulacje zaworów masz tutaj:
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=reg_zaw

molekss
11-03-09, 16:58
jak by co to regulacje zaworów masz tutaj:
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=reg_zaw