Zobacz pełną wersję : "+" w zaworze VTEC w silniku VTEC-E
zabieram się powoli do montowania VTEC light w mojej hondzie (silnik d15z1) i stąd moje pytanie:
gdzie znajduje się "+" sterujący zaworem VTEC ? nie chce brac z kompa tylko wolał bym z zaworu...
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=17536
edit: sorry pospieszyłem sie... linki dotyczą VTEC ..
w vtec-e też idzie jeden kabelek własnie plus + do zaworu VTEC. Śmiało możesz sobie od niego plusa wziać, ewentualnie zastosować jakiś przekaźniczek...
w vtec-e też idzie jeden kabelek własnie plus + do zaworu VTEC. Śmiało możesz sobie od niego plusa wziać, ewentualnie zastosować jakiś przekaźniczek...
a gdzie lokalizować ten kabelek z plusem?
i w jakim celu przekaźnik?
Czyli w D15Z6 tez do zaworu idzie tylko jeden kabel i jest to ten + w który trzeba sie wpiąc?
Dokładnie tak.
a ma moze ktos jakies zdjecie gdzie ten zawór i jak on wygląda?
i jak się wpiąć? rozpruć przewód, przymocować kabel "+" ten co idzie do diody i zaizolowac?
a czy w tym pustym miejscu po prawej stronie kontrolki od ciśnienia oleju jest juz jakies "szkiełko" jakiegos koloru? czy jest tam jakas zaślepka która trzeba usunąć?
Nic nie musisz rozpruwać wystarczy kupic takie zaciski ze wkładasz dwa kabelki zaciskasz i po sprawie.A co do wolnej kontrolki to musisz rozebrac zegary i zdjac ta ramke co jest na cyferblatach i wybrac sobie wolne pole
Nic nie musisz rozpruwać wystarczy kupic takie zaciski ze wkładasz dwa kabelki zaciskasz i po sprawie.A co do wolnej kontrolki to musisz rozebrac zegary i zdjac ta ramke co jest na cyferblatach i wybrac sobie wolne pole
a to spoko, to zakupie taki zacisk.
a odnośnie wolnej kontrolki to u mnie jest jedna nieużywana i wystarczy włożyć żarówkę z oprawką tylko mi chodzilo o to czy bedzie to widoczne (czy jest juz tam jakis fabrycznie filtr np czerwony czy jest zaślepione całkowicie) ?
ale ona będzie praktycznie cały czas Ci swiecic skoro vtec sie załącza od 3 koła... głupio sie tak będzie jeździło mi sie wydaje:)
ja tak mam i nie jest glupio ;-)
ale ona będzie praktycznie cały czas Ci swiecic skoro vtec sie załącza od 3 koła... głupio sie tak będzie jeździło mi sie wydaje:)
to nie problem bo ja przewaznie jezdze przy 2-3 tys obr chyba ze wyprzedzam to wtedy wiecej
w vtec-e też idzie jeden kabelek własnie plus + do zaworu VTEC. Śmiało możesz sobie od niego plusa wziać, ewentualnie zastosować jakiś przekaźniczek...
a ktory to przewód bo nie wiem dokladnie a tam jest ich kilka obok siebie.
jaki on ma kolor? moge prosic o zdjecia i opisanie lokalizacji jakas strzałką?
http://www.1993-honda-civic.com/images/08/jan/d16_engine_swap_01975.jpg
Należy się wpiąć do tego kabelka co idzie do tej szarej kostki. Dwa pozostałe kabelki (te co idą do tego zielonego czujnika) są od czujnika ciśnienia oleju w zaworze VTEC.
http://www.1993-honda-civic.com/images/08/jan/d16_engine_swap_01975.jpg
Należy się wpiąć do tego kabelka co idzie do tej szarej kostki. Dwa pozostałe kabelki (te co idą do tego zielonego czujnika) są od czujnika ciśnienia oleju w zaworze VTEC.
dziękuję Ci bardzo za ten opis z fotką, bardzo mi to pomoglo!
pozdrawiam!
niech ktoś wrzuci foto gdzie się podpiąć kabelkiem bo nie ma tu zdjecia :)
Zdecydowanie prościej puścić sygnał z kompa niż z zaworu. Po co ciągnąć kilometr kabla? O wiele więcej roboty bo trzeba go przez ściane grodziową przepchnać. A tak to zdejmujesz wykładzinę z nad kompa, odkręcasz 3 śruby, wyciągasz go trochę żeby mieć lepszy dostęp do kabli. Trzeba tylko sobie sprawdzić który to pin, zdjąć kawałeczek izolacji z tego kabla, owinąć swoim i znowu zaizolować taśmą.
Masę do żarówki można wziąć z zegarów, trzeba tylko znaleźć czarny kabelek i prześledzić jego ścieżkę.
Tak robiłem w V gen.
http://img829.imageshack.us/img829/7672/p1040087f.th.jpg (http://img829.imageshack.us/i/p1040087f.jpg/)
Dawca szkiełka
http://img508.imageshack.us/img508/4185/p1040091.th.jpg (http://img508.imageshack.us/i/p1040091.jpg/)
http://img220.imageshack.us/img220/1196/p1040093h.th.jpg (http://img220.imageshack.us/i/p1040093h.jpg/)
http://img801.imageshack.us/img801/3262/p1040098ya.th.jpg (http://img801.imageshack.us/i/p1040098ya.jpg/)
Napis VTEC, zrobiłem własną czcionke, wydrukowałem laserówką na samoprzylepnej folii - efekt prawie idealny ale niestety od warunków panujących w samochodzie po czasie klej puszcza i robią się bąble. Musze nanieść to na ten plastik bezpośrednio
http://img153.imageshack.us/img153/5198/p1040100y.th.jpg (http://img153.imageshack.us/i/p1040100y.jpg/)
Strzałka pokazuje minus w zegarach (wszystkie inne to plusy! bo kontrolki sterowane są plusami). Odkręcamy bardzo delikatnie śrubkę (nie chcemy przecież popsuć wskaźnika paliwa:) ) i podkładamy kawałeczek odizolowanego kabelka od żarówki.
Żarówkę wziąłem od świateł awaryjnych. Skoro palą się 2 kierunki na raz to uznałem, że trzecie światełko jest zbędne. Miał być fioletowy VTEC ale niestety żarówka jest zbyt żółta i mocna, wyszło żółte światełko :) Kiedyś zrobię fotkę jak to wygląda. Satysfakcja, że się zrobiło samemu i działa - bezcenna.
mateuszafro
22-10-10, 16:22
Mam takie laickie pytanie,czy aby świecił vtec light musi być silnik rozgrzany? dziś podłączyłem niby wszystko jak należy ale żarówka nie chciała świecić.Tylko że chwile sprawdziłem na zimnym silniku.Silnik D15Z1.
ogolnie vtec dziala dopiero na rozgrzanym silniku ale jak to jest z tym mechanizmem w vtec-e to nie wiem bo to na troche innej zasadzie dziala
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.