Zobacz pełną wersję : D13B2 – pracuje non stop na ssaniu (?)
Pacjent:
- Honda Civic 1.3 (D13B2)
Objawy:
- Silnik pracuje cały czas na ssaniu
- Bardzo wysokie obroty, tak, że można ruszać bez dotykania pedału gazu
- Temperatura w normie (pozycja wskazówki w połowie skali)
- Czas rozgrzania również w normie
- Bardzo duże spalanie. Po przejechaniu 130 km ubyło połowę baku (przy emeryckiej jeździe)
- Wydaje mi się, że czuć czasami benzynę w środku
Diagnoza:
No właśnie. Czy ktoś się orientuje co może być przyczyną takiego zachowania?
Z góry dziękuję za pomoc.
PS. Zaznaczam, że prędzej próbowałem znaleźć odpowiedź przez opcję "szukaj". Może źle szukałem?
czarna coupetka
13-02-09, 21:24
Witam
Dołaczam sie do tematu .Ja mam silnik D15B7 objawy takie same i nie wiem co jest przyczyną:( dodatkowo zauważyłem że w przepustnicy ten "dekielek" ma jakieś luzy bo jak odpale auto to przy dużych obrotach silnik nierówno chodzi a podczas jazdy przy spadku z obrotów szarpie autem.
po prostu silnik dostaje zbyt bogata mieszanke, mialem podobnie ze zalewalo mi gaznik benzyna i bylo ja czuc w srodku, spalanie tez takie wysokie tylko ze w przeciwienswie do twojego moj silnik gasl po zdjeciu nogi z gazu.... u mnie przyczyna byla chyba iglica w gazniku bo po wymianie gaznika problem zniknal ale pozostalo troche za wysokie spalanie..
u ciebie jest to dziwne ze silnik nie gasnie byc moze zaciela ci sie przepustnica w gazniku albo aparat rozruchowy - ssanie.. lub jest to wina jakiegos czujnika ktory podaje caly czas bledne info do kompa, nie wywala ci bledow zadnych ??
Odłącz i sprawdź szczelność wężyka 6 od grzybka ssania (przedmuchaj wężyk jeśli będzie szczelny).
http://images46.fotosik.pl/63/1ebfebd337e03aa8m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=1ebfebd337e03aa8)
Problem częściowo został rozwiązany.
Winę ponosi wężyk:
http://images46.fotosik.pl/66/2a747a7b94e74636med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Po jego zaślepieniu obroty automatycznie spadły do normalnego stanu. Jednak na chłopski rozum te wężyki co schodzą się do tej niebieskiej plastikowej części powinny być połączone z tyłu do przepustnicy. Wystawała z niej taka iglica:
http://images48.fotosik.pl/66/f2e044293bf22745med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Chyba jednak zgubiłem jakiś element, gdyż nie mam możliwości umocować tam tego króćca z wężykami :(
To znaczy, że jednak podciśnienie Ci uciekało. Zaślep to czymś, bo może to mieć wpływ nie tylko na ssanie. Podciśnienie w D13B2 jest bardzo ważne.
Kolego to niebieskie coś to masz połamane. To coś wchodzi z tyłu do kolektora ssącego i wchodzi tam właśnie ten metalowy bolczyk.
http://img516.imageshack.us/img516/2825/clipboard01o.jpg
Dziękuję Wam serdecznie za pomoc a Tobie jurasjo za zobrazowanie tego na schemacie.
Przed chwilą wróciłem od gościa, co posiadał ten element w rozebranym silniku D13B2. Niestety przy odkręcaniu również się ułamał :(
Póki co jeżdżę z zaślepionym wężykiem.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.