Zobacz pełną wersję : Ciśnienie w oponach 5d 98r. 1,4 IS 90KM
Witam. Mam pytanie jakie powinno byc cisnienie w w/w modelu?
Mowie o warunkach zimowych, opony zalozone to 175/65/14
Mi sie wydaje ze ok 2,2 z przodu i ok 2,4 z tylu.
Choc w sumie autkiem jezdze glownie z zona, wiec nie wiem czy powinienem miec z tylu wieksze cisnienie niz z przodu, bagaznik tez raczej pusty.
jak juz to z przodu wieksze a nie z tylu.... instrukcji nie masz ?? albo naklejki na drzwiach ? a moze wystarczy podjechac do wulkanizatora ? bo szkoda troche zakladac nowy temat o kazda *******ke :]
jak juz to z przodu wieksze a nie z tylu.... instrukcji nie masz ?? albo naklejki na drzwiach ? a moze wystarczy podjechac do wulkanizatora ? bo szkoda troche zakladac nowy temat o kazda *******ke :]
Masz racje.
Niestety moje pojecie nawet o takich prostych sprawach jest prawie zadne. To moj pierwszy wlasny samochod i po raz pierwszy musze cos przy nic robic. A napompowac sobie chce sam na stacji zeby sie nauczyc.
Instrukcje mam po niemiecku, przewertowalem i nie mignely mi nigdzie cyfry z cisnieniem:)
Rozumiem ze w zimie ze wzgledu na nizsza temperature powietrza ( w zwiazku z tym nizsze mierzone cisnienie) trzeba napompowac ok 0,3-0,4 wiecej niz nominalnie?
U mnie naklejka z tymi informacjami jest przy drzwiach kierowcy na słupku (tym środkowym, na którym "wiszą" tylne drzwi :) )
inna sprawa to to, że gdy pompujemy opony w trakcie mrozów, to powinniśmy o to 0,1, a nawet 0,2 więcej napompować (oczywiście przyjmując za podstawę prawidłowe dla danego auta i rozmiaru opon wartości ciśnień), bo przy tych temperaturach i tak powietrza będzie tam mniej niż pokaże nam to wskaźnik. oczywiście pompowanie/sprawdzanie tylko na nierozgrzanych oponach.
U mnie naklejka z tymi informacjami jest przy drzwiach kierowcy na słupku (tym środkowym, na którym "wiszą" tylne drzwi :) )
TO ja bardzo poprosze o przepisanie / zrobienie zdjęcia bo takowej naklejki nieposiadam....
Z góry dziękuję
Ja obojętnie czy zimówki, czy letnie dymam przód 2,1 a tył 2,0. Z takim ciśnieniem jeździ mi się najlepiej.
Pozdro
Cytat:
Napisał rolnik Zobacz post
U mnie naklejka z tymi informacjami jest przy drzwiach kierowcy na słupku (tym środkowym, na którym "wiszą" tylne drzwi )
TO ja bardzo poprosze o przepisanie / zrobienie zdjęcia bo takowej naklejki nieposiadam....
Z góry dziękuję
zatem tak:
dane dla opon 185/60 R14 82H
bez przyczepy:
do prędkości 160km/h ciśnienie przód 2,2 ; tył 2,1
powyżej 160km/h przód 2,5 ; tył 2,4
z przyczepą:
przód 2,4; tył 2,8
ps. sprawdź czy nie masz takowej naklejki na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa, bo tam była w niektórych samochodach
zatem tak:
dane dla opon 185/60 R14 82H
bez przyczepy:
do prędkości 160km/h ciśnienie przód 2,2 ; tył 2,1
powyżej 160km/h przód 2,5 ; tył 2,4
z przyczepą:
przód 2,4; tył 2,8
Grze pięknie dziękuję
ps. sprawdź czy nie masz takowej naklejki na wewnętrznej stronie klapki wlewu paliwa, bo tam była w niektórych samochodach
Ooo, cieakwa informacja, powiem szczerze, nie rzuciła mi się w oczy nalepka o oponkach w tym miejscu, ale z ciekawości sprawdze.
Ja mam 1.4 i 75KM i zawsze 2.1 2.1 czy lato czy zima . Jezdzi mi sie dobrze i nie zauwazylem zeby opony sie odksztalcaly czy cos podobnego. :)
Pamiętam że było już pisane o ciśnieniu, mi najlepiej sie jeździ na 2,5 atm., zimą przód 2,1 tył 2,2 ...choć nalepka mówi co innego ;) w osobówce generalnie jak nie wiesz ile pompować to dajesz standardowe 2,2 atm., w drugim aucie mam zakres ciśnień od 0,8 do 5,5 atm. więc można sie pobawić ;)
Grze pięknie dziękuję
Ooo, cieakwa informacja, powiem szczerze, nie rzuciła mi się w oczy nalepka o oponkach w tym miejscu, ale z ciekawości sprawdze.
Jeśli chodzi o ciśnienie w oponach to udało mi się znaleź wartościową informację w książce "Sam Naprawiam". Przepisałem tę tabelę:
http://img365.imageshack.us/img365/6960/cisnienie.jpg
Z tabeli wynika, że rozmiarem wyjściowym dla naszych 5D (nie Aero ani VTi) jest 175/65 14. Jako, że po poprzednim właścicielu odziedziczylem opony 185/65 14 (czyli zanizam predkosc o 2,2 km/h) jestem ciekaw jaki rozmiar jest wyściowy przy dobieraniu opon w tym modelu, innymi słowy na jakich oponach honda była sprzedawana.
Generalnie coraz poważniej zaczynam szukac jakichs fajnych felg 15-16cali i musze wiedziec jaki rozmiar jest wyjsciowym aby obliczyc prawidlowa opone. Chyba ze cos polecacie? Zalezy mi by licznik nieprzekłamywal.
mi sie najlepiej jezdzi w lecie przod 2.5 i tyl 2.5
innymi słowy na jakich oponach honda była sprzedawana.
jeżdzę tym autem od nowości i z salonu wyjechała na oponach 185/60/R14 i to jest wyjściowy rozmiar opony dla tego modelu (mowa o stalowych felgach), o których pisałem. ale z tego co się orientuję, to starsze wersje miewają przy silniku 1,4 75km węższe opony.
ps.
pamiętam, że była opcja zakupu alufelg i wtedy były opony 195/55/R15
opony o szerokości 175/65/R14 to opony na zimę do tego modelu
a ja jeżdżę na takich latem i mi dobrze :p ;)
DominikKulbas
18-03-09, 23:16
panowie jakie ciśnienie do 6 gen. d16y7 coupe na opony 195/50/15 ??
a jak obliczyć to ile zaniża bądź zawyża licznik? ktoś mógłby mi obliczyć bo nie wiem kompletnie jak a mam opony 205/45/R15 i troszkę za duże spalanie mi wychodzi (licząc z licznika przebiegu i tankowań) może po prost to wina opon :)
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/175/65r14/
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/175/65r14/
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Niech Ci Bóg w VTECu wynagrodzi :)
juz sie dowiedziałem to przez opony.
To ja od siebie dodam fote fabrycznej naklejki ;] Liftback MB2
http://img823.imageshack.us/img823/4108/050620111027.jpg
2.3 i 2.2 tyl, bede sciagal na 2.2 i 2.1 tyl. o ile nie ubylo. ( zawsze zwiekszam o te 0,1 jak jade w 4 osoby z pakunkami na wczasy, ale wile raczej to nie zmiania) oponki 185/60 r14
bez sensu jest i tak sztywne zwracanie uwagi na ilość, co 10 stopni Celsjusza ciśnienie zmienia się o 0,1 i tak... lepiej zadbać żeby było takie same na jednej osi, nie mniejsze niż 2 i nie większe niż 2,4 (185 60 14")
troszkę odświeżę temat,
przy oponach 195/50/r15 jakie ciśnienie, bo z automatu załadowałem do 2.3 (przód) 2.1 (tył) ale nie wiem czy to będzie okej,
a tak przy okazji jak mam na wentylach zielone zakrętki to podobno opony są pompowane gazem (?) czym to się różni od pompowania powietrzem?
A czym jest powietrze?
Zielone nakrętki niczego nie oznaczają.
opony są pompowane gazem (?) czym to się różni od pompowania powietrzem?
Lekcja fizyki....czym jest powietrze?
Ciało stałe / Ciecz / Gaz
zielone zakrętki to podobno opony są pompowane gazem
Ciesz się, że nie masz czarnych nakrętek......nawet nie będę mówił co by wtedy było w kołach.....
:) Rozbawiło mnie to pytanie :D
Co z tym ciśnieniem? Wie ktoś? Ja nawrzucałem po 2,5, ale też ciekaw jestem ile powinno być książkowo.
hue hue ale śmieszne, chodzi o to, że niby są pompowane jakimś innym gazem którym nie jest powietrze :D słyszał ktoś coś o czymś takim?
Chodzi o azot, ale zielone nakrętki wcale tego nie oznaczają.
Przypomniała mi się historia, jak to jakiemuś osobnikowi zaproponowano napompowanie kół mieszanką azotu tlenu i argonu wymieniając przy tym szereg zalet tej usługi, która kosztowała 700zł.
Facet się zgodził.
Przypomniała mi się historia, jak to jakiemuś osobnikowi zaproponowano napompowanie kół mieszanką azotu tlenu i argonu wymieniając przy tym szereg zalet tej usługi, która kosztowała 700zł.
Facet się zgodził.
Osobiście jeżdżę na mieszance gazów - 78% azotu, 21% tlenu i 1% argonu i innych gazów, ale o tą mieszankę musisz pytać u wulkanizatora. Bo nie wszyscy ją mają.
wlooczykij
21-05-13, 17:49
zielone zakrętki to podobno opony są pompowane gazem
Zielone oznaczają, że auto było gościem w serwisie typu norauto albo feuvert :P
Osobiście jeżdżę na mieszance gazów - 78% azotu, 21% tlenu i 1% argonu i innych gazów, ale o tą mieszankę musisz pytać u wulkanizatora. Bo nie wszyscy ją mają.
Ja w moich kołach mam to samo, tylko ze spora iloscia metanu, bo kompresor ktorym to pompuje stoi w kiblu u mnie w pracy ;)
A tak na serio to jezdze na 2,3 przod i tył.
I nie zgodze sie z teza ze najwazniejsze to trzymac jednakowe cisnienie na jednej osi od 2-2,4, bo jezeli jedziemy z familia na wycieczke to nie bedzie mialo wiekszego znaczenia, ale spróbujcie zrobic roznice w cisnieniu miedzy osiami ok. 0,5 bara i po pocinac troszke po zakretach. Auto zupełnie inaczej sie zachowuje. Staje sie podsterowne lub nadsterowne, zaleznie od tego gdzie bedzie wieksze cisnienie.
Już kiedyś pisałem jakie wartości zaleca producent wg instrukcji - http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?37956-Ci%B6nienie-w-oponach-5d-98r-1-4-IS-90KM&p=608715&viewfull=1#post608715
A idzie to tak...
http://img365.imageshack.us/img365/6960/cisnienie.jpg
Ja na 195/50/15 latem mam ciśnienie 2.3 przód, 2.2 tył. Jeśli jadę w dłuższą trasę (wakacje) zwiększam do 2.4 przód i 2.3 tył.
Dziwne, że aero z b18 powinien mieć niższe cisnienie opon niż wersja 90KM :). Rozumiem, że chodzi o szerokośc opony ale skoro auto cięższe to i teoretycznie ciśnienie powinno być wyższe ?.
Dziwne, że aero z b18 powinien mieć niższe cisnienie opon niż wersja 90KM :). Rozumiem, że chodzi o szerokośc opony ale skoro auto cięższe to i teoretycznie ciśnienie powinno być wyższe ?.
a znasz ten żart o różnicy między teoretycznie, a praktycznie?
@MikeFoto, dzięki za podanie wartości na jakich Ty śmigasz :)
źle się wyraziłem i pierwsze zdanie bez sensu :). Domyślam się że chodzi o jakieś prawa fizyki ale moje pytanie brzmi jakie :).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.