Zobacz pełną wersję : D15z3 -Muli podczas jazdy
Witam . Mam taki problem , że podczas jazdy w zakresie obrotów 2,5-3 tyś czasami jest taki efekt jakby coś go trzymało . Spotkał się ktoś już z takimi objawami ?? Za wszystkie spostrzeżenia i uwagi z góry serdeczne dzięki .
Pozdrawiam Łukasz .
Mam to samo. Wydaje mi sie, ze jest to uzaleznione od tego, ze wtedy jedziesz na tej ubogiej mieszance i spalanie jest najnizsze. No ale moge sie mylic :) Ten model nie jest nastawiony na moc, tylko na ekonomie :D
Ale jeszcze niedawno tego nie było . Chodził bez zastrzeżeń . To nie jest związane z pracą w trybie econo .
U mnie jest coś podobnego jak lekko dodaje gazu np. na 3 biegu w zakresie ok3 tyś. obr. często tak jakby ospale reagował a czasem trochę szarpnie. Właśnie też mnie to martwi i tak się zastanawiałem że to może coś z zaworem vtec-a. Objaw znika przy pełnym gazie:D
U mnie jest coś podobnego jak lekko dodaje gazu np. na 3 biegu w zakresie ok3 tyś. obr. często tak jakby ospale reagował a czasem trochę szarpnie. Właśnie też mnie to martwi i tak się zastanawiałem że to może coś z zaworem vtec-a. Objaw znika przy pełnym gazie:D
to ze koło 3 tys leko szarpi to jest normalne bo wtedy przechodi z ubogiej mieszanki na wzbogacona a vtec załancza sie około 3,8tys zalezy od biegu i obcizenia ale w tych granicach ja mam tes sam silni ale jakos nie mam problemów jade sobie spokojnie koło 3 tys jest "szarpniecie" czyli ECU zmienia mapy i około 3,8- 4 tys (co nie którzy mowia ze w D15z3 nie czuc Vtec-a ) jest drugie "szarpniecie" nie jest to niewiadomo jakie ale wyczówalne
Przeprowadziłem samodiagnostyke i nie wykrywa żadnych błędów .
Sonde lambda też można wykluczyć bo niedawno założyłem nową NGK/NTK.
U mnie też czasami lubi sobie szarpnąć.
Jest jeszcze jeden objaw :
Jak jadę pod górkę i wcisne gaz to auto reaguje ospale ale wystarczy go troche ująć i zaczyna lepiej przyspieszać .
Przeprowadziłem samodiagnostyke i nie wykrywa żadnych błędów .
Sonde lambda też można wykluczyć bo niedawno założyłem nową NGK/NTK.
U mnie też czasami lubi sobie szarpnąć.
Jest jeszcze jeden objaw :
Jak jadę pod górkę i wcisne gaz to auto reaguje ospale ale wystarczy go troche ująć i zaczyna lepiej przyspieszać .
kolego jak mu dasz od razu do spodu to wiadomo ze ten silnik sie nie zbierze u mnie tez tak jest wiec radze gazem operowac spokojnie nie od razu w podłogę tylko stopniowo a napewno bedzie sie szybciej zbierał niz ja kwciśniesz w podłoge
Sprubój powymieniać filtry. Choc moze byc to wina czegos innego u mojego znajomego wóle nie jechałą stawalismy na kresce ma tak isam silnik i go brałęm bez niczego. Co sie okazało siadął mu pompa wody pojechał do mechanika zeby ja wymienic a tu sie okazało ze ktoś zle psek od rozrządu założył
Jednym słowem trzeba cały czas jechać pełnym ogniem i nie będzie problemu:D
Mam dokładnie takie same objawy jak kolega napisal w pierwszym poscie... Martwiłem sie tym też ale widze ze duzo osob tak ma wiec "ten typ tak ma";) U mnie wymienione sa wszystkie filtry, swiece itp... Wiec pozostaje tylko szybciej jeżdzić :D
Pozdrawiam
Kamil
Nie możliwe że ten typ tak ma , bo mój tak nie miał . Coś mu dolega i trzeba znaleźć co .
Nie możliwe że ten typ tak ma , bo mój tak nie miał . Coś mu dolega i trzeba znaleźć co
Kurcze to nie wiem... Możliwe ze kable WN... Ja kabli nie wymieniałem a to mogło by byc...
Ja też to mam i muli TYLKO gdy świeci kontrolka "econo". Nawet założyłem kiedyś taki temat na tym forum ale nistety- dużo osób tak ma i nikt niewie dlaczego :(
witam.. wprawdzie mam inny silnik niż poprzednicy ale chcialem sie podzielić swoim doświadczeniem.. jakiś czas temu miałem problem z moca silnika i wyszły dwie usterki:
*niesprawna sonda lambda - wyszło dopiero przy podłączonym komputerze w czasie jazdy ( na postoju niby wszystko było OK)
*niesprawny czujnik temperatury płynu chłodzącego (rezystancja nie odpowiadała rzeczywistej temperaturze płynu, to samo uszkodzenie może dotyczyć czujnika powietrza dolotowego)
oczywiście po ewentualnej wymianie czujnika konieczny jest reset komputera
Dzięki sprawdze te czujniki .
Jak sprawdzisz to daj znać czy coś się zmieniło.
Chlopaki u mnie jest to samo VTEC-E czyli d15z3 Motor muli sie strasznie od 2 do 2,5 tys obr/min
Od 3 tys zaczyna isc niezle a od 4 jest VTEC i idzie dobrze. Nie da rady dobrze przyspieszyc na 5tce jak obr sa w zakresie 2tys
Moze te silniki takie juz sa...
Chlopaki u mnie jest to samo VTEC-E czyli d15z3 Motor muli sie strasznie od 2 do 2,5 tys obr/min
Od 3 tys zaczyna isc niezle a od 4 jest VTEC i idzie dobrze. Nie da rady dobrze przyspieszyc na 5tce jak obr sa w zakresie 2tys
Moze te silniki takie juz sa...
Co ty chcesz przyspieszac na 5 biegu majac 2 tys obrotow?!
Ty ja zabijesz :D
Serio, przeciez to silnik wysokoobrotowy i w nim jest niemozliwe przyspieszanie na tak wysokim biegu przy tak malych obrotach! do 3 tys. jest ekonomiczna jazda, powyzej mamy przyspieszenie, w szczegolnosci od 4 tys obotor...
Chlopaki u mnie jest to samo VTEC-E czyli d15z3 Motor muli sie strasznie od 2 do 2,5 tys obr/min
Od 3 tys zaczyna isc niezle a od 4 jest VTEC i idzie dobrze. Nie da rady dobrze przyspieszyc na 5tce jak obr sa w zakresie 2tys
Moze te silniki takie juz sa...
To nie silnik, to skrzynia czterobiegowa z dodatkowym nadbiegiem ;) przełożenie całkowite czwórki masz mniej wiecej takie jak piątka w D14, a przełożenie piątki masz jeszcze dłuższe jak szóstka w golfie V 1.6 :D także nie dziw sie że 90KM muli na piątym biegu od 2000rpm. Czyba że np. na trójce przy takich obrotach tez nie chce jechać, wtedy coś jest nie tak.
Chciałem zwrócić uwagę, że w tym temacie nie chodziło o przyspieszanie na 5 biegu. U mnie takie objawy występują na 3/4 przy lekkim dodawaniu gazu a moim zdaniem przy 3000 takie coś już nie powinno występować.
Wiem, tylko Salata wspomniał ze mu na piątce nie jedzie to opisałem dlaczego ;)
Spróbujcie odłączyć EGR ściągając wężyk podciśnienia, miałem podobny problem i po tym zabiegu mu przeszło. Nie muli i lepiej reaguje na lekkie wciskanie gazu, z tym że nie jest to jakas dramatyczna róznica ale jest :)
Czy po tym zabiegu nie wyskoczą jakieś błędy?
Nie, a przynajmniej nie powinny. Wężyk jest zdjęty i zawór sie nie otwiera ale układ sterujący jego pracą o tym nie wie i działa normalnie ;) Gdybyś coś w elektryce porozpinał to wtedy pewnikiem wywali błąd.
Wystarczy zdjąć i nie trzeba niczym zaślepiać żeby brudu nie łapało?
Ja mam niezaślepiony ale szczerze to nie wiem jak lepiej. Tymczasowo nie trzeba ale gdzieś czytałem że ktoś zatykał wężyk i rurke, może i ja tak zrobie bo cały czas mam odpięte to ustrojstwo.
koledzy wrzucie fotke który to jest wezyk bo szukałe mi nie moge nigdzie znales który to jest
Ok mowilismy o 5tce ale na 2,3 tez sie muli czesto tak od 2 od 2,5k obr i wcale nie wciskam pedalu do podlogi jak niektorzy ;] ...
boze to jest honda.... 2,5 tys obrotów to tak jakby ten silnik stal w miejscu !! na pierwszym biegu rozkreci sie szybko ale na reszcie to nie pojedzie i koniec ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.