Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zatrzymujące się liczniki kilometrów



M-kwadrat
16-02-09, 13:48
Witam,
mam problem z licznikami kilometrów (przebiegu). Już drugi raz zdarzyło mi się, że oba liczniki (ogólny i dzienny) się zatrzymały. Prędkościomierz działa ale kilometrów nie przybywa.
Poprzednio było to jakoś w październiku po dłuższej trasie Poznań - Wisła ale też jeżdżeniu na miejscu jak wracałem to w którymś momencie zauważyłem, że nie działają. Wczoraj po podobnej trasie Poznań - Szczyrk i trzech dniach postoju znowu wracając widzę, że stoją. Próbowałem zerować licznik dzienny ale wtedy po prostu stoi na 0,0 km. Wieczorem po powrocie tankowałem, tak dla sprawdzenia kolejny raz wcisnąłem przycisk kasowania, dojechałem do domu i nic a dzisiaj rano widzę, że zaczęło się kręcić. Trochę to irytujące bo raz, że lubię jednak jak wszystko działa a dwa, że licznik dzienny pomaga mi estymować kiedy trzeba będzie tankować.
Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak?
W styczniu byłem na przeglądzie u mechanika ale nie wiedziałem jak mam mu kazać naprawić coś co działa...

No chyba, że to jakiś urok związany z przejazdem przez Bielsko-Białą ;)

skolopendra
17-02-09, 18:48
najprawdopodobniej był kręcony i stąd ta usterka

M-kwadrat
17-02-09, 23:32
Nie wykluczone niestety - jak kupowałem to byłem świadomy, że stanem licznika nie mogę się sugerować. Pytanie czy da się coś z tym zrobić? I za ile?

Bartus2002
18-02-09, 00:42
nie bede zakladal podobnego tematu to sie podłaczam do pytania...taka sama sytuacja tylko ze u mnie licznik stanął i juz sie nie kreci...;/ czy da sie to naprawic czy po prostu wymiana zegarów??:(

Bartus2002
19-02-09, 14:11
moze ktos cos podpowiedziec czyy nie uzyskam zadnej odpowiedzil???

skolopendra
19-02-09, 15:01
czy da sie to naprawic czy po prostu wymiana zegarów??

wszystko da sie naprawić
jest to kwestia umiejętności oraz części zapasowych

forczi
12-10-09, 16:48
Widze ze nie ma zadnej porady.
U mnie jest ten sam prolblem. Licznik stanal i nie rusza. Co z tym zrobic wymienilem olej rozrzad itp. A teraz nie bede wiedzial kiedy znow mnie to czeka. HELP

grze
12-10-09, 17:19
czytałem na innym forum, że za taką usterkę może odpowiadać awaria zębatki, a dokładniej ułamanie któregoś z jej ząbków, ewentualnie zimne luty na płycie licznika. jeśli chcecie, to mogę wkleić link do forum, na którym jest opisane jak to naprawić na przykładzie Audi 80

Marcin_G
12-10-09, 23:48
Miałem to samo. Najpierw licznik raz działał, raz nie działał i nie było jakieś reguły, aż w końcu stanął. Po rozebraniu okazało się że przesuwając ręcznie zębatki czuć było wyraźny opór. Zdobyłem się na odwagę i rozkleiłem obudowę w której jest schowany silniczek napędzający zębatki. Okazało się że były potopione. Dodatkowo wyszło że licznik był raczej kręcony, jedna z rolek z cyferkami była jakaś wypaczona. Prawdopodobnie to ona była przyczyną zblokowania się zębatek co doprowadziło do ich stopienia.
Żeby to naprawić trzeba zdobyć te zębatki i je wymienić. Oczywiście jako część zamienna nie występują, więc jedyne co pozostaje to zakupić używane zegary i wymienić je. Nie kupujcie tylko zegarów angielskich jeśli macie europejskie. W angielskiej wersji zębatki mają inną ilość zębów.
Jak się zdecydujecie na taką podmiankę to pamiętajcie że po założeniu nowych zębatek i zmontowaniu całego tego mechanizmu z silniczkiem, należy obudowę bardzo mocno docisnąć na stałe. Klej nie zda egzaminu. Ja ją przypiekłem śrubokrętem. Wygląda to co prawda strasznie, ale połączenie jest mocne i co najważniejsze jak na razie nie puściło, jak wcześniej klej.

forczi
13-10-09, 06:30
Dzieki za pomoc . Pozdrawiam