Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kolektor Dolotowy B18C1/3/4-Jaki ??



...Bartuś...
08-02-09, 23:38
Jak wiadomo kolektor dolotowy w B18c4(nie jestem pewien co do B18c1/C3) posiada IAB nie było by w tym nic złego gdyby nie to że przy Swapie do 5Gena i wiązce OBD1 pojawia się problem iż komputer P28 nie obsługuj IAB,a przeróbka jest nie opłacalna.Problem staje się wtedy zły AFR na niskich obrotach czym objawia się u Mnie jak by para z wydechu i straszny smród benzyny.
Wychodzi na to że trzeba zmienić kolektor dolotowy,tylko na jaki wiem że Skunk2 i OBX robią takie kolektory.Lecz różnica między nimi to 100dol co przy dzisiejszym kursie wychodzi bardzo dużo.Dlatego też szukam opinii na ich temat??

KluH
08-02-09, 23:41
też mam ten problem, może niech wypowiedzą się osoby które mają porównanie z zamiennikami ssaka skunka, powiedzą co za a co przeciw i dlaczego. :)

wpadły mi w ręce takie okazy jak:

OBX
AEBS
Edelbrock Victor-X

wiadomo też że ssak skunka jest kopią z ITR'a ale chyba szpilki c6 nie pasują do c4

czekamy na pomoc speców :)

ppm702
09-02-09, 08:11
z zasłyszanych opinii - podobno najlepszym do C4 jest Edelbrock.

Ja dzisiaj będę miał swojego skunksa - podobno drugi w kolejce jeśli chodzi o przyrosty. I znowu podobno to jest różnica 3-4KM.
ssak skunka jest kopią z ITR'a ale chyba szpilki c6 nie pasują do c4
to jest właśnie kopia ITRowego z rozstawem szpilek pod głowicę C4

reggi3
09-02-09, 08:19
jeszcze są ssaki Blox chwalone i tez są dobrą kopią ITRowego, a róznica miedzy skunkiem to około 60$

Pati
09-02-09, 09:07
blox i obx to kopie skunka. aebs ma swoj projekt, edelbrock ma dwa rodzaje kolektorow: victorX i performerX, ktore daja odmienne efekty. najlepiej dostosowac kolektor do wlasnych potrzeb.
roznica jest w jakosci wykonania: dokladnosci odlewu, obrobce, grubosci piachu w jakim zostal element odlany.

crxd16
09-02-09, 10:24
skunk2 gen1 to kopia ITR'owksiego, skunk2 pro series jest nowa konstrukcja i nie ma nic wspolnego z ITR

Pati
09-02-09, 10:31
nie posunal bym sie do tak dalekich wnioskow. poprawiono jakosc odlewu, oraz dodano emblemat S2 na gorze.

green_eyed_kate
09-02-09, 12:59
czyli jeżeli by się trafił blox i obx to brać bez zastanowienia bo jest to wierna kopia skunka??

crxd16
09-02-09, 13:02
nie posunal bym sie do tak dalekich wnioskow. poprawiono jakosc odlewu, oraz dodano emblemat S2 na gorze.

no nie wiem, ma troszke wieksze plenum i troszke grubsze 'ramiona' teraz bardziej konstrukcyjnie aebs'a przypomina


czyli jeżeli by się trafił blox i obx to brać bez zastanowienia bo jest to wierna kopia skunka??

skunk/blox to kopia ITR'a a obx'sow jet kilka rodzajow

najleopszy kolektor cena/przyrosty to aebs

!markos
09-02-09, 13:49
najleopszy kolektor cena/przyrosty to aebsskad takie informacje?

KluH
09-02-09, 14:00
trafiła się okazja kupna skunka za 220$ i chyba na tym się skupię bo taniej raczej się nie uda :confused:
powiedzcie jeszcze co z przepustnicą, wrzucać seryjną od c4 (chyba podejdzie?) czy kombinować na przykład od h22?

jurekkiller
09-02-09, 17:55
seryjna od c4 podejdzie, m in tak ma (H)Dylu
choc najlepiej wymienic od razu przepustnice (Do Skunka wskazane jest używać przepustnic od 64mm do 75mm/ cyt z innego forum.)

KluH
10-02-09, 12:34
dobra dzięki za odpowiedzi i porady. Czyli zakupuję skunka za 220$ i próbuję kołować przepustnicę od h22.

EDIT:
napiszcie jeszcze ty ssak skunka jest plug&play i czy nie ma komplikacji przy montażu:)

crxd16
10-02-09, 14:10
przepustnica z h22 ma 60mm, tak jak b16/b18 vti (procz itr'a)

jurekkiller
10-02-09, 17:07
sprawdz tu.
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=5192

KluH
10-02-09, 18:41
przepustnica z h22 ma 60mm, tak jak b16/b18 vti (procz itr'a)

thx myślałem że to są 65mm

havok
10-02-09, 18:48
Montaż kolektora Skunka:
http://www.ff-squad.com/tech/howto/sk2manifold/

KluH
10-02-09, 19:59
czyli wygląda na to że oprócz ssaka nic więcej nie potrzeba bo wszystko powinno podejść. największy problem będzie z małymi japońskimi rękami :D

havok
10-02-09, 20:14
Ja na wszelki wypadek dokupiłem te cudeńka z ITR do ssącego. Ale jeszcze nie montowałem.

KluH
10-02-09, 20:30
cudeńka? co masz na myśli?

havok
10-02-09, 21:09
http://www.ff-squad.com/tech/howto/sk2manifold/parts_1b.jpg

taz666
11-02-09, 02:51
nie posunal bym sie do tak dalekich wnioskow. poprawiono jakosc odlewu, oraz dodano emblemat S2 na gorze.

Czy wraz z poprawą jakości odlewu idzie w parze lepszy przepływ powierza w kolektorze?

Jeśli chodzi o mody [H]Dylu[H] to on też ma SKUNK2 w b18c4 na seryjnej przepustnicy i właśnie najbardziej na to narzeka. Nie dość że blokuje ona potencjał SKUNK'sa to jeszcze pojawiają się czasem krzaki typu szarpanie w okolicy załączania się VTEC-a (nie jest to jeszcze sprawdzone do końca ale wykluczone zostało już parę innych rzeczy i wszystko wskazuje właśnie na przepustnicę) zatem chyba warto zainwestować od razu w większą przepustnicę.

!markos
11-02-09, 09:15
przepustnica szarpie w momencie vteca? ciekawe... :rolleyes:

KluH
11-02-09, 11:37
no dobra to teraz jaką przepustnicę wrzucić? z jakiego auta i jaki model silnika? znalazłem że ktoś nie polecał większej niż 68mm na ulicę... dlaczego?

jurekkiller
11-02-09, 11:59
aftermarket -> skunk, bdl, blox etc kupisz w kazdym rozmiarze
o ile dobrze zapamietalem to seryjne hondowskie nie sa wieksze niz 60mm, itr ma 62mm.

taz666
11-02-09, 12:07
przepustnica szarpie w momencie vteca? ciekawe... :rolleyes:

Heh, Ty to zawsze się gdzieś dopatrzysz :rolleyes: Opisałem jak się zachowuje samochód (przepustnica nie szarpie, no chyba że za kieszeń najwyżej jak się zepsuje) podczas jazdy. Dokładniej to zajwisko pojawia się kiedy jedzie się z jakąś prędkością, przyśpieszy się mocno do VTECA potem się odpuści i znowu da gaz do oporu. Wtedy (aczkolwiek też nie zawsze) silnik się dławi i samochodem szarpie.

KluH
11-02-09, 12:14
w temacie na passwordzie piszą aby zastosować przepustnicę od h22 a tu piszecie ze ma taka sama srednice

http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=5192

:confused:

crxd16
11-02-09, 13:46
motylek jest taki sam 60mm a to sie liczy, a nie wlot, ktory rzeczywiscie ma w h22 65mm, a w b-serii 62mm, ale motylek jest wazny, ktory i w b i w h ma 60mm !

KluH
11-02-09, 16:25
ok teraz się wyjaśniło. thx

ziomal007
15-02-09, 11:49
A propo ssaków , co myślicie o tej przepustnicy ?

http://allegro.pl/item556627370_przepustnica_70mm_honda_civic_integr a_b16_b18.html

Podejdzie to to do skunka czy innego P&P ? I czemu na ulicę nie więcej jak 65mm ?

!markos
15-02-09, 23:20
bo nic z tego nie ma, a utrudnione jest dozowanie gazu.

Mystek
16-02-09, 16:56
zaraz zaraz niedawno mowione bylo ze 68 mm wiec co w koncu ?

!markos
16-02-09, 17:58
65. powyzej tej srednicy nic nie zyskujesz.

Mystek
16-02-09, 18:57
a czy trace ? Czy jesli zamierzam dlubac dalej do nielepiej wieksza czyli 68 ?
I jeszcze raz to wkoncu jaka jest seryjna w 1.8 , 60 czy 62mm ??

i czy przypadkiem EK9 niemialy 69 mm :confused:

crxd16
16-02-09, 19:35
b16a1 58mm
b16b,b18c5/6 62mm
reszta b vti 60mm

najwieksza ma s2k 64mm

!markos
16-02-09, 22:44
a czy trace ?tracisz normalne dozowanie gazu. przechodzisz z plynnego w zero-jedynkowe.

Czy jesli zamierzam dlubac dalej do nielepiej wieksza czyli 68 ? skoro na seryjnych przepustnicach z itr ludzie robia po 240+ koni, to sadzisz, ze potrzebujesz przepustnice o 6mm wieksza?

KluH
16-02-09, 22:54
ok czyli podsumowując kolektor ssący skunka będzie dobrym rozwiązaniem oraz wychodzi na to że trzeba szukać jakiejś aftermarketowej przepustnicy do tego kolektora żeby to wszystko miało sens.

dzięki dziewczyny za podpowiedzi !

http://img205.imageshack.us/img205/5140/piwozb0.gif

Mystek
17-02-09, 06:43
skoro na seryjnych przepustnicach z itr ludzie robia po 240+ koni, to sadzisz, ze potrzebujesz przepustnice o 6mm wieksza?

No i wszysttko jasne, dzieki .

ppm702
17-02-09, 13:39
zobaczymy jak będzie u mnie na 68mm, ale nie wydaje mi się, żeby az tak mała różnica wpłynęła od razu na zero-jedynkową pracę gazu.

Przynajmniej mam taką nadzieję ;)