Zobacz pełną wersję : Geometria w 5gen - tips and tricks
WItam,
dopiero zaczynam swa przygode z Civiciem 5 gen i poniewaz ten przyrzad do jezdzenia sluzy tylko do upalania wokol smietnika (czytaj KJS i inne rally sprinty) zastanawiam sie jakie sa metody ustawienia bardziej agresywnej geometrii.
Na chwile obecna udalo sie ustawic negaty okolo -1stopien na prawej stronie i -0,5 na stronie lewej. Kat wyprzedzenia zwrotnicy - strasznie biedny wyszedl :(
W planie jest wymiana sprezyn na troche krotsze (co powinno skutkowac poglebieniem negatywu) oraz wymiana wahaczy przednich na te z vti i dolozenie stabilizatora (ponoc sa troche dluzsze i wzrasta kat wyprzedzenia zwrotnicy).
Czy sa jakies metody zwiekszenia zakresu regulacji tak aby osiagnac np. -2,5 stopnia i uzyskanie wiekszego kata wyprzedzenia zwr.? Czy pozostaja tylko i wylacznie regulowane gorne wahacze przednie dajace pole manewru ale jednoczesnie kosztujace tyle co prawie cale auto :(
tylko regulowane wahacze. kupiles civica za 200$? tanio...
nie zapominaj, ze katy kol nie sa jedyna rzecza, ktora mozesz wplynac na zachowanie samochodu...
civica kupilem za troche ponad 2 tysiaki pln :)
pelen wypas silnik 1.3 na gazniku :D dawno temu mial 75 koni, teraz szacuje go na 60 :)
dotychczas poczynione inwestycje w to auto to:
hamulce z vti (przod) + pompa i serwo z vti,
stabilizatory z vti tyl (z wahaczami)
stabilizator przod z vti 5d z wahaczami
do tego troche rozporek z vti (chwilowo problem mam z montazem bo np. gorny przod koliduje z puszka filtra powietrza)
juz sie w swoim zyciu nainwestowalem w samochody - ten ma byc robiony tanio :D
ps.
wczesniej znalazlem tylko wahacze gorne za 560 dolkow (jakiejs hamerykanskiej firmy)
w zyciu nie widzialem wahaczy przednich za 560$...
skad w ogole pomysl na civica 1.3 do kjs..?
to nie pomysl na civica 1.3 tylko taki akurat byl :D Pomysl tylko jaka trakcja przy ruszaniu na mokrym lub sniegu - nie potrzeba szpery :D
na ostatnim rally sprincie dawal rade :)
docelowo i tak sie wsadzi 1.6 125KM - ale najpierw tego trzeba zabic :D
te wahacze byly z firmy northstar - bede musial pomyslec nad tymi skunk - choc to piesn przyszlosci bo mam troche inna skarbonke :)
jaka geometrie mozna uzyskac na setupie opisanym powyzej - zakladajac krotsze sprezyny (-30-35mm).
Moze na r888 da rade w zakretach :D
no dobra, jak to mowia milczenie jest zlotem :D
jakie aftermarketowe "urzadzenia" polecacie do powiekszenia zakresu regulacji geometri:
- katy pochylenia przod: Skunk2? co jeszcze? jaki zakres regulacji?
- kat pochylenia tyl: pytania jw.???
- kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
no dobra, jak to mowia milczenie jest zlotem :D
jakie aftermarketowe "urzadzenia" polecacie do powiekszenia zakresu regulacji geometri:
- katy pochylenia przod: Skunk2? co jeszcze? jaki zakres regulacji?
- kat pochylenia tyl: pytania jw.???
- kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?
Byś nie był leniem to wszedłbyś na strone np. skunk2 i zobaczył co oferują i jakie są zakresy regulacji. Od siebie polecam skunk2 w wersjach pro/pro plus.
wyprzedzenia zwrotnicy nie ustawisz.
Byś nie był leniem to wszedłbyś na strone np. skunk2 i zobaczył co oferują i jakie są zakresy regulacji. Od siebie polecam skunk2 w wersjach pro/pro plus.co ja zrobie jak czlowiek ma juz ta chorobe :)
Jak wyglada trwalosc tych elementow? Podobnie jak fabryczne czy tez sa slabsze/mocniejsze? Zakladam dosc intensywna eksploatacje. Czy pozniejsza wymiana jakichs tuleji czy innych elementow jest mozliwa czy tez wahacz wystepuje jako calosc bez mozliwosci naprawy?
Przód mam krótko, ale z tyłu już prawie dwa lata i zero problemów. Skunk2 ma w większości wahaczy (może nawet we wszystkich ale to by trzeba poszukać) wymienne gumy/poliuretany.
dziekuje za jakze ciętą i błyskawiczna riposte, mysle ze bylaby jeszcze lepsza gdybys podal google.com :D
Cwiczyl ktos zamiane wahaczy prawy <-> lewy - ponoc zwieksza sie wowczas kat wyprzedzenia zwrotnicy, na razie dzieki wahaczom z vti auto zaczelo troche lepiej skrecac (choc musze przyznac ze jak na oske to civic naprawde ladnie sie prowadzi juz w serii)
nie bardzo rozumiem co masz na mysli mowiac o cietej riposcie. prosiles o miejsce, gdzie mozna cos takiego kupic, to ci podalem. w polsce skunkiem diljue m.in. strefa tuningu. czasem na glupie pytania sa glupie odpowiedzi. w sieci naprawde wszystko mozna znalezc i zwykle nie zajmuje to wiecej niz 3 minuty. przez google najlepiej, z tym akurat trafiles.
zamieniajac wahacze lewy z prawym mocno polozysz zwrotnice do tylu. roznica jest duza, nie umiem ci powiedziec jaka w stopniach, ale oceniajac na oko - DUZA. mysle, ze moze pojawic sie problem przy maksymalnym skrecie - kolo moze przycierac o tylna czesc nadkola.
wyprzedzenia zwrotnicy nie ustawisz.
HEHE - ustawisz, ja przez 2 lata jeżdzilem na założonych górnych wahaczach odwrotnie (prawy z lewym) - wielkie dzieki dla z*****ych mechaników z cze-wy.
dziwne ale nic złego sie nie działo, ale przy glebie i dobiciu na dziurze górny wahacz moze zawadzic o profil przy kielichu.
wymienilem górne wahacze - prawy na prawa strone, lewy na lewą i ku mojemu zdziwieniu fura straciła na przyczepności z przodu
Edit:
przy kołach 15" i szerokości 7" z oponkami 195/50/15 nic nie prycierało na maxymalnym skrecie z załozonymi odwrotnie wahaczami górnymi , bynajmmiej nie przy glebie jaką mam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.