Zobacz pełną wersję : Klocki hamulcowe - AKEBONO, NISSHINBO i FERODO
Muszę zmienić klocki, bo jakoś szybko się skończyły :). Tarcze zmieniałem w lato i były to zwyczajne tanie Sakura. Do tego miałem klocki Akebono i hamowało poprawnie, ale styl jazdy spokojny, więc ok. Teraz trzeba coś kupić i zastanawiam się wyłącznie między tymi 3 markami: AKEBONO, NISSHINBO i FERODO, ułożone od najtańszych do najdroższych.
Nie interesuje mnie czy pylą, natomiast nie lubię jak piszczą. Akebono miałem 2 razy już i sa ciche, pylą, szybko się ścierają, ale nie ścierają tarcz i hamują. Ferodo w tym aucie nie miałem, ale miałem w innym i nie wiem, czy taka znowu rewelacja. Nie miałem nigdy Nisshinbo, nie znam ich, czy są twarde, czy piszczą?
Napiszcie o waszych doświadczeniach z tymi konkretnymi klockami, nie interesują mnie Ferodo DS, EBC, Lukas i inne bardziej wyczynowe lub bardzo tanie korea-chiny.
Hrabia Von Lesser
13-02-09, 21:11
czy piszczą?
Na ogół piszczą jeżeli nie hamowałeś delikatnie do około 300 kilometrów po wymianie, jak je dusisz od początku to bedą piszczeć.
Ja juz kolejny raz mam FERODO i jest extra. Nie pylą, ścierają się równomiernie, jakość wykonania -najwyższa.
Ja mam Ferodo Premier, jakoś róznicy wielkiej nie zauważyłem w porównaniu do fabrycznych.
Miały bardziej pylić, a nawet pyla mniej. Jednak troche popiskują przez caly czas, ale nie wiem czy to może nie wina tarcz bo idealne to one nie sa.
lukas-comp
14-02-09, 20:48
Ja od kilku lat kupuję Ferodo i zakładam na tarcze EBC :)
Ja kupilem do poprzedniej MA8 nowe tarcze brembo i ferodo premier, i mimo tego, ze docieralem je jak nalezy, to popiskiwaly pozniej, srednio bylem tez zadowolony z sily hamowania w porownaniu do oryginalow, ktore siedzialy wczesniej. W EM2 mam ebc green na seryjnych tarczach(60k km), te pyla jak cholera, a mialy nie pylic, ale hamuja naprawde dobrze. Zapiszczec tez sie im zdarza.
Akebono to bym w zyciu nie zalozyl - pamietam dwa-trzy mocniejsze hamowania w CRX i bylo po heblu.
No dobra, a jeździł ktoś na NISSHINBO? Bo o Ferodo słyszałem różne opinie, widać zależy do jakich tarcz kto stosuje. Co do Akebono - hamowanie jest, ale szybko się ścierają.
Na Ferrodo ja nie narzekam, póki się rozgrzeją to czasem zapiszczą, a tak ogólnie ok, zobaczymy jak ze ścieralnością na seryjnej tarczy :)
A co jest wsadzone seryjnie pod marką Honda?
Niestety do systemu hamulcowego Lucas nie są dostępne klocki Nisshinbo. Pozostaje Ferodo, Akebono lub fabryczne z ASO.
jeszcze masz klocki ATE w podobnej cenie co Ferrodo, a hamują tak samo jak nie lepiej, nie piszczą
ATE made in italy są dość twardymi klockami. Wolę ciut miększe, ale nie ścierające tarcz i nie piszczące. Sprawdziłem i oryginalnie jest klocek Lucas - cena w serwisie 287 zł. Te same klocki Lucas w sklepie to koszt około 150 zł i w tej cenie można dostać też Ferodo Premier i takie chyba wezmę.
ja seryjnie mialem Lucas z ktorych bylem zadowolony, najmniejszego pisku nie uslyszalem, pylily w granicach rozsadku, zywotnosc w granicach 30 tys, przy wymianie postanowilem sprobowac cos nowego i kupilem te cholerne ATE(podobno mialy nie piszczec) piszcza jakbym swinie zarzynal przy hamowaniu, koszt granice 100zl nie polecam!! nastepne jakie kupie to wlasnie Lucas koszt 150zl
norbas1987
21-02-09, 12:57
stary nigdy akebono zaplacilem za ten shit 120 pln i przejezdzilem 10 ty teraz mam ferrodo premier jezdze szybko czesto trzeba zrzuac predkosc i nastukalem na nich juz 20 tys i nadal dzialaja bardzo dobrze polecam ferrodo tylko i wylacznie
Założyłem Ferodo Premier. Wymieniłem pły na Ferodo dot4, mam nadzieję, że nie zapowietrzyłem pompy ABS.
Sprawa wygląda tak, że odpowietrzałem w kolejności przód L, przód R, tył R, tył L, pilnowałem poziomu płynu w zbiorniczku. Mimo to podczas odpowietrzania ostatniego koła pedał wpadł w podłogę i wywaliło sporo powietrza. Potem ABS dziwnie pompował - jakby wył jeszcze chwilę po zakończeniu hamowania. Więc odpowietrzyłem jeszcze 2 razy, w sume ze 2 litry płynu poszło na te zabawy. Jest lepiej, ale sprawa zapowietrzonej (być może) pompy ABS nie daje mi spokoju. Podobno tylko ASO da radę podciśnieniowo to odpowietrzyć.
Próbował ktoś walczyć z wymianą płynu i odpowietrzaniem, zwłaszcza ABS? Słychać u was pracę pompy ABS chwilę po zatrzymaniu auta?
Byłem w ASO i powiedzieli, że zwyczajnie odpowietrzają, kosztuje 100-150 zł samo odpowietrzanie. Powiedzieli, żeby poczekać, aż się ułoży i jak nadal będzie słabo, to podjechać. No zobaczymy co z tego wymieniania płynu wyniknie i ile to będzie mnie kosztować...
Mechanikiem nie jestem ale wydaje mi się że odpowietrzanie zaczyna się od koła które jest najdalej od pompy...
Obecnie mam założone gładkie tarcze ate + klocki akebono i jest lepiej niż na serii.
Mało pylą (dużo mniej niż seria), po paru miesiącach jazdy klocki zaczęły trochę piszczeć.
Też tak słyszałem, że najdalej od pompy, ale w instrukcji jest właśnie do najbliższego w przypadku układu ABS.
Co do klocków akebono - założyłem przed wakacjami i zaczeły obecnie szurać i popiskiwać - okazało się, że się skończyły, tak więc sprawdź swoje, poniżej 2 mm już mocno je było słychać. Natomiast wcześniej nie pyliły, nie piszczały i były ogólnie ok.
Hrabia Von Lesser
29-05-09, 18:58
odświeżam...
W mamuśki EP1 2001 wypada juz wymienić tarcze (9 lat!!!) i kloce...
Qmpel (właściciel sklepu motoryzacyjnego) polecił jako lepsze od tarcz Brembo - LOCKHEED (DELHI)... są droższe, firma robi też samoloty:)... ale czy ktoś kiedys montował i może się wypowidzieć ???
Klocki natomiast poleca JURID (by Honeywell), niby tez bardzo dobre... ale szczerze mówiąc nawet nie słyszałem o tej firmie...
Co o tym zestawie sądzicie?
Co o tym zestawie sądzicie?
Ja się wreszcie wziąłem za hamulce u siebie i powiem tak - nie będę szukał nie wiadomo czego ani eksperymentował z nowinkami tylko zamówiłem tarcze i klocki Lucas za ok. 300 PLN w serii sprawowały się jak trzeba dużo ludzi sobie chwali i mnie to wystarcza.
Ale jak coś ciekawego wrzucisz chętnie poczytam jak się zestaw sprawuje...
pozdro :cool:
Hrabia Von Lesser
02-06-09, 13:44
za ok. 300 PLN
Już powyższy zestaw założyłem (Lockheed na Jurid) i po ok 100 kilometrach jak na razie nie piszczą...
Za powyższe zapłaciłem niecałe 300zł (po zniżce) i jak kolega-sprzedawca zapewnił "będzie lepiej niż było"... A że na tarcze seryjne nie kaprysiłem (nie było do czego przyczepić, poza tym że się zużyły), to spodziewam się, że nowy zestaw zachwyci (tylko czym?). :)
pzdr
ATE to niemieckie kloce! Są zakładane w Vectrach chyba i astrach. Mają dużo dużych metalowych paprochów więc można nimi hamując melodie wygrywać!!
Ja jeżdzę na Lucasach. Jeszcze nigdy nie zapiszczały. To 3 klocki już w mym aucie - 155tyś przebiegu. Ale może czas na zmiany.... Być może inne hamują "mocniej". (ciężko zmusic ABS do działania przy klockach Lucasa - nie liczę mokrych i oblodzonych nawierzchni).
Wejdę trochę w temat. Myślałem, że jak hamulce piszczą to to coś złego a z tego co tu czytam wygląda, że w zasadzie wszystkie piszczą tylko jedne bardziej, drugie mniej. Czyli to normalne? Wybaczcie jeśli pytanie jest głupie ale mam swój pierwszy samochód i jeszcze wiele muszę się nauczyć:)
Grzesieklodz
09-06-09, 23:01
ja wszystkie klocki jakie mialem w tym i innych autach to piszczaly jak sie konczyly (blaszka byla oznajmiajaca o tym) teraz mam green stuf 300 plnof poprzedni wlasciciel zakladal i sa super :D
Czyli jeśli piszczą to trzeba pomyśleć o wymianie?
Hrabia Von Lesser
11-06-09, 20:23
Czyli jeśli piszczą to trzeba pomyśleć o wymianie?
niekoniecznie... najczęsciej piszczą jak sie "zeszklą" na skutek ostrego hamowania (najczęsciej tak jest zaraz po wymianie, jak sie paredziesiąt kilosów nie pojeździ spokojnie).
Na pewno trzeba wymienić jak jest ich mało :)
Czy możecie podać nr katalogowy klocków ferodo jakie pasują do hondy civic 2001 2005 3d przód i tył ?
Używa Ktoś klocków Kashiyama? Sprzedawca zachwala, że to solidne klocki, w niezłej cenie. Zastanawiam sie nad zakupem.
Używa Ktoś klocków Kashiyama? Sprzedawca zachwala, że to solidne klocki, w niezłej cenie. Zastanawiam sie nad zakupem.
Ja osobiscie mam takie doswiadczenia, ze klocek mi sie wykruszyl i tarlem blacha o tarcze po kilku kkm.
Innym znajomym klocki palily tarcze po kilku ostrzejszych hamowaniach.
Ja mam od listopada 2008 klocki lucasa, zrobilem do tej pory troche ponad 16000km i od niedawna zaczely piszczec i mocno pylic... tez tak macie?
Klocki lucasa pylą mocno, takie już są ale piszczeć nie powinny.
Ja mam Lucasa (wymienione razem z tarczami) od 2 m-cy, przejechane ok. 3000 km, pylą raczej umiarkowanie a piszczeć nie piszczą póki co.
pozdro :cool:
Założyłem Akebono na tył. Dotychczas nie piszczą, mało pylą. Ogólnie ok. Cena też dobra (66zł)
ja mam założone klocki ferrodo z przodu i z tyłu i nie ma pylenia, popiskuja czasami z tyłu ale rzadko.
^^ tez mam ferodo przod i tyl, tez z rzadka popiskuja i tez i jestem b zadowolony, zobaczymy jak dlugo pozyja (na razie juz dlugo:))
No to się kurcze solidnie zawiodłem. Pisałem na pocztku postu, że wymieniam klocki, wybór padł na Ferodo premier. Wczoraj okazało się, że są zużyte do blach, zero okładziny - po przejechaniu mniej niż 10 tyś po Warszawie. Szok, Akebono wytrzymały przynajmniej 15 tyś.
I teraz pytanie z serii co wybrać, bo na placu boju został Lucas i ATE. Z tych co już smakowałem to Akebono, bo Ferodo zbyt szybko się starły. Nie jeżdżę sportowo, normalnie, mam 1.4 bez szaleństw, a klocki nawet na 20 tyś nie wystarczają. Szok.
Myślę, że masz zapieczone zaciski bo nawet najgorsze klocki powinny wytrzymać dłużej.
Wiesz, sprawdzę, ale kurcze miałem solidny serwis hamulców zrobiony, wymiana płynu, pompy, odpowietrzanie, nowe tarcze. Nie wiem, może sprawdzę te tłoczki w zaciskach - jak lekko powinny chodzić?
Sprawdziłem cenę zestawu naprawczego zacisku na 1 oś (te gumki wszystkie) - 230 zł, na dwie osie to 460 + robota. Słabo to wygląda, słabo...
Tłoczek musi chodzić lekko i płynnie(nie może się klinować) tam chyba wchodzi smar grafitowy przynajmniej ja na taki wymieniałem. Najczęstszą przyczyną zapieczenia jest uszkodzenie tych gumowych osłonek dostaje się tam woda, brud i pojawia się rdza.
tez przylaczam sie do pytania Kolegi Mr_Harry.
Czeka mnie wymiana klockow i tarcz z przodu (z tylu bebny). Mam 1,4 nie jezdze brawurowo i wypasnych klockow i tarcz tez nie potrzebuje. Prosze o jakies rady w jakiej kasie bym sie zmiescil za klocki i tarcze przod, czy 300 zł wystarczy??
kalla_fiore
22-09-09, 10:52
także dołączam się do pytania... poza tym mam pytanie odnośnie fabrycznych kompletów (tarcza, klocki). W EU7 1.4 są bodajże Lucas. Warto czy kupić inne ?
Lucas/TRW warto, aczkolwiek dosyć mocno pylą, za to nie piszczą i bardzo dobrze hamują (przynajmniej u mnie). A pylenie zaczęło się po pewnym czasie, zaraz po wymianie nie pyliły w ogóle.
Mam rozumieć, że kolega Robert wymieniał już te uszczelnienia tłoczków i smarował tłoczki w obecnie posiadanej (dość nowej) Hondzie Civic? Sprawdzałem u siebie, i tłoczki chodzą ciężko, ale płynnie. Tzn. ciężko wcisnąć je, ale nie ma klinowania czy czegoś takiego. Zastanawiam się czy to rozbierać i iść w koszty?
Co do cen klocki + tarcze, ja mam tarcze Sakura za jakieś około 80 sztuka i klocki wg uznania: Akebono 130, Kashiama (czarna) 140, Lucas 180 (tańcze za 150 mają ten sam wymiar, ale są do poprzedniego modelu), Ferodo premier jakieś 150? Generalnie jest w czym wybierać.
Nie wymieniałem uszczelnień tłoczków. Przy wymianie tarcz i klocków rozebrałem całe zaciski, również zdjąłem gumki (na szczęście nie były uszkodzone) wytarłem do sucha tłoczki i nawaliłem nowego smaru i to tyle. W starej Hani miałem jeden tak zapieczony, że nie szło go naprawić (hamulce działały) więc teraz przy okazji wymiany postanowiłem przeczyścić wszystko.
Rozebranie zacisków to nie są żadne koszty tylko trochę czasu sprawdzić nie za szkodzi ale kupować zestawu naprawczego na przód nie ma co.
Myślisz, że można to rozebrać, wyczyścić i złożyć i nie będzie ciekło bez wymiany uszczelnień na nowe? Ja też mam gumki całe, więc w sumie można spróbować nasmarować, a jak pocieknie to się wymieni te cholernie drogie gumki. Z tego co się orientuję, smar jest do tego syntetyczny silikonowy, da się go kupić w motoryzacyjnym.
Chwila, chwila chyba się źle rozumiemy ja nie mówię o tych tłoczkach do których doprowadzony jest płyn hamulcowy (tych nie ruszałem). Chodzi mi o te na których pracują zaciski są dwa na zacisk.
NR 1 i 20 na tym rysunku
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/19-16.htm
No ja o tych do których płyn jest doprowadzony, tamte dwa to mam grafitowym nasmarowane, choć lepiej podobno jakiś syntetyk do 500 stopni zastosować. To znaczy nie ruszałeś tych od płynu? Nie chodzą ciężko? Mówię o 8, 9 i 10.
Chodzi mi o te na których pracują zaciski są dwa na zacisk. czyli "prowadnice zacisku". Tłoczki to tłoczki.
To znaczy nie ruszałeś tych od płynu? Nie chodzą ciężko? Mówię o 8, 9 i 10.
Nie tych nie ruszałem chodza ciężko ale płynnie.
czyli "prowadnice zacisku". Tłoczki to tłoczki.
o właśnie to to to
wymienilem tarcze i klocki z przodu i mam tak tarcze TRW i klocki BOSCH i cicho nie piszczy i nie pyli, jak dla super. Koszt tarcze+klocki przod + robocizna = 460zł
kalla_fiore
28-09-09, 13:24
Może komuś się przyda :)
Do civic 1.4 90KM EU7 (anglik) z 2003 tarcze hamulcowe (przód) są oznaczone numerem katalogowym DF3021 (katalog TRW)
Natomiast klocki (przód) to GDB496 (katalog TRW)
Pozdrawiam
Snajper_NSK
25-02-10, 10:40
Witam,
czy może ktoś podać numery katalogowe klocków na tył?? Mam Civica 1.7 CTDi, ale myśle że pasuą standardowe klocki od benzyniaków.
PZDR
problem w tym że nie są standardowe, żebyś się nie musiał wracać to się tym nie sugeruj
ja wymieniałem w sklepie dwa razy, dopiero ze sciągnietymi pojechałem i przymierzałem bo wg katalogów do ctdi pasowało jakies 7 kompletów :D
Ja juz przejechałem 130 tys i na poczatku dwa razy zmieniałem ATE , ale na nich 20 tys i złom, pożniej zmieniłem na Ferodo Premier i jak dzień do nocy. Przynajmniej 45 tys da się zjechać i hamuja też o niebo lepiej.
Stosowal ktos klocki firmy Girling? Z jakiego kraju pochodza i czy sa warte zamontowania?
girling idzie chyba na pierwszy montaż do VW ale na 100% pewny nie jestem
Akebono-nie polecam. Wymieniłem tarcze brembo + klocki ake, efekt jest taki że mam tarcze do wymiany po 2 tyś kkm.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.