Zobacz pełną wersję : Termostat - letni czy zimowy
Z takim pytanie zderzylem sie ostatnio w sklepie.
Jeden otwiera sie na 78 stopni, drugi na 82 stopnie. Roznica cale 4 stopnie.
Czy to az taka wielka roznica jest, ktory polecacie kupic?
Tez szukam termostatu wlasnie w Krakowie i nie wiem jaki wziasc... (wogule nie wiedzialem ze sa roznice) chyba wolalbym zeby mi sie szybciej grzalo auto to wziasc ktory z tych co pisze Kubastu? Musze podac oznaczenia silnika jaka mam bude itd... czy wystawczy ze powiem ze chce termostat do civica 5d 95 ?? aha no i gdzie w Krakowie - Nowa Huta to kupic w miare tanio ??
Z takim pytanie zderzylem sie ostatnio w sklepie.
Jeden otwiera sie na 78 stopni, drugi na 82 stopnie. Roznica cale 4 stopnie.
Czy to az taka wielka roznica jest, ktory polecacie kupic?
Tez mialem kiedys do wyboru. W ksiazce serwisowej od mojego civica jest jednak, ze oryginalny jest na 78 st. Wiec taki wzialem.. Ale tak naprawde to jeden czort...
Czyli wezme ten na 78 stopni, nie zwarzajac czy sie nazywa letni czy zimowi i jaki ma kolorek 8)
jak zyje nie słyszałem o letnim albo zimowym termostacie...
i wydaje mi sie to wierutna bzdura...
róznica powstaje tylko dlatego, ze są to termostaty od róznych modeli
moim zdaniem....
jak zyje nie słyszałem o letnim albo zimowym termostacie...
i wydaje mi sie to wierutna bzdura...
róznica powstaje tylko dlatego, ze są to termostaty od róznych modeli
moim zdaniem....
żadna bzdura, do np. mojego civica (EJ9,1.4i ) JC oferuje "zimowy" i "letni" rożniący sie wlasnie temp. otwarcia
i co 6miesiecy/sezon trzeba go wymieniać?
paranoja.......
chyba, ze są DEDYKOWANE do róznych stref klimatycznych....
ale to tez dla mnie dziwne....
poza tym własnie z ciekawosci czytam manuala i nie ma mowy o róznych termostatach....
ps. wybaczcie ale JC to dla mnie zaden wyznacznik...maja wg mnie marne jakosciowo cześci...
i co 6miesiecy/sezon trzeba go wymieniać?
paranoja.......
chyba, ze są DEDYKOWANE do róznych stref klimatycznych....
ale to tez dla mnie dziwne....
poza tym własnie z ciekawosci czytam manuala i nie ma mowy o róznych termostatach....
ps. wybaczcie ale JC to dla mnie zaden wyznacznik...maja wg mnie marne jakosciowo cześci...
Sluchaj, wyzej napisalem, ze tak naprawde to jeden czort...
Ale takie wlasnie rozgraniczenie oferuje np. JC, nikt nie mowi ze JC to jakis wyznacznik... geezzzz.....
EOT, bo rozmowa zmierza do nikąd
ja nie "napadam" na Ciebie... :smile:
Nie odbieraj tego personalnie :smile:
chodzi mi tylo o fakt troszke dziwnego rozwiązania (z jakim nigdy sie nie spotkałem) :shock: i dlatego podważam jego słuszność.... :twisted:
Absolutnie mnie to dziwi i zadaje pytania...Oraz zastanawiam sie dlaczego niby tak by miało być....
EDIT: poza tym znane sa przypadki "fachofcóóóóf" którzy oferuja nam wszystko bylebysmy kupili i wydali kase... Zdarzają sie więć niekompetentni... I mślałem że to taki własnie przypadek...
Jakbyscie zgadli, wlasnie w JC zaoferowali mi owe cudenka.
Dzieki za opinie
EDIT: poza tym znane sa przypadki "fachofcóóóóf" którzy oferuja nam wszystko bylebysmy kupili i wydali kase... Zdarzają sie więć niekompetentni... I mślałem że to taki własnie przypadek...
cena jest taka sama, wiec raczej nie ma to na celu nikogo naciąganie...
[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 18:52 ]
Jakbyscie zgadli, wlasnie w JC zaoferowali mi owe cudenka.
Dzieki za opinie
nie zgadli, tylko wlasnie w JC maja taki podzial, bo tez tam bralem :)
aha...
Sluchaj, wyzej napisalem, ze tak naprawde to jeden czort...
skoro jeden czort to po co są dwa rodzaje?
mnie sie zdaje, że jedyne wytłumaczenie to model/typ....
a wtedy to juz znów nie jeden czort...
dlatego mnie to ciekawi..tym bardziej, ze ja sie spotkałem tylko z tm 82st. C
[ Dodano: Wto 24 Sty, 2006 ]
EDIT: poza tym znane sa przypadki "fachofcóóóóf" którzy oferuja nam wszystko bylebysmy kupili i wydali kase... Zdarzają sie więć niekompetentni... I mślałem że to taki własnie przypadek...
cena jest taka sama, wiec raczej nie ma to na celu nikogo naciąganie..
dokładnie.....
ale moze byc tak, ze nie maja tego 82st. C i "DBAJA" o klienta ofeujac mu inny niekowniecznie trafnie...niekoniecznie z chęci zysku/reklamy ale chociazby nieswiadomosci...
aha...
Sluchaj, wyzej napisalem, ze tak naprawde to jeden czort...
skoro jeden czort to po co są dwa rodzaje?
mnie sie zdaje, że jedyne wytłumaczenie to model/typ....
a wtedy to juz znów nie jeden czort...
dlatego mnie to ciekawi..tym bardziej, ze ja sie spotkałem tylko z tm 82st. C
Aleś uparty...
Roznica (jesli rzeczywiscie istenieje) to 4st., wiec tyle co nic... Praktycznie nic to nie zmienia, ze ciut pozniej sie otworzy.. dla nas bedzie to praktycznie niezauwazalne, a dla silnika tez zadnej roznicy nie bedzie...
prz3mo...
jestem uparty... bo mnie ciekawia takie rozwiązania...
poza ttm od tego też jest forum.... zeby pytać...
Nie rozumiem strategi robienia dwóch termostatów skoro:
Roznica (jesli rzeczywiscie istenieje) to 4st., wiec tyle co nic... Praktycznie nic to nie zmienia, ze ciut pozniej sie otworzy.. dla nas bedzie to praktycznie niezauwazalne, a dla silnika tez zadnej roznicy nie bedzie...
to tak jakby firma robiła sobie pod górę...Skoro róznica jest praktycznie NIEISTOTNA to po jaką cholerę są dwa modele???????????????????? Nie mogę tego zrozumiec...
to tak jakby firma robiła sobie pod górę...Skoro róznica jest praktycznie NIEISTOTNA to po jaką cholerę są dwa modele???????????????????? Nie mogę tego zrozumiec...
normalnie czeski film :lol:
Ale odpowiem - ten na 78 robi inna firma, a ten na 82 inna.
I juz naprawde EOT, bo nie mam siły...
pozdrawiam :lol:
mnie też nie cieszy ta "walka"
tylko po jaką cholerę ma 78st jak wszędzie jest napisane 82st w manualu (chyba ze ktos ma inne wiadomosci-wtedy chyle czoła i moja dyskusja nie ma sensu)
to tak jak masz coś zalecane do swojego auta przez honde a stosujesz cos co wymyśliła "jakaś" firma...????????????
lepiej wie co dobre?(ta firma czy honda?)
Nie widze żadnej celowości takiego działania oprócz checi zarobku tego producenta....
Dlaczego sie czepiam????
Moim zdaniem SPRAWNA TECHNICZNIE honda ma bardzo dobrze wyliczony balans termiczny i nie dzieje sie tak dlatego, ze termostat sie otwiera "gdzieśtam"...
mnie sie to podoba, ze auto sie nie grzeje/wskazówka stoi jak mur/a w aucie jest ciepło/w lecie nie gotuje nawet przy 200km/h
I taki termostat o innej specyfikacji (wg mnie nigdzie niezalecanej) moze zmienic ten bilans niekoniecznie na korzysć....
tylko po jaką cholerę ma 78st jak wszędzie jest napisane 82st w manualu (chyba ze ktos ma
zalezy kolego jaki silnik, w manualu do mojego 1.4 jest 78....
To juz naprawde koniec, bo ten watek to przyklad zrobienia z "igły - widły"...
pisałem własnie na samym poczatku, ze przegladam manuala-do włąsnie wspomnianego modelu-i nic tam nie ma... :neutral:
widac.... mamy innego manuala...
bo skoro faktycznie napisane ze ma byc 78 to nie ma dyskusji...
ja poprostu nigdzie nie znalazłem termostatu na 78... (w moich zbiorach) :neutral:
pzdr z temp 78st C :twisted: :lol:
EDIT: i odbierasz moje posty zbyt personalnie...
to nie
przyklad zrobienia z "igły - widły"... tylko ja faktycznie chciałem wiedziec...
Cos niecos juz wiem ( w pewnych kwestiach) i chce wiedziec wiecej...
zebym potem nie musial zadawać zbyt wielu lamerskich pytań...to chyba forumm jest....
Zeby sie dolaczyc do tej wspanialej dyskusji ja w manualu znalazlem ponizsze twierdzenie
"Poczatek otwarcia termostatu : 76 - 80°C"
Wiec 78stopni sie miesci a o 82 nie :)
EDIT: i odbierasz moje posty zbyt personalnie...
hahah.. chyba zartujesz :D Po prostu uwazam, ze te 4 st. to na tyle bzdurna rzecz by tak długo o tym gadac... Ale spoko :) Jeden przywiązuje wage do tego, inny do czegos innego...
Tak jak są inne chłodnice do różnych silników, tak samo jest z termostatem i moim zdaniem Lcfr ma rację, ten 82 stopnie jest do d15z1 i może do jakiś innych jeszcze. Nie chce mi się szukać, ale sprzedający opowiada bzdury że są dwa rodzaje do danego silnika, czy to ma aż takie znaczenie to odrębna historia, ale w jakimś celu się różnią, a to że inny pasuje to nie znaczy że jest letni albo zimowy.
kawałek manuala:
http://img467.imageshack.us/img467/6424/termostat4vw.jpg (http://imageshack.us)
SiemaR, ja pisalem o D14A3. W katalogu JC sa 2 rodzaje do tego silnika , wlasnie na 78 i 82 stopnie. Autor posta ma wlasnie D14A4(3).. Moim zdaniem nic sie nie stanie jak termostat sie bedzie otwieral przy 82, a nie 78. Ale asekuracyjnie tez kupilem tak jak jest w manualu czyli na 78.
a ja o tym że w manualu do D14A3 jest jeden, 78 stopni, a 82 jest do do D15Z1 i być może jeszcze do jakiegoś innego i że katalog JC jest do beeee i nim bym się nie sugerował. Tak samo jak tym co mówi pan który sprzedaje, bo podejrzewam że prawie każdy, kto coś sam robił, kupował i wymieniał miał przypadek że z katalogu pan dobrał nie to co powinien ;)
a ja o tym że w manualu do D14A3 jest jeden, 78 stopni, a 82 jest do do D15Z1 i być może jeszcze do jakiegoś innego i że katalog JC jest do beeee i nim bym się nie sugerował. Tak samo jak tym co mówi pan który sprzedaje, bo podejrzewam że prawie każdy, kto coś sam robił, kupował i wymieniał miał przypadek że z katalogu pan dobrał nie to co powinien ;)
Tak, zgadza sie. W manualu do D14A3(4) jest 78. Napisalem to wczesniej, taki tez kupilem...
Ale dalej bede sie upierał, ze jakby otwieral sie przy 82 to nic sie nie stanie :)
ja kupilem JC 82 stopnie i po miesiacu przestal sie otwierac,roz*** mi przez to uszczelke pod glowica.... nie polecam tego sprzetu
D15Z1 ma 82. st, bo jest silnikiem nastawionym na ekonomię.
Ja zmieniłem na ASO hondy izałożyli mi zamiennik TAKATO 82 C i taki zalecaja wszystko ma być w porządku. Pożyjemy zobaczymy, a uszczelke wywaliło przez butowanie na zimnym silniku la pozatym tem 78 C też mógł się zablokować i nie otwierać miałeś kolego pecha.
Pozdr.
Czyli do d15b2 mam kupić na 78stopni bo właśnie mi strzelił!!
skolopendra
21-12-07, 17:00
na 78stopni bo właśnie mi strzelił!!
kupuj jaki chcesz ,znaczenia to nie ma :)
Jeszcze ja zapytam o ten nieszczęsny termostat:
był wymieniany na takato z JC. Nie wiem niestety czy 82 czy 78C.
Była wymieniana również pompa wody.
Przed wymianą auto się długo nagrzewało i nie trzymało temperatury podczas szybkiej/wolnej jazdy. Generalnie wskazówka od temp trochę wariowała.
po wymianie auto nagrzewa się szybko i trzyma temperaturę tyle że wskazówka nie podnosi się wyżej niż 1/4 a może i 1/5 skali.
Czy to przypadkiem nie oznacza że silnik jest niedogrzany? co z tym zrobić?
peace
skolopendra
23-12-07, 00:27
był wymieniany na takato z JC
nie wykluczone że już się uszkodził, i pozostał w pozycji otwartej :/
da radę z tym jeździć czy lepiej zrobić to od razu? :/
skolopendra
23-12-07, 14:59
da radę z tym jeździć czy lepiej zrobić to od razu?
jasne że da rade
choć pojawiają sie opinie że spalanie ciut wzrasta
da radę z tym jeździć czy lepiej zrobić to od razu? :/
lepiej zrobic od razu...
bo może sie cos "cos zmienic" i zostanie w pozycji zamkniętej - a w wtedy do przegrzania juz blisko..
termostat 78 jest na ciepły klimat włochy, hiszpania na polskę też wkładali 78 a 82 to zimny klimat czyli na północ ---a tak poza tym to termostat do hondy jezeli się zepsuje to zostanie w pozycji otwartej ,(orginał oczywiscie)a przegrzany silnik lub uszczelka pod głowicą wydmuchana to sprawka starej chłodnicy i pompy wody , wiem bo wymieniłem juz z 50 termostatów w civic 92-00 ,ostatni to civic ek4 z włoch z 1998r i 78C orginał 11lat i 200tyś wytrzymał (stanął w pozycji otwartej czyli pierwsza kreska na wskazniku)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.