PDA

Zobacz pełną wersję : błąd nr.16 d15b2 proszę o pomoc



piotrek-mi
20-02-09, 12:57
W szukajce znalazłem kilka informacji o tym błędzie, ale wszyscy, którym ten błąd się wyświetlał mieli instalację lpg, u mnie takowej nie ma.
Błąd nr.16 to wtryskiwacz lub jego obwód.
Nasuwa mi się pytanie, który wtryskiwacz uległ uszkodzeniu?
Wyczytałem coś o emulatorze pd-44, ale nie wiem dokładnie co i jak ;)??
Będę wdzięczny za jakieś wskazówki i porady. Dodam, że z autem nic się nie dzieje podczas jazdy, check się nie pali, ale zwiększyło mi się spalanie w ostatnim czasie o około litr (na pewno nie z powodu zimy, ponieważ przy poprzednich mrozach auto paliło normalnie) oraz czuć z wydechu smród nie przepalonego paliwa i to było powodem zrobienia samodiagnostyki.

81saren
20-02-09, 13:33
Powiem tak ja mam dokladnie ten sam blad i ztego co wiem wystepuje on zawsze jak robi sie przekladke na b7..
Nic mi z autem sie niedzieje jezdzi rormalnie bez chcecka na desce.. wiec przestalem sie tym przemowac..

To ze pali wiecej hmm zima itp.. jak cos zawsze reset kompa i naucz go odpowiednio ...
Moze poprostu cos sie pokickalo .. to moze pomoc..

na honda slask w szukajce wpisz kod bledu 16 tam jeden typek tez mial taki problem ale auto wogole mu nieodpalalo...

piotrek-mi
20-02-09, 17:13
u mnie też checka nie wywala ani nic, ale coś jest nie tak. Spalanie jak były mrozy po -15, -20stopni było o litr mniejsze niż teraz a do tego pojawił się smród nie przepalonej benzyny... Coś jest nie tak bankowo, tylko nie wiem co dokładnie, podejrzewam, że ten emulator może zaczął wariować, spróbuje z tym resetem, ale wątpię żeby to pomogło... Czy w d15b2 oba wtryski są takie same?

przepity
20-02-09, 17:48
pd44 daje się w b2 po to żeby na gazie nie wywalało checka wiec Tobie to raczej nie potrzebne

skoro kod wskazuje na wtryskiwacz paliwa lub jego obwód to może wypadało by to sprawdzić

Sławek
20-02-09, 19:55
Piotrek, jak checka nie wywala, to może jakiś chwilowy stary błąd pozostał w kompie. Zresetuj go, pojeździj trochę, i sprawdź ponownie.
Emulator jak pisał kolega jest tylko do instalacji LPG.
Jak ponownie wystąpi ten błąd, to sprawdź wtyczki wtryskiwacza, ewentualnie możesz dodać też do benzyny specyfiku czyszczącego wtryski.
EDIT: U Ciebie nie ma tego emulatora, to jest opcja do LPG.

piotrek-mi
20-02-09, 21:57
Dzięki za wytłumaczenie z tym emulatorem, heh ;). Zrobię reset, pojeżdżę trochę i zrobię samodiagnostyke. Jak by błąd się powtórzył to się odezwe. Mam jeszcze pytanie czy oba wtryskiwacze są takie same? Auto ma już przechulane ponad 200tys. a że wtryskiwacze to nie jest jakiś mega wydatek to może by je wymienić i mieć już spokój... Może ktoś mi podpowie jakie są warte kupienia a które omijać szerokim łukiem?

KRYTEK
21-02-09, 16:26
Koledzy u mnie było to samo szło oszalec wszczegulnosci latem .hania nie otpalała z rury wydechowej niesamowity smrut nie przepalonego paliwa po zmostkowaniu okazało sie .bład nr16 i co moge wam doradzic to zmiana górnego wtrysku paliwa i po problemie tak było u mnie . a jak to nie pomoze problem moze lezec w przekazniku pompy paliwa .lub samej pompy ktura nie trzyma cisnienia ruwniez wtedy moze wystepowac .błd nr16 podaje przykłady kture sie sprawdziły zwiazane z tym problemem duzo by o tym jeszcze pisac

piotrek-mi
21-02-09, 17:16
dzięki. po resecie błąd nie znika, więc pewnie to będzie to. możesz mnie nakierować jaki wtryskiwacz kupiłeś? może jakiś link do aukcji ;)...

mozes
21-02-09, 19:35
u mnie jak mi wyskakiwał błąd 16 to miałem zapchany tłumik końcowy - ale fruka straciła moc i powyżej 3 tyś obr/ nie było mowy o kręceniu na obrotach.
pozdr

piotrek-mi
21-02-09, 22:29
u mnie to zdecydowanie odpada (wydech przelot + ulter końcowy-całość ma nie więcej niż 6 miesięcy). Chce kupić wtryskiwacze, ale nie mogę znaleźć żadnych konkretnych informacji jakie zakupić (jakiej firmy itd.)?

Czy "szwankujący" dość często przekaźnik pompy paliwa może mieć wpływ na wywalanie błędu 16? Kurcze nie wiem co jest grane, przeszukałem forum, znalazłem info, że komuś po "naprawie" przekaźnika paliwa błąd 16 zginął. Jeśli u mnie ten przekaźnik jest walnięty to jest duże prawdopodobieństwo, że to przez niego jest ten błąd, tylko czym tłumaczyć wtedy zwiększone spalanie i smród z układu wydechowego? Czy może wtedy komputer przełącza się na jakiś inny tryb pracy?
Mam jeszcze pytanko dotyczące resetu i uczenia komputera. Myślę żeby przelutować dzisiaj ten przekaźnik i zrobić reset. Zagrzać silnik na postoju do optymalnej temperatury pracy i zrobić samodiagnostyke. Pytanie czy muszę od razu wyruszyć uczyć komputer czy mogę to odłożyć np. do jutra rana jak będę jechał do pracy?
Mam stp do czyszczenia wtrysków i pojawia się pytanie czy mogę to tak po prostu wlać do baku czy lepiej zmieszać z literkiem beny przed wlaniem? Jak wleje sam stp to zleci ;)? rurka która idzie paliwo nie ma jakiś kolanek nigdzie ;)??

A więc:
Polutowany przekaźnik pompy paliwa, zrobiony reset komputera. Na tą chwilę przy samodiagnostyce check zapala się i świeci cały czas, czyli wychodziłoby na to, że nie ma żadnych błędów. Dodam, że autkiem jeszcze nie jeździłem, jedynie zagrzałem je do optymalnej temperatury pracy. Wydawałoby się, że wszystko jest ok, ale niestety nadal z wydechu śmierdzi nie przepalonym paliwem... Jakieś rady? Czy źle wyregulowane zawory mogą powodować takie objawy?

piotrek-mi
23-02-09, 20:02
Po resecie jest lepiej, autko ma równiejsze obroty biegu jałowego... Lepiej reaguje na pedał gazu, ale niestety nadal jest nie przyjemny smród z układu wydechowego, w środę jadę na regulację zaworów i dam znać jak jest, może komuś te informacje się przydadzą...

piotrek-mi
01-03-09, 10:14
Po regulacji zaworów poprawie uległa praca silnika, ogólnie autko jeździ "przyjemniej" po tych wszystkich zabiegach. Samodiagnostyka nie pokazuje żadnych błędów, ale pozostał smród nie przepalonego paliwa z rury wydechowej :(...
Nie mam już żadnych pomysłów co to może być? Myślałem nad wymianą tego wtrysku, ale jeśli komp nie wywala żadnych błędów to raczej powinno być ok? Jakieś sugestie?
I po problemie:
Zrobiłem jeszcze reset kompa, wyczyściłem świece (nie były jakoś szczególnie brudne), pojeździłem trochę wlewając STP do czyszczenia wtryskiwaczy i jest ok. Komp nie wywala żadnych błędów. Smród zniknął, może delikatnie coś czuć (myślę, że przez brak katalizatora), ogólnie jest ok.