Zobacz pełną wersję : czysty silnik
mam takie pytanie czy ktos "czyscil silnik" pod wzgledem okablowania w podobny sposob co do zdjecia ponizej ?? mam co do tego pytanie gdzie chowane sa te wszystkie kable,kabelki, duperelki ????
czysty silnik
http://img410.imageshack.us/img410/4741/f9d286f9vi.th.jpg (http://img410.imageshack.us/my.php?image=f9d286f9vi.jpg)
silnik "orginal"
http://img209.imageshack.us/img209/3527/03vi.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=03vi.jpg)
[H] Dylu [H]
27-02-09, 06:56
wszystkie wiązki, kable, kabelki są rozłączone, przedłużone i poupychane gdzie się da, tak aby nie było ich widać od góry...ot cała filozofia ;) Ogólnie kupa roboty i bez wyjmowania silnika nawet nie ma się co za to brać...ale efekt jest fajny.
Poszukaj sobie pod hasłem "wire tuck'' na zagranicznych forach bo tu dopiero niektórzy to zaczynają robić.
a czy ten pierwszy obrazek (bialego civa) nie jest op prostu maksymalnie odchudzony? nie ma tam klimy nie widze wspomagania, maski nie wspominajac o wycieraczkach:) takie moje skromne zdanie:rolleyes:
nie zauwazyles ze nie ma zadnych kabli akumulatora , swiatel nic totalknie goly
[H] Dylu [H]
27-02-09, 12:35
nie zauwazyles ze nie ma zadnych kabli akumulatora , swiatel nic totalknie goly
ale co prawda to prawda, że jest odchudzony z elektryki bo akumulator to ja mam większy w zegarku niż w tym aucie ;)
ale teraz nawet gdyby przedluzac te kable to gdzie oni to upychaja bo mnie to dziwi strasznie
http://s161.photobucket.com/albums/t230/RHDcrx/?action=view¤t=IMG_1538.jpg
[H] Dylu [H]
27-02-09, 14:01
ale teraz nawet gdyby przedluzac te kable to gdzie oni to upychaja bo mnie to dziwi strasznie
http://s161.photobucket.com/albums/t230/RHDcrx/?action=view¤t=IMG_1538.jpg
mało masz miejsc i zakamarków w komorze silnika, na tyłach bloku, pod kolektorem ssącym...no wszędzie...wystarczy, żeby kable miały zapas odpowiedni a można je poupychać praktycznie wszędzie ;)
o ile sie nie myle wiercą dziury w blasze i kable ida z plastikowymi nadkolami etc. jest dziurka załóżmy przy bezpiecznikach , a potem przy odbiorniku prądu - kabel wchodzi , kabel wychodzi
Mozna kupic gotowa wiazke za ciezkie dolary ;)
chyba zaczne sobie grzebac z takim czyms ,ale teraz taki pytanie mi sie nasowa jak przedluzal bym kable to czy nie zmieni sie jakos opornasc takiego kabelka albo cos?? na co zwracac uwage itd....???
[H] Dylu [H]
27-02-09, 18:41
chyba zaczne sobie grzebac z takim czyms ,ale teraz taki pytanie mi sie nasowa jak przedluzal bym kable to czy nie zmieni sie jakos opornasc takiego kabelka albo cos?? na co zwracac uwage itd....???
bez przesady ;)
oczywiście trzeba wiedzieć co można ciąć...kabli WN pod żadnym pozorem nie można przedłużać sztukując je, główne (grube) kable masowe również nie powinny być przedłużane, tylko ostatecznie wymienione w całości na dłuższe tak aby nie posiadały łączeń...a reszta, czyli kable sygnałowe i zasilające różne cewki, zawory, czujniki śmiało możesz przedłużyć o nawet 2 metry, tylko najlepiej kablem o tej samym przekroju i nie powinno mieć to znaczenia...to nie te wartości napięć aby kilka metrów kabla stanowiło problem :)
A mi się wydaje, że można nieźle się przy tym najebać i w wyniku prac nieźle sobie zaszkodzić.
Nie lepiej pochować kable w ładne, kolorowe peszle? Ludzie, przecież to są tylko/aż przewody. Nie po to pan nagasuka c****mato poukładał to tak, żeby poprawiać fabrykę... Jest tyle pięknych miejs w aucie do zmodzenia jeszcze ;)
Wyobraź sobie, że kiedyś będziesz potrzebował pomocy elektryka (może tak się zdarzyć). Facet otworzy maskę i się nogą przeżegna :D
Ja jestem na nie.
Otóż to. Nie daj boże trzeba będzie coś przy tych kablach pomodzić..
Dobre byłyby jaja, gdyby dla jakiejś pierdoły trzeba było wyjmować silnik :D
Już nie mówiąc, że nie wygląda to jakoś super
Jak dla mnie zbędny zabieg - w dodatku głupi.
Jestem na nie.
Można pobawić się i schować np. kable od lamp w nadkola(mniej pajęczyny będzie) aku do bagażnika, wężyki od spryskiwaczy też w nadkola, nie wiem ile roboty z bezpiecznikami. I już zrobi się troszkę czyściej
Ja u siebie tak planuję
a mi sie osobiscie podoba pomysl czyszczenia :) i tez chyba zaczne od tego o czym mowisz mati:)
Jakoś tego ciągle nie widze. Niby tylko trzeba poprzedłużać i poukrywać kable. Wszystko fajnie, ale co w przypadku jak wejdzie wilgoć i zaczną się robić jakieś przebicia. Weź i teraz szukaj tego w takim aucie. Także jeżeli ktoś chce robić to na zasadzie przedłużania tych kabli co ma to lepiej się mocno zastanowić. Druga opcja która byłaby ok to zrobienie całej wiązki od zera już z dłuższymi kablami ale tutaj trzeba zdobyć nówki wszystkie kostki. Także albo robić to porządnie albo wcale bo można tylko sobie narobić kłopotów.
a kto mowi ze nie bylo by to robione pozadnie :) po za tym jesli izoluje sie kable to trzeba to tez robic pozadnie i tez przez lata nic sie nie stanie :)
a kto mowi ze nie bylo by to robione pozadnie :) po za tym jesli izoluje sie kable to trzeba to tez robic pozadnie i tez przez lata nic sie nie stanie :)
Teoretycznie a później się słyszy o pożarach aut. Ja nawet w środkiu auta jak coś robie to daje koszulke termokurczliwą i na to jeszcze izolacje. Dla mnie nie będzie porządnie, jeśli połączenia będą robione z drugiej strony nadkola bo tam jest bardzo duże prawdopodobieństwo wilgoci.
[H] Dylu [H]
01-03-09, 15:05
Tompro, dramatyzujesz...w komorze silnika masz wiele fabrycznych miejsc gdzie styk jest na wierzchu dla wilgoci...ot dla przykładu każde łączenie na kostkach...
wystarczy zrobić to przyzwoicie, mając jako takie pojęcie o tym co się robi i problemów być nie powinno...zobaczył byś jakie sztuki odstawiają ludzie z renomowanych miejsc :rolleyes: przy elektryce do swapa gdzie wiązki trzeba rzeźbić...aż żal dupę ściska i nóż w kieszeni się otwiera...ale nie będę personalizował i robił antyreklamy
wiecie, raczej auta z takim wire tuckiem nie popierdalaja na codzien do pracy w sniegu i mrozie...
No też o to mi cały czas chodzi, żeby nie robić tego w aucie codziennym. A co do złączek w aucie to te bardziej narażone na wilgoć są właśnie z tego względu całe wysmarowane smarem, żeby się wilgoć nie wdała.
[H] Dylu [H]
01-03-09, 16:27
No też o to mi cały czas chodzi, żeby nie robić tego w aucie codziennym. A co do złączek w aucie to te bardziej narażone na wilgoć są właśnie z tego względu całe wysmarowane smarem, żeby się wilgoć nie wdała.
koszulka termokurczliwa, odpowiednio dobrana do średnicy i zgrzana do końca daje BARDZO skuteczną izolację ;)
mysle ze mozna to zrobic nawet do auta na codzien przeciez wszystko idzie pozadnie schowac i zabezpieczyc jest tez sylikon ktory daje bardzo fajna powloke po za tym mysle ze troche wytrwalosci i przylozenia do sprawy da fajny efekt :)
Dylu [H];615650]koszulka termokurczliwa, odpowiednio dobrana do średnicy i zgrzana do końca daje BARDZO skuteczną izolacjęnajlepiej jeszcze z klejem termicznym na wewnętrznej powierzchni. Wtedy połączenie jest zwulkanizowane i hermetyczne
Jeżeli już naprawde się nie ma co przy aucie robić to czemu nie. U mnie skończyłem elektryke już któryś raz z kolei bo ciągle wpadają mi do głowy nowe rzeczy z wyposażenia i trzeba nowe wiązki dokładać. Jakoś mi specjalnie te przewody pod maską nie przeszkadzają. Maska i tak jest przez większość czasu zamknięta więc po co sobie życie utrudniać? Żeby się pochwalić przed kimś, że mam wire tuck? Innego powodu nie widze. Wole zamiast ukrywać przewody dołożyć sobie coś z przydatnych rzeczy z wyposażenia które wykorzystuje na codzień.
ty wolisz miec klime elektryke i wspomaganie a ja wole miec czysty silnik i nikt tego nie neguje :) wychodzac z takiego zalozenia to po co ludzie robia wnetrze i potem przyciemniaja szyby ?? jest wiele takich przeciwienstw i tu nie chodzi o to ze przy aucie nie ma co robic bo przy aucie zawsze jest co robic :) w tym wypadku chodzi tylko o to ze podoba mi sie taki silnik czesty :)
a pytanie brzmiajo jak gdzie i w jaki sposob to osiagnac :)
moze odswieze troche temat :) zastanawiam cie caly czas nad zrobieniem porzadkow pod maska i znalazlem pare fajnych tematow :) http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1693934 tu jest wszystko opisane od podstaw :)
w tym bialym civiku to projekt z czech :) wazy 809 kg
akumulator i inne wiazki posiada z tylu jak by ktos chcial to dam linka na forum z czech :) tam o nim pisze wiecej
no i jak zaczął ktoś już ogarniać chociaż podstawowe czyszczenie silnika?
Egon widziałem że ty się paliłeś,poczyniłeś jakieś postępy? bo chętnie bym zobaczył jak się prezentuje silnik bez poszczególnych gratów(akumulatora, puszki bezpieczników, wiazek do lamp itp) a nie profesjonalnie oczyszczony ze wszystkiego bo z jedną rzeczą może bym powalczył ale wlasnie chetnie bym zobaczyl jak się prezentuje taki "mini" wire tuck.
zminilem auto i narazie ogarniam podstawy a i okazalo sie ze silnik tez musze troszke liznac moimi raczkami :) co by lepiej bylo :) pieszczenie komory potem :)
Egon troche czasu juz minelo ograniasz cos w tym temacie juz czy czekasz do wiosny?
autozmienilem wiec narazie cisza :) bo planuje znowu zminic i wtedy moge pomyslec ale wpadly mi inne plany do glowy ktore bardziej ida w moc :)
autozmienilem wiec narazie cisza :) bo planuje znowu zminic i wtedy moge pomyslec ale wpadly mi inne plany do glowy ktore bardziej ida w moc :)
Coś mi się wydaje, że ciągłe zmiany auta i słomiany zapał raczej nie wróżą, żebyś kolega kiedykolwiek czyścił komore z kabelków ;)
powiem tak kupilem 6 gena i okazal sie klapa teraz mam del sol ktory nie jest dla mnie przyszlosciowy ale udalo mi sie go dostac za dobre pieniadze teraz celuje w CTR VII gen :)
powiem tak kupilem 6 gena i okazal sie klapa teraz mam del sol ktory nie jest dla mnie przyszlosciowy ale udalo mi sie go dostac za dobre pieniadze teraz celuje w CTR VII gen :)
Do mnie jakoś nowe generacje Civic'a wogóle nie przemawiają, dlatego 5 gen ma u mnie dożywocie.
jak najbardziej cie popieram lecz jesli mam ladowac kupe kasy ktorej az nadto narazie nie mam to wole wydac na drozsze auto i mocniejsze :)
Do mnie jakoś nowe generacje Civic'a wogóle nie przemawiają, dlatego 5 gen ma u mnie dożywocie
Takie i moje zdanie.:) a VII gen to jeżeli już kieeeeeedyś kupię to i tak jak z moim VI gen-dupowóz:D
a V gen idealny do "szaleństw"
a CTR mocniejszy raczej nie będzie od 5gen Tompro:D i szybszy
Wiadomo jak kto woli.:)
http://importsnc.com/forums/honda-acura/52849-how-crx-wire-tuck-over-150-pics.html
kto ma smykałkę to krok po kroku to zrobi :) efekt końcowy bardzo fajny
u siebie schowałem wiązki od świateł oraz kable od wtrysków to chyba najwidoczniejsze i najłatwiejsze kroki
u siebie schowałem wiązki od świateł oraz kable od wtrysków to chyba najwidoczniejsze i najłatwiejsze krok
wrzuć fotkę jak wyszło.
tez chetnie zobacze jak to wyszlo :)
w tygodniu powinienem skończyc psikac pokrywę zaworów to wrzucę fotkę całości :)
czekamy z niecierpliwoscia:)
Egon jakbys mial jakis wolny termin na wiosne to bym wpadł do warsztatu na opłukanie??tylko wczesniej napisz jakie srodki chemiczne potrzebne:D
nie ma sprawy a juz wymienione ??
jak widac wiazek od swiatel brak, niestety efekt u mnie jest mniejszy bo mam sporo kabli typu smarowanie suszarki czy podcisnienia konieczne do turbo :(
http://img717.imageshack.us/img717/234/pokryw3.jpg
http://img137.imageshack.us/img137/6559/pokrywa2.jpg
no pierwszorzędnie :) ja dodatkowo wywalam aku do bagażnika i bezpieczniki do kabiny(o ile nie będzie dużo roboty)
nie no klasa w morde jeza :) co ty dokladnie schowales ?? jestem ciekaw :P)
ja działam dopiero na wiosnę wraz z blacharką
Wężyk od spryskiwaczy też schowałeś??
i kable od wtrysków gdzie schowałeś??
opowiadaj ziom co pochowales bo podoba mi sie to strasznie i znowu mi w glowie swita plan nawet jesli auto bede sprzedawal to dla samej satysfakcji jestem w stanie to zrobic :)
Egon,hmm nie działałem z jakimś schematem poprostu kiedyś zawisłem nad silnikiem i pokombinowałem jak uniewidocznic niektore kable, chociazby te od aparatu zapłonowego... ładnie zawinąc i spiac w jeden , kable od wtrysków są przeciągnięte pod kolektor ssacy i puszczone między kanałami, to samo czujnik IAT, ... brak aku i puszki z bezpiecznikami to grubszy temat ale wygląda ślycznie :D
czyli na wiosne chyba bede mial co robic :)
blotniki wek i jedziemy :) kabla duzo nadlozyles??
Śledze temat od początku, strasznie mi sie to podoba, kurde trzeba byłoby odstawic autko na warsztacik i pokombinować. Odnośnie pytania Egona, też ciekawi mnie ile trzeba przedłużac kable.
Wy tak na serio o te długości kabla pytacie czy dla jaj? Troche dla mnie mało sensowne pytanie. Długość dołożonych kabli zależy od:
- tego jak są puszczone,
- typu auta - nadwozia (jak widać kolega ma zupełnie inne jak Wy, więc po co ma wogóle mierzyć jak i tak będzie to inny wymiar).
Poza tym nie wyobrażam sobie, że ktoś napisze, np. trzeba przedłużyć o 5 cm a się u Was okaże, że 6 i co znowu przeróbka? Jak się za takie coś chcecie brać to się tnie wiązke i przymierza ile potrzeba kabla dołożyć.
nie przeciąłem żadnego kabla ;)
chodziło mi o puszczenie kabli przy nadkolu, jak zdejmiesz błotnik, 5 gen a 6 gen ma podobne wymiary długości błotnika wiec....poprostu chciałem wiedziec ile mniej wiecej trzeba dokładac, no i dowiedziałem sie ze można zrobić bez przecinania:)
dokladnie tak jak piszesz JANKES3 o to nam chodzilo:) ale kolega Tompro chyba poprostu musial dorzucic sie do tematu bo mu chyba zal ze sam nie moze sie pobawic , albo wyprzedzilismy go z pytaniem heheh :)
ale mniejsza z tym , Macias_OS powiedz jeszcze ile czasu ci to zajelo :)
dokladnie tak jak piszesz JANKES3 o to nam chodzilo:) ale kolega Tompro chyba poprostu musial dorzucic sie do tematu bo mu chyba zal ze sam nie moze sie pobawic , albo wyprzedzilismy go z pytaniem heheh :)
ale mniejsza z tym , Macias_OS powiedz jeszcze ile czasu ci to zajelo :)
Taa jasne, normalnie moim marzeniem jest poukrywać przewody. A pobawić to chyba Ty się nie możesz, bo już długi czas piszesz, że poukrywasz przewody a ciągle jakieś śmieszne wymówki wymyślasz, żeby tylko się za to nie zabrać. O moją zabawe to nie musisz się martwić, bo przy aucie mam jeszcze tyle roboty, że wyjazd dopiero na wiosne/lato planuje.
Taa jasne, normalnie moim marzeniem jest poukrywać przewody.
to po co tu wogole piszesz skoro temat jest o tym??
to po co tu wogole piszesz skoro temat jest o tym??
Bo w naszym kraju jakbyś nie zauważył jest coś takiego jak demokracja i wolność słowa. A akurat z wykształcenia jestem m.in. elektrykiem więc temat przewodów nie jest mi obcy.
Poza tym w przeciwieństwie np. do Ciebie ja nie pisze, że coś bym zrobił a później wymyślam, że jednak nie bo bla bla bla, tylko biore się do roboty.
Pewnie znowu skończy się na szumnych pytaniach do kolegi co, jak zrobił jakbyś sam nie mógł zdjąć błotnika, odpiąć przewodów, przełożyć za błotnik i przymierzyć. Sięgną to zostawiasz a jak nie to przedłużasz.
ale w czym widzis zproblem ziomek bo od pierwszego posta widze sie wszystkiego czepiasz ??? nie chcesz u siebie czegos takiego robic twoja sprawa , i masz racje pisalem ze zrobil bym sobie takie cos a jedna k sytuacja wyszla taka a nie inna i nie zrobilem i co z tego dowiedziec sie nie mozna |??
Chodzi mi tylko o to, że przewodów nie da się robić wirtualnie. Trzeba to zdjąć, przymierzyć i dopiero wiadomo co i jak. Wiązki są w różnych konfiguracjach, z różnym osprzętem i to naprawde trzeba samemu się do tego przymierzyć.
a mi tez nie chodzilo o to zeby mi ziomek ktory to zrobil podal ile centymetrow dolozyl tylko myslalem ze kazdy kabelek trzeba przerabiac :) ale mniejsza o to :)
jestes elektrykiem to powiedz mi gdzie mozna dostac ta wtyczke do lamp ta gieta 90 stopni co na jednym z tych foto
http://importsnc.com/forums/honda-acura/52849-how-crx-wire-tuck-over-150-pics.html
heh :) nie rozumiem jak jest na ten temat wątek i ktoś to już robił, może pokazać, pochwalić sie, to dlaczego nie można pytać? każdy kto chciałby coś takiego robić, chciałby wiedzieć co go czeka, na co ma zwracać uwagę, i na czym sie wzorować. kwestia czasu to zakładam, że na spokojnie aby wszystko doprowadzić do perfekcji tzeba poświęcić z 4 dni pracując w normalnych godzinach roboczych.
tez tak mysle JANKES :) teraz jak juz wiem ze kolega nie musial nic przerabiac i obcinac to jestem w stanie sie tym zajac :) dla zabawy i satysfakcji :)
Co do wtyczek to nie potrzebowałem nigdy takiej, więc nie szukałem nawet.
Róbcie sobie te przewody jak chcecie, tylko później, żebyście się nie obudzili z przysłowiową ręką w nocniku jak rozbierzecie auto nie mając kabli i odpowiednich narzędzi pod ręką a się okaże, że jednak nie jest tak różowo jak ktoś napisał i trzeba coś poprzedłużać.
Róbcie sobie te przewody jak chcecie, tylko później, żebyście się nie obudzili z przysłowiową ręką w nocniku jak rozbierzecie auto nie mając kabli i odpowiednich narzędzi pod ręką a się okaże, że jednak nie jest tak różowo jak ktoś napisał i trzeba coś poprzedłużać.
Nie no rzecz jasna, że zawsze coś wyskoczy i nigdy nie pójdzie jak po maśle. Nie ściągam wszystkiego jak kserokopiarka, używam też swojej głowy. Chciałem tylko wiedzieć jak najwięcej, by jak najszybciej uporać sie z tym.
niektorzy lubia dramatyzowac :)
Odgrzeje kotleta. Tak to wyglądało w moim poprzednim crxie, jak coś zapraszam na taki zabieg.
BEFORE
http://img193.imageshack.us/img193/7421/dsc0005f.jpg
AFTER
http://img20.imageshack.us/img20/5742/dsc0033m.jpg
screatchsite
19-04-10, 22:55
panowie nie ma tragedi ja całą wiązke rozebrałem przedłużyłem i zobaczymy co dalej. KIlka fotek
http://img395.imageshack.us/img395/8895/dsc0277medium.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/2236/civ11.th.jpg (http://img515.imageshack.us/i/civ11.jpg/)
http://img532.imageshack.us/img532/584/dsc0298medium.jpg
Widzę że żubr ci pomagał, bez żubra ani rusz:D:D
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1719839
tu jest fajnie pokazane :) ale mógłby postarać się już o polakierowanie komory
screatchsite
22-04-10, 22:30
U mnie to wyszło tak
http://img99.imageshack.us/img99/8342/dsc03015r.th.jpg (http://img99.imageshack.us/i/dsc03015r.jpg/)
Wyszlo *****iscie.Roboty z usuwaniem otowrow co niemiara.Tez sie przymiezalem do spawania otworow itp ale.....nie we wszystkie miejsca gdzie sie spawa mozna dojsc od tylu tak aby to zabezpieczyc noi pojazwi sie rdza a wyjdzie przez podklad bardzo szybko;/noi druga sprawa szpachel na laczeniach tam gdzie jest masa uszczelniajaca orginalnie.Aotko yam jednka pracuje troche a my rownych drug niemamy wiec pracuje nieco wiecej niz a USA mimo rozporek.
grape.crash
23-04-10, 00:23
Tutaj koleś też ładnie czyści silnik:
http://civic-eg.com/viewtopic.php?t=92&postdays=0&postorder=asc&start=0
chociaż moim zdaniem powinien już zaspawać wszystkie niewykorzystane otwory... :rolleyes:
Pzdr.,
Odgrzewam. Bastek masz więcej fot jak puszczałeś kable czy słabo?
Ogólnie ktoś jest w stanie powrzucać trochę fotek jak pod błotnikami idą kable itd ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.