Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : strojenie ECU (hondata crome itp) - na czym to polega ?



soldi
11-02-09, 09:49
Jako że moja wiedza na temat strojenia kończy się na możliwości znalezienia kontaktów do ludzi, którzy stroją i na możliwości wymienienia podstawowych systemów (ale i z tym marnie ;) ), a na stronach/forach ciężko znaleźć taką "oślą łączkę", więc wychodzę z pytaniami (Uwaga wstępna: nie chodzi mi o pytanie "jak stroić"):

Co potrzebuję, żeby móc stroić ECU:
- Rozumiem że potrzeba wymienić kompa na jakiś z możliwością strojenia, lub dokupić "dodatkowego" kompa?
- Ponadto jakie jest potrzebne oprogramowanie (na stronie Hondata można ściągnąć, ale czy jest freeware)?
- Trzeba też się jakoś podłączyć - wymagane są specjalne przewody, czy to jakieś standardy typu USB, RS232?
- Są dostępne jakieś manuale bądź organizowane szkolenia w tym zakresie?
- Czy laik chcący poszerzyć swoje umiejętności grzebiąc w parametrach może uszkodzić silnik/ECU (usuwając RevLimiter na pewno ;) bądź ostro mieszając w składzie mieszanki i wywołując spalanie stukowe)?

Jeżeli ktoś mógłby podać przykładowe ceny takich "zabawek", to by było ciekawie ;) Znalazłem ceny Hondaty: za podstawowe s100 trzeba było wyrzucić (jeden tylko przykład, nie mówię że to sztywna cena) jakieś 1200 pln. Ale np Crome to za cholerę nie mogę wygrzebać jakichkolwiek informacji (prócz tego że to tańsza Hondata).

Furious
11-02-09, 11:54
Crome jest w podstawowej wersji darmowy, dziala tylko pod OBD1, potrzeba kompa OBD1 i sam soft (www.tunewithcrome.com) do tego lutownica, pare układów scalonych, programator pamięci i mozna juz zmieniac mapy. Do samego strojenia jeszcze daleko...
Uszkodzic silnik oczywiscie mozna zawsze.

RYS
11-02-09, 20:28
Zgadzam się z drogim przedmówca i jako "ciekawostke" dodam że:

- Są dostępne jakieś manuale bądź organizowane szkolenia w tym zakresie?
Są szkolenia ale bardziej są to prezentacje produktów które AEM robi + strojenie, pokazanie kilku sztuczek i możliwości ;) a załapać się n takie szkolenie może ktoś kto już dobrze ogarnia temat strojenia.
Daaaawno temu MacPL z którym współpracuję razem z Dominikiem byli na takiej prezentacji :)

PS:soldi widzę ze masz B18C4... tym bardziej ostrożnie podejdź do ewentualnego modzenia swojej fury jeśli masz fabryczny kolektor ssący i zmienisz ECU (nie że straszę... poprostu uważaj).

Najlepiej zapoznaj się z tematem: "HOW-TO: Tuning -> Chip Tuning" który zrobił Furious:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=9078
Potraktuj to jako początek... i jeśli ciężko Ci będzie to zrobić to poważnie zastanawiał bym się czy iść krok dalej.

nitro20
11-02-09, 20:38
Soldi jesli jestes zainteresowany, to swoja cene za Hondate s100 podziel na pol i dodaj 100 i jak chcesz to wpadaj odebrac ;).
Mam nowke sztuke nie smigana ;).

soldi
15-02-09, 11:49
dzięki za przydatne info :) szkoda że szukaczka nie wypluła mi wcześniej tematu HOW-TO.. jakby nie było informacje na start przydatne i już wiem czego w sieci szukać ;)

Amorr
15-02-09, 19:49
Soldi jesli jestes zainteresowany, to swoja cene za Hondate s100 podziel na pol i dodaj 100 i jak chcesz to wpadaj odebrac ;).
Mam nowke sztuke nie smigana ;).
Tylko chyba za te 1200 u Dominika masz razem ze strojeniem ...... nom chyba, ze u ciebie tez ??

nitro20
16-02-09, 14:07
Tylko chyba za te 1200 u Dominika masz razem ze strojeniem ...... nom chyba, ze u ciebie tez ??

No nie, jest to dużo większa kwota, ale najlepiej zadzwoń i się dowiedz :).