jero11
13-02-09, 16:56
kupiłem blok z myślą o przygotowaniu go pod turbo (zakucie bloku), miał to być D16Z6 i był on w EG5. Okazało się że na bloku są starte numery i jest zaślepiony kanał olejowy do zaworu VTEC
tutaj kilka fot:
http://images47.fotosik.pl/63/0f96bda04d57c6e0m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0f96bda04d57c6e0.html)
http://images50.fotosik.pl/63/70a9a12bf7a53851m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/70a9a12bf7a53851.html)
od strony koła zamachowego:
http://images49.fotosik.pl/63/a6ae3e1402b44bd3m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a6ae3e1402b44bd3.html)
podpora wału:
http://images43.fotosik.pl/63/4cddfe1b1531e6cem.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4cddfe1b1531e6ce.html)
http://images44.fotosik.pl/63/87360d8d78a4f7e5m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/87360d8d78a4f7e5.html)
zaślepiony kanał olejowy VTEC:
http://images45.fotosik.pl/63/5cc5df3a530aba62m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5cc5df3a530aba62.html)
numer wybity nad pompą wody:
http://images36.fotosik.pl/59/66f39930336d9336m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/66f39930336d9336.html)
dokonałem porównania wysokości cylindrów z blokiem D15B2 i w tym bloku cylindry są o 5mm wyższe, czyli jednak jest to D16, dodam że ktoś zapomniał przy zmianie bloku wyjąć tej zaślepki w kanale olejowym pozostawiając głowicę Z6:D
Da radę dojść jaki to jest blok i czy są jakieś różnice konstrukcyjne pomiędzy blokiem D16Z6 a blokiem D16 bez VTEC?
Myślę że jest to jakiś blok z IVgen. dlatego że ma czujnik temp. cieczy wkręcony w blok obok filtra oleju, a z tego co wiem to w IVgen. tak właśnie było.
niech ktoś poprawi błąd w tytule:D
tutaj kilka fot:
http://images47.fotosik.pl/63/0f96bda04d57c6e0m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0f96bda04d57c6e0.html)
http://images50.fotosik.pl/63/70a9a12bf7a53851m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/70a9a12bf7a53851.html)
od strony koła zamachowego:
http://images49.fotosik.pl/63/a6ae3e1402b44bd3m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a6ae3e1402b44bd3.html)
podpora wału:
http://images43.fotosik.pl/63/4cddfe1b1531e6cem.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4cddfe1b1531e6ce.html)
http://images44.fotosik.pl/63/87360d8d78a4f7e5m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/87360d8d78a4f7e5.html)
zaślepiony kanał olejowy VTEC:
http://images45.fotosik.pl/63/5cc5df3a530aba62m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5cc5df3a530aba62.html)
numer wybity nad pompą wody:
http://images36.fotosik.pl/59/66f39930336d9336m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/66f39930336d9336.html)
dokonałem porównania wysokości cylindrów z blokiem D15B2 i w tym bloku cylindry są o 5mm wyższe, czyli jednak jest to D16, dodam że ktoś zapomniał przy zmianie bloku wyjąć tej zaślepki w kanale olejowym pozostawiając głowicę Z6:D
Da radę dojść jaki to jest blok i czy są jakieś różnice konstrukcyjne pomiędzy blokiem D16Z6 a blokiem D16 bez VTEC?
Myślę że jest to jakiś blok z IVgen. dlatego że ma czujnik temp. cieczy wkręcony w blok obok filtra oleju, a z tego co wiem to w IVgen. tak właśnie było.
niech ktoś poprawi błąd w tytule:D