Zobacz pełną wersję : Problem z wydechem !!!
macie jakis pomysl na wydech ?? Bo wczoraj robilem z wydechem , wyrzucilem kata a koncowy mi rozcieli i wyrzucili wszystko zniego i wspawali rure. I dzis jak Honde odebralem to strasznie glosno mi chodzi . Myslalem ze bedzie troczke ciszej ale sie mylilem.
Co teraz zrobic ?? Kupic koncowy zwykly do Hondy i jakas fajna koncowke?? Czy moze jednak jakis sportowy ?? Tylko chodzi mi o to zeby nie bylo za glosno , a katalizator juz mam wyrzucony, wiec doradzcie mi .
pozdrawiam
Wyrzuciles kata i koncowy tlumik i myslales ze bedzie cicho?? :D :D :D
Mozesz wstawic koncowy jakis sporotwy ale i tak bedzie glosno...
ja bym wstawil srodkowy :)
hm , srodkowy jest ale taki malutki ,on chyba nic nie wyglusza. Mysle na ulterem. Ale nie wiem czy dalej nie bedzie glosny ;/
Ja mam u siebie jeden przelotowy srodkowy (taka rura o trochę większej srednicy niż reszta wydechu) i... nic więcej bo urwała mi reszta. Przy 2000rpm i 4000-4500rpm jest cicho. Przy innych obrotach jest niestety bardzo głośno :wink:
Moja rada - dwa tłumiki i jest cicho.
Ja tam zamiast kata mam strumienicę, a końcowy jest sportowy i wcale nie jest głośno...
Wstaw sobie na koniec sportowy tłumiczek - powinno się co nieco wyciszyć - przynajmniej m oim zdaniem
jeszcze tez zalezy jaka masz srednice ror, ale tak czy siak po wywaleniu tlumikow i wstawieniu jakichkolwiek przelotowych nie bedzie wyciszenia sserii, trzeba sie zdecydowac, albo troche glosniej-szybciej albo seria.
a co myslicie o tej firmie bo moze bym u nich wzial bo maja poprzeczne koncowe tlumiki sportowe i w miare rozsadne ceny??
http://www.act-tuning.szcz.pl/
Jeśli chcesz, żeby było cicho to załóż serię. Czyli katalizator, tłumik środkowy i końcowy. Przy czym dla niskiego poziomu hałasu najważniejszy jest katalizator i tł. środkowy (przy seryjnym układzie).
Jeśli zależy Ci, aby trochę poprawić osiągi, to zmień kolektor, bo on jest najwęższym gardło w seryjnym wydechu, a nie reszta tegoż układu. Robienie przelotowych tłumików przy seryjnym D15 jest bez sensu.
Pozdrawiam
Przy czym dla niskiego poziomu hałasu najważniejszy jest katalizator i tł. środkowy (przy seryjnym układzie).
Też tak myślałem i przyznam, że mocno się zdziwiłem, gdy po wywaleniu samego katalizatora, praktycznie nie było żadnej dźwiękowej różnicy... Samochód po odpaleniu brzmiał w zasadzie dokładnie tak samo, jak wcześniej. Chodził tak tylko przez chwilę - nie wiem, jakie to ma znaczenie - ale zaskoczony byłem mocno. Dopiero po założeniu sportowego tłumika końcowego (środek pozostał be zmian) dało się odczuć znaczącą różnicę. Ogólnie jednak poziom hałasu pozostał, że to tak ujmę, w normie, z czego skądinąd jestem bardzo zadowolony :)
Jeśli zależy Ci, aby trochę poprawić osiągi, to zmień kolektor
Święta prawda. Zaczynanie od tłumika to takie trochę działanie "od tyłu" ;) :wink:
eee katalizator to praktycznie zaden tlumik, jego uszkodzenie czy wywalenie dodaje tylko troche bardziej "metaliczny" dzwiek.
i nie wiadomo co dla kogo znaczy glosno/cicho
a jak oceniacie to: http://www.act-tuning.szcz.pl/
warto kupic czy lepiej Ultera jednak ?
Lepiej Ultera. To nie są Malony? Bo bardzo podobne...
Wstaw środkowy przelotowy + końcowy Ultera i masz przyjemny dla ucha basowy pomruk. Oczywiście decyzja nalezy do Ciebie.
bez srodkowego z koncowym DEDYKOWANYM Ulterem tez jest cicho...
milaem tak...
teraz mam od kolektora rure i kocowy dedykowany i jest troszke glosniej ale w granicach bezproblemowej jazdy na trasie (nie meczy) na niskich cicho w sumie a ryczy powyzej 5500...
ogólnie uwazam, ze srodkowy (kat tez) nie maja duzego wplywu na glosnosc jezeli na koncu jest komorowy (nie przelotowy!!!!) tłumok...(duza pucha budowa w srodku z przegrodami)
Jezeli zastosujesz to samo i założysz z tyłu jakis przelot to sie robi głosno jak diabli...
I tutaj pomaga zalozenie srodkowego-choc wcale nia tak duzo...
W kilku autach-hondy-wycinalem srokowe/katy i robilem kombinacje z koncowym serią/KM/ULTEREM dedykowanym i uniwersalnym...
najgłosniej jest jak jest z tylu przelot
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.