PDA

Zobacz pełną wersję : Kolektory DC



kuki
24-12-04, 19:29
Mam pytanko odnosnie kolektorow wydechowych. Chce zalozyc do swojego cifa do B16A2 kolektor DC z tym ze mam problem z wyborem. czy ma byc to 4-1 czy tez 4-2-1. Moze mi ktos powiedziec jakie sa roznice. Dodam ze obydwa moge kupic w podobnej cenie z tym ze 4-2-1 to nowka a 4-1 urzywany (toretycznie przejechane 4k mil)

ARTX
24-12-04, 19:33
4-1 wieksza moc przy gornym zakresie obrotow
4-2-1 mniejsza moc w stosunku do 4-1 ale poprawia sie troszke dół

nie wiem co ci doradzic :roll: sam jestem ciekaw co inni powiedza bo tez bede nad tym w przyszlosci myslal

typeR
25-12-04, 01:13
To ja tez sie podpinam do tematu. Wlasnie jestem na etapie wyszukiwania kolektora i w styczniu bede kupowal (pod B16A2). Czy to prawda, ze 4-1 schodzi niżej pod auto niz 4-2-1, tzn latwiej nim w cos przydzwonic?

ARTX
25-12-04, 01:18
Czy to prawda, ze 4-1 schodzi niżej pod auto niz 4-2-1, tzn latwiej nim w cos przydzwonic?
też tak słyszałem, że jest niższy :x

Vassago
25-12-04, 02:36
dokladnie tak... wiem cos o tym... rozjebalem mugena o wystajaca studzienke... srednia przyjemnosc

kuki
25-12-04, 02:39
dokladnie tak... wiem cos o tym... rozjebalem mugena o wystajaca studzienke... srednia przyjemnosc

Czyli chyba lepszym rozwiazaniem bedzie jak kupie 4-2-1 szczegolnie jesli chodzi o polskie drogi

Vassago
25-12-04, 02:43
polecam ciekawy test kolektorow do ITR'a:

http://bob123e.tripod.com/thegreatheadertest/

ARTX
25-12-04, 11:14
w tescie bardzo dobrze wypadł DC 4-1 8)
Vass bardzo on wystaje :?: mam mega nisko auto teraz, chyba ze sie zrobi taka osłone pod miske jak maja WRC 8)

LIO
25-12-04, 11:47
w tescie bardzo dobrze wypadł DC 4-1 8)
Vass bardzo on wystaje :?: mam mega nisko auto teraz, chyba ze sie zrobi taka osłone pod miske jak maja WRC 8)
to bedziesz nia tarl po asfalcie przez cala droge. Kolektor juz jest nisko, a plyta bedzie jeszcze nizej....
...ale wydaje mi sie ze nie kazdy 4-1 jest taki sam (bo przeciez znaczkiem producenta sie nie róznia), trzeba by wymiary znac u róznych producentów

Pati
25-12-04, 11:54
zrobic customa, z rurami obok siebie i polaczyc w jeden dużo dalej. gdzies poszperam jakie sa reguły poprawy w zaleznosci od długości i 4-1/4-2-1. teraz siedze w pracy.

ARTX
25-12-04, 14:28
zrobic customa, z rurami obok siebie i polaczyc w jeden dużo dalej. gdzies poszperam jakie sa reguły poprawy w zaleznosci od długości i 4-1/4-2-1
wiec Pati liczymy na ciebie, najlepiej relacja foto :D

krystianITR
25-12-04, 16:42
dokladnie tak... wiem cos o tym... rozjebalem mugena o wystajaca studzienke... srednia przyjemnosc

Ja mam DC 4-1 i juz przydzwoniłem. :D
Mysle ze jak masz mozliwosc kupna 4-2-1 NOWEGO!!-->To nie ma co sie zastanawiac

boomer
25-12-04, 17:16
Ja bede kupowal 4-1 DC Sports, nie po to robilem przelot 60mm, wszystko poszlo mi w gore zebym teraz wsadzal 4-2-1.

ARTX
25-12-04, 17:19
a sporo nizszy jest ten 4-1 od 4-2-1 :?:
4-2-1 poprawia dół i srednie obroty a 4-1 tylko gore lecz podobno roznica miedzy nimi w mocy to ok 2-3KM,
wiec jest sens brac 4-1 :roll:

boomer
25-12-04, 17:33
ARTX ale ty patrzysz tylko na max wartosci a liczy sie krzywa przebiegu mocy i momentu. Poza tym po co mi dol i srednie jezeli najbardziej liczy sie gora bo w czasie wyscigu to w tym zakresie obrotow sie znajdujesz. Roznica moze wynosic i wiele wiecej niz 2-3KM

krystianITR
25-12-04, 17:57
Mysle ze to jest kwestia max 2 konie.
Nie wiem ile wyzej jest obsadzony 4-2-1 ,ale 4-1 jest naprawde nisko po 2 tygodniach uzytkowania gdzies przywaliłem :?

itr
25-12-04, 18:06
To ja tez sie podpinam do tematu. Wlasnie jestem na etapie wyszukiwania kolektora i w styczniu bede kupowal (pod B16A2). Czy to prawda, ze 4-1 schodzi niżej pod auto niz 4-2-1, tzn latwiej nim w cos przydzwonic?

Nie powinny sie roznic "wysokoscia" az tak drastycznie, 2-3 cm.

Pati
25-12-04, 18:06
w 4-2-1 najnizej jest sekcja '2' gdzie rurki sa obok siebie. w kolektorze 4-1 sa najnizej 4ry rurki, po dwie obok siebie jedna nad drugą. roznica pewnie bedzie kolo 5.5cm.

itr
25-12-04, 18:07
nie zauwazycie roznicy miedzy 4-1 a 4-2-1 przy takim streetowym jezdzeniu

ARTX
25-12-04, 18:14
OK, orientacyjna roznice w wysokosci juz znamy..


nie zauwazycie roznicy miedzy 4-1 a 4-2-1 przy takim streetowym jezdzeniu
moze max mocy nie, no ale dolne/srednie rpm beda chyba wyczuwalne... :roll:

kiepskie mam pojecie wiec trzeba sie dowiedziec jak najwiecej przed zakupem :)

Bero
25-12-04, 19:09
a ile sciagniecie kolektora moze kosztowac?? 150 za sam kolektor to spoko, ale zeby przesylka nie byla 2 razy drozsza...
a jezeli chodzi o kolektor to wedlug mojego skromnego itr nawet na dole jest szybkim autem i zakladam, ze wszystkie przerobki robione sa na wyscigi rownolegle. dlatego ja bym jednak polecal 4-1. podkreslam przy tym ze jestem laikiem

itr
25-12-04, 22:14
100 ka :)

boomer
27-12-04, 11:59
podkreslam przy tym ze jestem laikiem
Ale racje masz :)

Lukasz4D
27-12-04, 12:07
Tak czytam czytam i postanowiłem opisac moje doznania z 4-2-1 i 4-1
aha opisywany 4-2-1 to SS natomiast 4-1 to Mugen
1. Jazda na codzien - bomba elastycznosc 10 :-) nie było potrzeby redukcji - no chyba ze trzeba było szybciorem wyprzedzic
W aucie znakomicie poprawiła sie elastycznosc w stosunku do serii i leciuchno wysoki zakres obr. Ale jest jedno ale - musiał zostac zmieniony cały wydech na wiekszy zeby doznania były wieksze.
Street - hmm mały niedosyt ale chyba wynikajacy z opisów ze 4-1 jest lepszy na wysokich - osiaga sie wiecej mocy z silnika
2. jazda na codzien - masakra kibel na maxa ( chyba seria była elestyczniejsza ;-) wyprzedzenie bez redukcji porazka jakbym fumanka jechał - konieczna redukcja za kazdym razem
street - moze i lepiej w sumie wyniki lepsze
ale moje zadowolenie chyba było lepsze na 4-2-1.
a najlepiej miec dwa hihi i na 400m zmieniac na 4-1 a na miasto 4-2-1.
aha 4.1 56mm ma a 4-2-1 50 mm wiec mimo wiekszej srednicy brak widocznych plusów.
troche jestem zły na straszne pogorszenie elastycznosci ale nie ma niedosytu ze niejedzie na wysokich obr

jesli auto obnizone to 4-1 wystaje dosc sporo i łatwiej przywalic
ale i 4-2-1 jak dobrze pojedziesz to tez daje rade

pozdr
lukasz

p.s. wnioski wyciagnijcie sami - jedno jest pewne nie warto przepłacac

ARTX
27-12-04, 14:35
Lukasz -> masz jakies wyniki/czasy mierzone miedzy 4-2-1 a 4-1 :?:
jesli tak to bylbym wdzieczny jakbys sie podzielil :)

typeR
27-12-04, 14:56
Ja juz jestem zdecydowany, kupuje 4-2-1. Przy moim przeswicie te klika centymetrow wiecej w dol to bardzo duzo... Niestety zyjemy w kraju wystających studzienek i połmetrowych kolein. A poza tym roznica na plus rzedu 2-3 km w gornym zakresie obrotow, kosztem gorszej kultury pracy silnika podczas codziennej jazdy? Nieee...

Teraz kwestia producenta. DC sports, Comptech a moze jeszcze cos innego? Szukam czegos za 400 - 500 $.

krystianITR
27-12-04, 16:58
Tak czytam czytam i postanowiłem opisac moje doznania z 4-2-1 i 4-1
aha opisywany 4-2-1 to SS natomiast 4-1 to Mugen
1. Jazda na codzien - bomba elastycznosc 10 :-) nie było potrzeby redukcji - no chyba ze trzeba było szybciorem wyprzedzic
W aucie znakomicie poprawiła sie elastycznosc w stosunku do serii i leciuchno wysoki zakres obr. Ale jest jedno ale - musiał zostac zmieniony cały wydech na wiekszy zeby doznania były wieksze.
Street - hmm mały niedosyt ale chyba wynikajacy z opisów ze 4-1 jest lepszy na wysokich - osiaga sie wiecej mocy z silnika
2. jazda na codzien - masakra kibel na maxa ( chyba seria była elestyczniejsza ;-) wyprzedzenie bez redukcji porazka jakbym fumanka jechał - konieczna redukcja za kazdym razem
street - moze i lepiej w sumie wyniki lepsze
ale moje zadowolenie chyba było lepsze na 4-2-1.
a najlepiej miec dwa hihi i na 400m zmieniac na 4-1 a na miasto 4-2-1.
aha 4.1 56mm ma a 4-2-1 50 mm wiec mimo wiekszej srednicy brak widocznych plusów.
troche jestem zły na straszne pogorszenie elastycznosci ale nie ma niedosytu ze niejedzie na wysokich obr

jesli auto obnizone to 4-1 wystaje dosc sporo i łatwiej przywalic
ale i 4-2-1 jak dobrze pojedziesz to tez daje rade

pozdr
lukasz

p.s. wnioski wyciagnijcie sami - jedno jest pewne nie warto przepłacac

tez jezdziłem na 4-2-1 i 4-1
I wiecie co wam powiem nie odczujecie rzadnej roznicy
wiec nie piszcie ze na 4-1 to juz sie nie da jezdzic po miescie :wink:
2 konie ciezko odczuc na plusie czy tez na minusie.
Ogolnie polecam 4-1

ARTX
27-12-04, 17:06
Krystian ty miałes w ITR załozony 4-2-1 i 4-1 czy porownujesz del sola bo chyba tam miales SS 4-2-1

krystianITR
27-12-04, 19:02
Krystian ty miałes w ITR załozony 4-2-1 i 4-1 czy porownujesz del sola bo chyba tam miales SS 4-2-1

W del solu miałem 4-2-1 ,a wczesniej 4-1 tez w del solu i nie było rzadnej roznicy odczuwalnej

izzy_rajder
27-12-04, 22:02
[wiec nie piszcie ze na 4-1 to juz sie nie da jezdzic po miescie :wink:


Ale Lukasz4D nie napisal ze sie nie da i nikt nie mowi ze sie nie da. Da sie i to *****iscie ;) Po prostu jezdzi sie inaczej. Dół w 4-1 jest gorszy i tyle. Góra jest lepsza w 4-1. I teraz kazdy sobie musi sam rozkminic. Jak bezkompromisowy performence to 4-1. Jak mniejszy hardkor to 421.

pozdro

EDIT:
A w temacie postu. Chlopaki z honda-tech zrobili test kolektorow na integrze. Wszytskie drozsze porownywali z DC 4-1. DC byl oczywiscie najtanszy a wypadl calkiem niezle. Stosunek cena/mozliwosci ma dobry.
Tu daje linka:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=699674&page=1

Lukasz4D
31-12-04, 09:17
w sumie nie powiedziałem ze sie nie da to fakt. ale ja miałem porównanie 50 mm do 56 mm - czyli 4-1 wiekszy wylot ma i jest odczuwalna róznica w dole - mi sie ciezej jezdzi wolałem chyba wiecej Nm na dole.
co do wyników hmm 14.939 na 4-2-1 czyli kiblowato choc na 4-1 niewiele lepiej 14.820 choc nie był to idealny start ze wzgeldu na bardzo zuzyte zawieszenie z przodu. Takiego kangura to nie widzieliscie nba starcie hihihi. mam nadzieje ze bedzie lepiej

I jeszcze raz podkresle wybór nalezy do kazdego kupujacego 4-1 auto szybsze ale mało dołu ,421 przyjemniej bo wiecej Nm na dole

pozdr
łukasz