Zobacz pełną wersję : Kolektor Dolotowy B18C1/3/4-Jaki ??
...Bartuś...
08-02-09, 23:38
Jak wiadomo kolektor dolotowy w B18c4(nie jestem pewien co do B18c1/C3) posiada IAB nie było by w tym nic złego gdyby nie to że przy Swapie do 5Gena i wiązce OBD1 pojawia się problem iż komputer P28 nie obsługuj IAB,a przeróbka jest nie opłacalna.Problem staje się wtedy zły AFR na niskich obrotach czym objawia się u Mnie jak by para z wydechu i straszny smród benzyny.
Wychodzi na to że trzeba zmienić kolektor dolotowy,tylko na jaki wiem że Skunk2 i OBX robią takie kolektory.Lecz różnica między nimi to 100dol co przy dzisiejszym kursie wychodzi bardzo dużo.Dlatego też szukam opinii na ich temat??
też mam ten problem, może niech wypowiedzą się osoby które mają porównanie z zamiennikami ssaka skunka, powiedzą co za a co przeciw i dlaczego. :)
wpadły mi w ręce takie okazy jak:
OBX
AEBS
Edelbrock Victor-X
wiadomo też że ssak skunka jest kopią z ITR'a ale chyba szpilki c6 nie pasują do c4
czekamy na pomoc speców :)
z zasłyszanych opinii - podobno najlepszym do C4 jest Edelbrock.
Ja dzisiaj będę miał swojego skunksa - podobno drugi w kolejce jeśli chodzi o przyrosty. I znowu podobno to jest różnica 3-4KM.
ssak skunka jest kopią z ITR'a ale chyba szpilki c6 nie pasują do c4
to jest właśnie kopia ITRowego z rozstawem szpilek pod głowicę C4
jeszcze są ssaki Blox chwalone i tez są dobrą kopią ITRowego, a róznica miedzy skunkiem to około 60$
blox i obx to kopie skunka. aebs ma swoj projekt, edelbrock ma dwa rodzaje kolektorow: victorX i performerX, ktore daja odmienne efekty. najlepiej dostosowac kolektor do wlasnych potrzeb.
roznica jest w jakosci wykonania: dokladnosci odlewu, obrobce, grubosci piachu w jakim zostal element odlany.
skunk2 gen1 to kopia ITR'owksiego, skunk2 pro series jest nowa konstrukcja i nie ma nic wspolnego z ITR
nie posunal bym sie do tak dalekich wnioskow. poprawiono jakosc odlewu, oraz dodano emblemat S2 na gorze.
green_eyed_kate
09-02-09, 12:59
czyli jeżeli by się trafił blox i obx to brać bez zastanowienia bo jest to wierna kopia skunka??
nie posunal bym sie do tak dalekich wnioskow. poprawiono jakosc odlewu, oraz dodano emblemat S2 na gorze.
no nie wiem, ma troszke wieksze plenum i troszke grubsze 'ramiona' teraz bardziej konstrukcyjnie aebs'a przypomina
czyli jeżeli by się trafił blox i obx to brać bez zastanowienia bo jest to wierna kopia skunka??
skunk/blox to kopia ITR'a a obx'sow jet kilka rodzajow
najleopszy kolektor cena/przyrosty to aebs
najleopszy kolektor cena/przyrosty to aebsskad takie informacje?
trafiła się okazja kupna skunka za 220$ i chyba na tym się skupię bo taniej raczej się nie uda :confused:
powiedzcie jeszcze co z przepustnicą, wrzucać seryjną od c4 (chyba podejdzie?) czy kombinować na przykład od h22?
jurekkiller
09-02-09, 17:55
seryjna od c4 podejdzie, m in tak ma (H)Dylu
choc najlepiej wymienic od razu przepustnice (Do Skunka wskazane jest używać przepustnic od 64mm do 75mm/ cyt z innego forum.)
dobra dzięki za odpowiedzi i porady. Czyli zakupuję skunka za 220$ i próbuję kołować przepustnicę od h22.
EDIT:
napiszcie jeszcze ty ssak skunka jest plug&play i czy nie ma komplikacji przy montażu:)
przepustnica z h22 ma 60mm, tak jak b16/b18 vti (procz itr'a)
jurekkiller
10-02-09, 17:07
sprawdz tu.
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=5192
przepustnica z h22 ma 60mm, tak jak b16/b18 vti (procz itr'a)
thx myślałem że to są 65mm
Montaż kolektora Skunka:
http://www.ff-squad.com/tech/howto/sk2manifold/
czyli wygląda na to że oprócz ssaka nic więcej nie potrzeba bo wszystko powinno podejść. największy problem będzie z małymi japońskimi rękami :D
Ja na wszelki wypadek dokupiłem te cudeńka z ITR do ssącego. Ale jeszcze nie montowałem.
cudeńka? co masz na myśli?
http://www.ff-squad.com/tech/howto/sk2manifold/parts_1b.jpg
nie posunal bym sie do tak dalekich wnioskow. poprawiono jakosc odlewu, oraz dodano emblemat S2 na gorze.
Czy wraz z poprawą jakości odlewu idzie w parze lepszy przepływ powierza w kolektorze?
Jeśli chodzi o mody [H]Dylu[H] to on też ma SKUNK2 w b18c4 na seryjnej przepustnicy i właśnie najbardziej na to narzeka. Nie dość że blokuje ona potencjał SKUNK'sa to jeszcze pojawiają się czasem krzaki typu szarpanie w okolicy załączania się VTEC-a (nie jest to jeszcze sprawdzone do końca ale wykluczone zostało już parę innych rzeczy i wszystko wskazuje właśnie na przepustnicę) zatem chyba warto zainwestować od razu w większą przepustnicę.
przepustnica szarpie w momencie vteca? ciekawe... :rolleyes:
no dobra to teraz jaką przepustnicę wrzucić? z jakiego auta i jaki model silnika? znalazłem że ktoś nie polecał większej niż 68mm na ulicę... dlaczego?
jurekkiller
11-02-09, 11:59
aftermarket -> skunk, bdl, blox etc kupisz w kazdym rozmiarze
o ile dobrze zapamietalem to seryjne hondowskie nie sa wieksze niz 60mm, itr ma 62mm.
przepustnica szarpie w momencie vteca? ciekawe... :rolleyes:
Heh, Ty to zawsze się gdzieś dopatrzysz :rolleyes: Opisałem jak się zachowuje samochód (przepustnica nie szarpie, no chyba że za kieszeń najwyżej jak się zepsuje) podczas jazdy. Dokładniej to zajwisko pojawia się kiedy jedzie się z jakąś prędkością, przyśpieszy się mocno do VTECA potem się odpuści i znowu da gaz do oporu. Wtedy (aczkolwiek też nie zawsze) silnik się dławi i samochodem szarpie.
w temacie na passwordzie piszą aby zastosować przepustnicę od h22 a tu piszecie ze ma taka sama srednice
http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=5192
:confused:
motylek jest taki sam 60mm a to sie liczy, a nie wlot, ktory rzeczywiscie ma w h22 65mm, a w b-serii 62mm, ale motylek jest wazny, ktory i w b i w h ma 60mm !
ok teraz się wyjaśniło. thx
A propo ssaków , co myślicie o tej przepustnicy ?
http://allegro.pl/item556627370_przepustnica_70mm_honda_civic_integr a_b16_b18.html
Podejdzie to to do skunka czy innego P&P ? I czemu na ulicę nie więcej jak 65mm ?
bo nic z tego nie ma, a utrudnione jest dozowanie gazu.
zaraz zaraz niedawno mowione bylo ze 68 mm wiec co w koncu ?
65. powyzej tej srednicy nic nie zyskujesz.
a czy trace ? Czy jesli zamierzam dlubac dalej do nielepiej wieksza czyli 68 ?
I jeszcze raz to wkoncu jaka jest seryjna w 1.8 , 60 czy 62mm ??
i czy przypadkiem EK9 niemialy 69 mm :confused:
b16a1 58mm
b16b,b18c5/6 62mm
reszta b vti 60mm
najwieksza ma s2k 64mm
a czy trace ?tracisz normalne dozowanie gazu. przechodzisz z plynnego w zero-jedynkowe.
Czy jesli zamierzam dlubac dalej do nielepiej wieksza czyli 68 ? skoro na seryjnych przepustnicach z itr ludzie robia po 240+ koni, to sadzisz, ze potrzebujesz przepustnice o 6mm wieksza?
ok czyli podsumowując kolektor ssący skunka będzie dobrym rozwiązaniem oraz wychodzi na to że trzeba szukać jakiejś aftermarketowej przepustnicy do tego kolektora żeby to wszystko miało sens.
dzięki dziewczyny za podpowiedzi !
http://img205.imageshack.us/img205/5140/piwozb0.gif
skoro na seryjnych przepustnicach z itr ludzie robia po 240+ koni, to sadzisz, ze potrzebujesz przepustnice o 6mm wieksza?
No i wszysttko jasne, dzieki .
zobaczymy jak będzie u mnie na 68mm, ale nie wydaje mi się, żeby az tak mała różnica wpłynęła od razu na zero-jedynkową pracę gazu.
Przynajmniej mam taką nadzieję ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.