Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : LATAJĄCE OBROTY CIVIC 1998 ROK



ignac
27-01-06, 13:11
Witam
znajomy nie jest klubowiczem wiec w jego imieniu pisze.
Ma civica 1998 rok d14a4 i problem z latajacymi obrotami.
Jak jedzie to jest wszystko ok.
Natomisat jak dojeżdza czy do świateł czy wrzuca luz obroty spadaja mu do jakis 200 a potem po zatrzymaniu rosna do takich jak powinny być czyli 850-900obr
co to może byc i czym to jest spowodowane?
może ktos już mial cos takiego w swoim 1.4 to niech podzieli sie wiedza.

za info dzięki :mrgreen:

wunat
27-01-06, 13:15
silniczek krokowy/przepustnica czyszczona ? ja mam cos takiego samego i na to padlo podejzenie. niedlugo z Remem mam nadzieje ogarnie sie temat i wtedy moglbym dac znac ...

Rikoo
27-01-06, 13:17
ma gaz czy nie

ale tez stawiam na krokowke jezeli niema gazu

wunat
27-01-06, 13:21
u mnie na gazie jest lepszy problem bo jak naciskam przy dojezdzaniu sprzeglo to w ogole spada z obrotow i gasnie, ale i tak krokowy zrobimy bo delikatnie na benie mi tez obroty faluja.

Rikoo
27-01-06, 13:24
jak tak masz to znaczy ze musisz podjechac do gazownika i ustawic parametry gazu u mnie jak dojezdzam i wciskam sprzeglo to spadaja ale nigdy nie gasnie po trzyma go na 200 a potem powrot do 800-900

wunat
27-01-06, 13:25
podjade po zrobieniu stozka ;>

ignac
27-01-06, 13:26
tu autko nie ma gazu
i tez nie gasnie mimo spadajacych obrotow na okolo 200
potem sobie rosna do tych co trezba
wiec co
silniczek krokowy?
co trzeba zrobic
wymieniac czy czyscic czy jak?

Rikoo
27-01-06, 13:27
sadze ze czyszczenie pomoze

LIO
27-01-06, 16:20
moze tez tak byc, jak odlaczal akumulator i skasowalo sie ECU i nie uczyl go zgodnie z instrukcja, tylko od razu odpalil i gaz, wtedy tez tak faluja

gregorb
27-01-06, 21:26
moze tez tak byc, jak odlaczal akumulator i skasowalo sie ECU i nie uczyl go zgodnie z instrukcja, tylko od razu odpalil i gaz, wtedy tez tak faluja

Po tym ponowny reset ECU i nauka powinna pomoc, prawda ?

Pawel
27-01-06, 21:40
wyczyścić silniczek krokowy i przepustnice - powinno pomoc a jak nie to podregulować mu wolne obroty śrubką obok przepustnicy, przerabiałem to u siebie i pomogło

LIO
27-01-06, 22:12
moze tez tak byc, jak odlaczal akumulator i skasowalo sie ECU i nie uczyl go zgodnie z instrukcja, tylko od razu odpalil i gaz, wtedy tez tak faluja

Po tym ponowny reset ECU i nauka powinna pomoc, prawda ?
tak

ignac
28-01-06, 12:01
hmmm
czyli jak go nauczyc od nowa?
i gdzie jest silniczek krowkowy?
dzieki za pomoc

LIO
28-01-06, 14:28
czyli jak go nauczyc od nowa?

hondapl.org
zakładka samodiagnostyka- tam opisane

silniczek krokowy przykrecony przy przepustnicy (nie wiem dokladnie gdzie w D14), wpięta jest w niego kostka z przewodami

lakazs
28-01-06, 22:28
u mnie bylo to samo restart ECU i jest gites

TheMc
28-01-06, 23:57
spprobuj odlaczyc czujnik polozenia przepustnicy i sprawdz czy nadal skacza oborty. Jezeli tak to masz odpowiedz

Hycelius
29-01-06, 09:03
A ja tradycyjnie obstawiam przewody zapłonowe.W swojej świni miałem identycznie .Dojeżdzając do świateł wrzucam na luz a obrotek spada na 0 tak jakbym zgasił zapłon kluczykiem.Lekko na gaz i wchodził na 750-850obr.Czyszciłem krokowy tak jak radzicie wyżej.Pewnie to też pomagało ale nadal usterka się pojawiała.A przyczyna była prozaiczna;przewody zapłonowe,po wymianie któych hopsztosy z obrotami znikły.

ignac
30-01-06, 13:06
tzn jak zrestartowac dobrze ecu i nauczyc go od nowa?

prosze o rade moze to pomoze

LIO
30-01-06, 18:55
tzn jak zrestartowac dobrze ecu i nauczyc go od nowa?

prosze o rade moze to pomoze


hondapl.org
zakładka samodiagnostyka- tam opisane

ppm702
31-01-06, 16:36
tzn jak zrestartowac dobrze ecu i nauczyc go od nowa?
w przyklejonym FAQ jest link do instrukcji na naszym forum

pytlu
02-02-06, 15:37
prawie na pewno brudna przepustnica-3 miesiace temu mialem dokladnie to samo-po wyczyszczeniu jak reka odjal pozdrawiam

Simpson_CiViC
19-02-06, 22:52
H E J A :lol: Ja mam to samo (CiV 98' 1,4) - po wrzuceniu sprzęgła obroty spadają do 200 ale póżniej wyrównuje do 800 i już trzyma. Zauważyłem to właśnie po skasowaniu ECU po odłączeniu klem i ostrym przepałowaniu bo tak mi doradził ziom, że wtedy "zapamięta sobie" żeby dawać więcej bzyny i będzie większy ogień. Do tego czasu było git. Skasować go jeszcze raz i jechać powoli :?: - czy nie wpłynie to na choć trochę mniejsze przyspieszenie :?:
Dzięki , p o z d r o ! !

Dzida
19-02-06, 23:16
Ustalcie mózgi w końcu czy to silniczek krokowy, przepustnica, czy robić reset ECU, albo od czego zacząć (co jest najbardziej prawdopodobne...)...

U mnie nie spadają do 200, ale ponizej 500 na pewno, a potem rosna na normalne... :)

LemonR
20-02-06, 07:51
H E J A :lol: Ja mam to samo (CiV 98' 1,4) - po wrzuceniu sprzęgła obroty spadają do 200 ale póżniej wyrównuje do 800 i już trzyma. Zauważyłem to właśnie po skasowaniu ECU po odłączeniu klem i ostrym przepałowaniu bo tak mi doradził ziom, że wtedy "zapamięta sobie" żeby dawać więcej bzyny i będzie większy ogień. Do tego czasu było git. Skasować go jeszcze raz i jechać powoli :?: - czy nie wpłynie to na choć trochę mniejsze przyspieszenie :?:
Dzięki , p o z d r o ! !

Ziom *****iście ci doradził. Kopnął bym go w dupę!
Zarówno reset jak i uczenie ECU było już dobrze opisane. Poszukaj.
LemonR

MartinS
20-02-06, 07:59
po odłączeniu klem i ostrym przepałowaniu bo tak mi doradził ziom
taki wujek dobra rada.......

silniczek krokowy, przepustnica, czy robić reset ECU, albo od czego zacząć
od ECU.....

Simpson_CiViC
21-02-06, 13:50
Ziom *****iście ci doradził. Kopnął bym go w dupę!
Zarówno reset jak i uczenie ECU było już dobrze opisane. Poszukaj.

Czyli widze że ECu zresetowałem conajmniej żle ale znalazłem już instrukcje Wombata jak to robić i dziś zabiore, tylko nie wiem czy przy tej temperaturze doczekam się włączenia wiatraka :?
Czy pomogło napisze rzecz jasna :)

LemonR
21-02-06, 14:09
[/quote]Czyli widze że ECu zresetowałem conajmniej żle ale znalazłem już instrukcje Wombata jak to robić i dziś zabiore, tylko nie wiem czy przy tej temperaturze doczekam się włączenia wiatraka :?
Czy pomogło napisze rzecz jasna :)[/quote]

Doczekasz około 30 minut przy sprawnym układzie chłodzenia.
Resetowałem niedawno.
LemonR

Simpson_CiViC
21-02-06, 22:41
OK, jutro się za to zabiore. Dopiero zczaiłem że ziomek z ByDgOsZcZy :grin:

A i jedno pytanko : po drugim odpaleniu już po resecie jeżdzić normalnie czy raczej butować żeby dawał bogatszą mieszanke ?? Bo jeśli tak to poczekam chyba aż lodowce stopnieją ... ;)

Dzida
21-02-06, 22:57
Hm... Nie wiem jak to jest z 2-gim odpaleniem, ale gdzies wyczytalem, zeby sie przejechac w pelnym zakresie obrotów...

vtecmatti
22-02-06, 18:16
o odbrotach juz wiele razy bylo :D

a mam takie pytanko: przy 2 odpaleniu to lepiej jest jak silnik ostygnie czy jak jest cieply, chyba ze niema to znaczenia przy 2 odpaleniu.

Simpson_CiViC
22-02-06, 22:32
RESET zrobiony i jak ręką odjął ! ! !
Przy wrzucaniu sprzęgła wskazówka obrotka nie spada już poniżej 800 i twardo je trzyma. Nie ma wkurzającej trzęsiawicy jak w starym traktorze.
Mało tego - może to subiektywne odczucie ale mam wrażenie jakby poprawiła sie dzida (głównie na jedynce).
LemonR trafiłeś na maxa - wiarak włączył sie po dokładnie 30 minutach :mrgreen:

Polecam każdemu kto ma problem z nietrzymaniem obrotów jałowych, choć to oczywiście nie musi być wina ECU.

Wielkie dzięki chopoki !
p o z d r o

prz3mo
22-02-06, 22:33
wiarak włączył sie po dokładnie 30 minutach :mrgreen:

W jakiej temperaturze otoczenia wlaczyl sie dopiero po 30min.? :)

LIO
22-02-06, 22:44
i kto jest debeściak ? 8)

Simpson_CiViC
24-02-06, 22:07
W jakiej temperaturze otoczenia wlaczyl sie dopiero po 30min.?

Jakieś 3-4 stopnie.

prz3mo
24-02-06, 23:03
W jakiej temperaturze otoczenia wlaczyl sie dopiero po 30min.?

Jakieś 3-4 stopnie.

aha, thx

BTW Ciekawe ile przez te 30min spalił wachy :D

Simpson_CiViC
25-02-06, 13:14
BTW Ciekawe ile przez te 30min spalił wachy

Znikoma ilość, myśle że z 0,5 może litr.
Ale warto to zrobić.

facalto
16-03-06, 19:13
Mam d13b2 i gdy jade i na biegu puszcze pedal gazu to obroty mi spadaja baaaardzo baaardzo wolno a na luzie na postoju stoi na 1000r/min.Co to moze byc???

vtecmatti
17-03-06, 15:03
moze linka gazu jest juz na wykonczeniu i jakies wlokna sa przerwane