PDA

Zobacz pełną wersję : D16Y5 był automat jest manual



nucy
17-02-09, 13:16
Witam jestem nowy i proszę o wyrozumiałość.
Posiadam Honde Civic 97r D16Y5 VTEC 16v 1590cm 115km . Auto miało kiedyś (jak się okazało) skrzynie automatyczną która padła i zaostała wymieniona na manualną. Silnik świruje dodtaje momentalnie wysokie obroty - folowanie rzędu 1000-2000 obr na min. Dzwoniłem po kulku specach , wymieniłem silniczek krokowy , tps , map sensor , przepustnice i dalej nic.
Czy przyczyną może być komputer? Jakiego kompa musiał bym ewentualnie założyć do tego silnika ze skrzynią manualną?
Bardzo proszę o pomoc bo trace nadzieję na naprawę tego auta.

czescicivic
23-02-09, 22:35
A kto ta skrzynie zmienial?? SKad jestes??

ivan667
24-02-09, 00:28
z tego co sie orientuje to czeka cie zmiana kompa lub jego przestrojenie i tu jest problem

jaroszx
24-02-09, 11:43
Kolega napisał identyczny post na h3m http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,27860.0.html

Tam już mu doradzałem wymianę ecu najlepiej na jakiś z obd1

czyli potrzebujesz przelotkę obd2a na obd1 i najlepiej ecu p28 lub p72...

muchografia
24-02-09, 15:59
prawdopodobnie potrzebujesz kompa P2N

polecam strone - http://6thgearadvertising.com/civic-hx/2008/01/intro_16.html

pozdr
M

nucy
26-02-09, 09:07
Dzięki za pomoc ale sam i tak tego nie zrobie, pojade chyba do Zerników Wrocławskich tam jest profesjonalny warsztat który mam nadzieje mi pomoże.
http://www.emg.wroc.pl/index.php

vengador
28-02-09, 22:30
Witam.

Szkoda że skrzynki CVT już nie masz. O tej skrzynce to mało kto słyszał, a szkoda bo szczęściarze którzy ją mają to raczej nie narzekają, a biegi zmieniają się naprawdę super.

Z doświadczenia powiem że ten silnik to jest troszkę bardziej skomplikowana wersja D15z6. Czytaj, głowica to samo, pojemność trochę większa, kolektor wydechowy jak w D15, dolotowy hm... tak prawie prawie, d16y5 miał jakąś czujkę na listwie wtryskowej, i miał podobny kolektor do Y8.

Więc nie wiem jak to wygląda w praktyce z elektryką i wiązką i zamianą komputerów, ale wiem że silniki można miejscami zamieniać i wszystko działa. Czyli komputer sterujący D15z6 kręci tym D16y5! nie wiem czy ma 114 teraz czy 115 koni i czy 136Nm, czy 144Nm, tak jak w katalogu, ale vtec działa, silnik się kręci, równo i bez problemu.

Więc jak nikt nie bedzie chciał stroić komputera p2x do twojego silnika 1,6 vtec E(pamietaj o tym E) to polecam ten z D15z6.
Nie dodałem, wyszło pare sztuk D16y5 na skrzyni manualnej, wieć szansa na wymiane samego kompa z tamtej wersji jest, ale taka jak 1 do 1000000, hehe


Pozdrawiam

muchografia
23-03-09, 21:52
Witam.

Szkoda że skrzynki CVT już nie masz. O tej skrzynce to mało kto słyszał, a szkoda bo szczęściarze którzy ją mają to raczej nie narzekają, a biegi zmieniają się naprawdę super.



Kolego mam CVT i u mnie biegi sie nie zmieniaja.... no chyba ze mowimy o zmianie miedzy R a D

pozdr
M

jaroszx
24-03-09, 21:37
CVT to skrzynia na paskach klinowych :) http://www.youtube.com/watch?v=4Y-mmxw2wnQ&hl=pl Dla ciekawych jak to działa

Look_As
24-03-09, 23:11
A ja mam taką CVT do d serii na zbyciu jakby ktoś potrzebował :D