Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak zdjąć przegub z półosi?



pawel1309
24-02-09, 19:10
Potrzebuję sprawdzić czy moja półoś jest prosta i w tym celu potrzebuje zdjąć przegub. Wiem, ze przegub jest zabezpieczony pierścieniem na półosi, ale nie ma do niego dojścia (właściwie wiem o nim tylko dlatego, że mam druga półoś). Czy jest jakiś sposób na ściśnięcie tego pierścienia? Czy należy zbić przegub na siłe z półosi?
Pozdrawiam!

Tompro
24-02-09, 19:12
Czy należy zbić przegub na siłe z półosi?

Dokładnie tak. Pare razy młotkiem dookoła i powinien zejść.

pawel1309
24-02-09, 19:17
Dokładnie tak. Pare razy młotkiem dookoła i powinien zejść.

To idę jeszcze raz do garażu, bo jakoś ten przegub nie chce dac za wygraną;)

pawel240
24-02-09, 23:45
staraj sie trzymać przegób prosto względem półosi zeby nie prać młotem po wewnetrznej stronie przegubu tylko po tej "obudowie" na która nachodzi osłona, jeżeli przegub/zabezpieczenie jest nieoryginalne to moze byc ciezko go zbic ;/ bylo na forum
przy wbijaniu dobrze jest mieć nowe zabezpieczenie, mi przy wbijaniu pękło ;/

qba1983
25-02-09, 16:39
no ale mozesz tez miec problem, jesli poprzednio zastosowales trefny przegub.
mi np zdarzylo sie zakupic przegub firmyy PASCAL, ladnie chodzil, bylem zadowolony, zepsul sie tylko bo przegapilem pekniecie oslony przegubu. dostal sie piasek i przegub polecial...
problem byl ze zdjeciem tego.... walilem mlotem jak szalony i nic... rozwalilem przegub i zostala tlko ta czesc w ktora wchodzi polos i dalej nic...
pojechalem do znajomego mechanika i dopiero na prasie(16ton) udalo sie zdjac polos... a najlepsze jest ze zcielo mi polowe wielo klinu(na malum kawalku)
problemem jest tu tylko i wylacznie pierscien ktory wchodzi w rowek na polosi i blokuje przed wyskoczeniem z przegubu, jest po prostu za dobry

piotrr1987
03-06-10, 18:55
witam a jak mam problem ze mi polos bardzo latwo wychodzi z przegubu:(i boje sie ze mi ten pierscien zabezpieczajcy wylecial:(bo przy skrecie puka tak jakby ta polos wychodzila......powiem jeszcze ze to nie przegub chyba poka poniewaz wszystko bylo oki(piszczalem , palilem gume i nic) ale gdy przy wymianie gornego sworznia z ciekawosci wyjolem polos i ja wlozylem ..od tego momenty bardszo poka przy ruszaniu na skrecie .Czy to brak pierscienia? bo bardzo latwo polos moge wyjac i ja wlazyc...czy moze zle wlozylem?POMOCY

skolopendra
03-06-10, 18:58
bo przy skrecie puka tak

puka bo do wymiany

81saren
03-06-10, 21:10
piotrr1987 jakbyś niemial pierścienia to przy skręcie mógłby przegub wypaść z półosi , jak puka Wymieniaj .

On bedzie sobie robil Stuk Puk coraz częściej.

piotrr1987
03-06-10, 22:15
ale to mozliwe zeby po szarpnieciu mozna bylo polos z niego wyjac?patrzylem i na polosi nie ma tego zabezpieczenia

rider143
03-06-10, 22:22
patrzylem i na polosi nie ma tego zabezpieczeniadlatego możesz wyjąć bez użycia siły:)

piotrr1987
03-06-10, 22:28
no tak ale 81saren napisal ze jakby nie bylo to by mi podczas skretu wyleciala polos...a mi nie wylatuje...bo cos tam minimalnie trzyma,ale jak mocniej szarpne to wyjme i niema na koncu polosi tego zabezpieczenia

rider143
03-06-10, 22:39
To załatw ten pierścień i załóż tak jak powinno być i dopiero sprawdź jak to się zachowuje w akcji.

piotrr1987
04-06-10, 09:40
wlasnie tak zamierzam zrobic:)