Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D15Z6 przerywa



endemazik
25-02-09, 12:58
Witam. Mam problem z silnikiem, po rozgrzaniu do normalnej temperatury pracy jadnac ze stala predkoscia i trzymajac noge na gazie w stalym polozeniu silnik zaczyna pracowac na 3 cylindrach. dzieje sie to w zakresie obrotow od 1500 do okolo 2200. jesli doda sie gazu lapie natychiast na wszystkie cylindry i rusza do przodu. Wymienione swieczki, sprawdzone napiecie na MAP-ie wyczyszczona kopulka oraz palec. Na wolnych obrotach dzialaja wszystkie 4 cyl
Z góry dzieki za podpowiedz pozdrawiam

krystian.NH
25-02-09, 13:17
na zimnym silniku tez tak masz? bo u mnie z kolei jest tak na zimnym, a ostatnio zaczelo wystepowac przerywanie na cieplym w okolicach 3000 obrotow przy Lekkim dodawaniu gazu..bo jak przycisne to leci..sprawdz kable jeszcze, podmien inne np..ja dzis wlasnie bede wymienial kopulke oraz palec bo kable ze swiecami wymienione i bez efektow...mam nadzieje ze kopulka pomoze...bo jak szukalem na forum ile moze byc przyczyn to sie za glowe zlapalem ;/..

endemazik
25-02-09, 14:12
Kopulke dzis oczyscilem , palec rowniez, jutro mam miec kable do swiec nowki, u mnie na zimnym silniku to nie wystepuje. Tak jak napisalem wczesniej dzieje sie to dopiero po rozgrzaniu do temperatury pracy, zimny smiga bez zastrzezen. Na cieplym rowniez idzie ale trzeba dac konikom owsa. Jesli jedziesz na stalej zadanej predkosci wtedy zaczyna niepalic na 1 cylinderek,

gruszkin
25-02-09, 14:34
to nie jest niepalenie na 1 cylinderek, powszechna bolączka, tez mnie to spotkało, wlasciwie w d15z1, poprzedniku d15z6;] i pare innych osó[B]w eco-vtecach tez to ma . moze to kwestia tego nieszczesnego EGRa?

endemazik
26-02-09, 16:05
poszperalem i nie mam zadneg sygnalu z sondy Lambda jest glucha nawet nie dygnie a podaja ze musi miec napiecie powyzej 0,6V jak sie da ostro gazu i ponizej 0,4V jak sie raptownie zwolni gaz ... a ta zero ..... nawet komp sie na nia wypioł jak ja odepne z układu nic sie nie dzieje, ecu nie wystawia zadnego sygnalu na kontrolke MIL a po wyjeciu sensora MAP odrazu wlazi blad wiec komp dziala (chyba). jutro zmiana sondy zobaczymy co sie bedzie dzialo ....Sonda podmieniona, na nowa sonde Boscha. Ale sygnala z sady nie docieral do ECU rezystancja tego odcinka kabelka 54 ohmy,( sprawdzone zgodnie z servisowka pomiedzy 9 pinem A32 oraz 7 pinem D16 i cisza. zadnego napiecia. Wiec dolozylem osobny przewod ekranowany miedzy sonda i ECU, napiecie wchodzi na kompa, a jak pracowala nierownomiernie tak pracuje) cos czuje ze komp dal ciala bo nie zapala kontrolki check a powinien, jutro chyba zrobie wypad do ASO made in UK PO odpięciu nieszczęsnego układu recyrkulacji spalin silnik pracuje poprawnie w całym zakresie temperatury a wiec problem w układzie EGR... podejrzewam niedomykający się zawór EGR który przepuszcza spaliny do kolektora dolorowego przy stałej predkosci jazdy, a dopiero po dodaniu gazu podcisnienie dociaga go do kolektora i zamyka wten sposob dolot spalin