PDA

Zobacz pełną wersję : Dymi na biało / pracuje nie równo przy "zimnym" odpaleniu



Amorr
13-02-09, 20:50
Jak postoi na noc w garażu to z rana są takie objawy po odpaleniu (później to już nie występuje):

- nierówna praca jakby na 3, ... 2 gary,
- raczej spooooore ilości bialo (delikatnie)niebieskiego dymu,
- potrafi zgasnąć,
- zaczyna pracować normalnie po dodaniu gazu i potrzymaniu na ~2500 przez parę sekund

WTF :confused: ..... w sumie mi to nie przeszkadza ale kaszana w garażu pod blokiem rano straszna

dEboo
13-02-09, 20:52
uszkodzona uszczelka pod głowicą prawdopodobnie.....gdzieś masz przedmuchy przez co gubi kompresję i pracuje nierówno

Amorr
13-02-09, 20:58
Uszczelka raczej oki ... kompresje mierzyłem nie dawno. Lecz zmierzę jeszcze raz ...
A mogły pierścienie się wysrać ?? Niby Ariasy ale już 1 komplet zmieniałem bo się przegrzały (długa historia ... tak mi silnik złożyli)

jero11
13-02-09, 20:59
dalej problemy...
napisz czy płyn chłodniczy ubywa?
ale jeśli na niebiesko to raczej nie płyn:(

Amorr
13-02-09, 21:23
nie juz tamto wyeliminowane - kopciła na biało przy doładowaniu bo uszczelka pod kolektorem dolotowym padła - teraz jest P2R i oki :)

Płynu nie ubywa, oleju normalnie ;) jak to przy turbo... Można powiedzieć, że dymi na biało z delikatną nutką niebieskiego.
Czy może być tak, że:
- świece do wymiany DENSO irydowe IK24 ... zz 5000 km zrobiły i nie przepala paliwa bo swoją drogą na bardzo bogatej mieszance jeżdżę,
- uszczelniacze zaworowe padły dlatego delikatna nutka niebieskiego
- ..... ??

gdzieś znalazłem
Co dzien jak patrzyłem na odjeżdżającego z parkingu nissana sunny 1,6 16V taki dym widziałem.To typowy dym gdy za dużo paliwa/za mało powietrza.Po sprawdzeniu zaworu recylkulacji spalin-jest zawsze zamknięty.Być może to jest przyczyną.

?? ??

Karuzel
13-02-09, 21:32
delikatnie na niebiesko bo moze turbina ci puszcza..kolektor ssacy i weze od turbo masz suche??...albo na niebiesko moze tez zakopcic bo nieprzepala paliwa i ja przylewa.

jero11
13-02-09, 21:35
gdzieś znalazłem
Cytat:
Co dzien jak patrzyłem na odjeżdżającego z parkingu nissana sunny 1,6 16V taki dym widziałem.To typowy dym gdy za dużo paliwa/za mało powietrza.Po sprawdzeniu zaworu recylkulacji spalin-jest zawsze zamknięty.Być może to jest przyczyną.
?? ??
ale przecież u Ciebie tego nie ma w tym silniku:)
jak silnik dostaje dużo paliwa to też dymi, sprawdź i porównaj też wygląd świec.

szymon1777
13-02-09, 21:47
jeśli dymi na biało i bierze trochę płynu to może to być uszczelka pod głowicą?

jero11
13-02-09, 22:03
jeśli dymi na biało i bierze trochę płynu to może to być uszczelka pod głowicą?
jeśli są takie objawy to tak, może to być też uszczelka kolektora ssącego.

Karuzel
13-02-09, 22:03
przeciez juz pisal ze z uszczelka jest ok..
a dymek niebieski to wedlug mnie albo przylewanie paliwem i swiece niemaja odpowiedniej cieploty albo turbina puszcza..
kumpel w calibrze turbo tez tak ma ze przykapca na niebiesko ale to wina przylewania paliwem wiec ja to obstawiam

dEboo
13-02-09, 23:44
a po czym stwierdziłeś że uszczelka jest oki ?? jak możesz to sprawdzić ?? uszczelka może mieć bardzo delikatne przedmuchy pomiędzy cylindrami. przez co dymi na biało.

Jest 2 opcja. Dymi na biało bo masz gdzies nieszczelny wydech i ci sie wilgoć dostaje do tłumika.(zresztą w zimie hondy lubią na biało kopcić). A nutka niebieskiego to już wina najprawdopodobniej turbiny.....bo to ona zawsze 1 żyga olejem.

szymon1777
14-02-09, 12:57
ja mam tak dymi na zimnym tylko na biało później ustępuje z tyłu rura nie jest zakopcona
bierze trochę płynu i pali olej tak z 2l na 10tys przy spokojnej jeździe
czy to na pewno uszczelka kolektora ssącego?

Amorr
15-02-09, 12:05
sa na allegro takie "urzadzonka" do sprawdzania uszczelki pod glowica .... http://www.allegro.pl/item545951514_tester_uszkodzenia_uszczelki_lub_glo wicy.html ... testowal ktos, dziala to ??

Swiece faktycznie sa o 2 stopnie chlodniejsze niz seria, autko patrzac po spalaniu jest "delikatnie" ;) przelane, wydech okopncony czarny. Moze panikuje (w sumie nie) bo to moja pierwsza zima z turbo + wydech z 1 koncowym tlumikiem i moze faktycznie tak ma byc .... ??

Misiekemeryt160
15-02-09, 12:46
ja mam tak dymi na zimnym tylko na biało później ustępuje z tyłu rura nie jest zakopcona
bierze trochę płynu i pali olej tak z 2l na 10tys przy spokojnej jeździe
czy to na pewno uszczelka kolektora ssącego?

a kolor ów płynu nie zmienia ci sie? może Ty maszz do wymianu uszczlke skoro kopc ci na biało i bierze płyn.

własnie co z tym urezadzenie m do testowania?? miał ktos z tym styczność?

-JP-
21-02-09, 18:36
Ja obstawiam uszczelkę głowicy...Przerabiałem to u siebie, dokładnie te same objawy, płyn spalany, kopcenie i z rana przy odpalaniu nierówna praca, gdyż przez noc płynu naleciało na tłoki...Dziś jestem po wymianie, objawy ustały..

szymon1777
21-02-09, 18:53
a kolor ów płynu nie zmienia ci sie? może Ty maszz do wymianu uszczlke skoro kopc ci na biało i bierze płyn.

własnie co z tym urezadzenie m do testowania?? miał ktos z tym styczność?

płyny się nie mieszają a do tego równo pracuje
a dymi na biało tylko jak jest nie zagrzany, a na czarno na wyższych obrotach
jeżdżę spokojnie
przebieg 170tys nie kręcony

nie wiem czy to może być tylko uszczelka pod głowicą:confused:
miał ktoś też takie objawy?

BurnOuT
21-02-09, 18:54
Dla porównania bo mamy podobne silniki:

-mi po odpaleniu na zimno, po staniu na dworzu puści lekki niebieski dymek, potem idzie trochę pary (biały dym)
Niebieski dymek (lekki) na kompletnie zimnym motorze jest dopuszczalny choćby ze względu na luźno pasowane kute tłoki które dopiero jak się nagrzeją zmieniają wymiar i jest "ciaśniej".
Biały dym, tj. para wodna jest sporo, ale zazwyczaj po depnięciu para jest cała wydmuchana i jest spokój
-przy jeździe normalnej lekko para wodna idzie (biały dym) i jest OK
-przy pałce dymu nie ma wcale, przynajmniej nie na tyle żeby był widoczny jakoś szczególnie
-czarny "bączek" pojawia się przy szybkiej zmianie biegu pod odcięciem (efekt niedopalonego paliwa po zamknięciu przepustnicy). Czasem bączkowi towarzyszy efektowny strzał z wydechu :D

Płynu chłodniczego nie ubywa mi wcale, a oleju w normie

Aha i jeszcze jedno - idź na kanał i zobacz czy nie masz żadnego wycieku.
I napisz jeszcze jak masz rozwiązane odpowietrzenie silnika - temat bardzo ważny o czym się nie dawno przekonałem, zwłaszcza powyżej 1 bara

A co do porannych problemów - sprawdź świece, kable/kopułkę. IK24 są OK, też mam. I kwestia tego czy tym paliwem Ci go nie za bardzo leje na zimnym...?

maciek070188
21-02-09, 19:44
zajechane "obraczki " na tlokach moga byc

ale raczej uszczelka

kornel861
11-03-11, 16:32
odkopie

Dymi mi na bialo.
Gdy paluje jest spoko,nie ma koloru spalin przynajmniej nie widze ich w lusterku.
gdy odpuszcze gaz na chwile i znow dodam pozostawiam "biala chmuuure"

pierscienie?Bo po przyjzeniu sie to nie uszczelka.przynajmniej ja tam nie widze zadnych wyciekow.

Yotomeczek86
11-03-11, 16:35
Sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodzącego, lub nie przybywa oleju. A i czy w płynie są tłuste plamy?

sivy
11-03-11, 17:55
stawiam na UPG

mpepe
12-03-11, 16:24
Nie wiem ja dielu czy jet regulator wolnych obrotów (krokowy) ja juz o tym pisałem że padła mi uszczelka pod krokowym przez niego przepływa płyn i powietrze jak uszczelka siądzie to płyn idzie do komory silnika i dymi na biało jak parowóz, nierówno pracuje, spada moc. Jeśli masz takowy nie grzebałeś czasem przy nim może uszkodziłeś uszczelkę? warto sprawdzić koszt około 10zł w ASO